galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakazana Alchemia
Autor Wiadomość
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012   

Nie mogą, to by "zepsuło" jego atak specjalny.
 
     
piwoslaw
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Wrz, 2012   

ok dzięki , ale jeśli dobrze rozumiem to Darell moze ?
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Wrz, 2012   

Może, tylko używając swojej umiejętności :)
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

Jak wiemy żetony ognia działają zarówno na badaczy i potwory strażnika tajemnic. Ja mam pytanie co z żetonami łapek/dłoni, które znajdą się w ogniu czy zostają usunięte jak tylko się w nim znajdą czy może nie wywiera to na nie żadnego efektu?

Postać fotografa Darella, jest niesamowicie dobrą postacią jako Support. Idealnie nadaje się do scenariuszy gdzie pojawiają się potwory jednego rodzaju jak np. Zombie. Umiejętność sfotografowania potwora, która daje bonusy +2 dla całej drużyny do walki z danym potworem = miodzio :)
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

Fabularnie wydaje mi się, że rączki powinny znikać bo pochodzą od zwłok jednak mechanicznie zostają w grze.
Oczywiście można też pisać różne opowieści dla czego powinny zostać.
 
     
Dungal
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Paź, 2012   

Zamówiłem dodatek, zrobiłbym to dużo wcześniej ale był problem z koszulkami FFG. Mam nadzieję, że będzie bardzo grywalnie w Zakazaną Alchemię :grin:
 
     
rzabcio
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Paź, 2012   

Długo wstrzymywałem się z zagraniem w drugi scenariusz z dodatku. Zaraz po wydaniu i zakupie anglojęzycznej wersji naczytałem się trochę informacji o tym, że "Lost in Time and Space" jest poważnie uszkodzony. Zastosowałem więc poprawki fanowskie, które pojawiły się już jakiś czas temu na BGG i spróbowaliśmy.

Chyba najbardziej ciekawy scenariusz pod kątem historii i motywów z czasem. Ileż to moi gracze się nie nadyskutowali na temat napotkanych łamigłówek sprawdzając jak wygląda w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Bardzo fajny scenariusz, ważne jedynie, by Strażnik przygotował się do jego prowadzenia zawczasu - kart zamków/przeszkód nie może bowiem pokazywać - musi za to ładnie o nich opowiedzieć.

Najlepszy tekst ze spotkania, będący kwintesencją przygody:
- Może sprawdź szafkę, co? Tę, której nie było w teraźniejszości.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Paź, 2012   

A czy polski scenariusz jest naprawiony?
Ja po kupnie dodatku przejrzałem elementy mniej i bardziej dokładnie ale nie miałem czasu zagrać w żadną z historii. Historia nr 2 wydaje się być mocno zakręcona przez to skakanie w czasie.
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Ja w sobotę zagrałem ze swoją drużyną w "Powrót Reanimatora". Wrażenia? No niestety jest średnio. Dalej mamy potworny brak balansu, pomimo tego, że wprowadziliśmy house rules ograniczające Strażnika. Na domiar złego gracze nie popełnili prawie żadnego błędu, który wpłynął by na porażkę. Po prostu scenariusz ich zmiażdżył (karty wydarzeń) do spółki z mutacjami. No właśnie karty mutacji, po grze przeglądnąłem je wszystkie i żadna nie jest korzystna dla badaczy. Ok wiem, że to kolejne narzędzie strażnika tajemnic, ale jeżeli są karty typu że obok Ciebie pojawia się potwór, to można by było do tej tali wrzucić kilka efektów, które np. podnoszą staty badaczy (np. przyrost masy + 2 do siły).

Gra co prawda zakończyła się remisem. Ponadto tuż przed odkryciem karty celu, gracze stwierdzili że opłaca im się umrzeć, aby wejść do gry nowymi badaczami. W związku z czym wymusili swoją śmierć, samobójczymi atakami i próbami uników skazanych na porażkę. Niby taktycznie rozsądny ruch, ale ludzie dajcie spokój większość gier karze w jakiś sposób śmierć badaczy..., a tu drugie skrzydła.

Po pierwszej rozgrywce duże rozczarowanie, gracze mocno zezłoszczeni i rozczarowani. Corey nie zrobił prawie nic aby zbalansować rozgrywkę...
Ostatnio zmieniony przez alex_anderson Pon 22 Paź, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Nie zdradzaj na forum jaki jest cen dla badaczy :D

A z iloma grasz badaczami? Ja najczęściej z 4 i to dość obeznanymi już w tej grze i ciężko jest mi ich wykiwać. Jak grałem z 3 badaczami to często wygrywałem ale z 4 już nie jest tak łatwo. Idą mi prosto po wskazówkach do celu, trzymają się często w dwóch grupach po dwie figurki i nie jest mi tak łatwo, im też nie i wtedy widzę jakiś balans. Ale generalnei wypowiedz swą opieram na podstawce i DnŻ, w duży dodatek wciąż nie grałem :D
Generalnie to kupiłem sobie książkę, "Zgroza w Dunwich" wyszła w tym roku, zbiór opowiadam Lovecrafta i tak w sumie wszystko się źle kończy :D
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Poprawiłem post, żeby nie było spoilerów co do celu. Była 3ka badaczy. Doszliśmy do tych samych wniosków, że przy 4ce jest dla nich sensowniej, ale czy to znaczy że jak mi się zbierze 3 badaczy to mamy nie grać? Gra powinna być tak zaprojektowana aby 3mać balans w każdym calu.

Poza tym jeszcze jeden duży minus. Brakło mi figurek zombie w tym scenariuszu. Na mapie miałem ich maksymalną ilość z kart akcji strażnika, a tu fabularnie dochodzi mi jeszcze jedna na mapę. W pudełku pusto, nie powinno dojść do takiej sytuacji, projektanci położyli się na całej linii.
 
     
Wallenstein
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

alex_anderson napisał/a:
Corey nie zrobił prawie nic aby zbalansować rozgrywkę...


Jak dla mnie to bardzo mocno przereklamowny gość ze stajni FFG.

Szkoda, że fajna gra (pomysł i wykonanie) strasznie kuleje z powodu tego, że większość scenariuszy jest niegrywalna... Cóż, FFG coraz częściej wychodzi z założenia: klient kupi, klient sobie HR wymyśli.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

alex_anderson napisał/a:
W związku z czym wymusili swoją śmierć, samobójczymi atakami i próbami uników skazanych na porażkę.
Instrukcja str. 15 napisał/a:
Jeśli test (uników) zakończy się porażką, Strażnik Tajemnic może zdecydować, aby potwór zadał obrażenia badaczowi


Tak tylko w ramach przypomnienia ;)
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Wallenstein napisał/a:


Jak dla mnie to bardzo mocno przereklamowny gość ze stajni FFG.



Opierając się na przykładzie MoM, zgadzam się w 100%.

Sirafin, ok nie zauważyłem tej zasady, jednak to nic w tym przypadku nie zmienia. Gracze wchodzili w ogień i rzucali się z pięśćmi na silnieszje potwory.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Wallenstein napisał/a:

Szkoda, że fajna gra (pomysł i wykonanie) strasznie kuleje z powodu tego, że większość scenariuszy jest niegrywalna... Cóż, FFG coraz częściej wychodzi z założenia: klient kupi, klient sobie HR wymyśli.


Powiem tak, pomimo iż w FA nie grałem to uważam że scenariusze z podstawki nie kuleją i są jak najbardziej grywalne a DnŻ, ten co wyszedł do tej pory po polsku jest w porządku. Za wyjątkiem Srebrnej Tabliczki, tam chyba tylko jedna z kart celów ma sens. To w ogóle specyficzny scenariusz w którym strażnik może wygrać cudem.

@alex: Jak to się stało że badacze poznali cel tuż przed odkryciem karty? Tuż to znaczy że masz na myśli turę przed? Przecież jak badacze umierają po odkryciu karty celu to już nie wracają do gry tylko zostają wyeliminowani. W jedna czy dwie tury nie jest tak łatwo umrzeć nawet w płomieniach. Jakoś nie wierzę w to, że wszyscy badacze znaleźli cudowny sposób żeby umrzeć w jedną turę. Często mam tak w swoich grach gdzie jeden z badaczy straci max 1 lub 2 pkt życia i łazi sobie zdrowy całą grę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 14