galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kapłani-wojownicy
Autor Wiadomość
Viagra

Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 5
Wysłany: Sro 12 Wrz, 2012   Kapłani-wojownicy

Nie potrafię zrozumieć jak działa ta karta:

Kapłani-Wojownicy - Wymuszony: Przekieruj 1 punkt obrażeń przydzielony tej jednostce podczas każdej tury na inną, wybraną jednostkę na dowolnym Polu Bitwy. (Jeśli nie jest to możliwe obrażenia zostają przydzielone kapłanom-wojownikom.)

Więc jak to z nią jest. Ta karta podczas każdej tury otrzymuje 1 obrażenie nie wiadomo skąd i mogę je przekierować na inną jednostkę znajdującą się w strefie Pola Bitwy?
- Jeśli tak to, w którym momencie tury to się dzieje?

Czy może (co jest bardziej prawdopodobne), Raz w turze gdy tej jednostce są przydzielone obrażenia w trakcie trwania Fazy Pola Bitwy, mogę jedno z nich przekierować na inną jednostkę na dowolnym polu bitwy.
- Jeśli tak to.. no właśnie.
1. Czy żeby zabić Kapłanów-Wojowników należy przydzielić im 2 punkty obrażeń?
2. Zapewne nie można zadać jednostką więcej obrażeń niż jest to wymagane do ich zniszczenia?
3. Owa akcja jest wykonywana po przydzieleniu obrażeń lecz jeszcze przed ich zadaniem, więc "Przekieruj 1 punkt obrażeń przydzielony tej jednostce..." oznacza, że mogę to obrażenie przenieść np: na jednostkę z Odpornością 1 dzięki czemu owe obrażenie zostanie anulowane?

Dzięki za ewentualne wyjaśnienie.
 
     
Pakoziom

Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 67
Wysłany: Sro 12 Wrz, 2012   

Jak się domyśliłeś to obrażenie nie bierze się znikąd tylko ktoś musi Ci je zadać albo możesz sam je sobie zadać albo podczas walki w fazie pola bitwy.
1. Tak żeby zabić Kapłanów potrzeba 2 punktów obrażeń.
2. Można zadać jednostce więcej obrażeń niż jest to wymagane do zniszczenia. Możesz zadać ile Ci się podoba.
3. Możesz je przenieść na każda jednostkę na każdym polu bitwy.
 
     
Viagra

Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 5
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Sorry że poddaje to w wątpliwość ale nie przekonuje mnie odpowiedź na punkt 2.

Jeżeli mógłbym zadać jednostce więcej obrażeń niż jest to konieczne to cześć opisu na tej karcie ("Wymuszony: Przekieruj 1 punkt obrażeń przydzielony tej jednostce podczas każdej tury na inną, wybraną jednostkę na dowolnym Polu Bitwy. (Jeśli nie jest to możliwe obrażenia zostają przydzielone kapłanom-wojownikom.")) nie miałoby większego sensu bo kapłani nie spotykaliby się z sytuacja ,w której nie jest możliwe przydzielenie obrażeń innym jednostką na polu bitwy. Czy się mylę ? ;)

3.Doprecyzuje też to pytanie.
Jeżeli przekieruje 1 obrażenie kapłanami-wojownikami na jednostkę z odpornością to czy ta jednostka anuluje obrażenie.

4. Spotkałem się z sytuacją gdzie miałem kapłanów wojowników w strefie misji, którą przeciwnik zaatakował. Moje pytanie brzmi czy w takim razie te 2 strefy tworzą (pole bitwy)? Kontynuując myśl czy mogę kapłanami przekierować obrażenie im zaadane na jednostki w mojej strefie misji (gdzie się znajduje) i strefie pola walki przeciwnika, czy jak jest napisane na karcie tylko na jednostki na mojej i przeciwnika strefie pola bitwy?
 
     
Pakoziom

Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 67
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Spoko, że masz wątpliwości i postaram się je rozwiać:
2. Możesz zadać więcej obrażeń jednostce niż jest to wymagane do jej zniszczenia i wymuszony kapłanów działa. Pamiętaj, że najpierw przydzielasz, a dopiero później zadajesz obrażenia.
3. Tak jednostka z odpornością przyjmie to na odporność
4. Do strefy pola bitwy liczy się tylko i wyłącznie strefa pola bitwy nawet jeśli rywal atakuje misję i możesz przekierować tylko na pole bitwy.
 
     
Viagra

Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 5
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Wydaje mi się, że wyczerpałem temat. Wielkie dzięki za rozwianie wątpliwości :wink:
 
     
marcinoss 

Wiek: 28
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 15
Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

Witam, chciałbym jeszcze odnośnie karty Kapłani- Wojownicy zadać jedno pytanie, na które niw udało mi się odnaleźć odpowiedzi.

Jeżeli kapłanom zostaną zadane obrażenia w wyniku efektu zagrania taktyki lub akcji, która mówi o ZADANIU obrażeń (np. zaraz nurgla), a nie o przydzielaniu, to takie obrażenie również może zostać przekierowane? Nie mają oni słowa Odporność na swojej karcie, więc moim zdaniem nie powinno to obrażenie być anulowane.

W FAQ przekierowywanie odnosi się do momentu przydzielenia przed zadaniem i żeby jeszcze bardziej mi pomieszać dodano w nawiasie: "w tym samym czasie, co odporność".
Szukając odpowiedzi na to pytanie jeszcze bardziej sobie wszystko pomieszałem.

W instrukcji jest napisane, że Odporność anuluje OTRZYMANE obrażenia zanim zostaną one ZADANE. Jak ma się to w takim razie to efektów ZADAJĄCYCH obrażenia. Do tej pory graliśmy, że np. po zadaniu obrażeń jednostce z odpornością, odpowiednia ilość "czaszek" leciała na stos.

Prosiłbym o odpowiedź z jakimiś przykładami rozróżniającymi słowa Przydzielać, Otrzymywać, Zadawać i Przekierowywać.

Przesuwanie obrażeń i kontratak jako obrażenia nieanulowane są jasno i dobrze wyjaśnione.
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

non-combat damage, jest przydzielany i od razu zadawany, z tego powodu kapłani mogą go przekierować.

Combat damage, masz rozpisany w walce, najpierw przydzielasz potem jest zadawany.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
marcinoss 

Wiek: 28
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 15
Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

A więc w tym tkwiła zagadka:)

Dzięki wielkie, to rozwija wszystkie moje wątpliowści i wszystko wyjaśnia.

A jeszcze z innej beczki, ale dotyczące dalej tej karty.
Skoro można przekierować 1 punkt obrażeń podczas każdej tury, to jeżeli kapłani przekirują obrażenie non-combat przed fazą pola bitwy, to później podczas fazy pola bitwy, jeżeli np. będą się bronić, mogą znowu przekierować 1 punkt? Jest to efekt wymuszony, ale zwrot: "podczas każdej tury" może zmienić interpretację. Na angielskiej karcie jest: the first point, czyli wg mnie, kapłani mogą tylko raz na ture przekierować.
 
     
marcinoss 

Wiek: 28
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 15
Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

hehe, rozwiewa wątpliwości, nie rozwija
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

przekieruje tylko 1 punkt obrażeń w danej turze (zatem tak raz na turę)
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.22 sekundy. Zapytań do SQL: 13