 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
pytanie |
Autor |
Wiadomość |
miguel [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Mar, 2009 pytanie
|
|
|
Zasady Gry o tron mam już dobrze rozpracowane ostatnio jednak zdarzyła się sytuacja, której nie regulują ani one ani FAQ. Chodzi o kolejność zdejmowania jednostek w przypadku gdy ma miejsce atak dzikich i gdy to dzicy wygrają. W zapalnych punktach planszy ma duże znaczenie kto pierwszy, skąd i jakie jednostki zdejmie. Czy jednostki powinny być zdejmowane przez graczy według ich pozycji na torze żelaznego tronu czy inaczej? |
|
|
|
 |
Hub [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Mar, 2009
|
|
|
Witam wiec tak, ja stosuje taką zasadę że kolejność jest ustalana po tym kto ile rzucił żetonów władzy, jeżeli jest remis rozstrzyga go kolejność na torze a nie osoba która go posiada. Oczywiście osoba która rzuci najwięcej zdejmuje na końcu i tak dalej, ważne jest to że idziemy od końca czyli w razie pełnego remisu (wszyscy rzucili całe nic;]) na początku jest osoba która jest najniżej na torze władzy a na końcu osoba pierwsza. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Nataniel [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Mar, 2009
|
|
|
Wszystko jest rozgrywane w kolejnosci graczy, czyli w kolejnosci tronu. |
|
|
|
 |
miguel [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Mar, 2009
|
|
|
Nataniel napisał/a: | Wszystko jest rozgrywane w kolejnosci graczy, czyli w kolejnosci tronu. |
No wlasnie zastosowanie kolejnosci tronu wypacza troche idee, iz im wyzej na tronie tym lepiej... Rozwiazanie zaproponowane przez Hub-a (dzieki za koncepcje !) jest o wiele rozsadniejsze moim zdaniem... |
|
|
|
 |
Mitril [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
Witam,
jestem w trakcie swojej pierwszej rozgrywki, grając z żoną i synem, stąd pojawia mi się kilka pytań. Będę wdzięczny za odpowiedź, jak i wykazaną cierpliwość .
1/ Konstrolowanie obszarów
Jak to jest z tym kontrolowaniem obszaru? Czy dobrze rozumiem, że jeśli wydam rozkaz marszu jednostkom zajmującym obszar X i w momencie opuszczenia obszaru (nie ma na nim żadnych jednostek), mogę położyć żeton Władzy i w ten sposób omawiany teren X pozostaje w mojej strefie kontroli. Rozumiem, że w takiej sytuacji w Fazie Planowania, kiedy przychodzi moment rozpatrywania rozkazów Umocnienia Władzy. mogę usunąć symbol Władzy (i pobrać odpowiednią liczbę żetonów Władzy), bądź też nie rozpatrywać symbolu Umocnienia Władzy, przez co dany obszar będzie pod moją kontrolą.
2/ Tor Zwycięstwa
Rozumiem, że toru zwycięstwa używa się w fazie Porządkowania, gdzie zliczamy ilość posiadanych Twierdz i Zamków i odpowiednie żetony umieszczamy na planszy.
3/ Rozgrywka dla 4 graczy
W tabelce z diagramem dla 4 graczy pokazany jest garnizon w Starym Mieście z cyferką "3", tak jakby przeznaczonej dla 3 graczy - błąd, czy tez tak ma być?
To na razie tyle. Będęw dzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam,
M |
|
|
|
 |
pulkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
Mitril napisał/a: | 1/ Konstrolowanie obszarów
Jak to jest z tym kontrolowaniem obszaru? Czy dobrze rozumiem, że jeśli wydam rozkaz marszu jednostkom zajmującym obszar X i w momencie opuszczenia obszaru (nie ma na nim żadnych jednostek), mogę położyć żeton Władzy i w ten sposób omawiany teren X pozostaje w mojej strefie kontroli. Rozumiem, że w takiej sytuacji w Fazie Planowania, kiedy przychodzi moment rozpatrywania rozkazów Umocnienia Władzy. mogę usunąć symbol Władzy (i pobrać odpowiednią liczbę żetonów Władzy), bądź też nie rozpatrywać symbolu Umocnienia Władzy, przez co dany obszar będzie pod moją kontrolą.
|
Pierwsze zdanie dobrze rozumiesz. Drugie jesli nie rozpatrzysz symbolu Umocnienia Władzy to nic sie nie dzieje i rozkaz jest zdejmowany.
Mitril napisał/a: |
2/ Tor Zwycięstwa
Rozumiem, że toru zwycięstwa używa się w fazie Porządkowania, gdzie zliczamy ilość posiadanych Twierdz i Zamków i odpowiednie żetony umieszczamy na planszy.
|
Nie, tor musi być aktualizowany na bieżąco osiągnięcie 7 zamków choćby na moment w dowolnym momencie skutkuje zakończniem gry. |
|
|
|
 |
toszt [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
Mitril napisał/a: | Witam,
jestem w trakcie swojej pierwszej rozgrywki, grając z żoną i synem, stąd pojawia mi się kilka pytań. Będę wdzięczny za odpowiedź, jak i wykazaną cierpliwość .
1/ Konstrolowanie obszarów
Jak to jest z tym kontrolowaniem obszaru? Czy dobrze rozumiem, że jeśli wydam rozkaz marszu jednostkom zajmującym obszar X i w momencie opuszczenia obszaru (nie ma na nim żadnych jednostek), mogę położyć żeton Władzy i w ten sposób omawiany teren X pozostaje w mojej strefie kontroli. Rozumiem, że w takiej sytuacji w Fazie Planowania, kiedy przychodzi moment rozpatrywania rozkazów Umocnienia Władzy. mogę usunąć symbol Władzy (i pobrać odpowiednią liczbę żetonów Władzy), bądź też nie rozpatrywać symbolu Umocnienia Władzy, przez co dany obszar będzie pod moją kontrolą. |
Jeśli zostawisz żeton Władzy przy opuszczaniu go w czasie ruchu, to zostaje on na mapie, dopóki nie wejdzie tam przeciwnik, wtedy żeton trafia do 'banku', czyli puli żetonów.
Faza Umacniania władzy następuje po wykonaniu wszystkich ruchów, wtedy jeśli wydałeś rozkaz z koroną - czyli Umocnienie Władzy, to za taki rozkaz dostajesz żetony Władzy z 'banku', czyli puli żetonów. Jeden żeton za rozkaz + jeśli na danej prowincji jest korona, to dodatkowo jeden żeton, 2 korony - 2 żetony. Jeśli masz statek w porcie, możesz mu dać rozkaz Umocnienia władzy, wtedy jeśli po wszystkich ruchach morze przy porcie jest wolne od statków przeciwnika - też dostajesz żeton
Cytat: |
2/ Tor Zwycięstwa
Rozumiem, że toru zwycięstwa używa się w fazie Porządkowania, gdzie zliczamy ilość posiadanych Twierdz i Zamków i odpowiednie żetony umieszczamy na planszy. |
Za każdym razem jak ktoś zdobędzie zamek / straci, poprawiajcie tor zwycięstwa. Wygrywa się, jeśli w dowolnym momencie będziesz miał 7 zamków/twierdz. Więc trzeba to kontrolować cały czas
Cytat: |
3/ Rozgrywka dla 4 graczy
W tabelce z diagramem dla 4 graczy pokazany jest garnizon w Starym Mieście z cyferką "3", tak jakby przeznaczonej dla 3 graczy - błąd, czy tez tak ma być? |
Nie mam pod ręką gry, więc się nie wypowiem.
Cytat: |
To na razie tyle. Będęw dzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam,
M |
Jak masz wątpliwości, to pytaj śmiało!!
Pozdrawiam
Tomek |
|
|
|
 |
Mitril [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
Panowie,
dziękuje za wyjaśnienia.
Podsumowując - w przypadku Kontroli Obszaru, przesuwając swoją armię na inny obszar, kładę żeton Korony i pozwala to mi na kontrolowanie terenu. Nie muszę go też zdejmować podczas fazy Umocnienie Władzy, bo wolę zachować kontrolę terenu.
Pozdrawiam,
M |
|
|
|
 |
toszt [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
Mitril napisał/a: | Panowie,
dziękuje za wyjaśnienia.
Podsumowując - w przypadku Kontroli Obszaru, przesuwając swoją armię na inny obszar, kładę żeton Korony i pozwala to mi na kontrolowanie terenu. Nie muszę go też zdejmować podczas fazy Umocnienie Władzy, bo wolę zachować kontrolę terenu.
Pozdrawiam,
M |
W zasadzie, to sam swojego żetonu Władzy (taka tarcza z symbolem rodu), jak już go położyłeś na mapie, to NIE MOŻESZ ściągnąć z mapy. Nawet, jak ruszysz tam jakieś swoje jednostki, to żeton zostaje. Ściąga się go TYLKO jeśli wejdzie na ten obszar jakaś jednostka przeciwnika.
Żetony zostawiasz na mapie, żeby ustanowić kontrolę nad obszarami, w których akurat nie będzie stacjonowało wojsko. Żeby czerpać korzyści z Beczek, jak będzie karta zaopatrzenia, koron, jak jest karta odpowiednia, albo żeby dostać dodatkowe żetony Władzy (te tarcze), żeby mieć kontrolę nad zamkami, albo, żeby przeciwnikowi uniemożliwić wycofanie się po przegranej bitwie na zajęty obszar. |
|
|
|
 |
Mitril [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
Toszt,
rozumiem. Nurtuje mnie jeszcze taka kwestia:
W trakcie rozgrywki położyłem symbol Korony w momencie kiedy przesunąłem swoje jednostki na inny obszar. Tu mam jasność dzieki Waszym wyjaśnieniom. Korona sobie leży, bo przeciwnik nie wkroczył na mój powiedzmy obszar X. W tym momencie na sąsiednim obszarze do X, powiedzmy Y, wykorzystuję w czasie planowania żeton Korony, aby zrealizować rozkaz Umocnienie Władzy. I tu dochodzę do nurtującego mnie zagadnienia - czy w takiej sytuacji, kiedy na dwóch sąsiadających ze sobą obszarach są dwa żetony Korony (jeden służy do kontroli, drugi to rozkaz Umocnienie Władzy), nie dochodzi do pomyłek, który z żetonów służy do Umocnienia, a który do kontroli. Nie wiem, czy jasno się wypowiedzialem, ale inaczej już nie umiem
Pytanie, czy takie sytuacje mają miejsce i jak sobie z nimi radzić, aby nie było nieporozumień.
Pozdrawiam,
M |
|
|
|
 |
DarkYoung [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
Mitril napisał/a: | Toszt,
rozumiem. Nurtuje mnie jeszcze taka kwestia:
W trakcie rozgrywki położyłem symbol Korony w momencie kiedy przesunąłem swoje jednostki na inny obszar. Tu mam jasność dzieki Waszym wyjaśnieniom. Korona sobie leży, bo przeciwnik nie wkroczył na mój powiedzmy obszar X. W tym momencie na sąsiednim obszarze do X, powiedzmy Y, wykorzystuję w czasie planowania żeton Korony, aby zrealizować rozkaz Umocnienie Władzy. I tu dochodzę do nurtującego mnie zagadnienia - czy w takiej sytuacji, kiedy na dwóch sąsiadających ze sobą obszarach są dwa żetony Korony (jeden służy do kontroli, drugi to rozkaz Umocnienie Władzy), nie dochodzi do pomyłek, który z żetonów służy do Umocnienia, a który do kontroli. Nie wiem, czy jasno się wypowiedzialem, ale inaczej już nie umiem
Pytanie, czy takie sytuacje mają miejsce i jak sobie z nimi radzić, aby nie było nieporozumień.
Pozdrawiam,
M |
Jeśli dobrze rozumiem, to chyba cały problem wynika z tego iż używasz żetonów rozkazu Umocnienia Władzy (okrągły żeton z koroną) do zaznaczania przynależności obszaru. Co jest złe. Do zaznaczania przynależności obszaru używa się żetonów władzy (żeton w kształcie tarczy herbowej na której znajduje się korona z herbem rodu). |
|
|
|
 |
pulkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
Troche namieszałeś: trzymaj się prostych zasad:
A) żeton rozkaz Umocnienia Władzy to jedno - służy tylko do rozkazów i zdejmuje sie po wykonaniu/anulowaniu
B) żeton Władzy to drugie - służy do kontrolowania prowincji lub licytacji
a bedzie prościej |
|
|
|
 |
TERF [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
DarkYoung napisał/a: | Mitril napisał/a: | Toszt,
rozumiem. Nurtuje mnie jeszcze taka kwestia:
W trakcie rozgrywki położyłem symbol Korony w momencie kiedy przesunąłem swoje jednostki na inny obszar. Tu mam jasność dzieki Waszym wyjaśnieniom. Korona sobie leży, bo przeciwnik nie wkroczył na mój powiedzmy obszar X. W tym momencie na sąsiednim obszarze do X, powiedzmy Y, wykorzystuję w czasie planowania żeton Korony, aby zrealizować rozkaz Umocnienie Władzy. I tu dochodzę do nurtującego mnie zagadnienia - czy w takiej sytuacji, kiedy na dwóch sąsiadających ze sobą obszarach są dwa żetony Korony (jeden służy do kontroli, drugi to rozkaz Umocnienie Władzy), nie dochodzi do pomyłek, który z żetonów służy do Umocnienia, a który do kontroli. Nie wiem, czy jasno się wypowiedzialem, ale inaczej już nie umiem
Pytanie, czy takie sytuacje mają miejsce i jak sobie z nimi radzić, aby nie było nieporozumień.
Pozdrawiam,
M |
Jeśli dobrze rozumiem, to chyba cały problem wynika z tego iż używasz żetonów rozkazu Umocnienia Władzy (okrągły żeton z koroną) do zaznaczania przynależności obszaru. Co jest złe. Do zaznaczania przynależności obszaru używa się żetonów władzy (żeton w kształcie tarczy herbowej na której znajduje się korona z herbem rodu). |
Podpowiem jeszcze ze tych zetonów jest po 20 takich samych (malutkie tarcze z herbem jak kolega wspomnial) i wlasnie je kladziesz na mapie jak twoja armia odchodzi.
Po drugie mam wrazenie ze zle rozkladasz rozkazy. Rozkazy czyli (okrągłe żetony) kładzie sie tylko w prowincjach z jednostkami. Jesli nawet kontrolujesz obszar (lezy tam zeton kontroli "tarcza" to nie kladziesz na nim rozkazu. |
|
|
|
 |
toszt [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
DarkYoung napisał/a: | Mitril napisał/a: | Toszt,
rozumiem. Nurtuje mnie jeszcze taka kwestia:
W trakcie rozgrywki położyłem symbol Korony w momencie kiedy przesunąłem swoje jednostki na inny obszar. Tu mam jasność dzieki Waszym wyjaśnieniom. Korona sobie leży, bo przeciwnik nie wkroczył na mój powiedzmy obszar X. W tym momencie na sąsiednim obszarze do X, powiedzmy Y, wykorzystuję w czasie planowania żeton Korony, aby zrealizować rozkaz Umocnienie Władzy. I tu dochodzę do nurtującego mnie zagadnienia - czy w takiej sytuacji, kiedy na dwóch sąsiadających ze sobą obszarach są dwa żetony Korony (jeden służy do kontroli, drugi to rozkaz Umocnienie Władzy), nie dochodzi do pomyłek, który z żetonów służy do Umocnienia, a który do kontroli. Nie wiem, czy jasno się wypowiedzialem, ale inaczej już nie umiem
Pytanie, czy takie sytuacje mają miejsce i jak sobie z nimi radzić, aby nie było nieporozumień.
Pozdrawiam,
M |
Jeśli dobrze rozumiem, to chyba cały problem wynika z tego iż używasz żetonów rozkazu Umocnienia Władzy (okrągły żeton z koroną) do zaznaczania przynależności obszaru. Co jest złe. Do zaznaczania przynależności obszaru używa się żetonów władzy (żeton w kształcie tarczy herbowej na której znajduje się korona z herbem rodu). |
Dokładnie,
rozkazy - okrągłe żetony
żetony władzy - takie mniejsze tarcze
i teraz: rozkazy rozkładasz TYLKO w fazie planowania, z jednej strony mają symbol rodu z drugiej jaki to rozkaz
Rozkazy rozpatrujesz:
najpierw najazdy (takie pochodnie)
potem ruchy
potem, po wszystkich ruchach i bitwach patrzysz na to kto ma rozkazy Umocnienia władzy (okrągłe z koroną)
ale rozkazy kładziesz tylko w fazie planowania
Żetony Władzy - takie tarczowate, drobniejsze: kładziesz jeśli chcesz, jak opuszczasz z rozkazu ruchu jakiś obszar. I nie masz prawa sam go ściągnąćpóźniej |
|
|
|
 |
Mitril [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Cze, 2012
|
|
|
Panowie,
dziękuje za dokładne i wyczerpujące wytłumaczenie - w chwili obecnej mam pełną jasność sytuacji i juz wiem, które żetony do czego służą .
Pozdrawiam,
M |
|
|
|
 |
|
|