galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
cfsz
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Mar, 2014   

Jaki dodatek? Kazdy :) acz na sam poczatek z duzych polecam Koszmar z Dunwich i jak chcesz to male dodatki.
Fanowskie postacie to sobie sam juz poszukaj, to nie problem. Co do robienia wlasnych kart do gry to polecam program Strange Eons, tez sobie znajdziesz ;)

A postaci jest 48 :cool:
 
     
Kicaj
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Mar, 2014   

Hej mam znów małe pytanko bo już sam niewiem wczoraj grałem z bratem w arkham gra zajęła mi ponad 4 godziny trochę długo ale wygraliśmy tylko niewiem czy wszystko dobrze robię a mianowicie :

1 jeżeli losuje w fazie mitów kolejną kartę i wypada brama na już istniejącej bramie to dokładam znacznik zagłady na tor zagłady? ( wiem ze juz o to pytałem ... Odp. Brzmiała żetony zagłady każdorazowo po otwarciu nowej bramy ) tylko jeżeli brama pojawia sie już na istniejącej bramie nie kładę nowego żetonu bramy tylko występuje spotęgowane potworów więc niewiem !!! :sad:

2 następne pytanie dotyczy spodkań w innych światach ; jeżeli w fazie spodkań w arkham stoję na bramie odbywam spodkanie i przenosze sie do innego świata kładę bohatera na pierwszym polu innej krainy ... Następnie jest faza spodkań w innych światach i tu mam zagwózdkę - odbywam spodkanie w innym świecie czy nic nie robię czekam na następną fazę ruchu gdzie przesuwam znacznik bohatera na drógie pole i tam w fazie spodkań w innych światach ?

3 jeżeli na swojej drodze spotykam np. 3 potwory to ;
próbuje je ominąć lub walczyć z nimi wszystkie w jednej tórze ? Czy podczas porażki kontynuuje wszystko do czasu sukcesu czy muszę czekać na następną tóre?

4 taka sytułacja co zrobić?
Miejsce stowarzyszenie historyczne odbywam spodkanie ciągnę kartę i jest takie coś(zapłać 3$ aby zdobyć dostęp do biblioteki.....wykonaj test szczęścia - test sie nieudal- przysypiasz i trafiasz do krainy snów odbędziesz tam jedno spodkanie a następnie natychmiast powrocisz tutaj ) a karta z krainy snów mówi - u południowych bram Thranu zatrzymuje cie przywdziany w czerwień strażnik. - test szczęścia niepowodzenie - pozostaniesz tutaj przez następną turę.
i co tu zrobić jedna karta nakazuje natychmiast wrócić a dróga z kolei pozostać na następną tóre pomocy
na koniec pytanie o koszulki czy warto wogule kupować do kart a jak tak czy koszulki ?mayday czy FFG ffg mam w talizmanie są spoko ale drogie a mayday mam duże w haosie pytanie jak wyglądają mayday małe koszulki czy karty pasują czy nie ?
 
     
trollish
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Mar, 2014   

Ad. 1. Przy spotęgowaniu potworów nie dokładasz znacznika na torze zagłady - dokładasz go tylko, jeżeli otwiera się całkowicie nowa brama, lub jeżeli opisy kart tak stanowią (np. niektóre spotkania).

Ad. 2. Wchodząc na obszar z bramą zostajesz przez nią natychmiast przeniesiony - nie odbywasz żadnego spotkania na tym obszarze. Od razu po wejściu na obszar z bramą przesuwasz postać na pierwsze pole innego świata i odbywasz tam spotkanie w ramach spotkań w innych światach.

Ad. 3. Jeżeli potwory znajdują się na tym samym polu/ulicy to musisz pokonać/ominąć wszystkie, każdego z osobna. W przypadku porażki w walce z pierwszym - kontynuujesz ją dalej aż do jego pokonania lub ucieczki, po czym przechodzisz do następnego potwora itd.

Ad. 4. W takiej sytuacji powinieneś (tak na mój rozum) potraktować pierwszą kartę jako ważniejszą - odbywasz spotkanie i natychmiast wracasz, więc niejako zatrzymanie Cię w krainie snów jest nieważne. Ale to tylko moje rozumienie, mogę się mylić.


Zaś koszulki - ja używam FFG w całej rozciągłości mojego Arkham - są fenomenalne. W przypadku Mayday - odstraszyła mnie trochę ich rozmiarówka, która jest dziwna (rozmiar "american standard" Mayday nie jest odpowiednikiem tego samego w innych firmach, dokładnym odpowiednikiem "american standard" innych marek jest tutaj "american standard chimera"... trochę za dużo różnych wariacji jak dla mnie...).
 
     
Kicaj
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Mar, 2014   

Dzięki trollish :lol:
 
     
piwoslaw
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

cfsz napisał/a:
Tak żeby nie skłamać to leżą. Przetłumaczyłem parę stron jakiś czas temu, od tej pory nie bardzo mam czas na to. Także, jeśli ktoś potrzebuje a pomóc nie jest w stanie, proszony jest o uzbrojenie się w cierpliwość ;)


W takim razie czekam i mam nadzieje że sie uda , a pytanie możesz przesłać choć to co już przetłumaczyłeś ???
 
     
ElCris
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Mar, 2014   

Mam dwa pytanka odnośnie unikania i uciekania przed potworami
1) Jeśli podczas ruchu nie uda mi się ominąć potwora to:
-czy najpierw otrzymuję od niego obrażenia a następnie jeśli przeżyłem zdaję jeszcze test przerażenia i wtedy mogę mu zadać jakieś obrażenia lub próbować uciec?
-czy jak powyżej tylko nie zdaję już testu przerażenia?
-czy najpierw muszę zdać test przerażenia a następnie jeśli go przeżyję otrzymać te obrażenia z powodu nieudanego testu unikania i walczyć/uciekać normalnie dalej?

2) Jeśli dojdzie już do walki z potworem, przeżyję test przerażenia a następnie uda mi się uciec to czy ten potwór pozostaje na tym polu czy powraca do puli? Jeśli pozostaje na planszy to czy w następnej turze, ponieważ zatrzymałem się na jego polu (a on sobie nie pójdzie) znowu muszę zdać test uników lub z nim walczyć czy mogę ruszyć z tego pola nie zwracając na niego uwagi?
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Mar, 2014   

Ad1. Jeżeli podczas ruchu (ale też podczas spotkania potwora w spotkaniu), nie uda Ci się zdać testu Uników wówczas:
- najpierw potwor zadaje Ci obrażenia
- Jeżeli po tych obrażeniach nadal stoisz to zaczyna się Walka, ktorą musisz rozgrać wedle standardowej procedury, czyli najpier testujesz Przerażenie, później masz prawo zaatakować, albo zwnowu próbować uciekać (o ile potwor nie posiada zdolność Zasadzka)

Ad2.
To zależy skąd się potwór wziął. Jeżeli to był potwór który se w formie żętona wesoło biega po planszy to nie wraca do puli tylko pozostaje na tym polu.
Jeżeli zaś był to potwor jaki Ci wyskoczył w Fazie Spotkań w Akrham, albo Fazie Spotka w Innych Światach, to jeżeli przed nim uciekniesz, albo go nie pokonasz wówczas wraca do puli.


Jeżeli w Fazie Mitów podczas kroku ruchu potworów jakiś potwór jaki miał by się poruszyć stoi na jednym polu z badaczem to się nie porusza. Potwory szukają ofiar, taki potwór już znalazł i musi się znią najpierw zabawić ;)
 
     
Nokturn
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014   

Witam wszystkich,
wczoraj zakupiłem podstawkę Arkham i już pojawia się pytanie. (Jeśli było wyjasnione wcześniej to przepraszam). Kiedy w fazie badania obszarów otwiera się brama i pojawia potwór to czy brama działa jako pierwsza? Rozumiem, że badacz jest wessany przez bramę i nie musi unikać potwora. Dzięki z góry za odpowiedź.
 
     
szutek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014   

Tak jak mówisz, najpierw gracz jest wsysany przez bramę. Poza tym zwróć uwagę że pojedynkować z potworem można się tylko w fazie ruchu, a tylko wyjątkowo w fazie spotkań gdy wynika to z treści spotkania.
 
     
Szpak19
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Cze, 2014   

Badacz jest wessany do innego świata gdzie od razu jest zatrzymany a potwór normalnie pojawia się w miejsce pojawienia się bramy chyba, że jest już limit osiągnięty (limit to 3 + liczba graczy) wówczas na peryferie.
 
     
Nokturn
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Dzięki za błyskawiczne odpowiedzi:) W między czasie pojawiła się kolejna doza niepewności. Widzę, że nie ja pierwszy mam problem z fazą utrzymania i zaklęciami typu "Głos Ra". Czytałem tutaj i na innych forach. Rozumiem, ze nalezy to interpretować jako mozliwość użycia jedynie w fazie utrzymania, a nie konieczność rzucenia go w owej fazie. Bez sensu byłoby tracić poczytalności za kazdym razem:) Zgadza się?

Niezrozumiałe są również karty umiejętności. Jesli mam +1 szczescie to jak to liczycie? Nie wiem po co jest wzmianka o wskazówkach skoro tak czy siak zawsze moge sobie wydac wskazówke na podniesienie kazdego parametru (dolozenie kolejnej kości)

Załóżmy szczescie 2. Do tego karta dodaje jeden wiec mam 3. Dorzucam wskazówke i mam kolejna kosc czy dwie? Jesli jedną to zdanie na karcie byłoby bez sensu bo to oczywiste ze wskazówki dodaja rzuty:)

Logiczna tez wydaje sie opcja, że karta +1 szczescie działa TYLKO w momencie wydania wskazówki. Wtedy rzucamy dwie kości
Dziękuje z góry za rozwianie arkhamowskich mroków:)
 
     
aduko
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Cze, 2014   

Cytat:
+1 Szczęście
Kiedy wydajesz żeton Wskazówki, aby wspomóc test szczęścia, otrzymujesz jedną dodatkową kość



Wykonując test szczęścia, zawsze dodajesz +1 do wybranej wartości szczęścia na karcie badacza, + ewentualny modyfikator z karty np. spotkania. Ten efekt działa niezależnie czy wydałeś wskazówkę na ponowny rzut.

Druga część karty, daje dodatkową kość przy ponownym rzucie jedną kością po wydaniu wskazówki. Normalnie za jedną wskazówkę masz jedną kość, a z umiejętnością Szczęście, masz dwie kości.
 
     
ArniK
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lis, 2016   Wielokrotne korzystanie z obszaru Arkham

Witam, przeczytałem forum, instrukcję i nie jestem mądrzejszy, tak więc pytanie do Was, czy można wielokrotnie korzystać z obszaru Arkham w jednej rundzie- np. z Południowego Kościoła , gdzie za 5 żywotności potworów mogę kogoś pobłogosławić. Skoro stać mnie na pobłogosławienie 3 badaczy, to i tak mogę to zrobić tylko raz na rundę gry? Czyli pobłogosławienie 3 badaczy zajmie graczowi 3 rundy? Oczywiście zakładam, że tak jak i w sklepie zakupy można zrobić tylko raz na rundę, tak samo jest i z tym błogosławieniem, ale wolę zapytać, może gdzieś coś wyczytaliście?
 
     
szutek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lis, 2016   

Na 100% jednokrotnie. Wynika to chociażby z faktu, że akcję tę odpalasz zamiast spotkania, a spotkanie zgodnie z zasadami masz jedno.
 
     
gwizdzius
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lis, 2016   

Kończąc ruch na danym obszarze, mamy możliwość pociągnięcia karty z talii lub wykonania "polecenia" z obszaru. W tym przypadku jest napisane "...aby pobłogosławić wybranego przez ciebie Badacza."

Tekst nie mówi o tylko jednym badaczu jak to jest w przypadku sprzymierzeńców czy wytrzymałości. Ponadto w wersji angielskiej napisane jest "... to have any investigator you choose be Blessed." gdzie any oznacza każdy, którykolwiek, wszelki, dowolny.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13