galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Test Talii
Autor Wiadomość
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

w sumie teraz aż przejrzałem FAQ i nic ciekawego tam nei znalazłem. Pytanie jak trzeba rozumieć "dowolny dozwolony cel" ja mam wrażenie, że jednak można użyć tego aby walnąć w strefę przeciwności, no ale mogę się mylić.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

Berestaszek napisał/a:
w sumie teraz aż przejrzałem FAQ i nic ciekawego tam nei znalazłem. Pytanie jak trzeba rozumieć "dowolny dozwolony cel" ja mam wrażenie, że jednak można użyć tego aby walnąć w strefę przeciwności, no ale mogę się mylić.

Dowolny dozwolony cel oznacza, że możesz zaatakować wroga, którego normalnie i tak mógłbyś zaatakować, tyle że możesz to zrobić również w innym momencie niż po ataku przeciwnika. Możesz więc zaatakować wroga w zwarciu z Tobą lub jeśli postać ma Dystans, to także wroga w zwarciu z innym graczem. Nie możesz za to atakować wrogów w strefie przeciwności, bo nie są dozwolonym celem dla ataków (chyba że masz Dunherna lub Dłonie na Łuku).
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

z tym że dunhern chyba nie potrzebuje tej karty.. no ale ok dzięki za wyjaśnienie trzeba będzie się zastanowić czy napewno jest to karta dobra do takiej talii
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

[quote="chelcho"]
JollyRoger1916 napisał/a:
balint napisał/a:

chelcho napisał/a:
:shock: :shock: :shock:
Ja lubię grać ludźmi i Eowyna zawsze u mnie jest w "ludzkiej" talii. Dunedain to też człowiek :)
Dopiero zaczynam zabawę krasnoludami.


Eowyna nie jest Dunedainem.

Wiem, to był skrót myślowy bo chodziło o innych Dunedainów, którzy chyba jednak byli ludźmi, choć zupełnie innymi od reszty


Byli ludźmi i nie wiem czemu uważasz, ze zupełnie innymi od reszty. W Gondorze sporą częścią ludności także byli Dunedainowie, tyle, że nikt ich tak nie nazywał.
 
     
chelcho
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

Dunedainowie byli potomkami Numenorejczyków i żyli dużo dłużej niż zwykli ludzie.

Co do meritum wątku: czy ktoś próbował zrobić talię na Rohanie - są fajni bohaterowie i sporo sprzymierzeńców, ale niewiele kart, które wykorzystują cechę Rohan. Jest jedna fajna, która daje +2 siły woli postaciom z cechą Rohan.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

Dłużej żyli ci Dunedainowie, w których żyłach płynęła królewska krew, czyli przywódcy północnych Dunadainów jak Aragorn

Składałem kiedyś na 2 graczy Rohan/Gondor. Fajnie się grało.

Dzisiaj stwierdziłem, że odchodzę trochę od grania totalnie klimatycznego, bo wymyśliłem sobie chyba fajna talię. Teraz będę kombinował z talią duch/taktyka częściowo opartą na Rohanie (Hama, Dunhern), solo zamiast Eowyny będzie Glorfindel, na dwie osoby będzie do supportowania i opierała się się będzie bardziej na taktyce i zamiast Glorka, wstawię Legolasa muszę tylko przemycić jedną kartę z wiedzy, a mianowicie Asfaloth`a i zastanawiam się, czy wrzycę pieśni, czy Radagasta, żeby móc ją zagrywać. Koncepcja jest taka, żeby kosić wrogów i obszary jeszcze w strefie przeciwności. Jak trochę się ogram, to może wymienię Legolasa z Glorkiem także do talii solo. Myslę też na trzy-sferowym Rohanem, namiestnik na woju z Rohanu nie boli już tak jak na krasnoludzie ;)
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

Berestaszek napisał/a:
z tym że dunhern chyba nie potrzebuje tej karty.. no ale ok dzięki za wyjaśnienie trzeba będzie się zastanowić czy napewno jest to karta dobra do takiej talii

Nie, Dunhern nie potrzebuje Dłoni na Łuku :D
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

Talia solo nie jest jednak tym czego oczekiwałem. Radagastem nie zagramy Asfalotha, bo ten nie ma słowa kluczowego istota jak to sobie założyłem, więc pozostaje pieśń. Talia dobra jako support dla drugiego gracza, który musi wziąć na siebie wyprawy i obronę.
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

To jest jedna z wad grania solo - trzeba konstruować talie które sobie poradzą ze "wszystkim", natomiast tracimy możliwość zbudowania świetnej talii pomocniczej, która w grze solo dostanie porostu baty. W ten sposób trochę zmniejszają się możliwości eksperymentowania z kombinacjami kart.

Jest to mocny argument za tym aby od czasu do czasu zagrać na dwie ręce - i gdyby nie konieczność pilnowania masy efektów na raz pewnie grałbym każdy scenariusz również w ten sposób. Ostatecznie dla mnie jednak powoduje to że wolę standardowe solo.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

Też nie chce mi się grac na 2 łapki bo bym się pewnie pogubił, zanim bym przeszedł pierwsza kartę któregokolwiek scenariusza. Teraz w ogóle nie chce mi się grywać solo, ale pewnie będę kombinował ze współgraczem uzupełniające się talie, jak coś zagra tip-top to się z Wami podzielę. Teraz będę chciał robić talie pod pewne klimatyczne fabularnie założenie. Mianowicie będę chciał grać kampanie i do każdego scenariusza z góry przypisać bohaterów, którzy ze względu geograficznego najprawdopodobniej braliby w nim udział i z takiej puli wybierać ich do danej przygody. Kolejnym założeniem jest to, że np. 2 pierwsze scenariusze CS, które są jakby ciągłością jednej podróży zagrać tymi samymi bohaterami, ewentualna zmiana możliwa będzie, jeśli któryś bohater polegnie. Cykl CMP, będzie miał założenie fabularne, że poszukiwania Golluma odbywają się jednocześnie w kilku miejscach, więc nie trzeba będzie kontynuować tą samą ekipą, ale zmieniać zgodnie z uwarunkowaniami geograficznymi. Żeby nie offtopować, jeśli pomysł wypali (właściwie, jeśli będę miał czas na jego realizację), założę temat i podzielę się z Wami wrażeniami.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

kurcze jakoś nie mogę przeboleć tego, że nie bardzo mam czas na rozegranie 10 partii solo, a jak miałbym czas to okazuje się, że znajduje się osoba do gry duo. Także wymyśliłem talie, z którą w razie czego będę dalej realizować swój cykl tylko duo. Jak wygląda talia uwaga uwaga na rohanie! :D :


Bohaterowie:
Dunhern, Theodred, Hama (łączne zagrożenie 25)

Sprzymierzeńcy(9):
Eskorta z Edoras x3 (koszt 2)
Najlepsze konie riddermachiix3 (koszt 2)
Podróżniczka z Zachodniego Gościńca x1 (koszt 2)

Dodatki(19):
Nieoczekiwana odwaga x2(koszt 2)
Raz dwa trzy liczysz Ty x3 (koszt 0)
Urodzony w Chmurach x3 (koszt 0)
Pieśń Podróży x1 (koszt 1 - zastanawiam się czy jeszcze jednej nie dorzucić)
Ostrze Gondolinu x3( koszt 1)
Znak Dunedainów x3 (koszt 1)
Starożytny Mathom x3 (koszt 1)
Skrytka Dunedainów x3 (koszt 2)

Wydarzenia():
Siła Woli x3(koszt 0)
Pożegnalne Dary x3(koszt 0)
Niespodziewane Uderzenie x3 (koszt 0)
Pogromca Goblinów x3 (koszt 0 - nie wiem czy nie wymienić na coś innego nawet jakiegoś sprzymierzeńca)
Młot Na Wroga x3 (koszt 0)
Szybkie Uderzenie x3 (koszt 1 :<)
Dłonie na łuku x3 (koszt 1 - nie wiem czy nie wywalić jednak bo musiałaby podejśc skrytka dunedainów :<)
Krasnoludzki Grobowiec x2 (koszt 1)
Naprzód na Śmierć x3 (koszt 1)

Pomysł na talie do supporta - zabijanie potworów zanim one coś zdążą zrobić, zdejmowanie obszarów przez efekty graczy, dociąg kart (co prawda tylko dla tego gracza no ale :P ) oraz niskie koszty zagrania kart . Generalnie talii jeszcze nie sprawdzałem ale nie omieszkam zrobić jak tylko znajdzie się okazja. Co myślicie o takiej talii?
Ostatnio zmieniony przez Berestaszek Wto 09 Paź, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

Myślałem sobie o zrobieniu podobnego 3-sferowego supportu opartego o tych samych bohaterów ;)
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

hehe no cóż to masz gotowca :D A nóż widelec wcześniej sprawdzisz niż ja i będziesz mógł ocenić :D
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

Solo tą talią to bym się za daleko nie ruszał :) Co do mojego wrażenia na temat grania w dwie osoby:

Theodred pewnie nie raz przekaże zasoby drugiemu graczowi - więc tu support niezły będzie to plus

Talia ma sporo kat ducha a jednak jest dość słaba jeżeli chodzi o podróż (zwłaszcza jak eskorta nie podejdzie). - Jeżeli gracie na jednym egzemplarzu gry to spory minus. Brak też możliwości obniżania zagrożenia co może doprowadzić że wrogowie się dorwą do Ciebie.

Problem tej tali to to że Dunhern nie będzie szedł na wyprawę przez co nie będzie się udawało przekazać mu zasobów sensownie ze zdolności T. Może to pomimo niskiego kosztu zapchać rękę kartami Ducha.

Naprzód na Śmierć przy tak małej liczbie sprzymierzeńców to raczej niezbyt dobry pomysł.

Ale co ja tam wiem - trza przetestować :)
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

co do żetonów ducha to niestety tylko 4 karty aby podbić: pieśń ducha + Pożegnalne Dary. Co do naprzód na śmierć no cóż tylko i wyłącznie do ściągania obszarów. A jak podejdzie urodzony w chmurach, lub krasnoludzki grobowiec to hmmm.. chyba jednak warto :D

Natomiast jeżeli chodzi o questa, to polecam sprawdzić moją talię krasonoludów :) gdzie nagle mogę wyjść z 25 słoneczkami :D właśnie zastanawiaem się nad obniżarkami ale bo ja wiem... wchodzi w zwarcie ze mną a ja zagrywam wydarzenie by jako pierwszy go zaatakować. Także hmm chyba jednak jest ok :P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13