Reguły zasady |
Autor |
Wiadomość |
Galron [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Lip, 2012
|
|
|
Tak jest to dozwolone, lecz postać nie może opuścić twierdzy dopóki jest ona oblężona. Może natomiast pomagać w obronie |
|
|
|
|
Avael [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Lip, 2012
|
|
|
Cytat: | Tak jest to dozwolone, lecz postać nie może opuścić twierdzy dopóki jest ona oblężona. Może natomiast pomagać w obronie |
Należy również dodać, że towarzysz może opuścić twierdzę razem z armią robiąc wypad wojsk oblężonych. O ile ktokolwiek z tej armii przeżyje jest możliwość wycofania się z powrotem do twierdzy albo na sąsiednie pole. |
|
|
|
|
Kajak [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012
|
|
|
No właśnie dotarliśmy do ważnej dla mnie ( a ostatecznie nie nierozstrzygniętej ) kwestii.
Czy podczas wypadu z twierdzy może wycofać się do sąsiedniego regionu armia atakująca ( która jest zresztą oblegana) czy tez może to uczynić armia broniąca się ( która jest oblegająca)?
Jest to ( jak dla mnie) mętnie przedstawione w instrukcji. |
|
|
|
|
Galron [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Lip, 2012
|
|
|
Cytat: | Czy podczas wypadu z twierdzy może wycofać się do sąsiedniego regionu armia atakująca ( która jest zresztą oblegana) |
Armia oblegana robiąca wypad z twierdzy może wycofać się z bitwy zarówno z powrotem do twierdzy lub na sąsiedni wolny obszar.
Cytat: | czy tez może to uczynić armia broniąca się ( która jest oblegająca)? |
Armia oblegająca twierdzę, jeśli zostanie zaatakowana przez wypad wojsk z twierdzy może po pierwszej rundzie walki zdecydować się na wycofanie, lecz tylko na sąsiedni wolny obszar. Nie może wycofać się do twierdzy którą oblega.
Mam nadzieje, że teraz jest to zrozumiałe. |
|
|
|
|
Kajak [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012
|
|
|
To dziwne ze armia oblegana jak przegra może wycofać się do sąsiedniego regiony , bo w przypadku kiedy wygra nie może tego uczynić! |
|
|
|
|
Galron [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012
|
|
|
A kto powiedział, że jak przegra. Decyzja o wycofaniu się należy do gracza, który po pierwszej rundzie walki może, lecz nie musi, zdecydować się na wycofanie. Dlatego też możliwości sa dwie, albo wycofuje się do swojej twierdzy i broni dalej, albo ucieka z pola bitwy na sąsiedni obszar. Nie widzę tutaj niczego dziwnego. Ktoś kto opuszcza twierdzę bo wie, że i tak nie da rady jej utrzymać, próbuje przebić się przez jednostki wroga i uciec. Proste. |
|
|
|
|
Kajak [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012
|
|
|
Proste.Jak widzi ze nie może pokonać wrogów to ucieka do sąsiedniego regiony ,a jak wygra to nie może , to jest jakaś sprzeczność. |
|
|
|
|
Galron [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012
|
|
|
Żadna sprzeczność. Po prostu Twierdza traktowana jest jak osobny obszar i jest to nawet napisane w instrukcji. Dlatego też robiąc wypad z twierdzy nie opuszczasz jej figurkami tylko atakujesz obszar na którym znajduje się twierdza i na której są jednostki przeciwnika. Jeśli go pokonasz to według reguł obszarów przesuwasz swoje jednostki z twierdzy na obszar twierdzy. Natomiast jak chcesz się wycofać możesz tego dokonać tak jakbyś był na każdym innym obszarze czyli cofasz się na sąsiedni obszar. Może to być twierdza lub obszar sąsiedni. Czy teraz jest to proste? |
|
|
|
|
Kajak [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Lip, 2012
|
|
|
Na zdrowy rozum to jest kretyństwo. Przegrywasz możesz ruszyć się na sąsiedni obszar ( czyli w/ g Ciebie nawet o dwa) a jak wygrywasz to nie masz takiej możliwości. |
|
|
|
|
Galron [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Lip, 2012
|
|
|
Jakie znowu kretyństwo. Na cele strategii jest to jak najbardziej zrozumiałe i reguły są dość jasne. Wyobraź sobie sytuację gdzie robisz wypad wojsk w celu przebicia się przez jednostki przeciwnika i ucieczki z obleganej twierdzy na sąsiedni obszar. Jak według ciebie miałoby to mieć miejsce gdyby nie tak sformułowane reguły. A zresztą nikt nie nakazuje ci trzymać się tych zasad i możesz sobie sam ustalić jakie ci się podoba. Nie miej do mnie pretensji o to jakie one są bo to nie ja je ustalałem. Starałem się tylko klarownie przedstawić zawiłość tekstu z instrukcji gry i tyle.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Kajak [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012
|
|
|
Czy oddzieloną już grupę towarzyszy można podzielić ? |
|
|
|
|
mathias999 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012
|
|
|
jak najbardziej. po prostu każdy rusza w swoją stronę o tyle obszarów ile wynosi JEGO zdolność a nie najwyższa w grupie |
|
|
|
|
grymir [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Paź, 2012
|
|
|
[quote="Avael"] Cytat: | 1)Przy wejściu drużyny do Mordoru tworzy się nowa pulę poszukiwań czy w niej powinny się znajdować zwykłe beżowe żetony które były wykorzystywane poprzednio i nie są trwale usunięte z gry? |
- Tak, zwykłe beżowe, które nie zostały wykorzystane + żetony nabyte wskutek działania kart wydarzeń.
Czy aby na pewno ?
W instrukcji napisano że tworzymy NOWĄ PULĘ POSZUKIWAŃ z wcześniej wylosowanych żetonów z symbolem oka i tych z wydarzeń .
Ale coś mi tu nie pasuje bo gdyby wylosowanych żetonów z symbolem oka wcześniej nie było i nikt nie zagrał wydarzenia dodającego żetony to by oznaczało że puli poszukiwań nie ma
???? |
|
|
|
|
Avael [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Paź, 2012
|
|
|
W instrukcji jest napisane trochę inaczej Dokładnie to tak:
Gracze tworzą nową pulę poszukiwań – wszystkie wcześniej wylosowane żetony z symbolem „Oka”, a także specjalne żetony wprowadzone do gry za pośrednictwem kart
Wydarzeń należy umieścić w puli. Do puli nie należy dodawać żetonów, które zostały trwale usunięte z gry.
A więc dodatkowe żetony dodajemy do żetonów, które zostały w puli.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
grymir [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Paź, 2012
|
|
|
No tak wydaje się sensowniej
ale
w instrukcji pisze tworzymy nową pulę.... a nie dodajemy do już istniejącej puli ....
W każdym bądź razie będę się trzymał wersji sensownej . |
|
|
|
|
|