galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
Dziubek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 29 Lip, 2016   Re: Podnoszenie bohatera

Damet napisał/a:
Dziubek napisał/a:
NITROF napisał/a:
Pytanie odnośnie podnoszenia bohatera czy można podnieść bohatera rzucając na niego czar/umiejętność leczącą
Czy to podniesie bohatera automatycznie czy będzie dalej leżał z mniejszą ilością ran


Nie. Bohatera można podnieść tylko akcją podniesienia. Ewentualnie akcją podniesienia z karty zdolności (np. Ostatni Bastion z talii Sędziego).


Zgodnie z instrukcja, gdy bohater odzyskuje punkty zycia to nalezy zamienic jego zeton na figurke. Moze to nastapic nawet w wyniku podania eliksiru przez innego bohatera.

A co do smoka. Nie pamietam tekstu jego zdolnosci, ale tam chyba nie ma napisane, ze linia nie moze miec mnie pol.


Masz drogi panie rację z leczeniem nieprzytomnego bohatera (ja nie doczytałem). Ale jeśli idzie o ognisty podmuch to linia ma liczyć 4 pola (nie mniej).
 
     
Rungni
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Sie, 2016   

Kampania Run Cienia: Po co Fredrick z Lodowej iglicy ma szybkość skoro nie może się poruszać tylko być niesiony? Nigdzie nie ma że trafia pod kontrolę bohaterów itd jak to było w innych przypadkach z npc-ami. Jest tylko że można go podnieść i przekazać dalej. Poza tym czy można go atakować tylko jak jest na ziemi czy jak jest niesiony też?
 
     
Dziubek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   

Rungni napisał/a:
Kampania Run Cienia: Po co Fredrick z Lodowej iglicy ma szybkość skoro nie może się poruszać tylko być niesiony? Nigdzie nie ma że trafia pod kontrolę bohaterów itd jak to było w innych przypadkach z npc-ami. Jest tylko że można go podnieść i przekazać dalej. Poza tym czy można go atakować tylko jak jest na ziemi czy jak jest niesiony też?


Ciężko zgadnąć o co chodzi w twoim poście, ale jeśli chodzi o Fredericka z drugiej części Lodowej Iglicy, to ma on szybkość (a nawet całą tabelkę statystyk), bo zanim bohaterowie go pokonają jest traktowany jako jeden z potworów Mrocznego Władcy. Dopiero po pokonaniu zamienia się on w "niesionego Fredericka" (jako żeton, co go sobie można przekazywać).

A atakować go można tylko w formie potwora. Po pokonaniu nie jest on już celem, tylko niesionym obiektem (jego likwidacja nie jest dla Mrocznego Władcy/Bohaterów celem do zwycięstwa w queście).
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Sie, 2016   

Cześć,

kilka pytań na które szukam odpowiedzi:

Co dzieje się jeśli w trakcie PODRÓŻY bohaterowie maja dobrać karty PRZESZUKAŃ i trafiają na KOMNATĘ skarbów???
Ostatnio mieliśmy podobny przypadek i zadecydowaliśmy rzutem kością. Karta została ponownie w tasowana w stos kart przeszukań i dobraliśmy kolejną (takie porozumienie).
Ale pomysłów mieliśmy kilka
- gracza MW - aby rozpocząć rozgrywkę bez graczy którzy będą w komnacie.
- bohaterowie - skoro karta jest wylosowana w trakcie drogi (zanim dotrzemy na planszę) to wszyscy bohaterowie wchodzą do komnaty i ją ekspirują.

Kto ustawia sie pierwszy na planszy - bohaterowie czy potwory MW ?

Czy ktoś grał klasą Tropiciela? mam pytanie odnośnie umiejętności zasadzka. Czy bohater musi mieć linie widzenia i zasięg? na karcie jest zapis
WYCZERP TĘ KARTĘ GDY POTWÓR WCHODZI NA PUSTE POLE W PROMIENIU TRZECH PÓL OD ŻETONU PUŁAPKI ABY NATYCHMIAST GO ZAATAKOWAĆ.
atakuje go pułapka czy bohater? jeśli bohater to czy musi mieć potwora w zasięgu wzroku i zasięgu?
 
     
Dziubek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Sie, 2016   

mplysy napisał/a:
Co dzieje się jeśli w trakcie PODRÓŻY bohaterowie maja dobrać karty PRZESZUKAŃ i trafiają na KOMNATĘ skarbów???
Ostatnio mieliśmy podobny przypadek i zadecydowaliśmy rzutem kością. Karta została ponownie w tasowana w stos kart przeszukań i dobraliśmy kolejną (takie porozumienie).
Ale pomysłów mieliśmy kilka
- gracza MW - aby rozpocząć rozgrywkę bez graczy którzy będą w komnacie.
- bohaterowie - skoro karta jest wylosowana w trakcie drogi (zanim dotrzemy na planszę) to wszyscy bohaterowie wchodzą do komnaty i ją ekspirują.


Według instrukcji: Ważne: Jeśli karta przeszukiwania „Tajne przejście” zostanie dobrana, kiedy figurka bohatera znajduje się poza planszą (np. podczas kroku podróży), gracze losują w jej miejsce nową kartę przeszukiwania, a następnie wtasowują „Tajne przejście” z powrotem do talii przeszukiwania.

mplysy napisał/a:
Kto ustawia sie pierwszy na planszy - bohaterowie czy potwory MW ?


Technicznie potwory są pierwsze bo MW rozstawia je zaraz po żetonach przeszukiwania, drzwiach i innych elementach planszy. Bohaterowie wchodzą na końcu (jak to w przygodzie).

mplysy napisał/a:
Czy ktoś grał klasą Tropiciela? mam pytanie odnośnie umiejętności zasadzka. Czy bohater musi mieć linie widzenia i zasięg? na karcie jest zapis
WYCZERP TĘ KARTĘ GDY POTWÓR WCHODZI NA PUSTE POLE W PROMIENIU TRZECH PÓL OD ŻETONU PUŁAPKI ABY NATYCHMIAST GO ZAATAKOWAĆ.
atakuje go pułapka czy bohater? jeśli bohater to czy musi mieć potwora w zasięgu wzroku i zasięgu?


Skoro bohater ma zaatakować potwora to musi go mieć w zasięgu wzroku i zasięgu (według normalnych zasad walki). Pułapka jest tam tylko po to aby przy pomocy tej zdolności umożliwić ten darmowy atak.
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Wrz, 2016   

Czy istnieje jakieś sprostowanie do zasady WSPARCIE NA NAJBLIŻSZYM WOLNYM POLU?
Ostatnio graliśmy w KLINGĘ ŚWITU
MW wybrał SMOKI CIENIA, Czerwie zarazy i ettiny. Podczas pierwszego spotkania są trzy miejsca gdzie może pojawiać się wsparcie(miejsce wsparcia nie jest przypisane do potwora). MW bardzo sprytnie zastawił swoje miejsca wsparcia mniejszymi potworami.
Pomimo iż czerw zajmował tylko 1 pole z 6 (na takim polu ze spokojem pojawił by się czerw lub ettin - ale w miejscu tego wsparcia MW wybrał smoki) na których mogł by sie pojawić SMOK a przed nim na kafelku (wymiary 4x4) stał kolejny smok, wsparcie będące kolejnym smokiem wchodziło w miejsce gdzie przed momentem zginął(na środku planszy). W ten sposób MW wstawiał zarówno ettiny jak i Smoki.
Czy ktoś spotkał sie z podobnym problemem "Wsparcia na najbliższe wolne pole"?


Pytanie odnośnie zamiany poplecznika na potwory z wybranej otwartej grupy.
W finale RUN CIENIA

Poplecznika należy ustawić na wskazanym na planszy miejscu. Jeśli nie bierze on udziału w rozgrywce należy go zastąpić OTWARTĄ GRUPĄ (wybraną przez MW). Gdzie MW może rozstawić te grupę? na całym kafelku? Czy zgromadzoną jak najbliżej miejsca gdzie powinien stać poplecznik?

Co do tego kto sie ustawia pierwszy : strona 5 instrukcji

"Przygotowanie do gry bohaterów:

Po przeprowadzeniu ogólnego przygotowania do gry, bohaterowie muszą
postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami. Kiedy bohaterowie
zakończą swoje przygotowanie do gry, mroczny władca przeprowadzi własne
przygotowanie do gry (patrz „Przygotowanie do gry mrocznego władcy”).
Bohaterowie muszą:
1. Pobrać karty aktywacji i żetony bohaterów:
2....
3....
4...
5. Umieścić bohaterów na planszy: Każdy gracz umieszcza figurkę swojego
bohatera na planszy, na polu wskazanym w zasadach przygotowania do gry
danej przygody. Zazwyczaj będzie to kafelek wejścia."

dopiero potem jest -

"Przygotowanie do gry mrocznego władcy

Kiedy bohaterowie przeprowadzą swoje przygotowanie do gry (patrz
„Przygotowanie go gry bohaterów”), przygotowanie do gry przeprowadza
mroczny władca. Mroczny władca musi:
1 Wybrać potwory
2. Przeprowadzić właściwe przygotowanie do gry.
3...
4..."

Czyli to jednak Bohaterowie rozstawiają się pierwsi na planszy, dopiero potem potwory :/
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Wrz, 2016   

Pytanie odnośnie brania/podawania przedmiotów/ekwipunku.

W normalnej rozgrywce w akcji ruchu możemy wymieniać przedmioty miedzy bohaterami - jeśli oczywiście przechodzą obok siebie. A zabrany ekwipunek można aktywować/wybrać dopiero w następnej rundzie.

Czy jeśli gracz jest nieprzytomny (lub martwy w przypadku finału) można zabrać jego ekwipunek przechodząc obok niego?
 
     
c08mk
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Wrz, 2016   

Deleted
Ostatnio zmieniony przez c08mk Pią 09 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
IceRik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

mplysy napisał/a:
Pytanie odnośnie brania/podawania przedmiotów/ekwipunku.

W normalnej rozgrywce w akcji ruchu możemy wymieniać przedmioty miedzy bohaterami - jeśli oczywiście przechodzą obok siebie. A zabrany ekwipunek można aktywować/wybrać dopiero w następnej rundzie.

Czy jeśli gracz jest nieprzytomny (lub martwy w przypadku finału) można zabrać jego ekwipunek przechodząc obok niego?


Nie można.
Nieprzytomni bohaterowie nie znajdują się na planszy.
Jedynym wyjątkiem są umiejętności, które mogą ocucić takiego bohatera lub w jakikolwiek sposób przywrócić mu życie.

Dodatkowo przy wymianie przedmiotów należy pamiętać, że może odbyć się tylko w akcji ruchu (ruch przez zmęczenie się nie liczy) oraz że akcja ruchu kończy się w momencie wydania ostatniego punktu ruchu otrzymanego z tej akcji ruchu.
Więc jeżeli nasz bohater ma szybkość 4 i chciałby wymienić się przedmiotami z bohaterem znajdującym się 4 pola od niego to nie może tego zrobić przy pomocy pojedynczej akcji ruchu - w momencie wejścia na pole sąsiadujące z drugim bohaterem nastąpi koniec akcji ruchu i wymiana nie będzie już możliwa.
 
     
c08mk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Wrz, 2016   

IceRik napisał/a:
Nie można.
Nieprzytomni bohaterowie nie znajdują się na planszy.

No faktycznie. Cały czas o tym zapominam. Mam nadzieję że ta zasada już teraz mi utkwi w pamięci : )
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Wrz, 2016   

@iceRik:
Cytat:

Więc jeżeli nasz bohater ma szybkość 4 i chciałby wymienić się przedmiotami z bohaterem znajdującym się 4 pola od niego to nie może tego zrobić przy pomocy pojedynczej akcji ruchu - w momencie wejścia na pole sąsiadujące z drugim bohaterem nastąpi koniec akcji ruchu i wymiana nie będzie już możliwa.


Alezawsze może ruszyć się 2 pola za zmęczenie i dopiero zacząć akcję ruchu. Może też przerwać akcję ruchu, żeby ruszyć się za zmęczenie (no chyba, że tak nie wolno, ale do tej pory jeszcze nie widziałem nigdzie informacji, że nie?).
 
     
IceRik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016   

Ndl napisał/a:
@iceRik:
Cytat:

Więc jeżeli nasz bohater ma szybkość 4 i chciałby wymienić się przedmiotami z bohaterem znajdującym się 4 pola od niego to nie może tego zrobić przy pomocy pojedynczej akcji ruchu - w momencie wejścia na pole sąsiadujące z drugim bohaterem nastąpi koniec akcji ruchu i wymiana nie będzie już możliwa.


Alezawsze może ruszyć się 2 pola za zmęczenie i dopiero zacząć akcję ruchu. Może też przerwać akcję ruchu, żeby ruszyć się za zmęczenie (no chyba, że tak nie wolno, ale do tej pory jeszcze nie widziałem nigdzie informacji, że nie?).


Czyli jest tak jak pisałem, wymiana jest niemożliwa przy pomocy pojedynczej akcji ruchu. Jeżeli wykonamy inne czynności jak np. poruszenie się o 1 pole na zmęczeniu - to już takiego problemu nie ma.
Należy tylko pamiętać by to pole na zmęczeniu ruszyć się na początku lub w trakcie akcji ruchu.
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Paź, 2016   

Pytanie o wielkość potworów

W jednej z przygód KRUCZEGO DWORU gracz MW może dobrać otwartą grupę ale "Bez dużych potworów"

Czy podział to: Małe 1x1 i duże czyli wszystko większe niż jedna kratka?
a może
1x1 - małe
1x2 - średnie
2x2 - duże
2x3 - ogromne

Pytanie do talii NIEŻYCZLIWOŚĆ MW
Dostaje sługusa Stado kruków. w tali znajduje sie karta: "NIESPODZIEWANE OŻYWIENIE"

"Zagraj tę kartę, kiedy podczas swojej tury aktywujesz sługusa. Wykonaj tym sługusem 1 dodatkowy atak. Ten atak wpływa na każdego bohatera w promieniu 2 pól od tego sługusa"

Czy musi nastąpić zaraz po aktywacji tego sługusa? czy może on wykonać np dwie akcje ruchu/akcje ruchu i atak, a następnie atak z tej karty?
 
     
IceRik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Paź, 2016   

Podstawowy podział rozmiarów potworów to:
- małe /small (1x1)
- duże / large (1x2, 2x2, 2x3)

Większość zasad odnosi się tylko do tych rozmiarów.
Niektóre karty popleczników (plot deck) wprowadzają bardziej szczegółowy podział:
- małe / small (1x1)
- średnie / medium (1x2)
- ogromne / huge (2x2)
- masywny / massive (2x3)
Z mojego doświadczenia taki podział występuje tylko w taliach popleczników, a pozostałe reguły odnoszą się tylko do podziału małe/duże.

Cytat:
Zagraj tę kartę, kiedy podczas swojej tury aktywujesz sługusa. Wykonaj tym sługusem 1 dodatkowy atak. Ten atak wpływa na każdego bohatera w promieniu 2 pól od tego sługusa


Warunek użycia tej karty jest sformułowany identycznie jak np. zrywu czy furii.
Zgodnie z oficjalną interpretacją "kiedy aktywujesz sługusa / potwora" jest porównywalne z warunkiem "podczas twojej tury" dla bohaterów. Czyli można zagrać taką kartę w dowolnym momencie aktywacji takiego potwora / sługusa - nawet po wykonaniu dwóch akcji.
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Paź, 2016   

zapytanie odnośnie Finału KRUCZY DWÓR
zagraliśmy wczoraj " W podziemiach kruczego dworu"

Skyrn od początku posiada tylko 1 życia ? w instrukcji to trochę zagmatwali ale tak to zrozumieliśmy.

Pytanie co do znaczników które zbiera skyrn - jeśli gracze zabiją skyrna - zadadzą mu 1 ♥ ten jest "nieprzytomny". Wtedy to bohaterowie mogą pojedynczo odkrywać żetony które zebrał ąż trafią na niebieski.

Pytanie - czy jeśli skyrn ma 5 znaczników (i jest nieprzytomny) a graczy jest 4 to odkrywają tylko 4 znaczniki czy odkrywają wszystkie - do skutku aż trafią niebieski?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.28 sekundy. Zapytań do SQL: 13