galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogólnie
Autor Wiadomość
Oldster 


Wiek: 37
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Pabianice
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

Tak dla przypomnienia - nie zapominajmy również o zasadzie równoczesnego ataku niezależnie od tego kto ma inicjatywę:

"Choć statki mogą przeprowadzać swoje ataki pojedynczo,
statki z wartością umiejętności pilota równą wartości
umiejętności pilota aktywnego statku mają możliwość
przeprowadzenia ataku zanim zostaną zniszczone.
Jeśli taki statek miałby zostać zniszczony, to zatrzymuje swoje
karty uszkodzeń, ale nie zostaje usunięty z obszaru gry. Może normalnie
przeprowadzić atak podczas fazy walki, ale wszelkie odkryte
karty uszkodzeń, które zostały mu właśnie zadane, mogą wpłynąć
na ten atak. Po tym jak taki statek skorzysta ze swojej możliwości
do przeprowadzenia ataku w danej rundzie, zostaje natychmiast
zniszczony i usunięty z obszaru gry."
_________________
"I've... seen things you people wouldn't believe..."
- Blade Runner
 
     
aryss 

Wiek: 31
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 181
Skąd: Krakau
Wysłany: Nie 17 Lis, 2013   

Czy jest jakies ograniczenie żetonów skupienia na graczu ? Bo o ile rozumiem można wykonać:
- 1 akcje danego typu generuje 1 żeton skupienia
- Recon Specialist + tytul Moldy Crow powoduje że co akcje skuoienia otrzymujemy 2 żetony skupienia i nie znikaja one po rundzie

Czyli reasumując używając skupienia 2 tury pod rząd mamy na sobie 4 jego żetony? Czy też w następnej turze skupienia nie możemy uzywa dopoki starych żetonów nie zuzyjemy
 
     
DarthBart 

Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 17 Lis, 2013   

Możesz tylko 1 akcję danego typu wykonać na turę ale możesz też posiadać więcej niż jeden żeton tego samego typu. W przypadku skupienia możesz zużyć żeton raz na fazę, czyli 1 na atak żeby uruchomić Blaster Turret i 1 żeby zamienić oczka na tym ataku, po 1 na obronę podczas każdego ataku przeciwnika, itd. Więc dobrze mieć ich dużo, szczególnie gdy masz żeton stresu albo chcesz inną akcję wykonać. Inaczej jest z namierzaniem, możesz mieć 1 statek namierzony na raz nie ważne ile byś namierzań nie wykonał (otrzymał z innych źródeł), zawsze liczy się ostatnie namierzenie (2 na raz jak masz weapon engineer w załodze).
 
     
aryss 

Wiek: 31
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 181
Skąd: Krakau
Wysłany: Pon 18 Lis, 2013   

Ok czyli dobrze to stosowaliśmy, w każdym razie dalej w temacie HWK:
Umiejetnosc Kyle odpala sie w momencie rozpoczecia fazy walki wszystkich pilotów ( zaraz po manwerach) czy też dopiero kiedy przychodzi jego kolej w fazie.

I teraz pytanie typowego newbie czy przy broniach drugorzednych ( torpedy/działka) uwzglednia się też wpływ przeszkód ? Bo ile to że nie ma bonusowych kostek w związku z odległoscią oraz że nei mozna atakować stykających się przeciwników to jest dla mnie jasne ale ta kwestia lekkie spory w czasie dzisiejszej partii wywołała
 
     
Barbus 

Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 625
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 18 Lis, 2013   

aryss napisał/a:
Ok czyli dobrze to stosowaliśmy, w każdym razie dalej w temacie HWK:
Umiejetnosc Kyle odpala sie w momencie rozpoczecia fazy walki wszystkich pilotów ( zaraz po manwerach) czy też dopiero kiedy przychodzi jego kolej w fazie.

I teraz pytanie typowego newbie czy przy broniach drugorzednych ( torpedy/działka) uwzglednia się też wpływ przeszkód ? Bo ile to że nie ma bonusowych kostek w związku z odległoscią oraz że nei mozna atakować stykających się przeciwników to jest dla mnie jasne ale ta kwestia lekkie spory w czasie dzisiejszej partii wywołała


1. Umiejętność Katarna działa na początku fazy walki tak, jak to NAPISANO NA KARCIE.
2. Tak, uwzględniasz przeszkody przy broniach dodatkowych.
_________________
Poszukuję chętnych do gry w Trójmieście -->SZCZEGÓŁY<--
 
     
pleechu 


Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 65
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

Mina Zbliżeniowa ciąg dalszy, z FAQ 2014 str. 2:

„Kiedy podstawka statku lub wzornik manewru nachodzi na ten żeton, żeton ten zostaje zdetonowany.”
Należy zwrócić uwagę, że Miny zbliżeniowe zrzucone na statek są umieszczane pod jego podstawką i są natychmiast detonowane. Uznaje się również, że statek nachodzi na Miny zbliżeniowe kiedy wykonuje manewr, demaskuje się lub wykonuje akcję beczki lub dopalacza."

Więc, teraz pytanko: gdy taki SLAVE I wrzuca minę i ona wchodzi na podstawkę statku, to czy mina odpala się z automatu, czy jednak dopiero jednak przy ruchu tamtego, zaminowanego statku - gdy podstawka/manewr nachodzi na żeton miny etc, czyli po staremu po/w trakcie ruchu?
 
     
Jolly_Roger 

Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

Ja to rozumiem, że od razu po zrzuceniu miny, jeśli nachodzi a podstawkę.
 
     
Bogus_law 


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 25 Cze, 2015   

pleechu napisał/a:

Więc, teraz pytanko: gdy taki SLAVE I wrzuca minę i ona wchodzi na podstawkę statku, to czy mina odpala się z automatu, czy jednak dopiero jednak przy ruchu tamtego, zaminowanego statku - gdy podstawka/manewr nachodzi na żeton miny etc, czyli po staremu po/w trakcie ruchu?


Od razu.
Kod:
Note that a Proximity Mine token that is dropped on a ship is placed under the ship's base and does immediately detonate. A ship is also  considered to be overlapping a Proximity Mine token when it executes a maneuver, decloaks, or performs a boost or barrel roll.


oraz : http://xwing-miniatures.w...Proximity_Mines
 
     
pleechu 


Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 65
Wysłany: Pią 26 Cze, 2015   

Supcio, dzięki wielkie.
 
     
puma1944 

Wiek: 35
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 19
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 25 Paź, 2015   

Witam mam pytania:
1- jak rozpatrzymy trafienie z ion pulse missile jesli przeciwnik ma tarcze na sobie??
2- i jak rozpatrzymy trafienie z adv.homing missiles jesli przeciwnik posiada tarcze??
 
     
vonmarxx 

Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2015
Posty: 37
Wysłany: Nie 25 Paź, 2015   

Ad1. Jesli trafisz, obronca dostaje 2 zetomy jonow i 1 obrazenie, ktore jest rozpatrywane normalnie (najpierw oslony, potem hull)

Ad2. Jesli trafisz, obronca dostaje odkryta karte obrazen krytycznych, ktora jest przydzielana bezposrednio do statku - obchodzi oslony. Jesli statek ma np 2HP i 3 Oslony i oberwie z tych rakiet i rakiety trafia, to wyciagniecie Trafienia Bezposredniego zabije go od razu.
 
     
yarhma

Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 22
Wysłany: Sro 28 Paź, 2015   

Czy karta Maneuvering Fins oraz nawigator działają jednocześnie? Tzn czy w tym samym czasie koryguje i predkosc i skręt?
 
     
Martini3g 

Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 28 Paź, 2015   

To działa podobnie do imperialnego Boby z nawigatorem. Jak ustawisz "ostry" skręt o prędkości 3 to możesz zmienić go na "lekki" o dowolnej prędkości, ale w tą samą stronę.
 
     
FaLqUa 

Wiek: 36
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Czw 05 Lis, 2015   

Mam pytanie odnośnie stresu.

W instrukcji napisali, że pilot pod wpływem stresu nie może wykonywać akcji po ruchu ani darmowych akcji. Czy zdolności na kartach rozwinięć np. R2-D2 gdzie po wykonaniu zielonego manewru odzyskuję jedną osłonę też są ograniczone? Czy może dotyczy to tylko kart z napisem akcja lub darmowa akcja?
 
 
     
Padre 
Padre

Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 13
Wysłany: Pią 20 Lis, 2015   

Mam pytanie do nowej podstawki "Przebudzenie mocy". Podstawka posiada trochę zmienioną talię uszkodzeń plus karty mają całkiem inny wzór graficzny. Jak to się ma do łączenia starej podstawki z nową? karty można wymieszać, czy raczej trzeba wybrać, którymi kartami uszkodzeń grać ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.29 sekundy. Zapytań do SQL: 13