[KD] Cień i Płomień |
Autor |
Wiadomość |
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013
|
|
|
Gdyby się dało to zaznaczyć to bym się zastanawiał czy można czy nie. No ale kurde gdyby twórcy to przewidzieli że będzie można zejść to byłaby wzmianka i na liczniku mielibyśmy minusowe wartości |
|
|
|
|
stforek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013
|
|
|
Znalazłem jeszcze ten temat na FFG, gdzie padają sensowne argumenty za tym, że zagrożenie nie spada poniżej zera. |
|
|
|
|
crabtree [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013
|
|
|
Berestaszek napisał/a: | Gdyby się dało to zaznaczyć to bym się zastanawiał czy można czy nie. No ale kurde gdyby twórcy to przewidzieli że będzie można zejść to byłaby wzmianka i na liczniku mielibyśmy minusowe wartości | Kiedy gra została wydana to zapewne twórcy nie wiedzieli jeszcze że stworzą scenariusz z zerowym startowym poziomem zagrożenia. Jak na razie jest to ewidentna luka w przepisach.
stforek napisał/a: | Znalazłem jeszcze ten temat na FFG, gdzie padają sensowne argumenty za tym, że zagrożenie nie spada poniżej zera. |
Oficjalne zasady to instrukcja i FAQ. Pójdziesz na turniej i sędzia Ci powie że obowiązują zasady z forum?
stforek napisał/a: | Zauważcie że jeśli zagrożenie może być ujemne, to Cień i Płomień staje się podejrzanie łatwy.
Wystarczy Pozdrowienie na dzień dobry i właściwie po sprawie.
| Wystarczy Finta + Hama i też jest łatwo. Ale trzeba jeszcze mieć odpowiednią kartę na ręce. |
|
|
|
|
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013
|
|
|
zacznijmy od tego że turniejów jak nie było tak nadal nie ma wracając do tematu niedawno wyszło oficjalne FAQ i o tym nie wspomniało najwyraźniej twórcy utwierdzili się w przekonaniu że to zbyt oczywiste i nic o tym nie napisali. Na tę chwile grasz jak chcesz nie ma żadnej wzmianki na ten temat. A jak każdy wie przy tej grze lepiej, aby było trudniej niz prościej. |
|
|
|
|
stforek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013
|
|
|
Berestaszek napisał/a: | zacznijmy od tego że turniejów jak nie było tak nadal nie ma wracając do tematu niedawno wyszło oficjalne FAQ i o tym nie wspomniało najwyraźniej twórcy utwierdzili się w przekonaniu że to zbyt oczywiste i nic o tym nie napisali. Na tę chwile grasz jak chcesz nie ma żadnej wzmianki na ten temat. A jak każdy wie przy tej grze lepiej, aby było trudniej niz prościej. |
Amen! |
|
|
|
|
crabtree [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013
|
|
|
Berestaszek napisał/a: | zacznijmy od tego że turniejów jak nie było tak nadal nie ma |
I nie będzie
Berestaszek napisał/a: |
wracając do tematu niedawno wyszło oficjalne FAQ i o tym nie wspomniało najwyraźniej twórcy utwierdzili się w przekonaniu że to zbyt oczywiste i nic o tym nie napisali. | Przejrzyj sobie jeszcze raz dział z pytaniami o zasady gry i zobaczysz że mało jest oczywistych rzeczy w WP |
|
|
|
|
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013
|
|
|
Akurat mi o tym nie musisz mówić gram w WP od początków polskiej wersji :>
Co do turniejów to ja bym się bardzo chętnie pisał wiem że osób będzie mało. Ale tu nie chodzi o wygrywanie tylko o grę z innymi. |
|
|
|
|
TomB [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013
|
|
|
crabtree napisał/a: | Berestaszek napisał/a: | Gdyby się dało to zaznaczyć to bym się zastanawiał czy można czy nie. No ale kurde gdyby twórcy to przewidzieli że będzie można zejść to byłaby wzmianka i na liczniku mielibyśmy minusowe wartości | Kiedy gra została wydana to zapewne twórcy nie wiedzieli jeszcze że stworzą scenariusz z zerowym startowym poziomem zagrożenia. Jak na razie jest to ewidentna luka w przepisach. |
Ale na zagrożenie od 51 do 99 już się przygotowali.
Niestety w instrukcji jest tylko wzmianka o innym niż 50 zagrożeniu eliminującym gracza, a o ujemnym nic, więc sobie możemy gadać i nikt mocnego argumentu nie poda, jedynie przesłanki. |
|
|
|
|
balint [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Mar, 2013
|
|
|
Co do tego scenariusza, to grając swarmem żwirojadów i tak jest bardzo łatwy.
Mam talię na kraśki: Dain, Nori, Ori. I masę cienkich sprzymierzeńców o koszcie 1-2. Do tego Pieśń Durina (czy jak ta karta się nazywa).
Prawie zawsze na ręce, przede wszystkim tej startowej, mam takiego kraśka. I co turę go zagrywam, a że ciągnę 2-4 karty na turę, to zawsze jakiegoś dobiorę. I co turę zmniejszałem sobie zagrożenie do 0.
Rezultat: 10 gier, 8 zwycięstw i tylko 2 porażki.
Scenariusz był bardzo łatwy.
Dlatego też zapoczątkowana przeze mnie dyskusja ma charakter nieco akademicki, bo realnie dotyczy ona tylko tego scenariusza. |
|
|
|
|
JollyRoger1916 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2013
|
|
|
balint napisał/a: | Dlatego też zapoczątkowana przeze mnie dyskusja ma charakter nieco akademicki, bo realnie dotyczy ona tylko tego scenariusza. |
Nieprawda. Można śmiało skonstruować talię duch/przywództwo, która zejdzie poniżej 0, zwłaszcza, jeśli gramy na 2 graczy, a drugi gracz gra wiedzą. Przyda się tylko dodatkowy CS. |
|
|
|
|
balint [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2013
|
|
|
No moze i w sumie masz racje. Nigdy nie patrzylem na temat w ten sposob. |
|
|
|
|
JollyRoger1916 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2013
|
|
|
Raczej nie grywam w ten sposób, ale ostatnio ze szwagrem z okazji dokupienia kart z drugiego CS teoretyzowaliśmy o ile można zbić zagrożenie grając przywództwo/duch i wyszły jakieś kosmiczne ilości, przy 60 chyba daliśmy sobie spokój, bo co rusz wychodziły nowe zagrywki, typu wracanie kart ze stosu odrzuconych, itd.
Może potraktuję to jako wyzwanie i sprawdzę jak to działa w praktyce, tak jak przejście mono taktyką 2 scenariusza z CS Chociaż w celu sprawdzenia tego grałbym pewnie w pierwszy scenariusz z CS, więc w sumie żadne wyzwanie. |
|
|
|
|
|