galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odkrywcy i Piraci
Autor Wiadomość
Pawelec123456
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Borg napisał/a:
Czy ramki z OiP dają się połączyć z ramkami z wersji drewnianej?
Ktoś niedawno nam mówił, że tak. Jedynie szata graficzna heksów się nie pokrywa, no i osady portowe by były inne, ale poza tym wszystko powinno działać.
Ktoś potwierdzi?
Dementuję, nie pasują. Mają inny kształt wypustek/wgłębień - w drewniance są zaokrąglone, a w plastikach kanciaste. OiP nie pasują do wersji drewnianej.
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Cze, 2013   

Czyli lipa. Gratulacje dla tego, kto to wymyślił..
 
     
shadow lord
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Cze, 2013   

A ma ktos moze jakis pomysl jak sprawic by majac OiP, statki z zeglarzy byly dalej oplacalne? My gramy tak ze osady zakladane przez osadnikow na nowych ladach nie daja dodatkowego punktu zwyciestwa, natomiast te zbudowane przy pomocy statkow daja go. Pozwalaja takze na przewozenie rycerzy czego nowe statki transportowe nie umozliwiaja, no i licza sie do najdluzszej drogi. Mimo to nikt juz tych statkow nie buduje, a nie lubie miec takich "martwych elementow".
 
     
Pawelec123456
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Cze, 2013   

shadow lord napisał/a:
A ma ktos moze jakis pomysl jak sprawic by majac OiP, statki z zeglarzy byly dalej oplacalne? My gramy tak ze osady zakladane przez osadnikow na nowych ladach nie daja dodatkowego punktu zwyciestwa, natomiast te zbudowane przy pomocy statkow daja go. Pozwalaja takze na przewozenie rycerzy czego nowe statki transportowe nie umozliwiaja, no i licza sie do najdluzszej drogi. Mimo to nikt juz tych statkow nie buduje, a nie lubie miec takich "martwych elementow".
Powiem wprost: po wydaniu OiP, Żeglarze stali się warci kupienia jedynie ze względu na heksy morza. Stare statki zawsze będą dodawane do tych z OiP na siłę i nikt nie będzie ich stawiał z własnych chęci - gracze nie będą ich stawiać w ogóle albo zmuszą ich do tego zasady, ale tu chyba nie o zmuszanie chodzi.

Na BGG podjęto już mnóstwo prób połączenia OiP z Żeglarzami, jak na razie żadna nie nadaje się do przyjemnego grania. Wniosek jest jeden: użycie statków na zasadach Żeglarzy przy możliwości wykorzystania statków z OiP jest całkowicie nieopłacalne i nie ma co go na siłę stosować, bo nikt nie będzie marnował surowców na linię nieruchomych statków, skoro może zapłacić za jeden i dopłynąć w to samo miejsce. Straty w surowcach są tak duże, że nawet Najdłuższa Droga ich nie rekompensuje.

Jeżeli ktoś ma całą kolekcję dodatków do jakiejś gry, to raczej jest dość prawdopodobne, że zostanie z martwymi elementami. Jeżeli masz MiR, to przecież karty rozwoju z podstawki są martwymi elementami, a jakoś nikt nie narzeka, bo są zastąpione kartami postępu z MiR. Tak samo statki z Żeglarzy zostają zastąpione statkami z OiP.
 
     
shadow lord
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Cze, 2013   

Co do tych kart to je jestem w stanie przezyc, bo raz ze z nimi juz kompletnie nie da sie nic wykombinowac majac MiR, dwa ze bardziej jednak boli bezuzytecznosc elementow ktore moglyby byc umieszczone na planszy (zawsze to jakies urozmaicenie wizualne, chociazby :grin: ). Najwieksza przeszkoda w budowaniu tych statkow tak jak wspomniales, jest ich ogromny koszt, szczegolnie jesli trzeba zbudowac dluzsza linie handlowa i problem w tym ze nawet rozne profity tego juz nie rekompensuja. No ale nic, najwidoczniej trzeba sie bedzie jakos bez nich obyc.
 
     
Pawelec123456
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Cze, 2013   

Na BGG padła propozycja: za każde połączenie dwóch osad/miast/osad portowych na różnych wyspach gracz otrzymuje 2 punkty zwycięstwa. Jak na razie najsensowniejsza opcja, chociaż w momencie gdy buduje się tę linię statków z Żeglarzy, inni dobudowują statki z OiP i nadrabiają te 2 (najczęściej 4, bo jeżeli komuś już takie łączenie się uda, to ma Najdłuższą Drogę) punkty osadami na nowych lądach i punkami za misje. Z początku ten wariant wyglądał całkiem dobrze, w praktyce okazał się beznadziejny.

Trafne spostrzeżenie co do niewykorzystanych figurek - każdy ma 15 statków w swoim kolorze. Można je przecież jakoś wykorzystać. Nikt nie każe nam używać ich jak w Żeglarzach, więc można wymyślić coś nowego (flota wojenna? :grin: ). Jeżeli coś wykombinuję (albo wykombinujemy z kimś z tego forum albo z BGG), to oczywiście dam znać w tym temacie.
 
     
shadow lord
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Cze, 2013   

Czyli reasumujac kazda osada zalozona za pomoca statkow handlowych ma wartosc 2 pkt, tak? Ja absolutnie nie mam nic przeciwko jakims home rules, gdyz spora czesc zasad zmienilismy juz na wlasne potrzeby wiec wiesz :razz:

Co do tych statkow mozna by tez dodac opcje bitwy morskiej ale tylko pomiedzy statkami z OiP, bylaby ona na tych samych zasadach co opisana w instrukcji bitwa z okretem pirackim, z drobna zmiana ze za kazda jednostke na pokladzie takiego statku bylby dodatkowy rzut kostka. Wtedy jest opcja by zrobic sobie taki okret wojenny (badz kilka) i trzymac w szachu pozostalych graczy, wtedy albo zaczna budowac wlasna flote wojenna, albo beda uzywac statkow handlowych :wink:

A jak nie to rzeczywiscie trzeba bedzie wymyslec zupelnie inne przeznaczenie tych statkow, by sie tak nie marnowaly w tym pudle :razz:
 
     
Pawelec123456
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Cze, 2013   

shadow lord napisał/a:
Czyli reasumujac kazda osada zalozona za pomoca statkow handlowych ma wartosc 2 pkt, tak? Ja absolutnie nie mam nic przeciwko jakims home rules, gdyz spora czesc zasad zmienilismy juz na wlasne potrzeby wiec wiesz :razz:
Nie do końca o to chodzi. Każda linia statków łącząca 2 osady/miasta/osady portowe na dwóch różnych wyspach jest warta 2 pkt.
 
     
shadow lord
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Cze, 2013   

hmm ale nie wiem czy to troche nie przegiecie, tym bardziej jesli gra sie z zakryta plansza, wtedy zdarza sie ze do drugiej wyspy blokuje dostep jedynie jeden heks morza. Chociaz z drugiej strony te nowe misje z OiP to tez tak wlasciwie pkt zwyciestwa bez specjalnego wysilku.
 
     
Cezary19
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Cze, 2013   

Zauwazylem ze wiekszosc z nas ma ten sam problem a mianowicie z budowa drog ja proponuje rozwiazac to w ten sposob ze pionki osadnika w ilosci dwoch sztuk bylyby wykorzystywane tylko raz w ciagu gry na nieodkrytch ladach kazdy decydowalby kiedy chce umiescic osadę na nieodkrytym ladzie i gdzie poniewaz osadnikow uzywalibysmy tylko dwa razy w ciagu calej gry zmuszaloby to przemyslanego uzywania osadnika. I wtedy aby postawic kolejna osadę nalezy budowac drogi w ten sposob pionki osadnikow wykorzystujemy tylko dwa razy w ciagu gry ale wiecej gramy drogami
 
     
Pawelec123456
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Cze, 2013   

Cezary19 napisał/a:
Zauwazylem ze wiekszosc z nas ma ten sam problem a mianowicie z budowa drog ja proponuje rozwiazac to w ten sposob ze pionki osadnika w ilosci dwoch sztuk bylyby wykorzystywane tylko raz w ciagu gry na nieodkrytch ladach kazdy decydowalby kiedy chce umiescic osadę na nieodkrytym ladzie i gdzie poniewaz osadnikow uzywalibysmy tylko dwa razy w ciagu calej gry zmuszaloby to przemyslanego uzywania osadnika. I wtedy aby postawic kolejna osadę nalezy budowac drogi w ten sposob pionki osadnikow wykorzystujemy tylko dwa razy w ciagu gry ale wiecej gramy drogami
Odpada z prostej przyczyny: co jeśli ląd podzieli się na 3 lub więcej części? Do części nie będziemy mieli dostępu.
 
     
Cezary19
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Dlatego trzeba to tak rozplanowac aby oszczednie grac pionkami osadnika a gdy ląd zostanie podzielony i nie bedziemy mieli dostepu trudno przeciez w grze nie zawsze mamy dostep wszedzie nawet na poczatku gry przeciwnicy moga zablokowac teren i przez cala gre nie bedziemy mieli dojscia. Osobiscie testowalem ten wariant i gra sie o wiele ciekawiej poniewaz wiecej buduje sie drog i osad a nie tylko bezsensowne odkrywanienowych terenow aby tam zalozyc osade przy pomocy statku. osady na odkrytych ladach można też zakładac dopiero jak zostana wszystkie odkryte wtedy mam y możliwość wyboru gdzie chcemy sie osiedlić skoro pioniki osadnika byłyby wykorzystywane bezpowrotnie .Jest też mozliwość aby pionek osadnika był uzywany tylko raz na odkrytym ladzie niezaleznie z ilu heksów składałaby sie wyspa w praktyce na odkrytych ladach utworzyłby sie trzy wyspy to na każdej można założyc osade przy pomocy osadnika ale tylko raz i od pierwszej osady nastepne zakładamy juz przy pomocy dróg.
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   

Cezary19 napisał/a:
Dlatego trzeba to tak rozplanowac aby oszczednie grac pionkami osadnika a gdy ląd zostanie podzielony i nie bedziemy mieli dostepu trudno przeciez w grze nie zawsze mamy dostep wszedzie nawet na poczatku gry przeciwnicy moga zablokowac teren i przez cala gre nie bedziemy mieli dojscia.

Jeśli będą szybsi to tak, ale jednak na starcie mamy możliwość rozbudowy w każdym kierunku, a tu już na dzień dobry z czegoś trzeba będzie zrezygnować..
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013   

Czy mógłby ktoś wrzucić linka do zestawu drewnianego Wikings odpowiadającego OiP.
Coś nie możemy tego znaleźć w Catan Shopie.
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Czy ktoś się może orientuje, czy wersja drewniana OiP w UK pasuje do naszej - chodzi o ramki?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.35 sekundy. Zapytań do SQL: 14