galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
ArniK
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lis, 2016   

gwizdzius napisał/a:

Tekst nie mówi o tylko jednym badaczu jak to jest w przypadku sprzymierzeńców czy wytrzymałości. Ponadto w wersji angielskiej napisane jest "... to have any investigator you choose be Blessed." gdzie any oznacza każdy, którykolwiek, wszelki, dowolny.


W kwestii kogo mam błogosławić wszystko jest jasne, nawet na polskiej planszy, a gdzie jest napisane, że mogę to zrobić tylko i wyłącznie jeden raz na rundę? A stosowanie "logicznym jest" akurat w tej grze nie za bardzo jest "logiczne", bo wielokrotnie rozpatruje się coś "nielogicznie", jak chociażby butelkę whisky, która nie zapobiega zmniejszeniu maksymalnej poczytalności przez Cthulhu, pomimo że zapobiega jakiejkolwiek utracie.

Tak naprawdę nigdzie nie ma w polskiej instrukcji, że należy to zrobić tylko raz, jak jest w anglo,niemiecko,szwedzko tudzież tureckojęzycznej wersji niestety nie wiem.
 
     
gwizdzius
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lis, 2016   

Ja właśnie mówię, że można pobłogosławić większą liczbę badaczy na raz, jeśli tylko dysponujesz odpowiednią ilością trofeów.
 
     
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2016   

Blessing: Instead of having an encounter here, you may spend 5 toughness worth of monster trophies or 1 gate trophy to have any investigator you choose be Blessed.

Wydajesz potwory wartę pięć/żeton bramy by pobłogosławić jednego badacza. To samo jest ze wskazówkami z Budynku naukowego: raz na turę, bez wielokrotności. Wynika to z tego, że spotkanie odbywasz jedno na turę (wyjątek, spotkanie w Inny Światach po spotkaniu w Arkham) a wymianę robisz tutaj ZAMIAST spotkania. Za każdym razem kiedy w HwA masz możliwość zwielokrotnienia jakiegoś efektu karty o tym mówią wyraźnie, w tym wypadku takiej możliwości nie ma.


------------------------------------


ArniK napisał/a:

A stosowanie "logicznym jest" akurat w tej grze nie za bardzo jest "logiczne", bo wielokrotnie rozpatruje się coś "nielogicznie", jak chociażby butelkę whisky, która nie zapobiega zmniejszeniu maksymalnej poczytalności przez Cthulhu, pomimo że zapobiega jakiejkolwiek utracie.

Różnica jest taka, że WHISKEY pomaga uniknąć utraty poczytalności (jednego punkta)
Arkham Horror Instrukcja napisał/a:
Any: Discard Whiskey to reduce any Sanity loss by 1.

a w walce z Cthulhu obniżasz MAKSYMALNĄ poczytalność.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13