galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wave 2 - przecieki i spekulacje
Autor Wiadomość
Taperonix
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Do mnie już lecą będę je mieć jutro :-)
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

rospondek napisał/a:
A gdzie to kolega zdobył?


W Rebelu. Mam tą przyjemność mieszkania w mieście, w którym mają sklep stacjonarny. Premiera był dzisiaj.
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Nie mam za bardzo czasu na cykanie fotek. Jutro wrzucę coś z pierwszej potyczki.
Na początek takie małe porównanie wielkości




Ten żeton w lewym dolnym rogu to mina zbliżeniowa, którą może wystawić Firespray.
Ostatnio zmieniony przez Barbus Czw 28 Lut, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

No i jeszcze świetne szczegóły w wykonaniu Falcona:
[IMG=http://img850.images...63ba.jpg][/IMG]

[IMG=http://img4.imagesha...64zn.jpg][/IMG]

[IMG=http://img600.images...67pn.jpg][/IMG]

Nie postarali się jednak silnikami, bo z tyłu mamy zwykły szary pasek.
[IMG=http://img577.images...168t.jpg][/IMG]
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Firespray może nie imponuje rozmiarem, jak Falcon


ale dorównuje mu pod względem wykonania;] poodrapywana farba, połyskująca szyba kabiny no i tył statku są po prostu obłędne.





 
     
Privmat
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Mar, 2013   

Wygląda całkiem nieźle. A jak a-wing i interceptor się prezentuje?
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Mar, 2013   

Privmat napisał/a:
Wygląda całkiem nieźle. A jak a-wing i interceptor się prezentuje?


Tego nie powiem, bo czekam z zakupem do przyszłego tygodnia. Ale może ktoś inny podzieli się wrażeniami.
 
     
martoln
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Mar, 2013   

wykonanie to jedno... do ktorego nie mozna sie przyczepic - jest na pewno poprawne, a-wing dla mnie wyglada bajkowo. inna sprawa...to skutecznosc kolubryn...falcon i slave...robia masakre na polu walki...gdy atakowalem 3 tie'ami falcona to zasadniczo bylem posrany i to zasadnie. jedna salwa i po howlrunnerze...dobrze sprawdzał się przez chwilę klątwa - bo nie pozwalał przerzucać kości. Han solo robił rozpier... :) po 2 stronie slave... z działem laserowym...2 strzaly i x-wing z a-wingiem w piach (przy lekkim dobijaniu przez zaprzyjaznionego tie'a) ale robi rowniez zło. wybornie zapowiadaja sie turniejowee potyczki.
 
     
rospondek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Mar, 2013   

Nie bez powodu to są dwa najlepsze statki w uniwersum Gwiezdnych Wojen :D
Chociaż może jakiś balans zasad się po jakimś czasie pojawi.
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Mar, 2013   

Duże statki wnoszą baaaardzo dużo na x-wingowe stoły. Ciężko mi powiedzieć, jak sprawdzają się w potyczkach na 100p, ale w większych bitwach robią niesamowitą borutę. Falcon właściwie niczym nie musi się przejmować, może sobie latać w kółko i zawsze znajdzie się dla niego jakiś cel. Mnie najbardziej z pilotów Falcona przypadł Lando - po wykonaniu zielonego manewru może wybrać przyjazny statek w zasięgu 1, który może wykonać darmową akcję ze swojej belki akcji. Luke jako załogant Falcona po prostu wymiata.
Slave też kozacki, zwłaszcza wspomniane przez martolna ciężkie działo laserowe. Siła ognia 4 na zasięgu 2-3. Obrońca nie dostaje modyfikatora do obrony na zasięgu 3, bo w końcu jest to broń dodatkowa. Z kolei na zasięgu 1 i tak strzelamy z siłą ognia 4 z broni głównej. Jak dla mnie Slave z tym działkiem nie potrzebuje już rakiet ani torped. Z owym działkiem fajnie działa pilot Krassis Trelix, który może przerzucać jedną kosć podczas ataków broniami dodatkowymi.
Duże statki wprowadzają również modyfikacje, w które można wyposażyć dowolny myśliwiec. Urządzenia maskujące podnoszą zwinność o 1, ale są odrzucane, kiedy myśliwiec otrzyma hita w wyniku ataku. Świetnie sprawdza się na Tie'ach wszelkiego rodzaju. Ciekawe jest też ulepszenie silnika, które dodaje akcję boost do belki akcji myśliwca.
 
     
Mareczq
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Mar, 2013   

No niestety najgorsze jest to, że mamy mało kart tych ulepszeń:/ Wiecie może czy są już jakieś zaktualizowane zasady turniejowe? Bo nie wyobrazam sobie aby wymuszali na mnie kupowanie 4-5 dodatków każdy za 100 zł tylko dla kilku kart...
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Mar, 2013   

Przynajmniej po 2 egzemplarze dali. Szkoda że "Expose" tylko jeden w Slavie, bo całkiem fajna umiejętność.

Edit:
Mareczq napisał/a:
No niestety najgorsze jest to, że mamy mało kart tych ulepszeń:/ Wiecie może czy są już jakieś zaktualizowane zasady turniejowe? Bo nie wyobrazam sobie aby wymuszali na mnie kupowanie 4-5 dodatków każdy za 100 zł tylko dla kilku kart...


Okazuje się, że są od 1 marca.
http://www.fantasyflightg...es_V1.2_web.pdf

a także zaktualizowane FAQ(jeszcze bez pytań o drugą falę):
http://www.fantasyflightg...es_V1.2_web.pdf
 
     
Mareczq
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Mar, 2013   

No tak, ale to nadal nie za wiele. Powinni albo pozwolić grać na Prox-ach, jeśli mamy chociaż 1 orginał, albo powinni wydac jakiś Pack tych kart za małą kwotę (np. 20 zł i po 4 karty każdej umiejętności, rozwinięcia czy ulepszenia + po 1 szt. unikatowych). Najlepiej obie opcje ;)

Na razie w oficjlanych zasadach wyraźnie pisze, że każdą kartę musisz miec orginalną. Oczywiście w Polsce ma to małe znaczenie, bo fizycznie nie ma za dużo oficjlanych turnieji ;) Jednak ja lubię jak wszystko jest zgodnie z "zasadami".
 
     
Don_Silvarro
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

Grałem dziś w sumie 4 gry - dwie przeciw rozpisce opartej na Falconie i dwie z Fireszprajem w roli głównej. Ani jeden, ani drugi nie okazał się kluczowy dla przebiegu gry, ba, obaj oponenci po skończonej rozgrywce byli z nich średnio zadowoleni. Bardzo możliwe, że rozbija się to o brak praktyki - takim betonem faktycznie ciężko się lata. Ale dodatkowym minusem jest to, że duży statek bardzo łatwo zblokować - wystarczy podrzucić np. Akademika przed twarz i już sobie toto za bardzo nie polata, bo ciężko na takiego zadymiarza nie wlecieć poczwórną podstawką. A jak jeszcze w okolicy jest jakiś kamień to w ogóle rzeź niewiniątek. Falcon ma tu przewagę nad Szprajem w postaci wieżyczki, więc przynajmniej coś postrzela, ale i tak utrata akcji bardzo boli.

Koniec końców muszę powiedzieć, że gdyby jednak wybierać, to IMO raczej Firespray > Falcon, ze względu na niższy koszt, więcej opcji uzbrojenia i drugą kostkę obrony, która jest olbrzymią premią. Falcon to połowa eskadry, a z jedną zieloną kostką jest po prostu tarczą strzelniczą, co wymusza latanie Czubaką, który ani nie jest super wyszkolony, ani nie ma żadnego większego p...nięcia. Wersją do przemyślenia jest Czubaka + Draw Their Fire jako kulołap, ale nie jestem pewien czy Rebeliantom jest potrzebny drugi kulołap obok Biggsa (który teraz może mieć np. trzecią tarczę albo Stealth Device albo Elusiveness), zwłaszcza w cenie 40 punktów z okładem.

W kwestii innych statków z Wave 2 - we wszystkich grach latałem parką Interceptorów, i muszę powiedzieć, że kombo Baron Fel + Push the Limit niszczy system - IMO kolejny po Howlrunner must-have dla imperialnych. Z kolei Turr Phennir + Veteran Instincts to taki Fel dla ubogich - mając obu na stole można wykręcać takie głupoty na manewrach, że czacha dymi.

W kwestii kart usprawnień - paczka kart wydawana w formacie Print on Demand byłaby zaprawdę sytą opcją, ale nie spodziewam się, żeby FFG na to poszło. Mnie osobiście strasznie to drażni, bo Falconem grać nie chcę, do Firespraya mam stosunek 'meh' póki co, ale karty zarówno z jednego, jak i drugiego to IMO must-have.

Za największy dick-move uważam brak Assault Missile w pudełku z A-Wing. Karta, która redefiniuje połowę mety (imperialny swarm w oparciu o Howlrunner) dostępna za 110zł w jednej sztuce... Trolling Level: FFG.
 
     
Mareczq
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

Zdecydowanie coś źle graliście taktycznie... przede wszystim tych statków nie ustawia się tak aby walczyły w 1 lini, to nie ma sensu - nie od tego są ;)

Slave 1 jest mega na odległosc i trzeba nim tak manewrować aby unikać bliskich starć. Jednak jak już ma to bliskie starcie to dobrze postawiona mina potrafi zrobić grę :)

Millennium jest troszkę inny taktycznie. Tutaj więcej zależy od pilota. Jego 1 obrony naprawdę bardzo nie przeszkadza, jak musi fizycznei wbić mu 13 obrażeń aby go zdjać. Masz rację też, że można starać się go zablokować, ale ktoś kto gra nim sprytnie będzie po prostu trzymał się z daleka (zwłaszcza jak gra Han Solo) bo i tak wszędzie będzie mógł praktycznie strzelać. Latanie na boki taby aby mieć nadal zasięg nawet na 3 nie bedzie zbyt trudno, wiadomo trzeba tylko trzymać się od środak mapy.

Do tego w miarę fajne combo jest Lando Calrissian + Nunb. Wtedy naprawdę łatwo o ten manwer zielony ;)


Ogólnie jednak zgadzam się Slave 1 jest lepszy według mnie. Zwłaszcza przez to, że jego działo daje naprawdę dużo. Strzelanie z siłą 4 na dalekim zasięgu bez modyfikatora dla przeciwniak naprwdę miażdzy. I tutaj moim zdaniem "najtańszy" pilot specialny wymiata - Krassis Trelix.


Ważna też sprawa na ile gramy punktów. Przy 100 punktach na pewno są słabsi, ale już na 200-300 punktów przy mapie 1,2mx1,2m bardzo dużo zyskują ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 14