|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Eldritch Horror |
Autor |
Wiadomość |
piwoslaw [Usunięty]
|
|
|
|
|
mafiafb [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Sie, 2013
|
|
|
Mam nadzieję, że nie będzie to kalka "Horroru ..." na trochę innej planszy bo niestety na to się zapowiada. |
|
|
|
|
Rotevil [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013
|
|
|
kupuję w ciemno jak galakta wyda |
|
|
|
|
Lunar [Usunięty]
|
|
|
|
|
cfsz [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
Kolejny klon HwA... Przynajmniej grafiki nowe - wiedzą na co mogą złapać graczy
Lovecraft zarabia teraz więcej niż Cobain, tyle gier z Cthulhu wychodzi... |
|
|
|
|
aduko [Usunięty]
|
|
|
|
|
groan [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Lis, 2013
|
|
|
No i proszę. Będzie w języku polskim. Brawo Galakto!! |
|
|
|
|
Rotevil [Usunięty]
|
|
|
|
|
myceK [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Lis, 2013
|
|
|
Z jednej strony się cieszyć a z drugiej wydaje mi się skoro FF poszło w nową grę to może to znaczy definitywny koniec dodatków do Horroru w Arkham |
|
|
|
|
Rotevil [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Lis, 2013
|
|
|
te które są obecnie na Polskim rynku już mocno rozbudowują grę , a jak jeszcze dojdą pozostałe to moim zdaniem nie ma sensu wydawać kolejnych dodatków do Hwa, |
|
|
|
|
Rage88 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014
|
|
|
Witam,
jestem posiadaczem Eldritch Horror w wersji angielskiej od tygodnia. Mam też u siebie Posiadłość Szaleństwa z dodatkami, Znak Starszych Bogów i od czasu do czasu gram u kumpla w Horror w Arkham, wiec mogę się wypowiedzieć po kilku grach w Eldritcha i porównać go do wymienionych gier.
Na siedem rozegranych potyczek udało mi się wygrać tylko raz z Azathothem. Grałem jednym badaczem i miałem spore szczęście, bo wskazówki pojawiały się blisko mnie i szybko rozwiązałem trzy zadania Przedwiecznego, co równało się z wygraną:). Potem już nie było tak kolorowo, a grałem dwoma lub więcej badaczami. Ci z was którzy już zdążyli obejrzeć filmiki na youtubie, wiedzą, że w grze występuje tor Omenu. Wskazuje on na gwiazdy i w zależności ile jest bram na planszy z aktualnym znakiem, to o tyle przesuwamy Tor Zagłady. Gdy dojdzie do zera to wybudza Przedwiecznego.
To jednak jest jeden z bodźców, który motywuje nas do szybszego rozwiązywania zagadek. Występują inne w formie Pogłosek, które uaktywniają dodatkowe zadania, np. szerzy się zaraza w Bombaju i w każdej następnej turze wszyscy badacze tracą coraz to więcej życia, aż padną i gra zakończy się. Gracze zmuszeni są do porzucenia swoich głównych zadań i muszą lecieć zamykać tą kartę. Oczywiście można podzielić się zadaniami. Czasami bardzo mocno krzyżuje to plany. To samo dotyczy się wyczerpania talii Mitów, która ma limit narzucony z góry przez każdego Przedwiecznego.
Mechanika gry jest zdecydowanie prostsza i szybsza niż w Horrorze w Arkham, a to zdecydowanie na plus. Mnie się to bardzo podoba. Eldritch daje po czterech literach i zdarzały mi się podbramkowe sytuacje, gdzie byłem o krok od wygrania, ale zabrakło mi czasu:). Trzeba zdecydowanie myśleć nad podejmowanymi decyzjami ze względu na ten ograniczony czas.
Karty kondycji są bardzo pomysłowe. Szczególnie Czarny Pakt, który bierze się w sytuacjach, gdzie oferują graczowi potężny artefakt albo darmowe rozwiązanie jednej z zagadek. Karty Mitów uaktywniają te pakty, a wtedy trzeba rzucić jedną kością z wynikiem jeden i rozpatruje się straszliwy jej efekt:). Gracz z tą kartą jest jak tykająca bomba:P. To samo dotyczy się pozostałych kart kondycji, ale z mniejszymi karami.
Ciekawie skonstruowani są badacze, którzy mogą sobie bardzo pomagać. Dzieje się to dzięki osobistym akcjom wsparcia, a to nastawia grę na tryb kooperacyjny.
Nie zgodzę się na narzekania niektórych osób na temat małej ilości Przedwiecznych, bo jest ich tylko czterech. No cóż, dwóch z nich ma swoje własne specjalne karty spotkań. Plus karty do rozwiązywania zadań ze wskazówkami. Dwóch pozostałych ma tylko tą ostatnią talię. W porównaniu do Arkham Horror, talie te buduje się dla każdego Stwora. Jego osobistą historię i grozę:).
W grze tworzą się często bardzo ciekawe sytuacje, które czasem stawiają nas pod ścianą, nie dając innego wyboru jak rzucenie wszystkiego co się zaplanowało wcześniej. Czyli potrafią krzyżować plany, jak to w świecie Lovecrafta.
Interesujące są również karty Ekspedycji i przesuwający się na ich podstawie żeton, który wskazuje na aktywne zadanie na planszy. Karty te pozwalają na eksplorowanie Piramid w Gizie, Amazonii, Dżungli Afryki, Tunguski, Antarktydy, czy Himalajów w poszukiwaniu starożytnych artefaktów, które pomogą w walce z potworami:).
Można przyczepić się, a zwrócił mi na to uwagę mój kolega, do trzech stosów kart mitu. Każdy z nich jest charakterystyczny i buduje się z nich jedną, wspólną talię na podstawie Przedwiecznego. I tak np. niebieski stos to same pogłoski. Po Starożytnych Szefach widać, który ma ile pogłosek, itd. Nie wiadomo nigdy jakie dokładnie się pojawią, bo karty się tasuje, ale już jakiś większy pogląd na przyszłość to daje. Dla kolegi nie było to fajne. Mnie z kolei, aż tak bardzo to nie przeszkadza. Kumpel twierdzi, że pogłoski powinny być w każdym stosie o różnym poziomie. Natomiast ja napiszę, że każdy stos ma łatwiejsze, normalne i trudne mity, które są oznaczone i potem jeśli ktoś preferuje sobie ułatwić bądź utrudnić grę to nie ma z tym problemu.
Polecam fanom H.P. Lovecrafta, a także Indiany Jonesa, bo to taki jego odpowiednik w świecie Cthullu:). Czekam z niecierpliwością na nowe dodatki:). |
Ostatnio zmieniony przez Rage88 Nie 11 Maj, 2014, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
myceK [Usunięty]
|
|
|
|
|
wanhicks [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014 Eldritch Horror wykonanie
|
|
|
Witam, dziś odebrałem swój egzemplarz Przedwiecznej Grozy i to na co zwróciłem od razu uwagę to bardzo słabej jakości dykta z której wykonane są żetony. Czy ktoś odniósł podobne wrażenie, czy tylko u mnie tektura się rozłazi ? |
|
|
|
|
piwoslaw [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014
|
|
|
ja tak miałem z pierwszym małym dodatkiem do Descenta |
|
|
|
|
marioosh [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Maj, 2014
|
|
|
Rage88 napisał/a: | Witam,
Do jednej rzeczy do której można się przyczepić, a zwrócił mi na to uwagę mój kolega, który jest tym posiadaczem Arkham, że są właśnie trzy stosy mitów i każdy z nich jest charakterystyczny z którego buduje się jedną, wspólną talię na podstawie Przedwiecznego. I tak np niebieski stos tali Mitów to same pogłoski i już po Starożytnych Szefach widać, który ma ile pogłosek, itd. Nie wiadomo nigdy jakie dokładnie się pojawią, bo karty się tasuje, ale już jakiś większy pogląd na przyszłość to daje. Dla niego nie było to fajne. Mnie z kolei bardzo aż tak to nie przeszkadza. Kumpel twierdzi, że pogłoski powinny być w każdym stosie o różnym poziomie. Natomiast ja napiszę, że każdy stos ma łatwiejsze, normalne i trudne mity, które są oznaczone i potem jeśli ktoś preferuje sobie ułatwić bądź utrudnić grę to nie ma z tym problemu.
|
Należy zwrócić uwagę, na jedną rzecz. Co prawda w niebieskiej talii są same Pogłoski, ale one są często bardzo mocne. Na dodatek w zielonej talii, są karty, które pozostają w grze, jednak nie są pogłoskami i nieco od nich słabsze. W AH oba te typy były w jednym worku "RUMOR". Po prostu w AH RUMOR(czyli po polsku Pogłoska) to był typ karty, który pozostawał w grze. W EH mamy dwa typy kart ONGOING - pozostająca w grze oraz RUMOR, jako trait specjalnego znaczenia(taki kamień milowy). Nieukończenie Pogłoski w EH ma przeważnie bardzo złe konsekwencje. |
|
|
|
|
|
|