 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Wariacje gry na trzech |
Autor |
Wiadomość |
Dredzilla [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Paź, 2012 Wariacje gry na trzech
|
|
|
A więc wczoraj zmuszeni bylismy do grania we 3, co jest w sumie bardzo ciekawe- wypada moze element dyplomacji ale za to jest czysta fajna strategia.Generalnie gralismy juz wiele wiele wariantów, ale te ktore Wam przedstawie siadły całkiem spoko
I przepraszam za wyglad grafiki ale nie jestem mistrzem painta
1-Lannister,Greyjoy,Stark
i tutaj pozycje poczatkowe lannistera i greyjoya zostaja bez zmian, natomiast jest mala zmiana u starka, gdyz przerzucilismy jego statek na bay of ice, tak zeby postraszyc troche Greyjoya. Do tego zastanawiam sie czy nie otworzyc takze zatoki rozbitkow, bo tak to nie da sie ruszyc statkow z zatoki Kingslanding
http://przeklej.net/image_details/25205.html
2-Lannister, Baratheon,Martell, tutaj sprawa prosztsza, kazdy startuje ze swoich normalnych pozycji
http://przeklej.net/image_details/25206.html
Gralismy jeszcze opcje Baratheon,tyrell, greyjoy, w wolnej chwili podrzuce mapke na ktorej bedzie pokazane co pozamykalismy
Dodatkowo calkiem spoko wypadla kombinacja Baratheon,Martell,Tyrell
Jesli ktos nie widzial to wrzucam zdj z trzema propozycjami jeszcze innych wariacji
http://www.boardgamegeek....tion?size=large
Edit: zapomnialem dodac jeszcze ze ustawienie na torach zgodnie z numeracja na zasłonkach |
|
|
|
 |
Georgie [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Paź, 2012
|
|
|
co do tego statku na bay of ice u starka, mysle ze to jednak zly pomysl, stark kieruje ekspansje raczej na wschod szczegolnie w tym ustawieniu, fakt bedzie odsloniety na GJ przez minimum 2 tury ( bo jednak ten musi sie tam najpierw dostac) wiec czesto bedzie mozliwosc mobilizacji tego statku, a statek tam gdzie zawsze byl sie przydaje bo w pierwszej kolejce mozna pod orle gniazdo podskoczyc, takie moje zdanie
pozatym w 2 twoich kombinacjach, jesli zostawimy tory wplywow tak jak na rozpisce, raz baratheon bedzie i krolem i krukiem, a raz lannister, tak wiec mozna by tutaj troche pozmieniac ale szczerze mowiac mi by sie nie chcialo, wiec moze w sumie zostac chociaz przewage daje ogromną. |
|
|
|
 |
Dredzilla [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Paź, 2012
|
|
|
Akurat wtedy baratonowi przydaje sie i tron i kruk, a ten statek na bay of ice ma straszyc greyjoya i dac jakies szanse lannisterowi |
|
|
|
 |
gosc_w_dom [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Gru, 2012
|
|
|
Do gry w trójke świetnie nadaje się dodatek Nawałnica Mieczy z 1 edycji. Gra się na innej planszy. |
|
|
|
 |
Sardo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Gru, 2012
|
|
|
Ja ostatnio napotkałem taki ciekawy link - 3,4,5-osobowe warianty gry, gdzie są rozpisane warianty na każdą możliwą kombinację rodów przy mniejszej ilości graczy. Niektóre wydają się niezbalansowane, no ale możliwe że tylko się wydają W najbliższym czasie pewnie wypróbuję niektóre z nich, więc podzielę się spostrzeżeniami. |
|
|
|
 |
Dredzilla [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Gru, 2012
|
|
|
Z tego co widze w grze na 3 ktos zaproponowal 13 zamkow, my w naszych grach zawsze ustawiamy ich 12, zeby byla wieksza interakcja miedzy graczami no i Baratonowi nigdy nie dajemy orlego gniazda |
|
|
|
 |
Balerion [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012
|
|
|
Pytanie: czy ktoś próbował/czy jest taka wersja dla 3 graczy gdy gra się wszystkimi rodami? To znaczy jeden gracz kieruje dwoma rodami? Jeśli tak to jakie rody? i jakie warunki zwycięstwa? Taka wariacja dużo jednostek, duży konflikt może być ciekawe. |
|
|
|
 |
reszka [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012
|
|
|
Ja bardzo dawno temu opracowałem coś takiego, na podstawkę i 1 dodatek do I ed.
Stark+tyrell
Grey+Martell
Lann + Baratheon
-Karty rodów - 1 komplet, gracz sam kompletuje talię z dostępnych 14 kart (1 -"4", 1 -"3" itd)
-zaopatrzenie - jedno dla sojuszu
-nie pamiętam zasad zwycięstwa (ile zamków)
-wojska sojuszu mogły przebywać na 1 terytorium, ale zamek lannistera nie mógł rekrutować wojsk baratheona, nie było możliwości "przekazania" terytorium sojusznikowi.
-zwiększona ilość rozkazów w ten sposób, że dostępne jest 5 każdego rodzaju (w tym 1 z *, przy marszach 2x+0, 2x-1, 1x+1).
- tor kruka to 3*, 2*, 1* (lannister/Stark/Grey bazowo)
O dziwo, jest całkiem dobry balans. Baratheon dosyła wojsko do Lannistera akurat w momencie największego ataku Grey/Tyrell i robi się kocioł, Stark/Martell bunkrują się na południu, na północy rozprzestrzeniają i idą metodą walca. |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012
|
|
|
w II edycji lannister/grey, stark/baratheon, martell/tyrell rozegralismy 10 gier tak mniej wiecej wszyscy wygrywaja po równo i gralismy na sojusze wszystko osobne jest tylko prawo przemarszu i chula dobrze:D co do pomysłu reszki kompletowanie talii, kompletnie sie nie sprawdzilo ;x w II edycji u nas kazdy brał balona,roosa, saana, lorasa, dorana/plame, i nudna gra jak cholera była tzn zrobilismy proxy, już lepszy byl draft, że pokolei sie wybierało w kolejnosci tronu, potemodwrotnie |
|
|
|
 |
Balerion [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012
|
|
|
Pytałem profilaktycznie, jak dotąd chyba tylko raz na kilkadziesiąt gier byliśmy zmuszeni zagrać w 3. Ale ostatnio był problemy ze składem więc lepiej zagrać w przetestowana wersje Ja myślałem o graniu pełnym zestawem kart, raczej na zasadzie trwałego sojuszu. kwestie do dyskusji to warunki zwycięstwa, ewentualnie prawo przemarszu, łączenie armii - kwestie do ustalenia. |
|
|
|
 |
Dredzilla [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012
|
|
|
tez gralismy po dwa rody i szczerze mowiac nie bylo zlem, z tym ze gralismy bodajze do lacznie 13 zamkow i nie wolno bylo siebie atakowac*tj spalac samemu sobie kart)
a reszta zasad ofc normalna |
|
|
|
 |
|
|