galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: D.W.
Sob 22 Wrz, 2012
Rozpiski
Autor Wiadomość
ytsunkai
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Maj, 2013   

Don_Silvarro napisał/a:
ytsunkai napisał/a:


56 pkt za obu, + howlrunner'ka i zostaje 26 pkt - starcza na 2 leszczy, ale firepower spada ...


Dokładnie takim układem gram od momentu wyjścia Wave 2 (te 2 pozostałe punkty to Swarm Tactics dla Howlrunner). Jak dla mnie eskadra się bardzo ładnie sprawdza - jest pięć statków, więc zachowana przewaga liczebna nad rebeliantami, ale równocześnie są trzy (w fazie walki cztery) statki z bardzo wysokim skillem. Nie ma co się bać brania 'leszczy' - w dobie dużych podstawek niezastąpieni są tani zadymiarze, których można wrzucać przeciwnikowi pod koła. Poza tym nawet dwie kostki potrafią ugryźć, jak doda się przerzut kostki :smile:


Ale w takim układzie to mi się pierwsza rozpiska sprawdzała :)
tylko tam nie ma wyszkolenia niższego niż 6 ...

a dołożenie interceptora zwiększa mi ofensywę dokładnie o 1 kostkę na 12/13 z dalekia i 18/19 z bliska w zalężności o d tego jak idzie Bakstabber ...

Dzisiaj z Matim spróbuję tej rozpiski więc jak masz czas to wpadnij do Twierdzy około 17
 
     
regrof
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Maj, 2013   

A jak oceniacie sensu używania tie advance? Ma ktoś jakieś koncepcje na nie, bo na ten moment wydają mi się bezużyteczne.

Próbowałem opcji z Vaderem+ dowódca eskadry, ale niestety punktowo to rozwalało eskadrę
 
     
ytsunkai
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Maj, 2013   

ja nie widzę za bardzo zastosowania dla Tie Adv.
Zwłaszcza jak wejdzie bomber - będzie czym przenosić rakiety za mniejsze punkty.

Ewentualnie Vader, upgrade silnika, rakiety (jakies) ....

ale to się robi w okolicach 40 pkt ... za drogo.

i za słabe uderzenie
 
     
Don_Silvarro
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Maj, 2013   

Advance ma jeden podstawowy problem - brak wygarnięcia z działek. Strzela to dziadostwo tak jak zwykły pilot akademicki, a kosztuje prawie dwa razy tyle. Fajnie jest mieć osłony, ale na co paździerz obronność, skoro statek nie stanowi większego zagrożenia, a w konsekwencji można go po prostu zignorować i męczyć znacznie bardziej kruche TIE/F i TIE/I.

Jedynym wariantem, przy którym można by się zastanowić nad Advancem, to opcja Vader + jakieś fajne rakiety, ale to jest po prostu idiotycznie drogie - zwłaszcza jak na statek, który konkretnie walnie raz, a potem musi się opędzać pistoletem na kapiszony.
 
     
Armus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Maj, 2013   

W przypadku Tie Adv. Vadera sytuację trochę ratuje Odsłonięcie.
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Maj, 2013   

Armus napisał/a:
W przypadku Tie Adv. Vadera sytuację trochę ratuje Odsłonięcie.


Prawda, ale drogo trochę.
 
     
regrof
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Maj, 2013   

Czyli widzę, że nie tylko ja nie wpadłem na jakieś sensowne zastosowanie TA.

Jedna średnio grywalna opcja jaką grałem do tej pory to dwóch najsłabszych pilotów bez rakiet.
 
     
Shantruin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Maj, 2013   

W Poznaniu parę osób z umiarkowanymi sukcesami stosuje 2x najtańszego Adv. z Cluster Missiles - sprawdza się głównie przeciw statkom z mniejszą ilością zielonych kostek, ale się sprawdza :P
 
     
ytsunkai
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Maj, 2013   

oczywiście można wystawiac 2 z rakietami .... i zazwyczaj zdążą wystrzelić ...

choć przy wyszkoleniu 2 może to troche zająć ...

ale ten koszt!!! 2 sztuki kosztyją 50 + punktów a po wystrzelenieu rakiet (najlepszy cel to Y albo YT) to w zasadie trochę gorszy (brak ostrej 1 na komendach) tie/F.


dlatego szczerze mówiąc nie wiem jak podejść do bombera w Wave 3.
nie jestem przekonany, że znajdę dla niego miejsce ...
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Maj, 2013   

ytsunkai napisał/a:

(najlepszy cel to Y albo YT)

A w przyszłości też B-wing. X-Wingi z resztą też nie mają jakiejś świetnej obrony, więc celów ataku jest sporo.

ytsunkai napisał/a:

to w zasadie trochę gorszy (brak ostrej 1 na komendach) tie/F.


No a Tie fighter nie ma lekkiej 1. Czasem przydaje się taki manewr, a innym razem drugi. Ja osobiście nie odczułem, żeby Fightery były dużo bardziej manewrowe od Advancedów.

ytsunkai napisał/a:

dlatego szczerze mówiąc nie wiem jak podejść do bombera w Wave 3.
nie jestem przekonany, że znajdę dla niego miejsce ...


Bomber jest o tyle ciekawy, że możesz załadować na niego kilka kompletów rakiet/torped. Advanced po wystrzeleniu rakiet staje się tak jak pisałeś mało użyteczny. Myślę, że niegłupim rozwiązaniem byłoby wsadzenie do eskadry bombera z jednymi rakietami o zasięgu 2-3(szturmówkami na ten przykład) i clusterami albo tymi nowymi protonówkami. Kosztowo będzie podobny do Advanceda z rakietami.
 
     
ytsunkai
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Maj, 2013   

co do pierwszej części i manewrowania - kwestia tego co się dzieje na planszy ... raz przydaje sie ostra raz nie - u pełna zgoda
... ale nie za 26 pkt :) - to sa2 tie/F

I oczywiście bomber jest ciekawy - kombincaj krótkiej i długiej broni jest super, ale żeby dobrze użyć adv assaultów to oprócz namierzenia przydałby sie jeszcze focus ...

a to już wymaga dodatkowych kombinacji ze wsparciem i dowódcą eskadry ... (najtańsa wersja na Tie/F - 14+2 pkt).

co więcej - może byc dośc drogi ... potencjał ma, ale nie znam wszelkich kart rozwinięć, któe będą w paczce i dlatego trudno coś więcej poiedzieć ...
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Maj, 2013   

ytsunkai napisał/a:

... ale nie za 26 pkt :) - to sa2 tie/F

Prawda. Co dwie lufy to nie jedna.

ytsunkai napisał/a:

I oczywiście bomber jest ciekawy - kombincaj krótkiej i długiej broni jest super, ale żeby dobrze użyć adv assaultów to oprócz namierzenia przydałby sie jeszcze focus ...
a to już wymaga dodatkowych kombinacji ze wsparciem i dowódcą eskadry ... (najtańsa wersja na Tie/F - 14+2 pkt).

Będzie pułkownik Jendon w Lambdzie z umiejętnością umożliwiającą oddanie Target Locka. 26 punktów wprawdzie, ale będzie siła ognia 3.

ytsunkai napisał/a:

co więcej - może byc dośc drogi ... potencjał ma, ale nie znam wszelkich kart rozwinięć, któe będą w paczce i dlatego trudno coś więcej poiedzieć ...


Pilot eskadry Gamma ze skillem 4 póki co ma kosztować 18 punktów. Sądząc po tym, jak wyglądają karty z dotychczasowych dodatków możemy spodziewać się pilota ze skillem 2 za 16 punktów.
 
     
ytsunkai
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Maj, 2013   

pożyjemy ... zobaczymy ... nawet w tej chwile ile ludzi tyle konecepji złożenia eskadry ... więc zależy co komu pasuje :)

ktoś się wybiera do Bydgoszczy na 9.06?
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Cze, 2013   

Wedge Antilles(29)
Na granicy ryzyka(3)
Astromech R2(1)
Ulepszenie silnika(4)

Luke Skywalker(28)
Na granicy ryzyka(3)
Astromech R2(1)
Ulepszenie silnika(4)

Pilot Eskadry Zielonych(19)
Na granicy ryzyka(3)
Rakiety szturmowe(5)

Suma: 100p.


Wedge i Luke w tej konfiguracji świetnie się sprawdzają. Łatwo można osiągąć zasięg 1 do wroga z jednoczesnym wykonaniem skupienia bądź namierzenia. A jeśli uda się to bez robienia boosta, to można mieć namierzenie i skupienie naraz. Astromechy R2 umożliwiają łatwiejsze pozbywanie się stresu. Właściwie to ci dwaj panowie stanowią istotę tej eskadry. Za pozostałe 26 można wrzucić np. Tycho z Instynktem Weterana, ale osobiście bardzo lubię szturmówki. Problemem może być dostępność kart. Astromechy R2 są tylko w Y-wingach, a Na Granicy Ryzyka w A-wingach.
 
     
NightCrawler
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Sie, 2013   

Witam Szanownych pilotów,

mam takie pytanko nowicjusza - mam starter + Wedga pod ręką - co byście radzili jako kolejny zakup - myślałem o A-wingu tudzież Y. Chwilowo testując pożyczonego Falcona jakoś chciałbym polatać czymś mniejszym. Co myślicie?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 14