galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 943
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012   Zasady

Hej
Zakładam nowy temat aby można było pytać o zasady itd.

Wczoraj graliśmy 1v1 i wyskoczyło nam kilka pytań, część pewnie banalna część bardziej skomplikowana:

1A. Podczas bitwy 2 armie(broniacy 4 jednostki) na 1 armie(atakujący 3 jednostki) wygrał atakujacy i stracil 2 jednostki tak jak obronca(2 jednostki). Moje pytanie co sie dzieje z pionkami armi u broniacego? Oba gina(tak zrobilismy) czy jeden ma prawo sie gdzies wycofac zgonie z limitem ruchu itp.?

1B. Ta sama sytuacja lecz atakujacy traci wszystkie 3 jednostki a broniacemu pozostaja 2 jednostki jednak dzieki przewadze bitewnej atakujacy i tak wygrywa. Wszystkie pionki gina obu stron?

2. Jak zostanie zanegowany cud swiata mozna sciagnac również budynek z mapy czy trzeba go "zabudować" aby go usunac z gry?

3. Kto wygrywa podczas walki z wioskami jesli pkt jest remis np. 2pkt do 2pkt? Remisy sa rozstrzygane na korzysc obroncy ale wioski tez do tego sie zaliczaja?

4. Blokowac budynki mozna tylko armiami czy tez wozami?

5 Podczas zarzadzania miastem na peryferiach znajduje sie wroga armia blokujaca budynek czy moge bezposrednio na tej armi wybudowac swoja armie i doprowadzic w ten sposob do bitwy czy musze wybudowac obok i w fazie ruchu zaatakowac?

6. Wielkiego czlowieka sie tez blokuje jak budynek czy moze ginie jak wejdzie na niego wroga armia?

To chyba wszystko, ;)
 
     
Ghraven

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 20
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012   

Witam,
Wszystko jest w instrukcji:

Ad1.A i B

Cytat:
UTRATA PIONKÓW PRZEZ ZWYCIĘZCĘ
Następnie zwycięzca traci z pola jeden pionek armii za każde
dwie jednostki które stracił podczas walki. Ostatni pionek armii
zwycięzcy, znajdujący się na polu, na którym doszło do bitwy,
nigdy nie może zostać zabity w ten sposób.


Cytat:
Jeżeli przegrany miał na polu jeden lub więcej pionków:
Pionki przegranego znajdujące się na polu zostają zabite i usuwa
się je z planszy (mogą one znów zostać wybudowane później)


Ad2.
Instrukcja nie wspomina o jakiejkolwiek możliwości niszczenia własnych budynków lub cudów.

Cytat:
Określone technologie (Monarchia oraz Proch strzelniczy)
pozwalają graczowi na zanegowanie cudu świata. Kiedy cud
świata zostaje zanegowany, odpowiadającą mu kartę cudu
świata należy zakryć, podczas gdy znacznik danego cudu
świata pozostaje na mapie. Specjalna zdolność tego cudu świata
zostaje zanegowana i nie może zostać wykorzystana do końca
rozgrywki. Jednakże znacznik cudu świata nadal produkuje
kulturę, kiedy miasto poświęca się na rzecz sztuki.


Ad3. Tak w instrukcji jest wyraźne napisane że gracz po lewej staje się barbarzyńca i pełni rolę obrońcy.

Cytat:
Gracz barbarzyńca jest obrońcą, a jednostki barbarzyńców zawsze mają rangę równą 1 (łucznik, włócznik lub jeździec)


Ad4, 5, 6. Blokuje się pionkiem (Armiami i wozami), można na takim polu wybudować tylko armie (co prowadzi do bitwy), a wielkich ludzi i cuda się traktuje jak budynek w przypadku blokady:

Cytat:
BLOKADY
Wrogie siły, odpowiednio rozmieszczone, mogą uniemożliwić
miastu otrzymanie zasobów, które normalnie by otrzymało.
Pole na peryferiach miasta, na którym znajduje się jeden
lub więcej wrogich pionków (wozów lub armii) nie generuje
produkcji, wymiany handlowej, kultury, monet ani surowców
dla właściciela miasta. Pole może być zablokowane nawet, jeżeli
znajduje się na nim budynek lub wielki człowiek.
Cuda świata także nie są odporne na blokady. Dopóki wrogi
pionek pozostaje na tym samym polu, co znacznik cudu świata,
specjalna zdolność przedstawiona na karcie cudu świata nie
może być wykorzystana, a kultura produkowana przez znacznik
nie może być otrzymywana.
Budynki, cuda świata, wielcy ludzie oraz wozy nie mogą być po
wyprodukowaniu umieszczane na zablokowanym polu. Pionki
armii mogą być umieszczane na zablokowanych polach, jednak
natychmiast wywołuje to bitwę, a gracz blokujący jest w niej
broniącym się (patrz „Walka” na stronie 23).
 
     
Rafal 

Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 16 Kwi, 2012   

Witam,
mam pytanie, co oznacza liczba 4 na znaczniku wielkiego czlowieka- general?
Pozdrawiam
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 943
Wysłany: Pon 16 Kwi, 2012   

pkt premi bitewnej
 
     
mqc3k
mqc3k

Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 1
Wysłany: Czw 10 Maj, 2012   

Witam,
Mam pytanie o premię cywilizacyjną Egiptu, czyli możliwość wykorzystania akcji miejskiej do wybudowania za darmo odblokowanego budynku. Czy można ją łączyć z technologią inżynieria i np. wybudować sobie jeden darmowy budynek, a drugi wykorzystując produkcję?
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 943
Wysłany: Czw 10 Maj, 2012   

osobiscie gram ze tak mozna bo nie jest zaznaczone ze nie. A te dwie opcje sie nie wykluczaja ;)
 
     
Serein 

Wiek: 28
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 01 Lip, 2012   

Witam. Mam pytanie:
Czy mogę pionkami (i/lub wozami) kończyć ruch na polu swojej stolicy/miasta?
I jeśli tak to czy tak pozostawione pionki armii dają mi bonus do większej ręki bitewnej przy obronie miasta?
Posiadam również rozszerzenie Sława i bogactwo gdzie można pozostawiać pionki armii i wozów w miastach, jednak stają się one wtedy fortyfikacjami lub karawanami.
I moje drugie pytanie to czy mogę pozostawić w mieście pionek nie zmieniając go na fortyfikację lub karawanę?
 
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 943
Wysłany: Pon 02 Lip, 2012   

wszystko ladnie pisze w instrukcji ;)

grajac w podstawke nie mozesz stanac w centrum miasta mozesz je tylko przejsc bez zatrzymywania w nim.

grajac w dodatek musisz zdecydowac czy chcesz wejsc pionkiem czy wozem. Jesli pionkime to zyskujesz umocnienie jesli wozem to masz karawane.

Nie mozesz pozostawic zadnego pionka pionek automatycznie zostaje zniszczony i przeksztalca sie w karawane/umocnienie
 
     
Serein 

Wiek: 28
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 02 Lip, 2012   

Aha... Czyli przy obronie miasta ma się tylko 6 kart jednostek do dyspozycji... (3 w podstawie i +3 za obronę) (dodatkowej z ustroju nie wliczam bo to i przeciwnik może mieć tak jak i pozostałe premie typu koszary) To dość słabo. 6 przy obronie do 13 które może mieć przeciwnik z limitem ustawienia 6. Bonus z ze stolicy nawet z murami to +16 więc raptem pokrywa około 3 jednostek. To dalej znaczna przewaga dla najeźdźcy (4 karty wiec około +20)
Tak czy inaczej, dziękuje za odpowiedź.
 
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 943
Wysłany: Wto 03 Lip, 2012   

teraz nie pamoetam dokladnie ale ten limit da sie podniesc do 7 kart (jakas technologia lub cud) ale to nie zmienia faktu ze miasto kontra 6 armi nie ma szans ale pozwolenie przeciwnikowi na zebranie takiej armi oznacza blad w taktyce. ;)
 
     
Matthias[Wlkp] 
Car Park Horror


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 1617
Skąd: Burlington, Ontario
Wysłany: Wto 03 Lip, 2012   

Fundamentalizm daje +1 do ręki bitewnej.
 
     
hardszy

Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 2
Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   Cuda Świata

Czy pole z cudem świata daje jeszcze surowce? Wycięcie na kafelku sugeruje, że tak...
 
     
khaaan 
KHAAAN!


Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 15
Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   

Niestety nie oferuje, cud jest tak wycięty żeby się odróżniać od pozostałych budynków. Cud zastępuje produkcję z pola, na którym się go postawiło i generuje jedynie kulturę.
 
     
BHEMOT 

Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 2
Skąd: Legionowo
Wysłany: Nie 29 Lip, 2012   Karty inwestycji

Witam,
Jestem po pierwszej partii z dodatkiem i mam wątpliwości co do karty „Publiczne szkolnictwo".
Niezależnie od ilości punktów inwestycji zdolność karty jest taka sama, czyli: „Kiedy aktywujesz tę zdolność, naucz się z darmo jednej wybranej przez siebie technologii." Jaki sens ma w takim razie inwestowanie 6 lub 9 znaczników jeśli dokładnie taki sam efekt mamy przy jedynie 3 sztukach? Czy zdolność jest jednorazowa przy każdej inwestycji? Bo jedynie w ten sposób mogę sobie to wytłumaczyć.
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 943
Wysłany: Pon 30 Lip, 2012   

zdolnosc jest jednorazowa osiagasz I stopien aktywacji to masz jedna technologie, osiagasz drugi stopien mozesz wybrac druga technologie.


Przy okazji zadam tez pytanie co do dodatku.
Jak zmieniam stolice(z murami) w metropolie to czy budowana jest ona od razu z murami czy bez?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 13