galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   Zasady gry

Witam. Od niedawna ze znajomymi zaczęliśmy przygodę z grą "Horror w Arkham" i niestety pojawiło sie kilka pytań, które intrukcja kiepsko wyjaśnia.

1. Otwarcie nowej bramy w miejscu gdzie znajduje sie gracz: prznosimy się do innego świata, następuje 'zatrzymanie', czyli gracz powinien stracić jedną kolejkę ruchu - pomijając losowość kart: zamiast przebywać tam dwie fazy ruchy przebywa trzy.
Pytanie: ile ciągnie kart bram? 2 czy 3? Czy w 'zatrzymaniu' też ciągnie karte?

2. Walka z kilkoma potworami na jednym polu. Jak to wygląda? Walka z jednym potworem może trwać kilka tur - co wtedy z pozostałymi potworami? Walczymi z nimi równolegle do tamtej walki, czy dopiero po pokonaniu pierwszego potwora walczymy z kolejnym?
 
     
mathias999
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

odp.1 - po zatrzymaniu nie dociągasz karty obszaru światów - zrobisz to w następnej turze po tym jak postawisz figurkę

odp. 2 walczysz z każdym z nich osobno w wybranej przez siebie kolejności - dopiero po zakończeniu jednej walki - wybierasz następnego potwora itd...
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

mathias999 napisał/a:
odp.1 - po zatrzymaniu nie dociągasz karty obszaru światów - zrobisz to w następnej turze po tym jak postawisz figurkę
To prawda, jeśli badacza wciągnęła brama z katy Mitów. Jeśli jednak stało się to podczas fazy spotkań w Arkham, to następna jest faza spotkań w Innych Światach i taki zatrzymany badacz musi rozpatrzyć kartę z talii Bram (przez co najprawdopodobniej odbędzie 3 spotkania w Innym Świecie, zanim wróci do Arkham). Zatrzymanie zabiera jedynie fazę ruchu, wszystkie inne fazy rozgrywa się normalnie.

I przy okazji, jest już temat z pytaniami o zasady :)
http://www.forum.galakta....b61186ce9#76227
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

o to jest cenna uwaga. Faktycznie inaczej to wygląda gdy jest się wciąganym w fazie Mitów a inaczej gdy Spotkań... Dziękuję!
 
     
mathias999
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

słusznie słusznie sirafin - załozyłem że pyta o nowo otwrtą z mitów
 
     
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

mathias999 napisał/a:
odp. 2 walczysz z każdym z nich osobno w wybranej przez siebie kolejności - dopiero po zakończeniu jednej walki - wybierasz następnego potwora itd...

I tu nasuwa mi się kolejne pytanie:

Jedna tura = jeden atak + jedna obrona (w jednej turzę zaatakować mogę tylko jednego przeciwnika).

czy:

Jedna tura = walka z przeciwnikiem do śmierci jednego z nich?

sirafin napisał/a:

I przy okazji, jest już temat z pytaniami o zasady :)
http://www.forum.galakta....b61186ce9#76227


Przepraszam za powtórkę, nie znalazłem tego wcześniej.
Tak, chodziło mi o nową otwarą brame z karty mitów.
 
     
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

ps. czy przy KUMULACJI podnośi się poziom paniki? Wg. instrukcji podnoszą go tylko karty i przekroczenie limitu potworów na mapie...
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Lis, 2012   

Kumulacja nie podnosi paniki, chyba że przesypią Ci się potwory w jej wyniku na peryferiach. Ale to nie efekt kumulacji, tylko ograniczoności peryferii.
 
     
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Lis, 2012   

a jak z tą walką ??
jedna tura = jeden atak + jedna obrona. tak?
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Lis, 2012   

No z walką jest tak, że kiedy znajdujesz się na jednym polu (czy to obszar, czy ulica), z jednym czy większą ilością potworów, musisz zrobić coś z każdym z nich. Możesz je omijać, albo zdecydować sie od razu na walkę, z każdym z nich, bądź z którymkolwiek z nich - wybranym przez Ciebie, reszte jednak mimo to musiał będziesz omijać. Jeżeli zdecdujesz sie na walkę, bądź nie uda Ci sie imonąc chodź jednego musiał będziesz pozostać na tym polu gdyż walka kończy ruch.
W każdym razie, wybierasz potwora, zdajesz ewentualne testy przerażenia, nastepnie test walki, jeżeli potwora pokonasz, przechodzisz do nastenego potwora (dowolna kolejność). Jeżeli nie powiedzie Ci sie test walki, otrzymujesz obrażenia i jeżeli nadal trzymasz sie na nogach, natychmiast albo możesz wykonać kolejny test walki w celu pokonania tego potwora, albo (o ile potwór nie ma zdolności Zasadzka), możesz uciec.

W każdym razie, możesz pokonać wszystkie potwory na swoim obszarze w jednej turze. I jak napisałem wręcz "coś" musisz z nimi zrobić. Albo walczysz albo omijasz. Jak ominiesz wszystkie możesz sobie iść.

Niewiem czy nie pomyliłeś dwóch sytuacji, kolejnych tur gry z kolejnymi testami walki jakie wykonujesz w celu pokonania potwora, tak czy owak wszystko to jest skondenssowane w jednej twojej turze.
 
     
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Gru, 2012   

zvish napisał/a:


W każdym razie, możesz pokonać wszystkie potwory na swoim obszarze w jednej turze. I jak napisałem wręcz "coś" musisz z nimi zrobić. Albo walczysz albo omijasz. Jak ominiesz wszystkie możesz sobie iść.


Ha! A widzisz. Dzięki za odp. bo jak widać graliśmy inaczej, tj. w jednej turze każda postać mogła zrobić: jedną walkę/jedną ucieczkę etc.
Dzięki jeszcze raz.


Jeszcze jedno pytanie: Kupowanie dodatkowego rzutu kością za wskazówki - czy można to robić również w przypadku rzucania kością o utrzymanie Błogosławieństwa (w fazie utrzymania mam rzucić kością o błogosławieństwo, przy pierwszym rzucie wypada 1 (powinienem stracić błogosławieństwo) ale trace jedną wskazówkę, rzucam drugą kością i wypada inna cyfra niż 1)) Czy to jest zgodnie z zasadami??
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Gru, 2012   

rzut o błogosławieństwo jest RZUTEM ale nie jest TESTEM. A tylko do testów można dokupywać wskazówkami kości. Warto to mieć na uwadze bo przydaje się w paru innych miejscach gdzie też mamy do czynienia z RZUTEM a nie TESTEM.


Jako ciekawostkę jeszcze powiem że w Klątwie Czarnego Faraona jest taka Karta, chyba "Udręczony". I wtedy rzuca się dwiema kośćmi i wybiera gorszy wynik (przy wykonywaniu RZUTÓW na błogosławieństwo i klątwy). ale to już szczególna sytuacja.
 
     
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Gru, 2012   

wezuwiusz napisał/a:
rzut o błogosławieństwo jest RZUTEM ale nie jest TESTEM. A tylko do testów można dokupywać wskazówkami kości. Warto to mieć na uwadze bo przydaje się w paru innych miejscach gdzie też mamy do czynienia z RZUTEM a nie TESTEM.

Dziękuję za szybką odpowiedź. Trochę to utrudnia grę - ale chyba o to chodzi. Dzięki chłopaki jeszcze raz za pomoc :)
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Gru, 2012   

Teraz jesteś powiernikiem wiedzy zbiorowej.

A tak dla totalnych wykolejeńców - na rebel.pl pojawiły się już kostki na rzuty "blessed" i "cursed"!
 
     
Brylant
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Gru, 2012   

No i właśnie się dowiedziałem, że od początku gram źle... :D To jest tak jak się kart nie czyta, bo dopiero z tego tematu się dowiedziałem, że trzeba rzucać na utrzymanie błogosławieństwa... A się ostatnio zastanawiałem co ono takie przegięte jest :P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13