galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc - zasady!
Autor Wiadomość
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 948
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013   Pomoc - zasady!

Witam

Jestem po 2 pierwszych rozgrywkach i pojawiło mi się kilka nie jasności.

1. Do czego są duplikaty? Wiem że do zwiększenia prawdo podobności wypadnięcia danej karty ale zagranie jej na stół co daje? W instrukcji pisze że po zabiciu postaci wszystkie dodatki i duplikaty są odrzucane, a pozniej że duplikat może ocalić życie. Jak to z tym naprawde jest?

2. Co jeśli karty się znoszą. Przykład Leninser zagrywa Uwiezienie(czy jakos tak) i powoduje że postać starka cały czas klęczy, Stark jednak ma karte która podnosi klęczącego. Stark może ją zagrać na taką postać?

3. W jakiej kolejności zagrywa sie wydarzenia? Zaczynając od pierwszego gracza co faze czy kto pierwszy ten lepszy?

4. Jesli od pierwszego to moża zagrać tak:
stark 1. wydarzenie
Leninster 1. wydarzenie
stark - pasuje
leninster 2 wydarzenie
stark 2 wydarzenie
?
 
     
Darboh

Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 67
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013   

Wszystko jest w instrukcji - str. 12
1. Duplikaty
Jeśli gracz ma na ręce kopię unikatowej postaci,
której inną kopię posiada już w grze, może on dołączyć
tę kartę z ręki do postaci w grze jako duplikat.
Duplikat może zostać dołączony jedynie podczas
fazy mobilizacji, ale gracz, który go dołącza,
nie musi płacić jego kosztu w złocie (zagrywa go
za darmo). Kartę zagraną jako duplikat umieszcza
się pod spodem karty już znajdującej się w grze,
w taki sposób, aby było widać jedynie jej nazwę.
Gracz może odrzucić duplikat dołączony do unikatowego
bohatera znajdującego się na jego obszarze
gry, aby ocaliC go przed śmiercią (patrz
„Odpowiedź ocalenia” na stronie 13).
Do jednej postaci można dołączyć więcej niż jeden
duplikat. Chociaż duplikaty są dołączane do
postaci, nie uważa się ich za dodatki, nie wpływają
na nie również efekty kart, które wpływają na
dodatki.

2. Tak.
3. Patrz instrukcja:
Akcje
Za każdym razem, kiedy gracz zagra kartę lub skorzysta
ze zdolności z karty już znajdującej się w grze, rozpoczynającej
się od „fazy”, wykonuje akcjE. Odpowiedzi
(które opisano w dalszej części) nie uważa się za
akcje. Większość wydarzeń, zdolności postaci, zdolności
obszarów i zdolności dodatków wskazuje konkretną
fazę, podczas której gracz może ją aktywować, np.
mobilizacji, wyzwań lub dominacji.

Inne zdolności można aktywować podczas
dowolnej fazy gry.Efekty każdej z akcji rozpatruje się w pełni natychmiast
po jej ogłoszeniu. Kiedy tylko dana akcja zostanie
całkowicie rozpatrzona, gracze mogą podjąć
kolejną. Należy pamiętać, że gracz może wykonywać
akcje również podczas tur swojego przeciwnika,
o ile wydarzenie lub zdolność pozwalają mu
korzystać ze swojego efektu w danej chwili.
Pierwszy gracz zawsze ma możliwość wykonania
pierwszej akcji w każdej fazie. Kiedy gracz rozpatrzy
swoją akcję, musi pozwolić przeciwnikowi wykonać
własną akcję lub spasować. Gracz nie może
wykonać kolejnej akcji, dopóki jego przeciwnik nie
wykona swojej akcji lub nie spasuje.
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 948
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013   

ad1
A co z postaciami i obsarami nie unikatowymi tez mozna duplikat robić?

ad4
dalej nie wiem czy można tak zagrać - PAS - różnie można interpretować
np. koniec nie zagrywam wiecej zdarzeń
lub
koniec zagraj kolejne zdarzenie a ja na sam koniec twoich rzuce moje
 
     
myshyn 

Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013   

Jak działa karta Namiestnik Króla (S85) ? bo nie do końca rozumiem tej karty
 
     
Darboh

Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 67
Wysłany: Sro 03 Lip, 2013   

TERF napisał/a:
ad1
A co z postaciami i obsarami nie unikatowymi tez mozna duplikat robić?

ad4
dalej nie wiem czy można tak zagrać - PAS - różnie można interpretować
np. koniec nie zagrywam wiecej zdarzeń
lub
koniec zagraj kolejne zdarzenie a ja na sam koniec twoich rzuce moje


Obszarów i postaci nieunikatowych możesz sobie wystawiać dowoli.

Co do akcji jest wyraźnie napisane że nie tworzą się stosy. Zagrywasz akcję i całkowicie ją rozpatrujesz - dopiero potem zagrać można następną. Są odpowiedzi ale one są już uwarunkowane. Jedyną chyba odpowiedzią jest bodajże ocalenie czy jakoś tak. Ale to jak ma zginąć postać.
A co do zagrywania wydarzeń jak opisałeś - tak to wygląda. W instrukcji nie jest napisane że spasowanie uniemożliwia zagranie kolejnej karty.

Efekty każdej z akcji rozpatruje się w pełni natychmiast
po jej ogłoszeniu. Kiedy tylko dana akcja zostanie
całkowicie rozpatrzona, gracze mogą podjąć
kolejną.
Należy pamiętać, że gracz może wykonywać
akcje również podczas tur swojego przeciwnika,
o ile wydarzenie lub zdolność pozwalają mu
korzystać ze swojego efektu w danej chwili.
Pierwszy gracz zawsze ma możliwość wykonania
pierwszej akcji w każdej fazie. Kiedy gracz rozpatrzy
swoją akcję, musi pozwolić przeciwnikowi wykonać
własną akcję lub spasować.
Gracz nie może
wykonać kolejnej akcji, dopóki jego przeciwnik nie
wykona swojej akcji lub nie spasuje.
 
     
Darboh

Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 67
Wysłany: Sro 03 Lip, 2013   

myshyn napisał/a:
Jak działa karta Namiestnik Króla (S85) ? bo nie do końca rozumiem tej karty


Dołączasz tą kartę do postaci - zgodnie z opisem tej karty - i jeżeli ta postać jest klęknięta - to klękasz dołączoną kartą - Namiestnik Króla i wtedy postać do której dołączyłeś Namiestnika wstaje a namiestnik jest klęknięty.
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 948
Wysłany: Sro 03 Lip, 2013   

dzieki za odpowiedz, chyba właśnie znalazłem bład w naszej grze:

Gralismy że karty "NIE unikatowe" też dublowaliśmy z twojej odpowiedzi wynika że kupuje sie je normalnie i kładzie obok i nie wolno ich dublować?


Kolejne pytanko:
Jak kontrolować Martwe postacie? Ciągle trzeba przegladac ten stos? Czy jest jakis inny sposób?
 
     
myshyn 

Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 03 Lip, 2013   

Darboh napisał/a:
myshyn napisał/a:
Jak działa karta Namiestnik Króla (S85) ? bo nie do końca rozumiem tej karty


Dołączasz tą kartę do postaci - zgodnie z opisem tej karty - i jeżeli ta postać jest klęknięta - to klękasz dołączoną kartą - Namiestnik Króla i wtedy postać do której dołączyłeś Namiestnika wstaje a namiestnik jest klęknięty.

Chodzi więc o to, że klękam samym dodatkiem? dobrze zrozumiałem?
 
     
Gość

Wysłany: Czw 04 Lip, 2013   

myshyn napisał/a:
Darboh napisał/a:
myshyn napisał/a:
Jak działa karta Namiestnik Króla (S85) ? bo nie do końca rozumiem tej karty


Dołączasz tą kartę do postaci - zgodnie z opisem tej karty - i jeżeli ta postać jest klęknięta - to klękasz dołączoną kartą - Namiestnik Króla i wtedy postać do której dołączyłeś Namiestnika wstaje a namiestnik jest klęknięty.

Chodzi więc o to, że klękam samym dodatkiem? dobrze zrozumiałem?


Tak
 
     
Darboh

Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 67
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013   

TERF napisał/a:
dzieki za odpowiedz, chyba właśnie znalazłem bład w naszej grze:

Gralismy że karty "NIE unikatowe" też dublowaliśmy z twojej odpowiedzi wynika że kupuje sie je normalnie i kładzie obok i nie wolno ich dublować?


Kolejne pytanko:
Jak kontrolować Martwe postacie? Ciągle trzeba przegladac ten stos? Czy jest jakis inny sposób?


Rozwiń myśl, bo nie rozumiem. Martwa jest martwa i nie może wrócić na stół. Zapycha talię i ręke.
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 948
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013   

Darboh napisał/a:
TERF napisał/a:
dzieki za odpowiedz, chyba właśnie znalazłem bład w naszej grze:

Gralismy że karty "NIE unikatowe" też dublowaliśmy z twojej odpowiedzi wynika że kupuje sie je normalnie i kładzie obok i nie wolno ich dublować?


Kolejne pytanko:
Jak kontrolować Martwe postacie? Ciągle trzeba przegladac ten stos? Czy jest jakis inny sposób?


Rozwiń myśl, bo nie rozumiem. Martwa jest martwa i nie może wrócić na stół. Zapycha talię i ręke.


Zapycha? Chyba zmniejsza szanse że podczas odrzucania kart wypadnie ta pożądana. Bo rozumiem że startujemy z 7 kartami, w pierwszej turze dochodza 2 karty (czyli 9) i nawet jak wydamy 7 to i tak w kolejnej dostaniemy tylko 2 ( czyli bedziemy miec na rece 4 karty). A jak w dodatku ci doszły 2 karty co są martwe to masz tylko 2 grywalne.


Pytanie o słowo: jak rozumieć "odrzucić z gry"
a) na karty martwe
b) do pudełka
c) na stos odrzuconych kart
 
     
Darboh

Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 67
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013   

Czasem robi dobrze, czasem robi źle :)

Możesz dokładnie przytoczyć przykład?
Na czuja i najprościej. Zasada jest że karta jest w grze jeżeli jest na stole, więc tak jeżeli jest odrzucić z gry - czyli na stos kart odrzuconych.
Ale nie wiem czy o to chodziło.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 879
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Generalnie karta może opuścic grę tylko na dwa sposoby.
1. Zostaje Odrzucona efektem innej karty. Przykladowo jak kartą fabuly Stos Pogrzebowy rozwalam Ci jakiś obszar - ten obszar wówczas trafia na stos kart odrzuconych. To samo tyczy się niszczenia dodaktów itd.

2. Karta a konkretnie postać zostaje zbita - wówczas wiadomo leci na stos martwych i jej żadna inan kopia (po twojej stronie stołu) nie może wrócić do gry jeżelo to była postać unikatowa.

Zapewne chodzi Ci o trzeciego rodzaju efekt że karta trafia poza stów tzw. do pudelka - nie ma takiego efektu chyba w tej grze jaki by tego dokonywał. Niewiem może w GoT LCG tak, ale w tej nie ma. A to dlatego że w tym zestawie kart nie masz też niz co by przywracalo karty z discard więc nie ma.

Tak że albo odrzucasz, alebo zabijasz. :D
Mam nadzieje żę pomogłem :D
_________________
 
     
myshyn 

Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

zvish napisał/a:
A to dlatego że w tym zestawie kart nie masz też niz co by przywracalo karty z discard więc nie ma.


Są karty które pozwalają przywrócić postacie ze stosu kart odrzuconych :) a "odrzucić z gry" należy rozumieć tak jak w innych grach, czyli włożyć do pudełka
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 879
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

Faktycznie jest Ukryta w Cieniu :D
Pewnie nie zauważyłem bo była ukryta w cieniu :D a tak na poważnie to gram Lanisterami caly czas i mi umkło że te barbarzyńcy mają takie rzeczy.


Jeżeli zaś tyczy się sposobu odrzucania to nie zgodzę się żę większości gier odrzucanie z gry oznacza wywalanie do pudełka. Przynajmniej takie gry w jakie ja gram sporadycznie kartę anihilują - czyli wywalają poza grę. I wówczas jest to bardzo wyraźnie na karcie zaznaczone.

W tej jednak grze tak nie robimy na standardzie gdyż:

Instrukcja strona 11 napisał/a:
Niektóre efekty gry zmuszają gracza do odrzucenia
kart z ręki. Inne efekty kart mogą zmusić gracza do
odrzucenia postaci, obszarów i dodatków bezpośrednio
z gry. Za każdym razem, kiedy do tego dojdzie, odrzuconą
kartę należy umieścić na stosie odrzuconych kart jej
właściciela.
Kod:
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.39 sekundy. Zapytań do SQL: 13