galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
alex_anderson 

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 154
Wysłany: Sro 31 Paź, 2012   Pytania odnośnie zasad.

W księdze przygód, napisane jest iż wszystkie w niej informacje są jawne dla wszystkich graczy. Czy to znaczy, że w kampanii drużyna bohaterów, ma prawo przeglądać przygody, zanim wybierze się w jedno z miejsc?
 
     
Ch3rry 

Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: Sro 31 Paź, 2012   

Tak.

Niemniej jednak w swoich pierwszych rozgrywkach podchodziłem do kolejnych przygód bez wczytywania się w ich treść PRZED wyborem przygody.

Polecam wszystkim takie rozwiązanie.
 
     
ronczi 

Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 7
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Czw 01 Lis, 2012   

Mam 3 pytania

1. Gdy w niektórych przygodach trzeba umieścić unikatowe przedmioty to tylko mieszamy i rozkładamy w miejscach z gwiazdką czy także na miejscach 3 i 4. Czy w tych miejscach mogą być takie przedmioty czy tylko zwykłe przeszukiwanie

2. Czy w jednej drużynie mogą być dwa te same archetypy (np. dwaj wojownicy) czy postacie biorące udział w grze muszą być każdy z innego archetypu.

3. I ostatnie ogólne: jakie przygody na początek w kampanii czy jakieś są szczególnie preferowane.
 
     
Ch3rry 

Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: Czw 01 Lis, 2012   

Ad 1) Jeżeli się nie mylę, jest tylko jeden żeton z unikalnym przedmiotem i musi on znajdować się na jednym z miejsc oznaczonych gwiazdką. Na polach 3 i 4 układamy normalne żetony przeszukiwanie jeżeli w rozgrywce bierze udział 3 i 4 graczy.

Ad 2) Mogą być te same archetypy, nie mogą być te same klasy. Np. możesz mieć w drużynie Rycerza i Berserkera, ale nie możesz mieć np. 2 Władców Run

Ad 3) Ja gram po kolei to czego jeszcze nie grałem, jak skończę ~3 kampanie wtedy się wypowiem.
 
     
ronczi 

Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 7
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Pią 02 Lis, 2012   

wielkie dzięki

chyba nie bardzo gracze mogą podglądać scenariusze bo w niektórych są informacje np ten o portalach gdzie są poszczególne klucze
 
     
Ch3rry 

Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: Pią 02 Lis, 2012   

ronczi napisał/a:

chyba nie bardzo gracze mogą podglądać scenariusze bo w niektórych są informacje np ten o portalach gdzie są poszczególne klucze


Możesz napisać, o którą przygodę Tobie chodzi?
 
     
ronczi 

Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 7
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Pią 02 Lis, 2012   

Oblicze mrocznego władcy
 
     
Ch3rry 

Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 13
Wysłany: Pią 02 Lis, 2012   

W Obliczu Mrocznego Władcy gracze wiedzą tylko, które runiczne zamki otwiera się za pomocą testu Siły, Mocy i Sprytu. To jaki kolor portalu przypisany jest do danego zamku jest losowe (należy pomieszać i rozłożyć żetony tak, żeby nawet Mroczny Władca nie wiedział, gdzie znajduje się jaki klucz).

Wiedza, o tym gdzie testuje się jaki atrybut jest dostępna dla wszystkich graczy.
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Sob 03 Lis, 2012   

Jest napisane w Księdze przygód, że każdy gracz powinien mieć dostęp do wszelkich informacji w niej zawartych, chyba, że jest zaznaczone inaczej. Także nie dajmy kolejnej przewagi mrocznemu (bo i tak ma ją dość dużą) i po prostu mówmy bohaterom o warunkach zwycięstwa w danych scenariuszach.
 
     
ronczi 

Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 7
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Sob 03 Lis, 2012   

To że ujawniamy cele i dokładnie opisujemy co i jak bohaterom to jasne (inaczej dostaliby bęcki w każdej przygodzie latając w kółko i nie wiedząc co robić)

Dzięki za wytłumaczenie portali, oglądam przygody w najbliższy czwartek zaczynam kampanie i tak sobie ubzdurałem kolory do testów - siła czerwony :)
 
     
Libero


Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   

Moje pytanie:
Czy zakryte (zużyte) karty poszukiwania są kiedykolwiek odkrywane? Np "Eliksir życia" ma w opisie:
Cytat:
Zakryj tę kartę i wybierz swojego bohatera lub sąsiadującego z nim bohatera. Wybrany bohater leczy wszystkie rany.

Wypijając eliksir zakrywamy kartę i do końca przygody pozostaje ona zakryta. Czy po zakończeniu przygody jest ona wrzucana z powrotem do talii, czy zostaje u bohatera?

Ja mam swoją odpowiedź, ale potrzebuję poparcia ze strony zasad, by pokazać to moim graczom. Eh, ciężkie jest życie Mrocznego Władcy :)
 
     
ulusiek 
ulusiek

Dołączyła: 25 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   

Instrukcja, str. 20, Faza kampanii:

"Otrzymanie złota za karty przeszukiwania: Na arkuszu kampanii należy zapisać całkowitą wartość złota wszystkich zdobytych podczas ostatniej przygody kart przeszukiwania (nawet z kart, które zostały podczas przygody wykorzystane). Następnie należy odłożyć wszystkie karty przeszukiwania z powrotem do talii(nawet, jeśli gracze nie wykorzystali ich zdolności). Zakłada się, że bohaterowie sprzedają odnalezione skarby w Arhynnie."

Myślę, że ten fragment wystarczy :)
 
     
alex_anderson 

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 154
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012   

To ja też skorzystam z tego działu:

- Przygoda zamek Daerion, Pierwsze spotkanie:

W księdze przygód jest napisane, że cywile/mieszkańcy w żaden sposób nie mogą leczyć obrażeń. Czy to znaczy tylko, że nie moga kogoś leczyć, czy oni też sami nie mogą być leczeni przez umiejętności bohaterów (przesz np Avrika).

- Czy mieszkańcy mogą wykonywać 2 akcje w skład których wchodzi: ruch, otwarcie lub zamknięcie drzwi, Czy noga wykonać tylko 1 akcję ruchu + ewentualnie zamknięcie lub otwarcie drzwi.
 
     
Libero


Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012   

alex_anderson napisał/a:
Przygoda zamek Daerion, Pierwsze spotkanie:

W księdze przygód jest napisane, że cywile/mieszkańcy w żaden sposób nie mogą leczyć obrażeń. Czy to znaczy tylko, że nie moga kogoś leczyć, czy oni też sami nie mogą być leczeni przez umiejętności bohaterów (przesz np Avrika).

Zasad nie zacytuję, ale kilka dni temu grałem w tę przygodę i mieszkańcy nie mogą leczyć obrażeń w sensie: "żadna zasada/umiejętność nie może doprowadzić do tego, że obrażenia im znikną". Po prostu raz położonego żetonu obrażeń nie można już zdjąć. Wynika to z faktu, że oni nie potrafią leczyć ani siebie, ani innych, więc sformułowanie "nie mogą leczyć" musi dotyczyć jakiegokolwiek leczenia ich obrażeń.

alex_anderson napisał/a:
Czy mieszkańcy mogą wykonywać 2 akcje w skład których wchodzi: ruch, otwarcie lub zamknięcie drzwi, Czy noga wykonać tylko 1 akcję ruchu + ewentualnie zamknięcie lub otwarcie drzwi.

Mieszkańcy mają tylko 1 akcję ruchu, a jeśli są przy drzwiach, to mogą wykonać dodatkowo akcję zamknij/otwórz drzwi.
 
     
klawisz

Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 21
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Sob 17 Lis, 2012   Karty Mrocznego Włądcy

Mam pytanie; gdy w trybie kampanii wydaje punkty doświadczenia to za 1 punkt dostaje jedną kartę (oczywiście o koszcie 1) , czy obie karty tego samego typu?

Instrukcja raczej mówi o jednej karcie ale wydaje mi sie to bardzo słabym awansem w porównaniu z bohaterami stąd pytanie
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13