galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternatywna gra w 5ciu
Autor Wiadomość
toszt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Cze, 2012   Alternatywna gra w 5ciu

Cześć!

Czy ktoś próbował grać w pięciu, ale z Martellami? Jeśli tak, to bez jakiego rodu? Greyjoyów? Starków? Macie jakieś wypróbowane warianty?

Pozdrawiam
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Cze, 2012   

5 bez Greyjoyów - nie jest źle, ale Stark ma luz, a Lannister raczej migruja na północ aby zapełnić tą lukę, Bartheon ma dzięki temu też odrobinę więcej luzu. Martell i Tyrell tego mocno nie odczują.
5 bez Lannisterów - na oko wygląda dla mnie na najbardziej zbalansowany wariant (choć fabularnie ssie). Układ Tyrell-Lannister-Greyjoy to największy tłok na mapie i usunięcie środkowego rodu działa.

Oba grane niestety tylko raz.
W obu korzystałem z wojsk neutralnych, aby zapełnić okolicę wykluczonego rodu.

A oryginalnego wariantu bez Martellów wolę nawet nie próbować.
 
     
Dredzilla
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Cze, 2012   

W 5 bez greyjoyów , Pyke niedostepne, seagard z zetonem wojsk neutralnych o sile 5
Oczywiscie wtedy za nich wskakuja Tyrellowie :)
 
     
pytajnik1
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Maj, 2017   

Kilka lat minęło, może ma ktoś jakieś nowe doświadczenia w grze na 5 osób? ;)

U nas niestety 6 ciężko zebrać i regularnie gramy w 5, prawie za każdym razem bez Greyjoyów. Raz tylko zagraliśmy w innym wariancie - bez Baratheona (jego stolica była niedostępna). Średni układ, Tyrell miał zbyt łatwy dostęp do jego terenów, zwłaszcza gdy Lannister bił się z Greyjoyem. Może należałoby wyłączyć więcej obszarów?

Ktoś próbował grać w innych układach (niż bez Greyjoyów oraz Pyke) i ma jakieś wskazówki co do wyłączonych obszarów?

Znam te warianty z linku poniżej, ale garnizony neutralne nie przypadły nam do gustu. Całkowite wyłączenia obszarów bardziej do nas przemawiają.
https://www.mcfretn.nl/GoT345players_allhouses.pdf
 
     
Szewa
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Maj, 2017   

Nie bawcie się w garnizony tylko wyłączcie te tereny.
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Maj, 2017   

Dla mnie najlepsza jest nakładka na dół planszy, która przywraca układ z pierwszej edycji, gdzie nie było Martella.
Zrobiłem ją sobie z tego https://boardgamegeek.com/image/1226534/game-thrones-board-game-second-edition
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Maj, 2017   

A mnie ta nakładka nie przekonuje, Tyrell nie ma żadnej możliwości na zdobycie 7 zamków, trzeba by dodać jeszcze jeden zamek na południu.

Na 5 osób najlepiej to albo wyłączyć Greya i Pyke i dać garnizon w seagardzie, albo wyłączyć Martela i słoneczną włócznię (+ew. jakiś garnizon w starfall/yronwood/koncu burzy).
Myślę że można by spróbować wyłączyć też np. Starka i zagrać bez północy (czyli wyłączyć 2 morza i wszystko co na pn. od Fosy (albo i fosę też, albo lepiej orle gniazdo)
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Maj, 2017   

eSzopiklon napisał/a:
A mnie ta nakładka nie przekonuje, Tyrell nie ma żadnej możliwości na zdobycie 7 zamków, trzeba by dodać jeszcze jeden zamek na południu.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Każdy gracz musi się natrudzić z 7 zamkami i odebrać coś co "należy" do innego rodu (czyli jest dla tego rodu najłatwiejsze do zdobycia i utrzymania).
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Maj, 2017   

Czyli Twoim zdaniem Tyrell miałby szansę na które zamki? uważasz że jest realne jego dojście do Cracklaw/Lannisportu/dragonstone? chyba Bara musiałby być upośledzony...nawet zdobyć 7 zamków przy dodaniu 1 na południu byłoby dość trudne Tyrelem przy takich morzach wokół końca burzy, bo musiałby zdobyć właśnie koniec burzy i KL jeszcze. A jeszcze wysogród dostępny z sunset jest dośc...hmm, absurdalny? Tyrel musiałby cały czas walczyć o to morze bo inaczej miałby stałe zagrożenie stolicy, a Grey i lanni mu go nie odpuszczą bo też go potrzebują. Więc w jaki sposób Tyrel miałby jeszcze isć w Baratheona
A próbowałeś tą nakładkę w rozgrywkach? Jak to wyglądało?
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

Wg mnie jest ok

Tyrell ma w zasadzie zawsze tutaj 5 beczek(jako jedyny), ma też 2 koronki gdzie może trzepać bezkarnie co rundę. Jest ok, jeśli ma 1 gwiazdkę na początku i może zrekrutować statki.

Chociaż może faktycznie dostęp z Sunset Sea to przegięcie.. ale z drugiej strony, ktokolwiek z dwójki Grey/Lanni pójdzie na Tyrella, może skończyć jak przeważnie kończy Grey idący na Starka

Z zachodu jest w miarę zbalansowanie, gorzej ze wschodu, bo na początku Bara może robić z Tyrellem co chce.

Tyrell może zdobyć praktycznie każdy zamek, od Winterfell po Dragonstone poprzez Pyke, dzięki Lorasowi xD. Sam prowadziłeś 118 gdzie np miał Seagard, Flint's Finger i Starfall jednocześnie. Jako przykład nietytpowych gier, sam ostatnio grałem w jednej gdzie Lannister miał statek w Shivering Sea, a Greyjoy w Narrow Sea, a pod koniec na planszy zostało 4 graczy(Stark miał jednego konia w Castle Black, a Tyrell został zmieciony do zera)
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Maj, 2017   

Zasadniczo to dyskusja o tym, czy pierwsza edycja miała jakiś sens, bo jedyna zmiana, to by było 7 zamków do zdobycia zamiast 6.
Oczywiście można sobie też zredukować ten warunek zwycięstwa.
Na 6 graczy mamy średnio 3,33 zamka na ród, tu jest 3,6, więc (matematycznie) jest nawet trochę luźniej na planszy.
Nadal uważam, że nie jest prosto zdobyć Tyrellowi te 7 zamków, ale nie wiem komu niby to przyjdzie dużo łatwiej, bo dla każdego tu widzę maks 4 zamki "bezproblemowe".

Grałem w takim układzie parę razy i było dobrze. Choć zaznaczam, że nieczęsto u mnie gry się kończą przed czasem, więc ta realność 7 zamków nie jest dobrze sprawdzona (dla nikogo).
W jakikolwiek wariant dla 5 osób na mapie dla 6 już nigdy nie zagram, bo to nie ma dla mnie żadnego sensu.

A gdzieś jest jeszcze przeróbka, która przenosi granicę na morzu trochę na północ i Tyrell mam stolicę bezpieczną z morza.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 14