galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogólnie
Autor Wiadomość
Crane
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Lis, 2012   

ttrotyl napisał/a:
Wpierw namierzam Y-Wingiem wrogiego Tie, następnie podczas ataku używam działka jonowego. Czy kości rzucone w ramach ataku działkiem mogą być przerzucone dzięki zużyciu namierzania?

Tak mogą być przerzucone.
 
     
FilipsO
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Czy działo jonowe działa tak jak myślę? Że rzucam trzema kośćmi ataku, sprawdzam czy jest jakieś trafienie lub krytyk wtedy anuluję wszystko i w przeciwnika 1 obrażenie? Bo w gruncie rzeczy u nas zawsze się trafia i zastanawiamy się czy robimy źle.
 
     
ttrotyl
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Ale chyba trzeba pamiętać o tym, żeby jednostka atakowana wykonała rzuty obronne - tak jak przy każdym innym ataku
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

FilipsO napisał/a:
Czy działo jonowe działa tak jak myślę? Że rzucam trzema kośćmi ataku, sprawdzam czy jest jakieś trafienie lub krytyk wtedy anuluję wszystko i w przeciwnika 1 obrażenie? Bo w gruncie rzeczy u nas zawsze się trafia i zastanawiamy się czy robimy źle.


Robicie źle, bo statek atakowany się broni. Jeżeli po anulowaniu kości wynikami uników zostały jakieś wyniki obrażenia, to wtedy przeciwnik otrzymuje jedno obrażenie i żeton jonów.
 
     
Wikary
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

To ja się podepnę pod temat działa jonowego. Bo chcę się upewnić.

Czy trafienie z działa jonowego w myśliwiec posiadający przynajmniej jedną osłonę spowoduje dołożenie żetonu jonów, czy osłona zniweluje tą zdolność??

Wg mnie działo jonowe zadziała, bo statek musi zostać tylko trafiony a nie musi być zadane uszkodzenie.
 
     
Crane
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Wikary napisał/a:
Czy trafienie z działa jonowego w myśliwiec posiadający przynajmniej jedną osłonę spowoduje dołożenie żetonu jonów, czy osłona zniweluje tą zdolność??

Dokładasz żeton bo trafiłeś, osłony tylko przejmują uszkodzenie.
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Gdyby osłona niwelowała żeton jonów, to byłoby to napisane na karcie...
 
     
martoln
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Lis, 2012   

Barbus napisał/a:
Gdyby osłona niwelowała żeton jonów, to byłoby to napisane na karcie...


trudno uznać taki argument, zapisy na karcie nie zawsze są potrzebne - np - nie ma ani słowa na ww karcie o rzutach obrońcy - a wynika to z zasad itp itd. Ostatecznie - działo trafia - dajemy znacznik jonów, niezależnie czy były osłony, czy kadłubek golas, wystarczy trafić przy równoczesnych niefartownych rzutach obrońcy i braku uniku w liczbie równej liczbie trafień.
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Lis, 2012   

martoln napisał/a:
Barbus napisał/a:
Gdyby osłona niwelowała żeton jonów, to byłoby to napisane na karcie...


trudno uznać taki argument, zapisy na karcie nie zawsze są potrzebne - np - nie ma ani słowa na ww karcie o rzutach obrońcy - a wynika to z zasad itp itd.


Wiadomo, bo tekst na kartach jest tworzony w założeniu, że reguły podstawowe znasz przystępując do gry. Na kartach są opisane wszystkie odstępstwa od reguł podstawowych. Jak dla mnie logiczne.
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Lis, 2012   

Witam,

Chciałbym rozwiać swoje niejasności, stąd mam następujące pytanie o zasady. Zakładam, że rozegram bitwę z użyciem następujących jednostek:

Rebelia
Wedge – 9 pilotaż
Luke – 8 pilotaż
“Dutch” – 6
Pilot Eskadry Czerwonych – 4
Total: 105 pkt.

Imperium
Vader – 9
Mauler – 7
Klątwa – 6
Backstabber – 6
Nocny – 5
Pilot Eskadry Czarnych – 4
Total: 105 pkt.

Mając taka rozpiskę na obie strony konfliktu będę miał kilka pytań i proszę o Wasz komentarz, że dobrze „pilotuję” zasady i tak:

1/ Rozumiem, że pierwszeństwo ma Imperium – mamy remis w ilości punktów użytych do konstrukcji eskadr;
2/ Faza poruszania się (od najniższej umiejętności pilotażu):
- rozumiem, że poruszam się najpierw Pilotem Eskadry Czarnych (Imperium ma inicjatywę);
- następnie rusza się Nocny (5), Backstabber (6), Klątwa (6), Dutch (6); Mauler (7), Luke (8), Vader (9), Wedge (9)
3/ Faza walki (strzelamy od najwyższego poziomu walki:
- strzelamy w następującej kolejności: Vader (9), Wedge (9), Luke (8), Mauler (7), Klątwa (6), Backstabber (6), Dutch (6), Nocny (5), Pilot Eskadry Czarnych (4) i na końcu Pilot Eskadry Czerwonych (4)

Będę wdzięczny za komentarz.

Pozdrawiam,
Mitril
 
     
Wikary
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Lis, 2012   

Tak właśnie jest.

Obydwie kolejności podałeś dobrze.

W fazie poruszania się zapomniałeś jeszcze o Pilocie Eskadry Czerwonych, który porusza się po Pilocie Eskadry Czarnych.

W przypadku Backstabbera i Klątwy gracz wybiera, którym statek ma poruszyć się lub strzelać jako pierwszy.

Pamiętać należy także że dwa myśliwce o tej samej wartości pilota strzelają symultanicznie.

Przykładowo: Backstabber (6) atakuje Dutcha (6) i udaje mu się zniszczyć rebeliancki myśliwiec. Dutch ma jeszcze prawo do oddania strzału przed zdjęciem modelu ze stołu.
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Lis, 2012   

Wikary,

dziękuje za komentarz i jeszcze jedno - rozumiem, że strzelanie symultaniczne funkcjonuje zawsze, gdy walczą piloci o tym samym poziomie, czy tylko wtedy, gdy np. "Dutch" ma zginąć?

Teraz widze jakie błędy robiłem grając z synami :)

Pozdrawiam,
Mitril
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Lis, 2012   

Mitril napisał/a:

rozumiem, że strzelanie symultaniczne funkcjonuje zawsze, gdy walczą piloci o tym samym poziomie, czy tylko wtedy, gdy np. "Dutch" ma zginąć?l


Zasada symultanicznego ataku nie ma zastosowania np. do kart trafień krytycznych. Czyli np. jeśli Dutch dostaje od Backstabbera kartę z krytycznym uszkodzeniem broni(obniżenie siły broni głównej o 1) to ma ona wpływ na atak Dutcha, mimo że jest symultaniczny z atakiem Backstabbera. Głupie, ale takie reguły.
 
     
Wikary
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Lis, 2012   

Cytat:
dziękuje za komentarz i jeszcze jedno - rozumiem, że strzelanie symultaniczne funkcjonuje zawsze, gdy walczą piloci o tym samym poziomie, czy tylko wtedy, gdy np. "Dutch" ma zginąć?


Dutch posłużył tylko jako przykład :)
 
     
martoln
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Lis, 2012   

Barbus napisał/a:
Mitril napisał/a:

rozumiem, że strzelanie symultaniczne funkcjonuje zawsze, gdy walczą piloci o tym samym poziomie, czy tylko wtedy, gdy np. "Dutch" ma zginąć?l


Zasada symultanicznego ataku nie ma zastosowania np. do kart trafień krytycznych. Czyli np. jeśli Dutch dostaje od Backstabbera kartę z krytycznym uszkodzeniem broni(obniżenie siły broni głównej o 1) to ma ona wpływ na atak Dutcha, mimo że jest symultaniczny z atakiem Backstabbera. Głupie, ale takie reguły.


mam dodtkowe pytanie z czego wynika powyższa zasada z krytycznym trafieniem?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.38 sekundy. Zapytań do SQL: 14