galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Mateusz
Pon 18 Lut, 2013
[KD] Cień i Płomień
Autor Wiadomość
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Przy okazji pamiętam że gdzieś była informacja że poziom zagrożenia (i inne rzeczy) nie mogą spaść poniżej zera (zdaje mi się że było to w FAQu/lub wyjaśnieniu do starej punktacji).
 
     
JollyRoger1916 


Wiek: 34
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 604
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Tak też pamiętam ten zapis, nie można obniżyć zagrożenia poniżej 0.
_________________
"Born to lose, live to win"
 
     
balint 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 311
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Sprawdziłem instrukcję i FAQ'i, które mam w PDF.
Może nie super dokładnie, bo metodą ctrl+f wyszukiwałem hasła: zagrożenie, poniżej, zera, zero oraz przejrzałem materiały ręcznie. Nie ma żadnej informacji (ale mogłem ją przeoczyć), że spadek zagrożenia poniżej zera jest niedopuszczalny.

Co więcej, w instrukcji jest zapis:
W ramach tego systemu punktowego uzyskanie
niskiego wyniku jest bardziej pożądane od uzyskania
wyniku wysokiego. Jeśli gracze będą grać niezwykle
dobrze, mogą nawet uzyskać wynik ujemny.


A biorąc pod uwagę, że tury były wówczas nie liczone, a rany mogły wynosić zero, to jedyną opcją na uzyskanie wyniku ujemnego były Punkty Zwycięstwa (aczkolwiek poza Wzgórzami Emyn Muil nie ma ich za dużo) oraz właśnie zagrożenie.

Na wszelki wypadek zrobiłem szybki rachunek sumienia. Rozegrałem 10 partii w ten scenariusz i wydaje mi się, że co najwyżej w jednej mogło mieć to znaczenie. Wszystkie wyprawy kończyły się powodzeniem, a co turę zagrywałem kraśki.
_________________
Moja kolekcja gier:
http://boardgamegeek.com/collection/user/balint77
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Sob 16 Mar, 2013   

wojo napisał/a:
Przy okazji pamiętam że gdzieś była informacja że poziom zagrożenia (i inne rzeczy) nie mogą spaść poniżej zera (zdaje mi się że było to w FAQu/lub wyjaśnieniu do starej punktacji).

JollyRoger1916 napisał/a:
Tak też pamiętam ten zapis, nie można obniżyć zagrożenia poniżej 0.


W którym miejscu instrukcji lub FAQ jest taki zapis?
 
     
TomB

Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 152
Wysłany: Sob 16 Mar, 2013   

Pamiętam, że kiedyś była dyskusja o tym problemie na forum.

Nie ma nigdzie w przepisach informacji o minimalnym poziomie zagrożenia. Ja nie znalazłem.
Zapis z instrukcji mówi tylko o dopuszczalnym ujemnym wyniku. Jak słusznie pisze balint, wtedy to było możliwe, bo nie zliczało się tur. Nie ma jednak mowy o zagrożeniu ujemnym.

Znowu nie ma jasnej odpowiedzi. Mnie jeszcze problem nie dotyczył (nigdy tak nisko nie zszedłem), ale chyba w razie potrzeby zastosuję zasadę, że 0 to minimum. Po pierwsze - bo to wydaje mi się bardziej sensowne, po drugie - kręciołki nie mają liczb ujemnych.
 
     
JollyRoger1916 


Wiek: 34
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 604
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Sob 16 Mar, 2013   

Przejrzę wszystko łącznie z instrukcja, bo wydaje mi się, że gdzieś to było. Chyba, że pomyliłem się i zapamiętany zapis wyczytałem na forum.

EDIT: Pomyliło mi się z zapisem na temat efektów przewlekłych, że statystyki zaokrąglamy do 0 jeśli są minusowe. Nigdzie nie znalazłem zapisu o tym, że nie można mieć ujemnego zagrożenia. Chociaż chyba będę grał, że min. 0, póki to się oficjalnie nie wyjaśni.
_________________
"Born to lose, live to win"
 
     
balint 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 311
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Mar, 2013   

JollyRoger1916 napisał/a:
Przejrzę wszystko łącznie z instrukcja, bo wydaje mi się, że gdzieś to było. Chyba, że pomyliłem się i zapamiętany zapis wyczytałem na forum.

EDIT: Pomyliło mi się z zapisem na temat efektów przewlekłych, że statystyki zaokrąglamy do 0 jeśli są minusowe. Nigdzie nie znalazłem zapisu o tym, że nie można mieć ujemnego zagrożenia. Chociaż chyba będę grał, że min. 0, póki to się oficjalnie nie wyjaśni.



Oj, jak będziemy czekali na oficjalne wyjaśnienie, to dłuuuugo nam się to zejdzie :lol:

Zwłaszcza, że problem zasadniczo dotyczy tylko tego jednego scenariusza, który obniża zagrożenie do 0 na starcie.
_________________
Moja kolekcja gier:
http://boardgamegeek.com/collection/user/balint77
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 579
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 17 Mar, 2013   

nie dotyczy tylko tego scenariusza. Naprawdę można stworzyć taką talie która będzie nam zmniejszała i zmniejszała PZ do zera i ewentaulnie w dół. Z tego co przeglądałem faq to nie ma tam żadnej notki o tym że nie można zejść poniżej zera. Poszperam trochę przy instrukcjach od scenariuszy, ale wątpię by była tam taka informacja. (anyway ciekawie by się zaznaczało minusowy PZ na liczniku :P )
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
stforek 


Wiek: 35
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 17 Mar, 2013   

Można zejść z PZ poniżej zera, ale nie z zagrożeniem.

EDIT: Oczywiście PZ to punkty zwycięstwa.
 
     
balint 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 311
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Mar, 2013   

stforek napisał/a:
Można zejść z PZ poniżej zera, ale nie z zagrożeniem.

EDIT: Oczywiście PZ to punkty zwycięstwa.


No właśnie, tylko gdzie to jest napisane? To jest w tej chwili najbardziej interesujący szkopuł.
Znalazłeś jakieś info, bo w kilku już się nad tym tematem głowimy.
_________________
Moja kolekcja gier:
http://boardgamegeek.com/collection/user/balint77
 
     
stforek 


Wiek: 35
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 17 Mar, 2013   

Też pamiętam, że była dyskusja prowadząca do tej konkluzji ;-)

Biorąc na logikę, to nie ma w zasadach słowa o tym jak miałbyś oznaczyć ujemne zagrożenie.

Oczywiście można położyć sobie zapałkę czy coś innego na oznaczenie minusa.

Ale to już będzie twoja autorska wizja LOTR LCG :twisted:
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013   

stforek napisał/a:

Ale to już będzie twoja autorska wizja LOTR LCG :twisted:
No właśnie nie do końca. Skoro wynik końcowy mógł być kiedyś ujemny to dlaczego nie zagrożenie? Na logikę nie powinno się grać poniżej 0, ale w zasadach nic o tym nie wspomniano, a jak wiadomo reguły gry muszą być jednoznaczne.
 
     
JollyRoger1916 


Wiek: 34
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 604
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013   

Zagrożenie poniżej zera można śmiało oznaczać 99 : -1, 98 : -2, itd, śmiem wątpić, żeby udało się zejść do -50, nie chodzi, o to, ze to niemożliwe, po prostu jak ktoś będzie miał mega talię to przejdzie scenariusz, zanim tak nazbija. Bo faktycznie grając przywództwo/duch można zbić samym Gandalfem o 30 pkt-ów, do tego reszta zbijających kart z ducha, krasnoludzkie grobowce i przywracające je na rękę, itd. tyle, że podejrzewam, że zanim zbijemy do -50 to albo przejdziemy scenariusz, albo zagrywając samo zbijanie wstawimy za mało kart do wyprawy i nie przeskoczymy nawet za bardzo zagrożenia generowanego przez porażki w wyprawie.

Temat faktycznie jest ciekawy. Dla mnie granie poniżej 0 z jednej strony, tak na logikę trochę kłóci się typowymi mechanikami planszówek i karcianek, gdzie raczej nie stosuje się ujemnych wartości, z drugiej strony z tego co mamy w oficjalnych zasadach wynika, że możemy śmiało grać poniżej 0. Tyle, że licznik nie jest przygotowany na zliczanie ujemnych wartości, więc to poniekąd może wskazywać na to, że tak się grać nie powinno, z kolei brak zapisu kategorycznie tego zabraniającego zdaje się tego nie potwierdzać. Do tego w scenariuszu CiP jest napisane jedynie, że ZD wchodzi w zwarcie z gaczami posiadającymi przynajmniej 1 zagrożenia, co jak dla mnie delikatnie wskazuje, że można zbić sobie zagrożenie poniżej zera, żeby unikać z tym wrogiem walki. Z drugiej strony ten scenariusz ma trudność 8, a takie zbicie do wartości ujemnych chyba dosyć mocno go ułatwia (chyba, bo nie grałem zmniejszając poniżej 0, bo jakoś tak do tej pory nie pasowało mi, że tak można).

Nie mam pojęcia jak grać z tym zagrożeniem. Udziela się ktoś na forum FFG? Może tam zapytać i poprosić o oficjalne wyjaśnienie tej kwestii?
_________________
"Born to lose, live to win"
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 648
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013   

Po zadaniu pytania przez Balint'a założyłbym się, że zagrożenie nie może spaść poniżej 0. Przeczytałem jednak Instrukcję i nic takiego nie znalazłem. To samo w instrukcji do tego Dodatku. Skoro inni gracze sprawdzili FAQ-i i też nic, więc wydaje się, że zagrożenie może być jednak ujemne.
 
 
     
stforek 


Wiek: 35
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

Zauważcie że jeśli zagrożenie może być ujemne, to Cień i Płomień staje się podejrzanie łatwy.

Wystarczy Pozdrowienie na dzień dobry i właściwie po sprawie.

Ten scenariusz jest tak skonstruowany, żeby gracze czuli oddech Balroga na plecach. Jak sobie zjedziemy od razu na -12, to się robi sielanka.

Ja tam nie gram na ujemne zagrożenie :evil:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.56 sekundy. Zapytań do SQL: 15