galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Civilization PBF
Autor Wiadomość
TERF
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

czy armia z wozem moze atakować wioski? bo ja gram ze nie ale nie jestem pewien czy to tak na pewno jest ;)
 
     
TERF
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

TomBird napisał/a:
Również pass w 1-szej i 2-giej fazie

W pierwszej fazie bodajże deklarujemy do których miast wysyłamy to co zbierają wozy, tak? Ale jako, że na razie tylko stolica, to można pominąć ;)


tak? ja zawsze gralem ze podczas zarzadzania aby przyspieszyc gre bo wowczas sie liczy produkcje ale jak tak chcecie to bede o tym teraz pamietac ;)
 
     
TomBird
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

TERF napisał/a:
czy armia z wozem moze atakować wioski? bo ja gram ze nie ale nie jestem pewien czy to tak na pewno jest ;)


Armia razem z wozem z tego co wiem to może. Tak samo jak możesz zaatakować inne armie razem z wozem. W przypadku porażki - wóz na pewno znika.
Tak czy inaczej można najpierw zaatakować wioskę armią i później dołączyć wozem i w sumie na to samo wyjdzie :D

TERF napisał/a:
tak? ja zawsze gralem ze podczas zarzadzania aby przyspieszyc gre bo wowczas sie liczy produkcje ale jak tak chcecie to bede o tym teraz pamietac ;)


Ja też tak gram, bo jest zdecydowanie szybciej, ale nie wiem czy preferujecie dokładnie trzymać się zasad wypisanych w instrukcji, czy ten aspekt również uprościmy :)
 
     
Night wolf
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Mi to obojętne, zależy to od was :) niby ma to pewne znaczenie ale minimalne :)
 
     
TERF
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

TomBird napisał/a:
TERF napisał/a:
czy armia z wozem moze atakować wioski? bo ja gram ze nie ale nie jestem pewien czy to tak na pewno jest ;)


Armia razem z wozem z tego co wiem to może. Tak samo jak możesz zaatakować inne armie razem z wozem. W przypadku porażki - wóz na pewno znika.
Tak czy inaczej można najpierw zaatakować wioskę armią i później dołączyć wozem i w sumie na to samo wyjdzie :D

Instrukcja str. 20
Cytat:
Pionki wozów nie mogą wejść na pole, na którym znajduje się znacznik chatki lub wioski.


To oznacza ze nie wolno. Ale jak chcecie grac inaczej to ok. Jak dla mnie łączy się pionki z wozami w celu ich obrony a nie ataku. Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna.

Oczywiscie dostosuje sie do reszty i bede sie stosowac do waszej decyzji.
 
     
TomBird
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

TERF napisał/a:
Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna.


Nie, w żadnym wypadku wóz nie może wpłynąć na wielkość ręki bitewnej.


Poza tym, skoro instrukcja jasno mówi, że wozem nie można wjechać na wioskę, to w takim razie tego nie róbmy. Nie pamiętam szczegółowo wszystkich zasad, a nie chce mi się przeglądać dokładnie instrukcji ;)
Tak więc tylko i wyłącznie pionkami armii możemy wjechać na wioski/miasta ;)
 
     
TERF
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

TomBird napisał/a:
TERF napisał/a:
Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna.


Nie, w żadnym wypadku wóz nie może wpłynąć na wielkość ręki bitewnej.



Instrukcja str.20
Cytat:
PIONKI WROGÓW
Wozy nie mogą wchodzić na pola, na których znajdują się pionki wrogów. Jeżeli armia wejdzie na pole, na którym znajduje się wrogi pionek, jej ruch natychmiast się kończy. Jeżeli na polu znajdują się tylko wrogie wozy, zostają one natychmiast zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup tak, jakby wygrał bitwę(patrz strona 25). Jeżeli na polu znajduje się co najmniej jedna wroga armia, dochodzi do bitwy (patrz strona 23). Jeżeli na polu znajduje się mieszanka zarówno armii jak i wozów, dochodzi do bitwy, jednak jeśli strona, która przegra bitwę, ma na polu wozy, zostają one zniszczone wraz z armiami. Następnie łup jest przyznawany normalnie.
Przykład:
Armia wchodzi na pole, na którym znajdują się dwie wrogie armie i wrogi wóz. Dochodzi do bitwy, a atakujący gracz odnosi zwycięstwo. Dwie armie oraz wóz zostają zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup za zabicie jednostek wroga.


Ręka bitewna str. 23
Cytat:
+2 do wielkości ręki za każdą przyjazną jednostkę, poza pierwszą, która znajduje się na polu (należy pamiętać, że gracze nie mogą przekroczyć limitu ustawienia swoich
cywilizacji).


Musze znaleść jeszcze co to jest przyjazdna jednostka. Dziś może po pracy przeczytam całość dla odświerzenia pamięci ;)
 
     
Night wolf
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

TERF napisał/a:
TomBird napisał/a:
TERF napisał/a:
Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna.


Nie, w żadnym wypadku wóz nie może wpłynąć na wielkość ręki bitewnej.



Instrukcja str.20
Cytat:
PIONKI WROGÓW
Wozy nie mogą wchodzić na pola, na których znajdują się pionki wrogów. Jeżeli armia wejdzie na pole, na którym znajduje się wrogi pionek, jej ruch natychmiast się kończy. Jeżeli na polu znajdują się tylko wrogie wozy, zostają one natychmiast zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup tak, jakby wygrał bitwę(patrz strona 25). Jeżeli na polu znajduje się co najmniej jedna wroga armia, dochodzi do bitwy (patrz strona 23). Jeżeli na polu znajduje się mieszanka zarówno armii jak i wozów, dochodzi do bitwy, jednak jeśli strona, która przegra bitwę, ma na polu wozy, zostają one zniszczone wraz z armiami. Następnie łup jest przyznawany normalnie.
Przykład:
Armia wchodzi na pole, na którym znajdują się dwie wrogie armie i wrogi wóz. Dochodzi do bitwy, a atakujący gracz odnosi zwycięstwo. Dwie armie oraz wóz zostają zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup za zabicie jednostek wroga.


Ręka bitewna str. 23
Cytat:
+2 do wielkości ręki za każdą przyjazną jednostkę, poza pierwszą, która znajduje się na polu (należy pamiętać, że gracze nie mogą przekroczyć limitu ustawienia swoich
cywilizacji).


Musze znaleść jeszcze co to jest przyjazdna jednostka. Dziś może po pracy przeczytam całość dla odświerzenia pamięci ;)


Tutaj od razu jest błąd:
za każdą przyjazną jednostkę<----jednostki to karty

W innym temacie jest o tym:

Ash napisał/a:
Matthias[Wlkp] napisał/a:
Czy ktoś miał już okazję porównać wersję PL i ENG? Ktoś już wyhaczył jakieś błędy, na które zwrócić uwagę?


W rozdziale 'Walka': 1. Przygotowanie sił bitewnych napisane jest:

'+2 do wielkości ręki za każdą jednostkę', a powinno być '+2 do wielkości ręki za każdą armię'.

Błąd dosyć dużego kalibru. Jaki sens ma wydawanie gry po Polsku, jeżeli i tak muszę przeczytać angielską instrukcję??? Ktoś z Galakty grał w tę grę? Przecież ten fragment jest tak głupi, że aż się prosiło spojrzeć w angielską wersję jak jest naprawdę. Gdzie errata panowie?


Michal napisał/a:
Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Faktycznie, niestety tutaj wdarł się błąd, na szczęście jednak jest on w takim miejscu, że z kontekstu wynika iż chodzi o figurkę.

Na pewno poprawimy to podczas dodruku.
Ostatnio zmieniony przez Night wolf Czw 25 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
TomBird
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Hmm, dziwne :D Zawsze grałem w ten sposób że wóz nic nie daje w bitwie, a tylko dodatkowe armie mogą zwiększyć rękę bitewną. Przynajmniej kilku ciekawych rzeczy się dowiem :D

Ale tak czy inaczej, już doszliśmy do tego, że wjechać wozem nie można na wioskę ani wrogą jednostkę, czyli w ten sposób nie powiększy się ręka bitewna. Tylko i wyłącznie w obronie to zadziała. Tak przynajmniej wynikałoby z instrukcji ;)

EDIT: Dopiero teraz zauważyłem co napisał Night Wolf, więc nieaktualne, to co powyżej wyskrobałem :D
Na szczęście okazało się, że pod tym względem dobrze grałem :D
 
     
Night wolf
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

W ang. instrukcji:

Cytat:
+2 hand size for each friendly army figure in the square
beyond the first (remember that players cannot exceed their
civilization’s stacking limit)
 
     
MalyFarciarz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Wóz nie zwiększa ilości ręki, nawet podczas obrony. Liczą się jedynie pionki.

To nie jedyny błąd jaki popełniliście. Tylko Egipt mógł zbadać technologie w 1 turze.
 
     
Night wolf
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Czemu tylko egipt? każdy miał po 6 WH tyle ile jest wymagane na I poziomie.
 
     
MalyFarciarz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Nie mogli mieć po 6 WH ponieważ zaczynasz od 0. W fazie handlu podliczasz i mieli po 3. Podliczyłeś 2 razy. Sprawdź w instrukcji
 
     
Night wolf
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

W fazie 0 dostajesz i w 1 tirze dostajesz już o tym była mowa tutaj :) Też tak grałem jak ty :)


Cytat:
6. USTAWIENIE WSKAŹNIKA
WYMIANY HANDLOWEJ
Każdy gracz zlicza wszystkie symbole wymiany handlowej
( @ ) znajdujące się na ośmiu polach na peryferiach jego stolicy
i następnie ustawia wskaźnik wymiany handlowej znajdujący się
na jego arkuszu cywilizacji (większy, zewnętrzny wskaźnik) tak,
aby wskazywał tę wartość. Na przykład, jeżeli na peryferiach
stolicy gracza znajdują się trzy symbole wymiany handlowej,
gracz ustawia swój wskaźnik na „3”.

Uwaga: Gracze otrzymują punkty wymiany handlowej ponownie podczas pierwszej tury gry.
 
     
MalyFarciarz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Sam zauważyłem teraz, że źle graliśmy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13