galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
#PBF9.2 - Starcie Królów - Ponowny Nabór
Autor Wiadomość
Medyk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   #PBF9.2 - Starcie Królów - Ponowny Nabór

Ja chce ponownie uruchomić GoTa z zasadami umieszczonymi w 1 poście, czyli I Edycja plus COK. Gra na 6-boje się, że więcej nie uradzę. Poza tym faktem jest, że ta gra na 12 strasznie się przeciąga...

Lista chętnych:
1. reszka
2. Sardo
3. karol399
4. Beez
5. Gog
6. * Medyk

* ewentualnie


Gra oparta na I Edycji GOT'a wraz z dodatkiem CoK.

MAPA


Najważniejsze zmiany zasad względem II edycji GoT'a:

1. Fortyfikacje:
- dostępna pula: 9 sztuk dla wszytkich graczy,
- Budowanie: używamy rozkazu Umocnienia Władzy, ale zamiast zebrania Żetonów Władzy budujemy Fortyfikację (Rozkaz z gwiazdką pozwala wykonać obie akcje jednocześnie),
- Dodatkowa Siła Bojowa do obrony terenu z Fortyfikacją: +1,
- Bonus dodatkowy: każdy Rycerz (konik) atakujący lub wspierający atak na Fortecę ma siłę bojową +1 zamiast standardowych +2,
- Fortyfikacje zostaje zniszczona z chwilą opuszczenia wszystkich jednostek gracza z danego regionu (Żeton Władzy nie utrzymuje fortyfikacji) zarówno podczas normalnego Marszu jak i po przegranej bitwie w momencie wycofania jednostek (nie można przejąć Fortyfikacji przez obcy Ród),
- Tylko 1 Fortyfikacja na 1 obszarze na planszy.

2. Rozkazy jednorazowe:
- Każdy gracz posiada po 5 Rozkazów jednorazowych:
>1xZapasy [Umocnienie Władzy] – powoduje zwiększenie Zaopatrzenia o ilość beczek równej ilości beczek na obszerze na którym znajduje się ten rozkaz.
>2xRekrutacja [Umocnienie Władzy] – Pozwala przeprowadzić Mobilizację na terenie na którym znajduje się rozkaz.
>1xWymuszony Marsz [Marsz] – Pozwala zgrupować jednostki na regionie zawierającym rozkaz z regionów sąsiednich. Trzeba zmieścić się w Zaopatrzeniu.
>1xRozkaz unikalny dla danego Rodu:
-Stark – Młody Wilk [Najazd]: Można przesunąć swoje jednostki z wybranego obszaru tak, jakby był tam rozkaz marszu, ale jej rezultatem nie może być bitwa.
-Greyjoy – Żelazna Flota [Najazd]: Usuń 2 DOWOLNE rozkazy (poza jednorazowymi).
-Martell – Żądło Skorpiona [Najazd]: Możesz odrzucić wybraną Kartę Rodu jednego z graczy, którzych jednostki znajdują się na sąsiadującym do rozkazu regionie. Nie można odrzucić karty Melisandre oraz ostatniej karty na ręce gracza.
-Tyrell – Siła Highgarden [Umocnienie Władzy]: Odrzuć dowolną Kartę Rodu z ręki. Możesz żądać tyche Żetonów Władzy od rywali znajdujących się na obszarze sąsiadującym z rozkazem ile wynosi siła Twojej karty. Jeżeli była to ostatnia Karta Rodu weź cały stos na rękę.
-Baratheon – Wola R'hllora [Najazd]: Baratheon musi odrzucić kartę Melisandre z ręki, aby wybrać: A) usunąć rozkaz Obrony z dowolnego miejsca na planszy, B) usunąć rozkaż Wsparcia z dowolnego miejsca na planszy. Jeśli gracz nie może lub nie chce odrzucić Melisandre to rozkaz zostaje usunięty bez efektu.
-Lannister – Przebiegłoś Lwa [Najazd]: Lannister podaję nazwę Rodu, którego jednostki granicza z obszarem zawierającym rozkaz. Wezwany dom nie może wykonać rozkazu Marszu, Wsparcia ani Najazdu przeciwko obszarowi kontrolowanemu przez Lannistera do końca tury (może wspierać obrone przeciw Lannisterom).

- Rozkazy zagrywane są w fazie zgodnej z napisem w “[ ]”.
- Każdy rozkaz można użyć tylko RAZ na całą grę.
- Można użyć tylko 1 Rozkaz na 1 turę gry,
- 1 obszar na planszy może zawierać Rozkaz jednorazowy oraz zwykły jednocześnie.
- w przypadku opuszczenia regionu zwierającego Rozkaz jednorazowy zostaje on ściągnięty z planszy bez efektu.

3. Zmiany zasad względem II edycji Gry o Tron:
- Najazd* działa podwójnie, ale nie może spalić Obrony.
- Umocnienie Władzy* nie pozwala na rekrutację.
- Siła Kart Rodów mieści się od -1 do 5.
- Po utracie ostatniej Karty Rodu WSZYSTKIE karty wracają na rękę.
- Brak Garnizonów.
- Brak Kart Dzikich – wygrana oznacza, że jeden gracz może wybrać jedną Kartę Rodu ze stosu odrzuconego na swoją rękę lub dokonać Mobilizacji w jednym regionie. Przegrana oznacza, że każdy usuwa 2 jednostki z planszy, a najgorszy gracz 4 jednostki.
- Troszkę inna talia Westeros:

WESTEROS I:
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia
- Nadchodzi zima – Potasujcie tę talię
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje

Westeros II:
- Starcie Królów – Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów
- Starcie Królów – Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów
- Starcie Królów - Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów
- Starcie Królów (Dzicy)– Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów
- Gra o tron – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Gra o tron – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Gra o tron – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Gra o tron (Dzicy) – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Nadchodzi zima – Potasujcie tę talię
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje

Westeros III:
- Atak Dzikich – Dzicy atakują!
- Atak Dzikich – Dzicy atakują!
- Atak Dzikich – Dzicy atakują!
- Nawałnica mieczy (Dzicy) – Podczas tej fazy Planowania nie można wydawać rozkazów Obrony
- Jesienne deszcze (Dzicy) – Piechury, którzy wspierają bitwy nie zapewniają żadnej premii do siły armii.
- Uczta dla wron – Podczas tej fazy Planowania gracze nie mogą wydawać rozkazów Umocnienia Władzy.
- Morze sztormów – Podczas tej fazy Planowania gracze nie mogą wydawać rozkazów Najazdu.
- Nadchodzi zima – Potasujcie tę talię
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje


- Zwycięstwo na 6 Zamków/Twierdz


KARTY RODÓW


STARK ():

1.Eddard Stark (5) – 2 x Wieża
2.Robb Stark (4) – Jeśli wygrasz bitwę jako atakujący możesz natychmist wykonać MARSZ +1 z regiony, w którym właśnie skończyła się bitwa. (tylko rycerze mogą brać udział w tym marszu).
3.The Blackfish (4) – Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
4.Jory Cassell (2) - 2 x Wieża
5.Roose Bolton (2) – 2 x Miecz
6.Arya Stark (1) – 1x Miecz
7.Old Nan (0) – Natychmist wybierz odrzuconą Kartę Rodu któregokolwiek z przeciwników. Dla tej bitwy Old Nan ma SPECJALNĄ ZDOLNOŚĆ tej karty.


GREYJOY ():
1.Balon Greyjoy (5) - 1 x Miecz
2.Theon Greyjoy (4) – Dodaj dodatkowe +2 do Siły Bojowej oraz ikonę MIECZA, jeśli bronisz obszar na którym znajduję się Twierdza lub Miasto.
3.Asha Greyjoy (4) – 2 x Miecz
4.Gorold Goodbrother (2) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
5.Aeron Damphair (2) – Jeśli wygrasz bitwę możesz natychmist zwerbować jednostki na tym obszarze (zgodnie z zasadami werbunku i zaopatrzenia).
6.Dagmar Claftjaw (2) – Dodaj dodatkowe +1 do siły bojowej dla każdego Twojego statku, który graniczy z regionem ogarniętym bitwą.
7.The Reader (0) – Natychmist otrzymaj tyle Żetonów Władzy ile wynosi podstawowa siła bojowa jednostek Twojego przeciwnika.


LANNISTER ():
1.Ser Jaime Lannister (5) – Twój przeciwnik nie może użyć znacznika miecza z valyrianskiej stali podczas tej bitwy.
2.Ser Gregor Clegane (4) – 3 x Miecz
3.The Hound (4) – 1 x Miecz
4.Joffrey Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
5.Cersei Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
6.Tyrion Lannister (1) – Zredukuj siłę wsparcia Twojego przeciwnika do 0 (również innych graczy). Możesz natychmiast usunąc jeden rozkaz wsparcia lub obrony z całej planszy.
7.Tywin Lannister (X) – Wydaj “X” Żetonów Władzy. Siła karty wynosi tyle ile żetonów wydałeś.


TYRELL ():
1.Ser Loras Tyrell (5) – 1 x Miecz
2.Paxter Redwyne (4) – 1 x Wieża
3.Mace Tyrell (3) – Jeśli wygrasz tę bitwę jako atakujący to nie usuwaj Twojego obecnego rozkazu Marszu. Zostaje on w grze I możesz użyć go jeszcze raz.
4.Ser Garlan Tyrell (3) – 2 x Miecz
5.Queen of Thorns (1) - Zignoruj siłę Karty Rodu Twojego przeciwnika.
6.Alerie Tyrell (0) – 2 x Wieża
7.Willas Tyrell (0) – Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika. Możesz natychmist użyć tej specjalnej zdolności jakby była opisana na karcie Willas'a.


BARATHEON ():
1.Stannis Baratheon (4) – Jeśli walczysz z przeciwnikiem, który jest wyżej na Torze Żelaznego Tronu to dodajesz dodatkowe +2 do siły.
2.Melisandre of Asshai (4) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
3.Ser Davos Seaworth (3) – 2 x Wieża
4.Allester Florent (3) – 1 x Miecz
5.Brienne of Tarth (3) – 2 x Miecz
6.Selyse Baratheon (1) – 1 x Wieża
7.Patchface (0) – Natychmist wybierz odrzuconą Kartę Rodu Twojego przeciwnika. Dla tej bitwy Patchface ma siłę, ikony i specjalną zdolność tej karty.


MARTELL ():

1.The Red Viper (5) – 2 x Miecz, 1 x Wieża
2.Areo Hotah (5) – 2 x Miecz
3.Obara Sand (3) – 1 x Miecz
4.Nymeria Sand (2) – 1 x Miecz
5.Ellaria Sand (1) – Jeśli się bronisz to zignoruj siłę Karty Rodu Twojego przeciwnika.
6.Arianne Martell (0) – 1 x Wieża
7.Doran Martell (-1) – Natychmist wybierz inną Kartę Rodu z ręki (jeśli możesz). Dodaj jej siłę i zdolność do karty Doran'a. Po bitwie obie karty są odrzucane.


Jeśli znalazło by się więcej chętnych to zakładam pierwszeństwo dla graczy, którzy moderują lub moderowali jakieś gry oraz "staż" na forum. Kolejność oczywiście też ma znaczenie.


Pozdrawiam i czekam na ewentualne pytania!
Ostatnio zmieniony przez Medyk Nie 10 Lut, 2013, w całości zmieniany 9 razy  
 
     
gamaliel
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Witam.
Piszę się na grę.
 
     
Balerion
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Też bardzo chętnie.
 
     
reszka
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

czekam z miesiąc na nową grę wchodząc po 2 razy dziennie na forum i nie dam się wyrugować :evil:

Jestem!


edytuję:, czy my mamy te rody losowane czy też wybieramy je sobie? (w tym 2 przypadku marzę o Starku, nie grałem nim od kilkunastu gier).


Stark -->grey (dowolnie pomiędzy tymi dwoma) --->Martell ----> Tyrell ---> Baratheeon -----> Lannister
Ostatnio zmieniony przez reszka Pią 28 Wrz, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Medyk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Miło mi, że ktoś jest chętny.

Ja osobiście jestem za losowaniem Rodów dla graczy, a potem ewentualne rotację miedzy wami.
 
     
Balerion
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

w 1ed nie grałem ... odkąd wyszła 2ed :wink: A w dodatek CoK nigdy. To byłaby ciekawostka
 
     
reszka
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Jest też taka możliwość, że każdy napisze kim chciałby grać i jeśli nie będzie sporów to tak zostaje. Jak się ktoś sprzeciwi, to będzie losowanie. Na innym forum działało.
 
     
Medyk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Balerion napisał/a:
w 1ed nie grałem ... odkąd wyszła 2ed :wink: A w dodatek CoK nigdy. To byłaby ciekawostka


Dlatego chciałem wrócić do "starej" wersji. Ja głównie gram na 1 edycji. Dla tych co grali tylko w 2 proszę o zapoznanie się z opisem zmian. Jakby były jakieś pytania to pisać.

reszka napisał/a:
Jest też taka możliwość, że każdy napisze kim chciałby grać i jeśli nie będzie sporów to tak zostaje. Jak się ktoś sprzeciwi, to będzie losowanie. Na innym forum działało.


Jak się ustali liczba graczy i uda się dogadać to nie widzę problemu :wink:
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Właściwie to mogę się zgłosić :)

Za przykładem Mortyra:
Tyrell>Stark>Greyjoy>...
Ostatnio zmieniony przez Shutt Pią 28 Wrz, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Krw4wy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Witma i ja chetnie zagram. W wersje forumowa nie gralem nigdy ale z dostepem do interentu nie mam problemu a w papierowa wersje gralem kilkadziesiat razy w roznych wariantach:)
 
     
Mortyr
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Jako, że #6 zbliża się ku końcowi to mnie też dopisz :wink:

edit: Jakby Rody były wybierane to: Baratheon > Tyrell > Martell > Stark > Lannister > Greyjoy
 
     
Medyk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Krw4wy

Prosiłbym o informację na temat preferowanych Rodów. Może udałoby się je ustalić wtedy nie będę losował.

Na chwilę obecną "bezkolizyjne" Rody to:
Lannister
Ostatnio zmieniony przez Medyk Pią 28 Wrz, 2012, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Balerion
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Martell->Tyrell->Baratheon->Greyjoy->Lannister->Stark. Starków bardzo lubię, tak w książce jak i gra się nimi dobrze, ale ostatnio za często a południem dawno nie grałem.
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

So far:

    Mortyr: Baratheon
    Shutt: Tyrell
    Balerion: Martell
 
     
reszka
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

do wyboru bezproblemowego pozostał grey i Lannister, jeśli będzie trzeba, to spokojnie mogę podmienić Starka na greya, choć wolałbym starka.

Shutt - ja pierwszy dokonałem wyboru :)
Ostatnio zmieniony przez reszka Pią 28 Wrz, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13