galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Test Talii
Autor Wiadomość
mpuchatek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Berestaszek napisał/a:
z tym że usuń z gry = trafia na stos kart odrzuconych :?
? Czy aby na pewno ? Usuń z gry to chyba nie to samo co odrzuć.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

wycinek z instrukcji:

Określenie „w grze” odnosi się do kart, które zostały
zagrane lub umieszczone w grze (na obszarach gry
graczy), kart oczekujących w strefi e przeciwności,
obecnie odkrytej karty Wyprawy oraz do kart Spotkań
będących w zwarciu z graczami. Miejsca „poza grą”
to: „na ręce gracza”, „w talii” lub „na stosie kart
odrzuconych.”


Usuń z gry to to samo co odrzuć. Patrzcie czasami przez pryzmat logiki a nie nadinterpretujcie
:<
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Zajrzyj do instrukcji do tego scenariusza. Z tego co pamiętam tam jest opisane dokładnie co znaczy usuń z gry w tym przypadku. W tej chwili cytując za Unoficial FAQ z moim wytłuszczeniem:

Removed cards are to be set aside (not in the discard pile) and ignored for the rest of the game (can't be brought back into play). Applies to all cards, for example if you used Radagast's or Glorfindel's ability to heal Wilyador, they would be removed from the game (of course you could play another copy of Radagast, just not the same physical card).

Co potwierdza to co napisałem ja i mpuchatek :) . Sytuacja analogiczna do tego co robimy z punktami posiadającymi zwycięstwo - są one usuwane z gry (ale nie trafiają do stosu kart odrzuconych tali przeciwności).

Logika tutaj wynika z zasad więc należy się ich trzymać.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Też mi się wydaje, że odrzucanie z gry nie jest tym samym co usunięcie z gry. Jeśli karta opuszcza grę, gdy jest wykorzystana, bądź odrzucona ląduje na odpowiednim stosie kart odrzuconych, jeśli jednak ma zostać usunięta ląduje na stałe poza grą i nie da się jej juz zagrać w danym scenariuszu.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

ok mea culpa rzeczywiście w instrukcji od scenariusza o tym napisali wybaczcie :) natomiast co do unoficial faq nie wierze w takie cuda :P
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Unoffical FAQ to jest najlepsze i najszybsze źródło wiedzy. W większości porostu cytują zasady, FAQ lub oficjalne odpowiedzi autora. Idealne źródło odpowiedzi na pytania dotyczące konkretnych kart - zresztą jak widać sprawdziło się całkiem dobrze w tym przypadku.
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Berestaszek napisał/a:


Wyniki:98,78,47(woo!),97,77,61,81,94,63,54



Hihi... 4 pkt miałem mniej :grin: (43)
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

ano! konik robi swoje. Aż się zastanawiam co by się działo gdyby połączyć rohan z glorfindelem :?
 
     
dwarfpm
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Paź, 2012   

Berestaszek czy w swoich grach solo korzystasz ze swojej domowej zasady, którą opisywaleś na forum, że nie koniecznie wróg atakuje jako pierwszy?
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Paź, 2012   

Nie. Prawie co atak poświęcam jednostkę. Ew. bronię dainem i przygotowuje krasiem o koszcie 1 - Ereborski Kronikarz. Dlatego uwielbiam tego krasia :) Gdybym używał tamtych zasad domowych to miałbym jeszcze lepsze wyniki ^_^
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Lis, 2012   

Berestaszek napisał/a:
ano! konik robi swoje. Aż się zastanawiam co by się działo gdyby połączyć rohan z glorfindelem :?


Prawda: konik robi różnicę.

Zresztą mam tu duży zgryz: fajniej mi się grało elfickimi braćmi wraz z Glorfindelem, ale efektywniejsza jest talia Elrond + Glorfindel + Legolas.

Mowa o niebieskim Glorku.
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Lis, 2012   

A ja jestem po Marwych Bangach

Scenariusz ten zajmuje ostatnie miejsce, jeśli chodzi o przygody z cyklu "Cienie Mrocznej Puszczy". I nic dziwnego. Żeby go przegrać, to trzeba mieć niefarta (ja raz go miałem), natomiast trudno tu doszukać się jakichś emocji, ciekawych przeciwników, zabójczych komb (no może Troll/Żmija + rozpacz) ze strony scenariusza.

Natomiast nie spodobała mi się gra przegrana: Gollum uciekł mi raz jedyny. Zacząłęm więc przekopywać talię, aby go znaleźć. A tu wredna sprawa: Gollum wyszedł jako karta cienia, czyli prosto do stosu kart odrzuconych. Wówczas to straciłem serce do przekopywania talii cienia w nadziei, że jeszcze tą nędzną kreaturę w przyszłości spotkam.
Chociaż z drugiej strony, na karcie 2B nie jest napisane, że Gollum jest niezbędny do wygrania tej gry. Niezbędne jest wykonanie testów ucieczki....

No i wyniki ze scenariusza: 100, 85, 71, 78, 60, 71, 65, 85, 76.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Lis, 2012   

Heh ja już talie mam przygotowaną by rozegrać ww. scenariusz lecz cholera trochę za dużo roboty mam a jak znajdę chwilę na rozegranie partii to przychodzi jakiś znajomy i gramy sobie 4 fun. Razem z kolegą rozgrywamy każdy scenariusz po kolei i aktualnie jesteśmy na czatowniku. Scenariusze z Khazad Dumu są o wiele fajniejsze niż te z CS. Co ciekawsze nie wiem który scenariusz jest gorszy czy Ucieczka z Morii czy z Dol Guldur. Jedno i drugie jest tak wkurzające, że brak mi słów :P Chyba wolę jednak Dol Guldur bo tam wiesz od początku albo wygrywasz albo nie. A tutaj no cóż albo fart i będziesz mieć narzędzia, albo liczysz na farta że odkrywać będziesz podstępy :P Bardziej się wypowiem dopiero jak rozegram po 10 partii z tych scenariuszy.
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Lis, 2012   

Finito!

Powrót do Mrocznej Puszczy rozegrany!

Eh.... 2 gry wygrane na 10 prób. Rezultaty to 82 oraz 108.

I słów kilka o samym scenariuszu.
Zdecydowanie zamordystyczny, do tego kompletnie niezbalansowany dla jednego gracza. Wszystkie podstępy i oraz efekty gry, która dotyczą gracza strzegącego Golluma, w tym przypadku dotyczą po prostu gracza, co z reguły kończy grę bardzo szybko. A samego czasu na przejście gry jest niewiele, ponieważ co turę wpada 4 pkt zagrożenia. Do tego jeszcze etap 3, kiedy to nie można zagrać kart z ręki (patrz np. Gandalf....), który to etap powinien być zwyczajnie zerratowany w grze signlowej na zasadzie no effect.
Dodatkową przeszkodą są silni przeciwnicy, występujący dość często lub upierdliwie (np. warg), którzy nawet jeśli zostaną zlani, to jednak zatrzymują pochód drużyny na turę, dwie, a wówczas zagrożenie wykańcza gracza (patrz akapit powyżej).

No i wisienka na torcie, czyli jak przegrałem jedną z gier: etap nr 4, zagrożenie wynosi 46 pkt, ostatni przeciwnik (jakiś pierdolot do zdjęcia), już oczami wyobraźni widzę finisz, bo 2 żetony postępu są, a tu wypada karta cienia: pomiot ungoliaty - podnieś zagrożenie broniącego się gracza o 4 pkt. Usiadłem i zapłakałem.....
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Lis, 2012   

Mnie bardzo przypadł do gustu Powrót do Mrocznej Puszczy. W mojej opinii chyba najbardziej emocjonujący scenariusz w cyklu Cienie Mrocznej Puszczy - masz wrażenie że musisz zwiewać i nie masz ani chwili czasu na odpoczynek. Jedyne co było lekko kiepskie to ostatni etap który na jednego gracza nie jest zbyt dużym wyzwaniem (choć jak widać można tam pograć).

Udało mi się tak podszlifować talię że dała radę osiągnąć ponad 50% skuteczności na tym scenariuszu.

Swoją drogą ciekawy jestem jak się go gra w dwie osoby bo nagłe zmiany trzymającego Golluma mogą też nieźle napsuć. Wyobraźmy sobie że gramy talią do wyprawy i do walki i nagle w drugim etapie ta pierwsza dostaje Golluma i nie może wysyłać bohaterów do wyprawy ... może być ciężko. Pewnie i tak solo jest ciężej ale wydaje mi się że balans nie jest tu aż taki zły jak przy ucieczce z Dul Guldur.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 14