galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytania
Autor Wiadomość
sephroit
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Sie, 2013   pytania

1) ugasic ogien empire, czy ta taktyka przenosi przydzielony czy zadany punkt obrazen?

2) zagrywam grzezawisko, przeciwnik zagrywa dyscpilne, ja znowu uwiedziony przez ciemnosc. Rozumiem ze bedzie spaczony? z ostatniej akcji.

3) gosc zgrywa osad vereny, sciagajac mi jednego lupiezczego ungora, w strefie z rozwinieciem mam zbeszczeczona swiatynie. Czy moja podwojna akcja z ungorow i swiatyni sciagnie, np dwa jego rozwieniecia w jego jakichs strefach, ze osad zadziala tez na te jego strefy juz bez rozwiniec?

3x) czy na sytuacje w ktorej przeciwnik rzuca zweszyl trop w swojej turze, ja odpalam krwawe przyzwanie i spaczam 3 jednostki, zagrywam khorvaka z reki do misji. To zdaze to zrobic zanim mi reke przejrzy? a co jesli zagram warhouns, i chce wykonac ich akcje z wejsca do gry? Np pokazuje sluge khorna? Zgodnie z lancuchem debilnym i na logike to co sie stanie? Czy tu sie pojawi sub-lancuch? Fajnie zeby to sie dalo jasno okreslac.

4) czasami mamy problem z ocena sytuacji, kiedy lancuch akcji ma miejsce, a kiedy akcje sa od siebie niezalezne. Bo lancuch jest "debilny". Jak rozrozniac sytuacje? Napisalem w innym poscie: zagrywam taktyke, gosc gra kontre na te jednostke a ja na nia wale danine krwi (w tle dziala zbeszczeszczona swiatynia). No i sa jaja. Bo pierwsze teoretycznie leci akcja z budynku... Ale kolega syder napisal, zgodnie z logika, ze wszystko ladnie zadziala, tzn zniszczenie rozwieniecia, zadanie po 1 obr w kazde strefe, kontra traci efekt (w momencie zagrywania jest jeszcze legit target), jakas moja taktyka jest rozpatrywana (uwiedziony przez ciemnosc).

glupiejemy czasami. inna sytuacja (grtamy 2on2 nie kataklizm): czy jesli moj partner zagrywa z reki karte (tutaj budynek/unit), przeciwnik zagrywa zweszyl trop, ja zagrywam dominacje slaanesha na niego. No i teraz: czy zweszyl trop jest na jego rece? tzn koszt moj, partnera i przeciwnika rozumiem jest wydawany w momencie zagrywania. Karta spada z jego reki, wiec nie moge mu jej zabrac (moge rozumiem losowo trafic co innego), nastepnie przeciwnik przeglada reke mojego partnera, ale tej zagrywanej karty nie ma juz na rece? W sumie, sytuacja moze sie odnosic do 1on1 rownie dobrze.

Tez sytuacja np: przeciwnik przechodzi do fazy pola bitwy, deklaruje atak na misje (jest tam sciana czerwi), wykonuje akcje spaczenia jednej atakujacej jednostki (czyli niestety trace okno akcji przy wyborze na atakujacych, tak?:/) i chce odpalic mur krwawiacy no i lipa bo akcje sie cofna. Ale w waszym faq 2.0 po deklaracji atakujacych, jest akcja, potem zasadzka i znowu akcja, czyli powinienem zdazyc? Ale problemem jest ze mur niszczy wybrana a nie atakujaca tak? Rozwiazanie takiej sytuacji to rozumiem spaczenie czymkolwiek zanim przeciwnik wejdzie w faze pola bitwy

W grze naszej, stosujemy restrykcje, niechetnie cofamy zgodnie z zasada karta stol, dochodzimy do wniosku nalezaloby na glos deklarowac kolejne doslownie wszystkie akcje, poczatki i konce faz... Bo inaczej jest klotnia.



5) Ile jest okienek akcji w fazie stolicy?
6) eslian i sworn of khorne sa w polu bitwy. Czy jesli atakuje strefe w ktorej nie ma w momencie deklaracji ataku na strefe jednostek spaczony to czy w fazie wyboru atakujacych khorn bedzie mogl atakowac? wiadomo ze wykonuje akcje z esliana. Teoretycznie deklaruje wszystkich w jednej chwili wiec nie ma miejsca na spaczenie z esliana?
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   Re: pytania

sephroit napisał/a:
1) ugasic ogien empire, czy ta taktyka przenosi przydzielony czy zadany punkt obrazen?

Ta taktyka przesuwa obrażenie, które już jest na jednostce (więc zostało zadane).

sephroit napisał/a:
2) zagrywam grzezawisko, przeciwnik zagrywa dyscpilne, ja znowu uwiedziony przez ciemnosc. Rozumiem ze bedzie spaczony? z ostatniej akcji.

Masz rację. Jeśli to wszystko zagrywane jest w odpowiedzi, to jednostka zostanie spaczona przez Uwiedzionego przez ciemność. Aby Grzęzawisko zadziałało (zadało 2 obrażenia) trzeba już dopłacić.

sephroit napisał/a:
3) gosc zgrywa osad vereny, sciagajac mi jednego lupiezczego ungora, w strefie z rozwinieciem mam zbeszczeczona swiatynie. Czy moja podwojna akcja z ungorow i swiatyni sciagnie, np dwa jego rozwieniecia w jego jakichs strefach, ze osad zadziala tez na te jego strefy juz bez rozwiniec?

Ungory muszą już być poza grą aby można aktywować ich zdolność, więc nie da się jej użyć w tym samym łańcucho co Osąd. Kolejność wygląda tak:

1. Zagranie Osądu Vereny + ewentualne inne akcje zagrywane w łańcuchu (Ungory jeszcze nie opuściły gry, nie można zastosować ich AKCJI)
2. Rozpatrujemy powyższy łańcuch, w wyniku działania Osądu Vereny zostają zniszczone Ungory.
3. Teraz następuje moment, w którym można aktywować (w jednym łańcuchu) AKCJE Ungorów i Zbeszczeszczonej świątyni.

Pamietaj, że w przypadku akcji mających jakiś warunek (np. "kiedy ta jednostka wchodzi do gry", "kiedy jakaś jednostka zostaje spaczona" itp.) to warunek musi najpierw nastąpić w grze, a dopiero potem można aktywować tę akcję.

sephroit napisał/a:
3x) czy na sytuacje w ktorej przeciwnik rzuca zweszyl trop w swojej turze, ja odpalam krwawe przyzwanie i spaczam 3 jednostki, zagrywam khorvaka z reki do misji. To zdaze to zrobic zanim mi reke przejrzy?

Zdążysz zagrać Krwawe przyzwanie. Natomiast nie możesz zagrać Khorvaka w odpowiedzi.

Z FAQ:
Cytat:
ZAGRYWANIE KART
Zagranie karty jednostki, wsparcia, misji lub rozwinięcia jest akcją, na którą nałożono pewne ograniczenia.
Te ograniczenia to:
Takich kart nie można zagrać w odpowiedzi (na cokolwiek).
Takie karty muszą zostać zagrane podczas fazy Stolicy ich właściciela.


A więc nie zdążysz zagrać Khorvaka zanim przeciwnik przejrzy twoją rękę.

sephroit napisał/a:
a co jesli zagram warhouns, i chce wykonac ich akcje z wejsca do gry? Np pokazuje sluge khorna? Zgodnie z lancuchem debilnym i na logike to co sie stanie? Czy tu sie pojawi sub-lancuch? Fajnie zeby to sie dalo jasno okreslac.

Nie możesz zagrać karty Warhounds w odpowiedzi. Zagrywać akcje z ich karty możesz kiedy już karta pojawi się w grze. To wygląda tak:

1. Zagrywasz Warhounds z ręki, następują ewentualne odpowiedzi, tworzy się łańcuch
2. Rozpatrujesz powyższy łańcuch, karta Warhounds zostaje umieszczona w grze
3. Aktywujesz akcję z karty Warhounds, następują ewentualne odpowiedzi, tworzy się kolejny łańcuch

sephroit napisał/a:
4) czasami mamy problem z ocena sytuacji, kiedy lancuch akcji ma miejsce, a kiedy akcje sa od siebie niezalezne. Bo lancuch jest "debilny". Jak rozrozniac sytuacje? Napisalem w innym poscie: zagrywam taktyke, gosc gra kontre na te jednostke a ja na nia wale danine krwi (w tle dziala zbeszczeszczona swiatynia). No i sa jaja. Bo pierwsze teoretycznie leci akcja z budynku... Ale kolega syder napisal, zgodnie z logika, ze wszystko ladnie zadziala, tzn zniszczenie rozwieniecia, zadanie po 1 obr w kazde strefe, kontra traci efekt (w momencie zagrywania jest jeszcze legit target), jakas moja taktyka jest rozpatrywana (uwiedziony przez ciemnosc).

Łańcuch nie jest taki zły. Jego podstawowy sens jest taki, że nie trzeba zagrywać akcji "na zapas", zawsze można reagować na to co się dzieje. Kłopot jest tylko ze zrozumieniem, bo
jego zasady są fatalnie opisane i pozbawione jakiś sensownych przykładów.

Akurat sytuacja z Daniną krwi i Zbeszczeszczoną światynią jest szczególna, bo poświęcenie jednostki jest kosztem Daniny i wykonuje sie je natychmiast przy zagraniu. Dlatego akcja Światyni znajdzie się w tym samym łańcuchu.

Pamiętajcie, że zagrywanie w łańcuchu nie zawsze jest potrzebne. Często nie ma sensu stosowania łańcucha (zwłaszcza gdy twoja akcja nie wpływa na akcję przeciwnika) i wygodniej jest zagrywać akcje oddzielnie.

sephroit napisał/a:
glupiejemy czasami.

Nie wy jedyni :grin:

sephroit napisał/a:
inna sytuacja (grtamy 2on2 nie kataklizm): czy jesli moj partner zagrywa z reki karte (tutaj budynek/unit), przeciwnik zagrywa zweszyl trop, ja zagrywam dominacje slaanesha na niego. No i teraz: czy zweszyl trop jest na jego rece? tzn koszt moj, partnera i przeciwnika rozumiem jest wydawany w momencie zagrywania. Karta spada z jego reki, wiec nie moge mu jej zabrac (moge rozumiem losowo trafic co innego), nastepnie przeciwnik przeglada reke mojego partnera, ale tej zagrywanej karty nie ma juz na rece? W sumie, sytuacja moze sie odnosic do 1on1 rownie dobrze.

Karty, które zostały zagrane nie są już na ręce. Nie są też jeszcze w grze. Wiszą sobie gdzieś pomiędzy i można na nie wpłynąć wyłącznie efektami działajacymi na "właśnie zagraną kartę".

W podanym przykładzie ani Zwęszył trop przeciwnika, ani zagrany budynek/unit twojego partnera nie są już na ich rękach.

sephroit napisał/a:
Tez sytuacja np: przeciwnik przechodzi do fazy pola bitwy, deklaruje atak na misje (jest tam sciana czerwi), wykonuje akcje spaczenia jednej atakujacej jednostki (czyli niestety trace okno akcji przy wyborze na atakujacych, tak?:/) i chce odpalic mur krwawiacy no i lipa bo akcje sie cofna. Ale w waszym faq 2.0 po deklaracji atakujacych, jest akcja, potem zasadzka i znowu akcja, czyli powinienem zdazyc? Ale problemem jest ze mur niszczy wybrana a nie atakujaca tak? Rozwiazanie takiej sytuacji to rozumiem spaczenie czymkolwiek zanim przeciwnik wejdzie w faze pola bitwy

Nie wiem czemu tak komplikujesz. Faza wygąda tak:

1. Aktywny gracz deklaruje cel swojego ataku (np. przeciwnik mówi "atakuję strefę misji")
2. Można wykonywać akcje (powiedzmy, że nikt żadnej nie wykonuje)
3. Aktywny gracz wyznacza wszystkich atakujących. Od momentu gdy skończył i wybrał przynajmniej jedną jednostkę atakującą okreśona strefa jest traktowana jako atakowana.
4. Można wykonywać akcje - możesz teraz raz użyć akcji Ściany czerwii aby spaczyć przeciwnikowi atakujacą jednostkę (akcję musisz zagrać w pierwszym możliwym momencie). Może oczywiście powstać jakis łańcuch w wyniku odpowiedzi. Jak już skończycie rozpatrywać te akcje, to możesz zagrywać inne akcje (np. tę z Krwawiącego muru). Gdy już nie ma akcji do rozpatrzenia i nikt nie zagrywa nic więcej (wszyscy spasowali po kolei) to okno akcji się kończy i przechodzicie dalej:
5. Zdolność zasadzki może być aktywowana.
itd.

sephroit napisał/a:
W grze naszej, stosujemy restrykcje, niechetnie cofamy zgodnie z zasada karta stol, dochodzimy do wniosku nalezaloby na glos deklarowac kolejne doslownie wszystkie akcje, poczatki i konce faz... Bo inaczej jest klotnia.

Kwestia gustu. U mnie dokładanie zapomnianych rozwinięć w turze przeciwnika to standard :)

sephroit napisał/a:
5) Ile jest okienek akcji w fazie stolicy?

Nie ma limitu. Aktywny gracz może zagrywać ile chce Wsparć, Jednostek i Misji. A każdy może odpowiadać Akcjami, albo zagrywać Taktyki w dowolnym momencie (nie musi to następowac w odpowiedzi).

sephroit napisał/a:
6) eslian i sworn of khorne sa w polu bitwy. Czy jesli atakuje strefe w ktorej nie ma w momencie deklaracji ataku na strefe jednostek spaczony to czy w fazie wyboru atakujacych khorn bedzie mogl atakowac? wiadomo ze wykonuje akcje z esliana. Teoretycznie deklaruje wszystkich w jednej chwili wiec nie ma miejsca na spaczenie z esliana?

Tu masz rację, to znaczy Sworn of Khorne nie będzie atakował. To wynika z kolejności postępowania:

1. Aktywny gracz wyznacza atakujących. Sworn of Khorne nie może zostać wybrany. Gdy gracz skończy wybrane jednostki uznane są za atakujace.
2. Esli'an jest atakujący, więc można aktywować jego akcję.
3. Warunek ataku Sworn of Khorne jest spełniony, ale w tym momencie już nie można się cofnąć do etapu wyznaczania atakujących.
 
     
sephroit
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

reasumujac, jesli nie zagrywam czegos (albo przeciwnik) w odpowiedzi to nie ma lancucha, chyba ze wykonane akcje sie zazebiaja?

powoli gramy coraz lepiej, gladziej, ale im wieksze combo nam wychodza tym wieksze awantury :)

1) krwawe przyzwaznie nie pozwala mi na zagranie karty jednostki w czasie tury przeciwnika? zdaje sie ze to taktyka z akcja, tak jak ludzie maja fortel czy cos takiego.
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

sephroit napisał/a:
reasumujac, jesli nie zagrywam czegos (albo przeciwnik) w odpowiedzi to nie ma lancucha, chyba ze wykonane akcje sie zazebiaja?

W łańcuchu trzeba zagrywać te akcje, które mają ten sam moment aktywacji (np. wszystkie "na początku twojej tury" zagrane przez ciebie, oraz wszystkie "na początku tury przeciwnika" zagrane prze twojego przeciwnika, muszą trafić do tego samego łańcucha).
W łańcuchu muszą się też znaleźć akcje zagrane w odpowiedzi i reakcje na "właśnie zagrana kartę".

Ale jeśli akcje jakoś na siebie nie odziałują, to można je swobodnie zagrywać osobno.

sephroit napisał/a:
1) krwawe przyzwaznie nie pozwala mi na zagranie karty jednostki w czasie tury przeciwnika? zdaje sie ze to taktyka z akcja, tak jak ludzie maja fortel czy cos takiego.

Nie. Ta karta zmienia koszt zagrania następnej jednostki, ale nie zmienia żadnych innych zasad. Jeśli zagrasz ją w turze przeciwnika to nie przyniesie efektu, bo będzie działać tylko do końca jego tury.
 
     
sephroit
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Sie, 2013   

ciag dalszy:

chaos ma dodatek na unicie z -1 do wytrz dla broniacych sie unitow, przeciwnik odpala zasadzke empire celestial wizard acolyte lub z reki emperors chosen. W 1 przypadku powiedzmy mam jedna mutacje, na drugiego typa mam 2 mutacje. Czy zejda przez zadaniem obrazen? zarowno counterstrike jak i dzialanie mutacji to nie akcja, tylko chyba instant?
 
     
Virgo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Sie, 2013   

Z FAQ, akapit Card Effects:
Cytat:
For example: A unit with Horrific Mutation attacks a zone with a unit that has the Counterstrike keyword and 1 remaining hit point. The unit with Counterstrike defends, which gives it -1 hit
point and leads to it being destroyed. However, the Counterstrike effect existed independently of the source when the unit was declared as a defender, and so the unit will still deal its Counterstrike damage.
 
     
Pakoziom
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Sie, 2013   

Mam jeszcze dwa pytanka:
1. Czy można atakować spaczoną legendę?
2. Jeśli przeciwnik ma misję(wykonywaną) grabienie obozów i posiada w grze neutralną kartę to czy zagrywając z ręki wioskę rasową zostanie odpalona akcja misji, czyli: "Kiedy zagrywasz z ręki kartę wsparcia-nie dodatku chaosowego to zniszcz wybraną kartę wsparcia przeciwnika w strefie bez jednostek"?
 
     
Virgo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Sie, 2013   

1 Tak, ale ta nie oddaje.
2 Tak, wioska odpali misję, po czym spadnie.
 
     
sephroit
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Sie, 2013   

1) Czy nowa karta neutralna remote monastery jest nie-tagetowalna, np z rodrika, ale juz
na osad vereny podatna juz powinna byc? w sumie najlepsza karta vs ludzie na start, no poza warp excava :)

2) Sorceror of tzeentch, oprocz tego ze jest na restrykcjach. Czy on zadaje damage w ilosci rownej zetonom na sobie? czy mozna np odpalic 3 z 5? No i czy odpalic go mozna jedynie po polozeniu rozwieniecia. Na karcie widnieje napis "nastepnie", co oznaczam ze pierszwe warunkuje zainstnienie drugiego. Jesli tak jest to ta karta jest slaba :) no a potem x to liczba zetonow na tej karcie.

3) prawdziwy czarodziej HE wali indfirecty w kazdego gracz, tzn ze mi tez?

4) jealous eyes, rozumiem ze musze miec legalny target w momencie rzucania - miec gdzie przemiescic zetony z jego karty na moja? czy tez nie musze wykonywac akcji z przemieszczeniem zetonow i tylko pierwsza linijka "zadziala"

5) sytuacja: przeciwnik dobiera zetony (resetuje), rzucam hate, czy on moze "zuzyc" zetony rzucajac taktyki z reki (no bo zagrywac kart z reki misji, wsparcia, jendostek nie moze - a czy tez to dziala na tych typkow co maja ludzie gryphon legionnaire? rozumiem ze ich mozna zagrac w kazdej chwili kiedy mozna akcje wykonac, z drugiej strony jest to zagranie "w odpowiedzi" na moja karte taktyki). Chodzi mi o to, ze zabieranie zetonow z hate moze sie okazac stosunkowo nieskuteczne. Koszt placony jest w momencie zagrywania. Wiec zarowno na poczatku lancucha jak i na koncu zostane wydymany :) tak?

6) sytuacja: atakuje strefe, no action, deklaruje atakujacych, no action, no ambush, przeciwnik wykonuje akcje z gryphonami w broniaca sie strefe, czy jesli ja zniszcze z daniny krwi swoja jednostke i zniszcze jedyne jego rozwiniecie w broniacej sie strefie (zbeszczeszczona swiatynia powinna zadzialac) i jego jednostka z mojego den of iniquity wpadnie spaczona wiec nie moze zostac wybrana na broniaca sie. Ewentualnie rzucam uwiedziony przez ciemnosc (on nie ma iron discipline). Rozumiem, ze jego jednostka znajduje sie juz w grze (tak jak pisalem wczesniej, ktos rzuca caught the scent, ja slaanesh domination), wiec sie spaczy przed deklaracja broniacych sie.
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

1) Remote Monastery nie można wybierać (targetować), ale efekty globalne na tę kartę działają.
2) Akcję Czarnoksiężnika można aktywować tylko po zagraniu rozwinięcia. Zadaje tyle obrażeń ile jest na karcie żetonów. Nie można zadać tylko części obrażeń.
3) Prawdziwy czarodziej swoją akcją zadaje obrażenia również graczowi, który go kontroluje.
4) Przy zagrywaniu musisz wybrać, z której karty chcesz przenieść żetony. Raczej nie musisz okraślać wtedy gdzie chcesz przenieść te żetony. Nie jestem też pewny czy jakieś żetony muszą na tym celu być... Może ktoś inny pomoże?
5) Można zużyć żetony na Taktyki i akcje w odpowiedzi na Hate. Jeśli w momencie rozpatrywania Hate wybrany przeciwnik nie ma już żetonów to ta taktyka nie przyniesie efektu.
6) Wariant z Den of Iniquity nie zadziała. Akcję Desecrated Temple będzie można zagrać dopiero w następnym łańcuchu (bo w Daninie poświęcenie nie jest kosztem i nie dokonuje się go przy zagrywaniu, a dopiero przy rozpatrywaniu), a wtedy będzie już po wejściu Gryphon Legionnaire do gry.
Seduced by Darkness może spaczyć jednostkę po wejściu do gry, zanim zostanie wybrana na broniącą.

Nota bene, tłumacz polskiej wersji zmienił treść karty. W oryginale poświęcenie jest jednym z efektów (a nie kosztem). Porażka :mad:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13