galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakazana Alchemia
Autor Wiadomość
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Arbaal napisał/a:


@alex: Jak to się stało że badacze poznali cel tuż przed odkryciem karty? Tuż to znaczy że masz na myśli turę przed? Przecież jak badacze umierają po odkryciu karty celu to już nie wracają do gry tylko zostają wyeliminowani. W jedna czy dwie tury nie jest tak łatwo umrzeć nawet w płomieniach. Jakoś nie wierzę w to, że wszyscy badacze znaleźli cudowny sposób żeby umrzeć w jedną turę. Często mam tak w swoich grach gdzie jeden z badaczy straci max 1 lub 2 pkt życia i łazi sobie zdrowy całą grę.


Nie wiem skąd wywnioskowałeś, że gracze poznali cel przed odkryciem karty... i że wszyscy gracze się zabili? Czytasz chyba nieuważnie :) Po prostu, badacze znaleźli 3 wskazówki z czego przy 3ciej był klucz i doszli do wniosku, że w pomieszczeniu do którego się kierują będzie ostatnia wskazówka. Zanim zbadali pomieszczenie, gdzie faktycznie zgodnie z ich założeniami była ostatnia wskazówka, która potem ujawniła cel, 2óch z badaczy weszło do pomieszczenia z ogniem i potworem, rzucili się na niego z gołymi pięściami po czym dostali od monstrum i na koniec spalili się. 3ci został żywy gotów przeszukać pomieszczenie zaraz po tym jak pozostali gracze wejdą do gry, z rzeźnickim ekwipunkiem i z postaciami siepiącymi. Bzdura na kółkach... niestety gra nie jest skonstruowana jak należy zamiast Horroru mamy frustrację i taktyczne samobójstwo - respawn... :roll: . Mam nadzieję, że dalsze scenariusze nadrobią...
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Sorki mój błąd ;) Po prostu śmierć badaczy w tym konkretnym warunku wygranej była niezwykle na rękę badaczom.
Przeanalizuje sobie ten scenariusz na spokojnie jak będę w niego grał i zobaczę jaki cel mi się trafi :) gdy wybieram przebieg historii to nie sprawdzam jaki cel mi się trafił :) Zagram z 4 badaczami i zobaczymy jak wypadnie :)
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Ok czekam więc na relację z rozgrywki.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   

Mnie natomiast Alchemia się bardzo podoba. Mialem okazje rozegrać już wszystkie scenariusze, i prawie na wszystkich celach i jestem pod ogromnym wrażeniem całości. Szkoda że jak narazie nie ma i nie zapowiada się więcej dużych dodatków, bo takie rzeczy jak nowe karty traum, mitów i walki pięknie dodały grze fajności.
Jeżeli chodzi o scenariusze, to wszyzstkie sa fajne, jednak najfajniejszy jest Powrót Reanimatora, być może dlatego że opowiadanie Reanimator HPL jest mega a to jest bardzo fajna kontynyacja, w każdym razie jest to chyba jak narazie mój ulubiony scenariusz do PS.
Pelzajace ręce - przepiękna akcja Strażnika i nie zgodze sie z przedmówcami że nie jest za mocna, bo idzie tym naprawde uprzykrzyć życie badaczy. Scenariusz rozgrywam głównie przy pomocy tej akcji.
Lekko zawiedziony jesem drugim scenariuszem, bo zapowiadało się że będzie mega zawile, bo mało ze mamy zmienną w postaci opcji historii, to jeszcze kwestia jest z róznymi przedzialami czasu. Myslałem że spowoduje to duże zróznicowanie, jednak niestety, narazie co prawda rozegralem tylko dwie rozgrywki na dwóch celach,gdzie wszyskie opcje histoii byly dokładnie na odwrot wybierane i niestety odniosłem wrażenie że poza zakończeniem rozgrywka ta wyglądała prawie tak samo.
Ostatni scenariusz - super. Taka krwawa łaźnia się w nim robi z czasem. Cos dla miłośników dużej ilości potworów.
Ogólnie całość, bardzo fajna i godna polecenia.

Co do kwestii poruszanej wcześniej w temacie, że bacze polełniali samobójstwa w celu wejścia nowymi baczami. Ja stosuje zasade z zestawu zasadab balansujących rozgrywkę pochodzącą z BGG. A mianowicie, jezeli przed ujawnieniem karty celu zgninie badacz, strażnik otrzymuje 5 żetonów zagrożenia. W zamian za to jeżeli zostaje odkryta karta wzkazówki wszyscy badacze otrzymują po 1 żetonie umiejętności.
Śmierć badacza przed ujawnieniem karty celu, jak co tej pory była czystym bonusem dla badaczy, bo postać obtraumowana, niejednokrotnie specjalnie przygotowywana do spełnienia celu strażnika po poprostu ginęła, na jej miejsce wchodzi nowa, świerzutka postać. A to z czego sie wysypie podczas umierania badacz (karty przeszukiwania, wyposarzenia itd), pozostaje nietknięte w danym pomieszczeniu, więc, nowa postać tyko się przez to może jeszcze zboostować. Później mamy McGlena z ochronnym posążkiem, albo z różańcem itd.


Jednak mam też pytanie, czy jezeli Byakhee, transportuje bacza o dwa pola, ten badacz moze przejść w ten sposób przez zamknięte pomieszczenie mając klucz?
I czy w ten sposób przemieszczający sie badacz, musi unikac po drodze potworów i wykonywać testy przerażenia - tak jak by sie przemieszczal normlanie?
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   

Niestety, u mnie Posiadłość na razie została schowana głęboko w szafce. Po rozczarowaniu z brakiem balansu w ostatniej rozgrywce daliśmy sobie spokój (przynajmniej na razie). Na to miejsce nabyliśmy Descent-a, który jest dużo bardziej ciekawy w kwestii balansu.

Co do dużego dodatku: zapowiedziany jest na początek następnego roku Call of the Wild (ale o tym pewnie już wiesz), który wydaje się bardzo konkretny w stosunku do Zakazanej Alchemii.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   

A na Descenta mnie prosze jeszcze bardziej nie namawiać, bo sam sie nad tym zastanwiam juz i słabnie mój rzut na wole w tej kwestii :D


Co do Call of the Wild, to po napisaniu mojego powyższego posta dokapowałem sie wreszcie że ten dodatek będzie właśnie dużym dodatkiem. I już kwicze tu na niego srogo. :D
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   

Descenta polecam, fajnie sie przy nim bawimy choć graliśmy dosc krótko. Co do dodatku to posiadłości, to poczekam na pierwsze recenzje. Jeżeli znowu będzie brak balansu to chyba pozbędę się tej gry na dobre.
 
     
Elmek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Sty, 2013   

Czy w scenariuszach z dodatku ZA także stosujecie zasadę balansującą - 1 karta akcji strażnika danego typu na turę? Jeśli tak, to czy są karty, które z tego wyłączacie? Dopiero przymierzamy się do rozgrywki w ZA, ale wolę uczyć się na cudzych błędach, niż na swoich ;-)
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Sty, 2013   

Elmku, ZA nic takiego nie wprowadza. Ew. są dodane karty akcji strażnika tajemnic, które mają jakieś ograniczenia, np. raz na badacza na turę, ale to nieliczne. Ja osobiście mimo wszystko stosuję tą zasadę, a i tak badacze mają przesrane
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Sty, 2013   

Elmek zapraszam Cię do wątku:

http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=4550


Gdzie opisałem swoją zasadę mającą na celu poprawienia troche żywota badaczy. Może Cię zainteresuje skoro również masz odczucie niesprawiedliwości jako Strażnik wobec biednych badaczy :cool:
 
     
Elmek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Sty, 2013   

Moja odpowiedź w podanym wątku.

Natomiast co do dodatku Zakazana Alchemia to póki co nie graliśmy jeszcze w scenariusz, ale karty walki, mitów, traum, nowych badaczy wykorzystaliśmy już w scenariuszu z podstawki i niesamowicie urozmaicają i wzbogacają rozgrywkę, zwłaszcza karty walki.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Sty, 2013   

Mnie się osobiście (mimo że zawsze jestem strażnikiem) podoba karta walki gdzie po udanym teście siły i zręczności jednocześnie badacz zabija potwora humanoida - mega klimatyczna.
A z traum z ZA do moją ulubioną jest Wściekłość :D :D:D. Moi badacze sie nieźle wpieniają jak ją zagram na któregoś - taka wściekłość dosłownie :D
No i oczywiście nie można nie wspomnieć o Efektach ubocznych które potrafią nieźle napsuć życia badaczom. Przykładowo Zły brat bliźniak moim zdanim żądzi :D .
 
     
przym
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Lut, 2013   

witam wszystkich.

graliśmy wczoraj w pierwszy scenariusz tego dodatku i mam wobec tego dwa pytania:

1. Czy jeżeli karta ekwipunku określa że można jej użyć na dowolnego Badacza na danym obszarze to czy można wtedy wybrać samego siebie??? Niektóre karty maja wpisane że można użyć na samego siebie, inne takiego zapisu nie mają. ( np Postać Vincenta Lee - karta leczenia ran ).

2. Chodzi o zdolność topora, która automatycznie rozwiązuje łamigłówkę zamka przy wykonaniu testu. Pytanie moje jest takie : co dokładnie oznacza "łamigłówka zamka" i przykładowo jakie karty z tego dodatku takową łamigłówką są.

z góry dzięki za pomoc i wyjaśnienie
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Lut, 2013   

Witaj :)

przym napisał/a:
1. Czy jeżeli karta ekwipunku określa że można jej użyć na dowolnego Badacza na danym obszarze to czy można wtedy wybrać samego siebie??? Niektóre karty maja wpisane że można użyć na samego siebie, inne takiego zapisu nie mają. ( np Postać Vincenta Lee - karta leczenia ran ).
Na zdrowy rozsądek powiedziałbym, że tak. Instrukcja jednak nie mówi tego wprost (wspomina o tym jedynie przy zaklęciach na str. 17).

przym napisał/a:
2. Chodzi o zdolność topora, która automatycznie rozwiązuje łamigłówkę zamka przy wykonaniu testu. Pytanie moje jest takie : co dokładnie oznacza "łamigłówka zamka" i przykładowo jakie karty z tego dodatku takową łamigłówką są.
Instrukcja do podstawki, strona 21.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13