galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogólnie
Autor Wiadomość
krilan 

Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 4
Wysłany: Pią 13 Wrz, 2013   

1. Czy jeśli wyposażę Slave1 w działko jonowe to mogę nim strzelać co turę czy tylko raz w grze?
2. Zdolność Hana solo daje przerzut dowolnych kości ataku. A kolejne zdanie na karcie mówi że należy przerzucić największą możliwą ilość kości. Czyli wybieram które kości przerzucam, czy wszystkie?
 
     
Barbus 

Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 625
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 13 Wrz, 2013   

1. Działkiem jonowym możesz strzelać przez całą grę. Jeśli broń dodatkowa jest jednorazowego użytku, to na jej karcie znajdziesz tekst "odrzuć te kartę".
2. Zazwyczaj Hanem przerzucasz po prostu wszystkie kości. Nigdy nie wolno ci wybierać. Może jednak stać się tak, że nie będziesz mógł przerzucić wszystkich kości i dlatego na karcie mamy stwierdzenie "tyle, ile możesz", a nie "wszystkie". Przykładem może być sytuacja, w której Han atakuje pilota wyposażonego w umiejętność "Nieuchwytność". Dzięki niej obrońca może kazać atakującemu przerzucić jedną kość ataku. Robi to przed przerzutem Hana, bo obrońca jako pierwszy modyfikuje wynik rzutu atakującego. Każda kość może zostać przerzucona tylko raz podczas jednego ataku, tak więc Han nie może jej ponownie przerzucić.
_________________
Poszukuję chętnych do gry w Trójmieście -->SZCZEGÓŁY<--
 
     
krilan 

Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 4
Wysłany: Pią 13 Wrz, 2013   

Więc znajomy źle grał przeżucając Hanem tylko te kości które chciał ( które nie trafiły) Dzięki za odpowiedzi.
 
     
Barbus 

Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 625
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Wrz, 2013   

Jeśli tak robił, to faktycznie grał źle. Póki co Han może przerzucać wybrane kości tylko wydając żetony namierzonego celu. Jednakże nawet wtedy musicie pamiętać, że każda kość może zostać przerzucona tylko raz podczas jednego ataku. Tak więc nie można wykonać przerzutu za umiejętność Hana, a potem drugiego za wydanie namierzenia.
_________________
Poszukuję chętnych do gry w Trójmieście -->SZCZEGÓŁY<--
 
     
Taperonix 

Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 203
Skąd: Ząbki
Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   

Witam czy minę zbliżeniową mogę położyć na obszarze zajętym przez statek? I co się dzieje? Mina od razu wybucha i zadaje obrażenia? W FAQ przeczytałem jedynie o bombie że można ją zrzucić na inny statek ale bombę detonuje się na koniec fazy ruchu, a z miną jest trochę inaczej.
_________________
Taperonix
 
     
Barbus 

Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 625
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   

Minę zbliżeniową możesz położyć pod statek. Nie zostaje zdetonowana od razu ani podczas najbliższego ruchu tego statku, chyba że po jego ukończeniu nadal będzie on na nią nachodził.
_________________
Poszukuję chętnych do gry w Trójmieście -->SZCZEGÓŁY<--
 
     
Taperonix 

Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 203
Skąd: Ząbki
Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   

Ok ale na minie jest napisane że zostaje zdetonowana kiedy wzornik manewrów przechodzi przez minę lub podstawka statku zakończy ruch na minie. Więc jest sutuacja kiedy mina zostaje położona na środku podstawki statku następnie ten statek wykonuje manewr gdzie jego wzornik manewrów dotyka części żetonu miny a statek kończy ruch poza żetonem miny. I czy w takim przypadku mina zostaje zdetonowana czy nie?
_________________
Taperonix
 
     
Barbus 

Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 625
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   

Z FAQ:

P: Jeśli statek nachodzi na żeton przeszkody
lub bomby zbliżeniowej, to czy będą miały
dla niego zastosowanie efekty tych żetonów
kiedy wykona swój następny manewr?
O: Jest to możliwe. Jeśli po wykonaniu następnego
manewru statek w końcowym ustawieniu nachodzi
na żeton, wtedy należy rozpatrzyć jego efekty.
W innym wypadku statek nie będzie poddany
efektom żetonów, ponieważ nachodził na nie jedynie
w ustawieniu początkowym, a w przypadku żetonów
bomb i przeszkód ustawienie początkowe statku
jest ignorowane.
_________________
Poszukuję chętnych do gry w Trójmieście -->SZCZEGÓŁY<--
 
     
Oldster 


Wiek: 37
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Pabianice
Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   

Jak czasami czytam polskie FAQ i porównuję je z angielskim to mnie krew zalewa jak bardzo skomplikowany jest nasz rodzimy język (albo jak mgliście napisane jest nasze polskie faq).

Z angielskiego FAQ:

Q: If a ship is already overlapping an obstacle
or proximity mine token, does it suffer the
effects of that token when it executes its
next maneuver?
A: Possibly. When it executes its next maneuver, if
the maneuver template or the ship’s final position
overlap the token, the ship hits the token and suffers
the effects.
Otherwise, the ship doesn’t suffer any of
the token’s effects because it was only overlapping
in its original position, and the original position is
ignored for obstacle and proximity mine tokens.

Teoretycznie jest to to samo o czym pisał Barbus ale pominięto zaznaczony przez mnie szczegół. Ogólnie wygląda to tak:
1. Twój statek stoi na przeszkodzie lub minie zbliżeniowej
2. wykonujesz manewr statkiem, czyli:
- przykładasz wzornik manewru do statku
- przesuwasz statek na drugi koniec wzornika
3. Przechodzisz do wykonania akcji

Zasada opisana w angielskim FAQ mówi że jeżeli wzornik po przyłożeniu do podstawki statku znajduje się na żetonie przeszkody/miny to wtedy statek trafia w tą przeszkodę/minę i odpala się jej efekt.
Podsumowując, naprawdę niefajnie jest wylądować na środku np asteroidy bo nie dość że tracisz akcję, rzucasz kością na uszkodzenie i nie możesz strzelać, to w następnym ruchu przykładając wzornik manewru znowu będzie on o asteroidę zahaczał. Tak więc znowu stracisz akcję i będziesz zmuszony rzucić kością.
Odpowiadając krótko na twoje pytanie Taperonix - tak, mina zostanie zdetonowana (przynajmniej wg angielskiego FAQ)
_________________
"I've... seen things you people wouldn't believe..."
- Blade Runner
 
     
Barbus 

Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 625
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013   

Mój błąd, że zaufałem polskiemu tłumaczeniu;]
_________________
Poszukuję chętnych do gry w Trójmieście -->SZCZEGÓŁY<--
 
     
Oldster 


Wiek: 37
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013   

"Tłumacz jest pierwszym kłamcą", choć w przypadku X-winga czytanie instrukcji czy faq, nawet po angielsku, przypomina czasem analizę przepisów prawa cywilnego.
_________________
"I've... seen things you people wouldn't believe..."
- Blade Runner
 
     
krilan 

Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 4
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

Kto zaczyna grę? Zawsze gramy ze znajomym że to imperium zaczyna ( jak w SWCCG). Wiem że ruchy i ataki zależą od zdolności pilotów, ale jeśli dwóch ma ten sam poziom, załóżmy 5 to który pierwszy się ruszy(imperialny czy rebeliantów) a następnie strzeli w fazie strzelania?
 
     
marioosh 

Wiek: 44
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

pierwszy rusza ten kto ma inicjatywę, jeżeli nie zdefiniowano gdzie indziej to jest to Imperium.
W zasadach turniejowych jest tak, że inicjatywę ma ten gracz, który wydał mniej punktów na squad, w przypadku remisu decyduje rzut monetą.
 
 
     
DarthBart 

Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

Generalnie w przypadku gdy piloci obydwu stron mają ten sam poziom to pierwszy się porusza i strzela pilot strony o mniejszej liczbie punktów eskadry. Tj gra na 100 punktów, jeden gracz wystawił eskadrę za 100 punktów drugi za 98 punktów, drugi gracz ma inicjatywę więc to on zaczyna. Gdyby był remis w punktach eskadry to gracz stroną Imperium ma inicjatywę, gdyby oboje grali Imperium to każdy rzuca 3 czerwonymi i kto ma więcej hitów ten ma inicjatywę.
 
     
krilan 

Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 4
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

Dzieki za odpowiedzi.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13