|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytania odnośnie zasad. |
Autor |
Wiadomość |
alex_anderson [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 31 Paź, 2012 Pytania odnośnie zasad.
|
|
|
W księdze przygód, napisane jest iż wszystkie w niej informacje są jawne dla wszystkich graczy. Czy to znaczy, że w kampanii drużyna bohaterów, ma prawo przeglądać przygody, zanim wybierze się w jedno z miejsc? |
|
|
|
|
Ch3rry [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 31 Paź, 2012
|
|
|
Tak.
Niemniej jednak w swoich pierwszych rozgrywkach podchodziłem do kolejnych przygód bez wczytywania się w ich treść PRZED wyborem przygody.
Polecam wszystkim takie rozwiązanie. |
|
|
|
|
ronczi [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Lis, 2012
|
|
|
Mam 3 pytania
1. Gdy w niektórych przygodach trzeba umieścić unikatowe przedmioty to tylko mieszamy i rozkładamy w miejscach z gwiazdką czy także na miejscach 3 i 4. Czy w tych miejscach mogą być takie przedmioty czy tylko zwykłe przeszukiwanie
2. Czy w jednej drużynie mogą być dwa te same archetypy (np. dwaj wojownicy) czy postacie biorące udział w grze muszą być każdy z innego archetypu.
3. I ostatnie ogólne: jakie przygody na początek w kampanii czy jakieś są szczególnie preferowane. |
|
|
|
|
Ch3rry [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Lis, 2012
|
|
|
Ad 1) Jeżeli się nie mylę, jest tylko jeden żeton z unikalnym przedmiotem i musi on znajdować się na jednym z miejsc oznaczonych gwiazdką. Na polach 3 i 4 układamy normalne żetony przeszukiwanie jeżeli w rozgrywce bierze udział 3 i 4 graczy.
Ad 2) Mogą być te same archetypy, nie mogą być te same klasy. Np. możesz mieć w drużynie Rycerza i Berserkera, ale nie możesz mieć np. 2 Władców Run
Ad 3) Ja gram po kolei to czego jeszcze nie grałem, jak skończę ~3 kampanie wtedy się wypowiem. |
|
|
|
|
ronczi [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lis, 2012
|
|
|
wielkie dzięki
chyba nie bardzo gracze mogą podglądać scenariusze bo w niektórych są informacje np ten o portalach gdzie są poszczególne klucze |
|
|
|
|
Ch3rry [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lis, 2012
|
|
|
ronczi napisał/a: |
chyba nie bardzo gracze mogą podglądać scenariusze bo w niektórych są informacje np ten o portalach gdzie są poszczególne klucze |
Możesz napisać, o którą przygodę Tobie chodzi? |
|
|
|
|
ronczi [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lis, 2012
|
|
|
Oblicze mrocznego władcy |
|
|
|
|
Ch3rry [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lis, 2012
|
|
|
W Obliczu Mrocznego Władcy gracze wiedzą tylko, które runiczne zamki otwiera się za pomocą testu Siły, Mocy i Sprytu. To jaki kolor portalu przypisany jest do danego zamku jest losowe (należy pomieszać i rozłożyć żetony tak, żeby nawet Mroczny Władca nie wiedział, gdzie znajduje się jaki klucz).
Wiedza, o tym gdzie testuje się jaki atrybut jest dostępna dla wszystkich graczy. |
|
|
|
|
rep02 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Lis, 2012
|
|
|
Jest napisane w Księdze przygód, że każdy gracz powinien mieć dostęp do wszelkich informacji w niej zawartych, chyba, że jest zaznaczone inaczej. Także nie dajmy kolejnej przewagi mrocznemu (bo i tak ma ją dość dużą) i po prostu mówmy bohaterom o warunkach zwycięstwa w danych scenariuszach. |
|
|
|
|
ronczi [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Lis, 2012
|
|
|
To że ujawniamy cele i dokładnie opisujemy co i jak bohaterom to jasne (inaczej dostaliby bęcki w każdej przygodzie latając w kółko i nie wiedząc co robić)
Dzięki za wytłumaczenie portali, oglądam przygody w najbliższy czwartek zaczynam kampanie i tak sobie ubzdurałem kolory do testów - siła czerwony |
|
|
|
|
Libero [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012
|
|
|
Moje pytanie:
Czy zakryte (zużyte) karty poszukiwania są kiedykolwiek odkrywane? Np "Eliksir życia" ma w opisie: Cytat: | Zakryj tę kartę i wybierz swojego bohatera lub sąsiadującego z nim bohatera. Wybrany bohater leczy wszystkie rany. |
Wypijając eliksir zakrywamy kartę i do końca przygody pozostaje ona zakryta. Czy po zakończeniu przygody jest ona wrzucana z powrotem do talii, czy zostaje u bohatera?
Ja mam swoją odpowiedź, ale potrzebuję poparcia ze strony zasad, by pokazać to moim graczom. Eh, ciężkie jest życie Mrocznego Władcy |
|
|
|
|
ulusiek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012
|
|
|
Instrukcja, str. 20, Faza kampanii:
"Otrzymanie złota za karty przeszukiwania: Na arkuszu kampanii należy zapisać całkowitą wartość złota wszystkich zdobytych podczas ostatniej przygody kart przeszukiwania (nawet z kart, które zostały podczas przygody wykorzystane). Następnie należy odłożyć wszystkie karty przeszukiwania z powrotem do talii(nawet, jeśli gracze nie wykorzystali ich zdolności). Zakłada się, że bohaterowie sprzedają odnalezione skarby w Arhynnie."
Myślę, że ten fragment wystarczy |
|
|
|
|
alex_anderson [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012
|
|
|
To ja też skorzystam z tego działu:
- Przygoda zamek Daerion, Pierwsze spotkanie:
W księdze przygód jest napisane, że cywile/mieszkańcy w żaden sposób nie mogą leczyć obrażeń. Czy to znaczy tylko, że nie moga kogoś leczyć, czy oni też sami nie mogą być leczeni przez umiejętności bohaterów (przesz np Avrika).
- Czy mieszkańcy mogą wykonywać 2 akcje w skład których wchodzi: ruch, otwarcie lub zamknięcie drzwi, Czy noga wykonać tylko 1 akcję ruchu + ewentualnie zamknięcie lub otwarcie drzwi. |
|
|
|
|
Libero [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012
|
|
|
alex_anderson napisał/a: | Przygoda zamek Daerion, Pierwsze spotkanie:
W księdze przygód jest napisane, że cywile/mieszkańcy w żaden sposób nie mogą leczyć obrażeń. Czy to znaczy tylko, że nie moga kogoś leczyć, czy oni też sami nie mogą być leczeni przez umiejętności bohaterów (przesz np Avrika). |
Zasad nie zacytuję, ale kilka dni temu grałem w tę przygodę i mieszkańcy nie mogą leczyć obrażeń w sensie: "żadna zasada/umiejętność nie może doprowadzić do tego, że obrażenia im znikną". Po prostu raz położonego żetonu obrażeń nie można już zdjąć. Wynika to z faktu, że oni nie potrafią leczyć ani siebie, ani innych, więc sformułowanie "nie mogą leczyć" musi dotyczyć jakiegokolwiek leczenia ich obrażeń.
alex_anderson napisał/a: | Czy mieszkańcy mogą wykonywać 2 akcje w skład których wchodzi: ruch, otwarcie lub zamknięcie drzwi, Czy noga wykonać tylko 1 akcję ruchu + ewentualnie zamknięcie lub otwarcie drzwi. |
Mieszkańcy mają tylko 1 akcję ruchu, a jeśli są przy drzwiach, to mogą wykonać dodatkowo akcję zamknij/otwórz drzwi. |
|
|
|
|
klawisz [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Lis, 2012 Karty Mrocznego Włądcy
|
|
|
Mam pytanie; gdy w trybie kampanii wydaje punkty doświadczenia to za 1 punkt dostaje jedną kartę (oczywiście o koszcie 1) , czy obie karty tego samego typu?
Instrukcja raczej mówi o jednej karcie ale wydaje mi sie to bardzo słabym awansem w porównaniu z bohaterami stąd pytanie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|