galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Reguły zasady
Autor Wiadomość
Col. Frost


Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 18
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

Z chęcią odpowiem:
1 - No tak, inaczej byłoby napisane "Armia Wolnych Ludów" lub "Armia Cienia" (jeśli dobrze tłumaczę nazwy na polski, osobiście posiadam wersję angielską).
2 - Owszem, może.
3 - Na pierwszą część pytania odpowiem tak. Jeśli masz 3 elity to tak jakbyś dodatkowo miał w tej armii 3 dowódców. Z tymże nie możesz poruszać takiej armii (lub nawet pojedynczej jednostki elitarnej) wykorzystując kość akcji postaci, bo nie można poruszać za jej pomocą armii, a za taką należy uważać nawet pojedynczą jednostkę. Zresztą samych dowódców też nie możesz poruszać za pomocą "mieczyka", bo ci nie mogą się ruszać bez armii.
4 - Może pozostać, nie ma przymusu ruchu.
5 - Tak, w Mordorze wszelkie odłączone postacie przepadają, wyjątków nie ma.
6 - Można by tak to rozumieć, choć wg mnie chodzi o "niepodległe" twierdze Wolnych Ludów. Tym bardziej, że w FAQ tak samo opisana jest możliwość ignorowania niektórych żetonów przy deklarowaniu drużyny.
 
     
Szaweł 

Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 121
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

Odnośnie punktu 3. Piszesz, że nie można poruszać symbolem postaci armią? Chyba nie masz racji.

Gracz może wykorzystać wynik „Postaci”, aby wykonać jedną z następujących akcji:
— Dowódca porusza/atakuje armiami.
Gracz przesuwa armię posiadającą dowódcę do sąsiedniego regionu, który dla celów ruchu armii musi być wolny ALBO gracz atakuje wrogą armię w sąsiednim regionie armią posiadającą dowódcę.


Jako, że Saruman powoduje, że jednostki elitarne Isengardu są jednocześnie dowódcami, można taką armię poruszyć. Jedyne ograniczenie, to że wynikiem "Armii" można poruszyć dwie armie (nawet bez dowódców/sług/towarzyszy) a wynikiem postaci można poruszyć jedną armię, która musi zawierać dowódcę/sługę/towarzysza.
Ostatnio zmieniony przez Szaweł Czw 02 Sty, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
demiurg 

Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 30
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

Dzięki za odpowiedź!
Zastanawiam się jeszcze co do punktu 3 (druga cześć odpowiedzi). Za pomocą "mieczyka" mogę poruszać armie, w których skład wchodzi dowódca ,a na karcie Sarumana jest napisane "Dla potrzeb ruchu i bitew każdą elitarną jednostkę Isengardu uważa się jedocześnie za jednostkę i dowódcę" Jeżeli elitarną jednostkę uważa się za dowódcę (dla potrzeb ruchu i bitew) to chyba można ruszyć taką armią kością postaci ("mieczykiem"). Tutaj bardziej się zastanawiałem gdy jest tylko jedna jednostka tzn. przesuwam ją "mieczykiem" (bo jest dowódcą) , a nie przesuwam tylko samego dowódcy bo jest jednocześnie jednostką :)
 
     
Szaweł 

Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 121
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

No właśnie :) Widzę, że pisaliśmy jednocześnie. :mrgreen:
 
     
demiurg 

Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 30
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

Szaweł napisał/a:
No właśnie :) Widzę, że pisaliśmy jednocześnie. :mrgreen:

:) Uważasz, że kością akcji postaci można także ruszyć jedną jednostkę elitarną Isengardu?
 
     
Szaweł 

Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 121
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

demiurg napisał/a:
Szaweł napisał/a:
No właśnie :) Widzę, że pisaliśmy jednocześnie. :mrgreen:

:) Uważasz, że kością akcji postaci można także ruszyć jedną jednostkę elitarną Isengardu?


Jak sam napisałeś:

"Dla potrzeb ruchu i bitew każdą elitarną jednostkę Isengardu uważa się jedocześnie za jednostkę i dowódcę"

Dodając do tego ustęp z instrukcji wymieniony przeze mnie uważam, że można poruszyć jedną jednostką elitarną, dwiema, trzema i pięcioma też. Mało tego uważam, że jeśli w armii znajduje się jedna jednostka elitarna z Isengardu i 9 innych jednostek regularnych (w tym Haradrimów, sił Saurona i Easterlingów) kością akcji postaci można poruszyć całą tę armię.
 
     
demiurg 

Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 30
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Dzięki za odpowiedź, też tak uważam. Mam jeszcze jedno pytanie. Podczas ataku armią na oblężoną twierdzę (atak na mury) również mogę utworzyć tylną straż (przy tym ataku instrukcja milczy na ten temat) ?
 
     
Col. Frost


Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 18
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Oczywiście macie rację. Nie wiem co mnie napadło, chyba atak pomroczności jasnej miałem, ale na szczęście już minął. Także ignorujcie moją odpowiedź do trzeciego pytania ;)

Co do twojego ostatniego pytania, to wydaje mi się, że można tak zrobić. Szturmowanie twierdzy to w końcu nic innego jak bitwa, choć z pewnymi modyfikatorami. A już w podstawowych zasadach dotyczących bitew jest wzmianka o dzieleniu armii.
 
     
demiurg 

Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 30
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Mam nadzieje, że to już ostatnie moje pytanie. Podczas ataku na oblężoną twierdzę mogę wykonać kolejną rundę ataku jeżeli zredukuję elitarną jednostkę do jednostki regularnej. Zredukuję tzn. że będą traktował w kolejnej rundzie ataku jednostkę elitarną jako zwykłą jednostkę regularną. Jeżeli bitwa się zakończy i ponownie zaatakuje kością akcji tą samą obleganą twierdzę to będę mógł znowu wykorzystać tą samą jednostkę elitarną do zredukowania jej do jednostki regularnej aby mieć kolejną rundę ataku? Czy redukcja polega na zamianie jednostek tak jak ma to miejsce w przypadku usuwania strat?
 
     
Col. Frost


Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 18
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Niestety (dla atakującego) druga opcja. Musisz zastąpić elitę zwykłą jednostką, wówczas możesz kontynuować szturm. Zasada traktowania jednostki jako coś innego występuje chyba tylko przy elicie Isengardu, poza tym wszystko jest tym na co wygląda ;)
 
     
Szaweł 

Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 121
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Dopadła mnie jedna zagwostka. Piszę z pamięci, więc nie podam nazw (karty ani regionów), za co serdecznie przepraszam, ale nie to jest meritum sprawy. Jest karta, która pozwala na mobilizację 3 jednostek (chyba Saurona) w trzech regionach, powiedzmy są to A, B i C. Region A oraz B są wolne, ale w regionie C znajdują się jednostki Wolnych Ludów. Co w takim przypadku? Rekrutuję automatycznie obok, nie rekrutuję w regionie C, rekrutuję w regionie C co powoduje wszczęcie bitwy pomiędzy moją właśnie zmobilizowaną jednostką a armią Wolnych Ludów stacjonują w tym regionie?
 
     
Col. Frost


Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 18
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

W takim wypadku ignorujesz fragment o rekrutacji w regionie zajętym przez wroga. Nawet gdyby nie było w nim jego jednostek, ale teren byłby w jego posiadaniu nie mógłbyś tego zrobić. Z tyloma kartami rekrutacji jakie są w grze wprowadzałoby to niezły chaos za "linią frontu".
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 538
Skąd: Tychy
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Jeśli karta nie znosi jakiejś zasady, to ona obowiązuje.
Normalnie nie możesz mobilizować jednostek w rejonie okupowanym przez przeciwnika i karta tego nie zmienia.
 
 
     
Yavi

Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 13
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Pytanie:
- jeśli karta pozwala zrobić coś jeśli broniąca się armia jest w XXX, to dotyczy to jakiejkolwiek broniącej armii, czy tylko mojej broniącej? (czyli jeśli na karcie wolnych ludów jest "zagraj jeśli broniąca armia znajduje się w rohanie", to czy mogę zagrać kartę nawet jeśli to ja atakuję wojska przeciwnika w Rohanie, a nie Cień atakuje mnie?)

Od początku przygody w WoP mnie to zastanawia, ale teraz dopiero przypomniałem sobie żeby zapytać.
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 538
Skąd: Tychy
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Możesz podać pełny tekst przykładowej karty?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 1.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12