galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kulgan
Pon 18 Lut, 2013
Czwarty dodatek: Atak na Osgiliath
Autor Wiadomość
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 04 Lut, 2013   Czwarty dodatek: Atak na Osgiliath

Dawno nie było żadnych informacji a tu myk! :)



Dodatek skupiajacy się na walce (można spodziewać się oblężeń!) Co ciekawe trzeba kontrolować każdy z obszarów "Osgiliath" także może być całkiem ciekawe (przypomnijmy, że podobny mechanizm ma być w 3 scenariuszu z 2 cześci sagi hobbita). Co więcej raz zdobyty obszar będzie mógł wrócić do strefy przeciwności( dla mnie bomba!)




Ot jeden z przykładów jak można stracić kontrolę nad obszarem :)

Natomiast gracze też dostają pewnego boosta. Całkiem fajna sprawa moim zdaniem bardzo grywalna:



No cóż wyciągamy karty z przepatrywaniem talii spotkań :)

Co więcej dostajemy info że ta paczka będzie zawierać Ranger Hero (Zwiadowca? nie wiem jak to ładnie przetłumaczyć na polski :P ) Może Faramir? :)
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
Ostatnio zmieniony przez Berestaszek Sro 15 Maj, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Szuli 

Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 149
Wysłany: Wto 05 Lut, 2013   

Zapowiada się ciekawie, szczegulnie kręcą mnie oblężenia :twisted: . Mam nadzieję że w ostatnim dodatku będziemy bronić Minas Tiris :mrgreen: . Grafika super ( no może poza tym urukiem, wygląda jak jakiś ork z Gór Mglistych co trochę urusł i się wyprostował).
 
     
balint 


Wiek: 43
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 311
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 05 Lut, 2013   

Ranger Hero = Strażnik
 
     
Szuli 

Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 149
Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Ciekawe, który strażnik. Mablung,Faramir a możę Halbarad :cool: .No nic nima co spekulować zobaczymy. :mrgreen:
 
     
Dziobak15 

Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 6
Skąd: Lubin
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013   

Cytat:

Ranger Hero = Strażnik


Strażnik = Sentinel
 
     
TomB

Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 158
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013   

Po prawdzie Sentinel to w tej grze Wartownik.
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 627
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013   

balint napisał/a:
Ranger Hero = Strażnik

Dokładnie tak jest.

Ranger - Strażnik
Warrior - Wojownik
Craftsman - Rzemieślnik
Noble - Szlachcic
Sentinel - Wartownik
Scout - Zwiadowca
Healer - Uzdrowiciel
Archer - Łucznik
Minstrel - Minstrel
Ranged - Dystans

Nie kojarzę innych cech Postaci.
 
 
     
Gość

Wysłany: Sro 15 Maj, 2013   

Z całym szacunkiem, ale to:
http://galakta.pl/wp-cont...ki_zolnierz.png
to chyba jakaś kpina... "Urucki" ? To już nie ładniej i nie zgrabniej brzmi "Uruk - żołnież" ?
Urucki...
 
     
Gość

Wysłany: Sro 15 Maj, 2013   

Anonymous napisał/a:
Z całym szacunkiem, ale to:
http://galakta.pl/wp-cont...ki_zolnierz.png
to chyba jakaś kpina... "Urucki" ? To już nie ładniej i nie zgrabniej brzmi "Uruk - żołnież" ?
Urucki...


Oczywiście *Żołnierz
 
     
Mitrel 

Wiek: 28
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 55
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013   

Nie mogą tak zrobić, bo po myślniku to nie była by o tyle nazwa co rodzaj czegoś.
A takowe są zamieszczane niżej w opisie karty w tym przypadku ork, uruk, mordor.

Dziwnie się to czyta przez ciężkie do odmiany "Uruk" ale wydaje mi się że nazwa jest poprawna.
 
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013   

w planach wydawniczych galakty pojawilo sie info ze dodatek bedzid miec swoja premiere juz 1 sierpnia. natomiast na stronie ffg jeszcze takiego info nie ma.
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
Gość

Wysłany: Czw 01 Sie, 2013   

a wiec doczekalismy sie w koncu Faramira jako Bohatera!

Zagrożenie: 11
Slia Woli: 2
Atak: 2
Obrona: 2
Wytrzymałość: 5

Dystans.

Gondor. Szlachcic. Strażnik.

Zdolność: Faramir dostaje +1 do ataku za każdego wroga w strefie przeciwności.

juz widze mono-deck Wiedzy - Faramir, Elrond, Mirlonde na pułapkach :grin:
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 01 Sie, 2013   

chce juz dostac w lapki ten dodarek to juz zloze sensowna talie monowiedzy
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 04 Sie, 2013   

Dodatek zakupiony i sprawdzony :D Scenariusz poziom 8. Cały scenariusz polega na tym by odbić osgiliath (kontrolować obszary z cechą osgiliath). Jedyny problem w tym scenariuszu polega na tym że są naprawdę denerwujące podstępy (zwłaszcza gdy się nie ma mono talii) i naprawdę mocni przeciwnicy. Troszeczkę zmienioną talią hirluin + aragorn z przywództwa podszedłem dwukrotnie do scenariusza i dwukrotnie wygrałem. Za pierwszym razem nie liczyłem punktów lecz byłoby koło 100-110, natomiast za drugim razem 81. Scenariusz posiada tylko 1 kartę scenariusza i to taką na której nie trzeba kłaść żetonów postępu. Wygrywa się wtedy kiedy wszystkie obszary osgiliath są pod naszą kontrolą. Niby proste, ale każdy z tych obszarów ma swoje zdolności, że jeżeli coś się stanie to wraca do SP.

Co do kart graczy to naprawdę fajne są zielony Faramir sprawdzi się w monotalii na pułapkach. Karty z przywództwa współgrają z prowincjami - wydarzerzenie o koszcie X by wyciągnąć X sprzymierzeńców prowincji z discarda oraz Morthondyjski miecz który zamienia sprzymierzeńca z cechą gondor w sprzymierzeńca z cechą prowincje. Fajne, ale nieużyteczne przy monotalii bo nie ma jakiego gondorskiego sprzymierzeńca z przywództwa który by się nadawał. Faramir służy do czego innego :P .

Z kart taktyki otrzymujemy super sprzymierzeńca który może i jest drogi (koszt 3) ale jak go wykupimy i mamy mono talie czerwoną to od razu wchodzimy w zwarcie z wrogiem z SP i od razu atakujemy go naszym rycerzem. Wróg nas w takim przypadku nie atakuje. Do tego otrzymujemy dodatek Gondorski ogień(koszt 0) który dołączamy do bohatera gondoru lub dunedaina. Następnie wydajemy żeton zasobu a następnie nasz bohater otrzymuje +x młotków gdzie X to tyle żetonów zasobów ile na nim zostało.

Karty ducha gondorski rzemieślnik który dostaje +1 słoneczka za każdego bohatera ducha którego kontrolujemy. Fajna karta ale jednak droga. Oraz Mapa Earnila. Powtóra tego co było w poprzednim dodatku tylko tym razem dla ducha kompletnie durna karta, która ew. w monotalii by się sprawdziła ale jednak nie

Z wiedzy dostajemy łuk strażnika dzięki któremy wyczerpujemy postać do której dołączono tę kartę oraz sam łuk i zadajemy 1 obrażenie wrogowi w SP. Dodam że to może być dodane tylko do postaci z cechą strażnik kosztuje 1 i nie jest unikatowe. Także użyteczne ;) Drugą kartą jest wydarzenie które możemy zagrać tylko jak kontrolujemy przynajmniej jedną postać z cechą strażnik. Dzięki czemu zadajemy 3 obrażenia wrogowi do któego dołączono pułapkę. Koszt 1? Mega.

No i z neutrali Palantir. Ujdzie ale jednak zbyt dużo niewiadomych nie lubie takich kart.

Dodatek jest naprawdę dobry od tego momentu talia monowiedzy nie będzie się wiązała tylko z leczeniem i dobieraniem kart. Strażnicy FTW!
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 627
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013   

Masakryczna przygoda. Jak widać z relacji Berestaszka, im więcej graczy, tym trudniej. Więcej graczy = więcej wyskakujących kart z TS = więcej obszarów, a wszystkie obszary w SP są odporne na Asfalotha i inne sposoby dokładania żetonów. Tak więc generalnie w 1 rundzie da się przejść 1 obszar. Oczywiście jest Legolas ze swoim mieczykiem, Ścieżka Obieżyświata itp., ale i tak jest masakrycznie trudno. I trzeba mieć mega szczęście.

Zagraliśmy z kumplem: on - Aragorn P, Hirluin i Theodred + talia na Prowincjach, ja - Legolas, Faramir i Beravora + sporo wydarzeń reagujacych na to, co jest w SP. Wygraliśmy tylko 1 raz - gdy ominęła nas dwukrotnie Zjadliwość Pana (zadająca 3 obrażenia w postacie spoza 1 sfery = śmierć postaciom prowincjonalnym nie należącym do przywództwa = nie ma kto iść na Wyprawę). Jak szczęście było po naszej stronie, to wówczas pomogliśmy mu, inaczej nie byłoby co zbierać...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 14