galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
TomBird 


Wiek: 26
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 81
Wysłany: Wto 22 Sty, 2013   

Kargad napisał/a:
Dwa pytania odnośnie zasad:
Po pierwsze, czy na swoim mieście mogę postawić swoj pionek armii?
Po drugie, jesli tak, to czy jesli postawie tak ten pionek, to czy Rosja nadal może bez przeszkód robic mi wjazd do miasta i kraść technologie, skoro mam tam armię?


Nie można stawiać własnych pionków w centrum miasta. Nie możesz więc w ten sposób wzmocnić obrony podczas oblężenia, czy też zabezpieczyć się przed "kradzieżami" Rosjan.
 
     
Kargad

Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 4
Wysłany: Wto 22 Sty, 2013   

TomBird napisał/a:

Nie można stawiać własnych pionków w centrum miasta. Nie możesz więc w ten sposób wzmocnić obrony podczas oblężenia, czy też zabezpieczyć się przed "kradzieżami" Rosjan.

W takim razie podczas oblężenia bronić się mozna tylko punktami miasta + mury?
 
     
TomBird 


Wiek: 26
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 81
Wysłany: Sro 23 Sty, 2013   

Liczba znajdująca się na znaczniku miasta to premie bitewne, które otrzymujesz. Tak samo otrzymujesz je za koszary czy generałów.
Broniąc miasto Twoja ręka bitewna (czyli liczba kart podczas bitwy) to 6 (niezależnie od tego, czy ma mury, czy jest to stolica itp.), chyba że coś wyraźnie zwiększa Twoją rękę bitewną. No, w przypadku nieposiadania wystarczającej liczby jednostek, też ta ręka będzie mniejsza. Ale standardowo jest to 6 ;)
 
     
eumi 

Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 1
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

1) Czy muszę wybrać gracza, któremu daję 6 punktów wymiany handlowej gdy używam właściwości karty technologii: Jazda Konna?

2) Czy Egipcjanie mogą połączyć swoją umiejętność (raz na turę podczas fazy zarządzania miastami za darmo budują budynek) z inżynierią? Karta inżynierii pozwala podzielić młotki na dwa budynki, czy to oznacza, że mogę podzielić np. na jeden 7 młotków a na drugi 0 (bo wybudowałem go specjalną umiejętnością Egipcjan)?
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 944
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

ad1
tak musisz

ad 2
tak możesz według mnie
 
     
Szaweł 

Wiek: 35
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 125
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Sro 09 Paź, 2013   

Witam, jestem po pierwszej partii gry i nasunęło mi się kilka pytań

1. Ulepszanie jednostek - opracowałem technologię ulepszającą na poziom 3 powiedzmy piechotę. Nie mam jednak technologii ulepszającej na poziom 2, czy automatycznie przeskakuję na poziom 3 czy muszę najpierw wynaleźć poziom 2?

2. Nuke - po zrzuceniu bombki na miasto, zostawiam tam jakiś symbol? W sensie bomba tylko czyści miasto, czy również pozostawia po sobie... pustynię?
Ostatnio zmieniony przez Szaweł Sro 09 Paź, 2013, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 944
Wysłany: Sro 09 Paź, 2013   

ad1
Jest technologia dajaca poziom 2 - popatrz dobrze. Co do pytania tak możesz z rangi 1 przeskoczyć na 3 lub 4 od razu.

ad2
Zrzucenie bomby niszczy wszystko co znajduje sie na terenie miast (centrum miast + parcele) - krótko mówiąc wszystko to sciaga sie z mapy.

Pustyni sie nie kładzie ale to ciekawy pomysl na wlasne zasady ;)
 
     
Szaweł 

Wiek: 35
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 125
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Sro 09 Paź, 2013   

ad1 Wiem, że jest technologia 2 poziomu, chodziło mi o przykład :)

Ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy istnieje zasada ograniczająca ilość pionków/wozów na planszy? Limit ustawienia to możliwość postawienia na danym polu jakiejś liczby jednostek, tak?

Odnośnie nuka, w sumie w grze są chyba 2 (czy 3) znaczniki uranu. Szkoda, że tak mało :) bo trzeba się tak naprawdę ograniczać tylko do maksymalnie 1 bombki, bo raczej jest mało prawdopodobne, żeby znaleźć więcej uranu niż 1 na grę... a szkoda :D
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 944
Wysłany: Sro 09 Paź, 2013   

kwestia gustu jesli chodzi o nuke

w instrukcji jest ograniczenie ilosci pionków na mapie max 6 pionkow armi i max 2 wozy no chyba ze jestes rosja lub Arabami (dodatko wóz) - chyba to ich bonus.
czyli ograniczenie do dostepnych w grze elementów :)
 
     
zar6aza

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 12
Wysłany: Pią 20 Gru, 2013   Wielcy Ludzie , Generał

Witam. Nie bardzo rozumiem jak "używać" wielkich ludzi i generała. Wielki ludź pracuje kiedy jest położony na planszy - czy kładzie się go na polu miasta lub peryferiach, czy obojętnie gdzie? A generał? Czy działa on na wszystkie moje wojska na planszy?
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 944
Wysłany: Sob 21 Gru, 2013   

wielki człowiek aby był aktywny musi leżeć na twoich peryferiach miasta i wówczas jego bonus jest wliczany do danego miast (mlotki, kultura, pkt. handlu)

jesli chodzi o generała on również musi być na peryferiach jednego z twoich miast ale jego bonus jest dodawany do wszystkich bitew w których bierzesz udział (bitwy w polu jak obrona i atakowanie miast)
 
     
zar6aza

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 12
Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   

dzięki za odpowiedź TERF. teraz tak: mam np. społecznika który daje produkcję, wym. handl., kulturę i monetę. czy punkty produkcji i wym. handl. podliczam tak jak w przypadku terenu lub budynku czyli odpowiednio w czasie handlu i zarządzania miastami. a kiedy korzystam z kultury i monety? czy z kultury od wielkiego człowieka korzystam tylko wtedy gdy miasto oddaje się na rzecz kultury i wtedy sumuję wszystkie punkty kul. z danego miasta? a monety? kiedy? i czy pobieram żeton monety czy zaznaczam na zegarze.
 
     
Szaweł 

Wiek: 35
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 125
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   

Jeśli chodzi o produkcję/wym. handlową/kulturę jest tak jak piszesz. korzystasz z tego odpowiednio w fazie handlu i zarządzania miastem.

Jeśli chodzi o monetę, to ja osobiście zaznaczam na zegarze - jak stracisz człowieka (atomówka/blokada obcymi jednostkami) to musisz sobie tę monetę odjąć.
 
     
zar6aza

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 12
Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   

czyli monetę "z wielkiego człowieka" otrzymuję jednorazowo, po wprowadzeniu go na planszę - a nie w każdej turze - i tracę ją kiedy ów wielki schodzi z planszy?
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 944
Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   

tak

monetę otrzymujesz tylko jedną która zaznacza się na zagarze, w chwili utraty człowieka lub ściągnięcia go z mapy(budowa budynku w tym miejscu) tracisz monetę ;)

a ja zadam pytanie bo mnie zanutrowało:
Jesli jakas percela na terytorium miasta jest blokowana to mogę na niej budowac?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 13