 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
PBF 27 Clash of the Kings gra na 12 NABÓR |
Autor |
Wiadomość |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013 PBF 27 Clash of the Kings gra na 12 NABÓR
|
|
|
Witam :d Chciałem Wam zaproponowac grubszy projekt do rozegrania. Grę na 12 z tą różnicą ze w dwóch 6 osobowych druzynach epicka wojna. W sensie gramy normalnie, ale po 8-10 turach podliczamy zamki i wygrywa druzyna ktora ma więcej Wzorowalibysmy sie mniej wiecej na mapie Mortyra, ale zrobili nowa + przedyskutowali karty rodów, tory itd, wiec gra ruszy hmm za miesiac, wiec jakimiś wyjazdami w najblizszym czasie prosze się nie martwic, w grze chciałbym zagrać, ale i prowadzić i zeby było fair(zeby ktos nie zarzucił jak mortyrowi pseudolosowanie) po 1 współprowadzacym był by Sardo, a także wydarzenia losowałaby osoba niegrająca lub taka ktorej uczciwosci nie można podważyć np Adam Badura Mapkę wykona nasz spec Sardo
link do mapki Mortyra, od ktorej bym wyszedł http://i1120.photobucket....PlanowaniaI.jpg Wpierw chciałbym zebrać 12 osób(ale pozwolę sobie wpierw zarezerwowac miejsca dla 6 osob z pbf 25)
1.Gog
2.Sardo
3.Shutt
4.reszka
5. toszt
6. Beez
7. gamaeil
8. kiwi
9. Medyk
10.czarnylord23
11.tasiemiec
12. karol399
Lista rezerwowa:
Pszyna
Armitage
Także zapraszam do zapisów po zgłoszeniu się 12 osób i potwierdzenia, wybierzemy sposród nas 12, dwóch kapitanów którzy zdraftują do siebie graczy Rody dobierzemy tak zeby kazdy był niejako w kleszczach. Zresztą wszystko jest defacto do ustalenia(no moze jedyną pewną rzeczą jest standardowo zmiana działania karty nadchodzi zima)
LISTA rzeczy do ustalenia
mapa
rody
kart rodów
tory
podzielnie rodów na 2 druzyny
zdolnosci rodowe
talia nr 4 Talii
Pozdrawiam i jeszcze raz zapraszam do zapisów, jestem otwarty uwagi, petycję, mądre mysli, propozycje |
Ostatnio zmieniony przez Gog Pią 02 Sie, 2013, w całości zmieniany 10 razy |
|
|
|
 |
brodzajzer [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
Witam jako, że to mój pierwszy post na forum, choć czytam je sobie już od dłuższego czasu i zgłaszam swoją chęć do gry, jeśli znalazłoby się miejsce.
edit: a nie jednak to już drugi post |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
rozumiem ze juz pare gier masz rozegranych ?:D |
|
|
|
 |
Sardo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013 Re: PBF 27 gra na 12 NABÓR
|
|
|
Gog napisał/a: | Grę na 12 z tą różnicą ze w dwóch 6 osobowych druzynach epicka wojna. W sensie gramy normalnie, ale po 8-10 turach podliczamy zamki i wygrywa druzyna ktora ma więcej |
A nie 3 drużyny po 4 osoby?
Gog napisał/a: | LISTA rzeczy do ustalenia
mapa
rody
kart rodów
tory
podzielnie rodów na 2 druzyny
zdolnosci rodowe
talia nr 4 Talii |
Co do rodów. Z Mortyrowej 12-stki pozbyłbym się Hightowerów i Targaryenów. Lubię jak fabularnie pasuje większość
Lannisterów bym przesunął na pd jak pojawiają się ich tereny na wielu mapach Westeros, tak by byli dość blisko Tyrellów. Oczywiście kogoś w okolicach Tyrellów i Martellów przydałoby się wcisnąć. A może na środku mapy dodać Bractwo bez Chorągwi?
Co do uzupełnienia 12-stki liczę na waszą kreatywność
Karty rodów ... Utrzymujemy konwencję 4-3-2-2-1-1-0?
Jakby było na 3 drużyny to by można luźno wybierać w sumie.
Przy takiej ilości graczy można by dodać 4 tor, ale nie mam pomysłu na niego za bardzo, jedynie tyle by był |
|
|
|
 |
brodzajzer [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
mam juz troszke gier rozegranych, niestety wszystkie na planszy, to bylaby moja pierwsza na forum |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
luzik wystarczy jesli znasz zasady to wystarczy :d Tak Sardo 2 po 6 osob, mapke mozna zrobic tak zeby ciagle były punkty zapalne cos jak wolf vs lion :p albo smok vs jelen |
|
|
|
 |
czarnylord23 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013
|
|
|
W sumie mógłbym zagrać, chociaż na razie ciężko mi wyobrazić sobie taką teamową grę.
Patrząc na mapę Mortyra to 3 drużyny po 4 tak jak mówi Sardo byłoby chyba lepsze, bo trójka Greyjoy-Lannister-Tully byłaby podzielona na 3 drużyny. |
|
|
|
 |
Tasiemiec [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Lip, 2013
|
|
|
Jestem chętny na grę, już jednego pbf'a mam za sobą i serię planszówkowych gier, więc będzie git : ) |
|
|
|
 |
karol399 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Lip, 2013
|
|
|
Witam po miesiacach, wrocila mi wena do gry i mam nadzieje ze znajdzie sie dla mnie miejsce
co do koncepcji druzyn to poki nie ustali sie jakie rody gdzie i jak beda rozstawione jest czystym abstracnowaniem... ale osobiscie jestem zdecydowanie za 3po4
4 tor... nie
karty rodow bez kombinowania 4-3-2-2-1-1-0
Uzycie toru lennikow... szczerze mowiac nic ciekawego ale moze byc, raczej lepiej sie tego zrobic nie da... chociaz skoro jest 2x rodow w tej wesji to i moznaby dla 2 pierwszych rodow dac po mieczu
Tor Żelaznego Tronu... z ciezkim sercem ale jesli ma cos dac tor lennikow to i tron, albo oba po staremu bez bonusow...
co do układu rodow na Torach: wiem ze wazna jest fabula i rozwoj w turach ALE:
Martell w porownaniu do tyrella jest niczym.
Bolton jest na 'polnocy' dopiero trzecią siłą (lennicy) a nie ma ani gwiazdki ani znaczacej pozycji na tronie ( ewentualnie jesli nie chcemy kombinowac z Białym Portem to dac mu 5-8 pozycje na tronie)
bara z targiem ciut za mocni targa oslabic na tronie a barze zabrac gwazdke tully ma ciezka sytuacje na mapie wiec tak moze zostac.
Co do mapy:
proponuje jakos to graficznie zrobic aby morze Tullego graniczylo z morzem laniego ale zeby morze greyjoya mialo dostep do banefort, mozna zrobic dodatkowy obszar zwany np Iron Straits |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Lip, 2013
|
|
|
Targ za mocny, a nie Bara Karolku w drugiej grze baratheon został bez zamku ;p:D co do druzyn pewnie zrobimy 3 po 4 bo widzę, że wiekszość za tym, co do tronu jestem za rozkmina że 1 osoba ustala zawsze miejsca 1-3, druga osoba miejsca 4-6, 3 osoba z tronu ustala miejsca 7-9, 4 osoba 10-12, zwłaszcza druzynowo daje to duzo, więc jest się o co bić, a osoba peirwsza oczywiscie rozsądza dzikich itd(wiec pierwszy nie traci wiekszosci uprawnien, ale bez sensu zeby w grze na 12, osoba co ma tron rozsądzała wszystko). Tor miecza, że można 1,2 lub 3 razy uzyc miecz/wieża całkiem spoko mi sie wydaje, tzn ten drugi poprawiony:) |
|
|
|
 |
reszka [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Lip, 2013
|
|
|
Jestem. Uwagi pozniej |
|
|
|
 |
Sardo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Lip, 2013
|
|
|
karol399 napisał/a: | 4 tor... nie |
Czemu nie? Jak ktoś będzie miał fajny pomysł ...
karol399 napisał/a: | Uzycie toru lennikow... szczerze mowiac nic ciekawego ale moze byc, raczej lepiej sie tego zrobic nie da... chociaz skoro jest 2x rodow w tej wesji to i moznaby dla 2 pierwszych rodow dac po mieczu
Tor Żelaznego Tronu... z ciezkim sercem ale jesli ma cos dac tor lennikow to i tron, albo oba po staremu bez bonusow... |
Gog napisał/a: | co do tronu jestem za rozkmina że 1 osoba ustala zawsze miejsca 1-3, druga osoba miejsca 4-6, 3 osoba z tronu ustala miejsca 7-9, 4 osoba 10-12, zwłaszcza druzynowo daje to duzo, więc jest się o co bić, a osoba peirwsza oczywiscie rozsądza dzikich itd(wiec pierwszy nie traci wiekszosci uprawnien, ale bez sensu zeby w grze na 12, osoba co ma tron rozsądzała wszystko). Tor miecza, że można 1,2 lub 3 razy uzyc miecz/wieża całkiem spoko mi sie wydaje, tzn ten drugi poprawiony:) |
Bonus z toru Lenników był w miarę ok, ale bym się zastanowił jeszcze nad tym. Można by dać pierwszemu megaostrze (na dwa użycia), a 3 następnym zwykłe ostrza pojedynczego użycia.
Co do Żelaznego Tronu to żetony za niego na pewno nie mogą być, to się w ogóle nie sprawdziło. Nie rozumiem Twojego pomysłu Gogu, znaczy z tego co zrozumiałem nie podoba mi się Gdzieś na BGG chyba czytałem czy może tutaj gdzieś, że posiadacz Tronu mógłby pominąć swoją kolejkę podczas fazy akcji. Może coś takiego?
karol399 napisał/a: | co do układu rodow na Torach: wiem ze wazna jest fabula i rozwoj w turach ALE:
Martell w porownaniu do tyrella jest niczym.
Bolton jest na 'polnocy' dopiero trzecią siłą (lennicy) a nie ma ani gwiazdki ani znaczacej pozycji na tronie ( ewentualnie jesli nie chcemy kombinowac z Białym Portem to dac mu 5-8 pozycje na tronie)
bara z targiem ciut za mocni targa oslabic na tronie a barze zabrac gwazdke tully ma ciezka sytuacje na mapie wiec tak moze zostac.
Co do mapy:
proponuje jakos to graficznie zrobic aby morze Tullego graniczylo z morzem laniego ale zeby morze greyjoya mialo dostep do banefort, mozna zrobic dodatkowy obszar zwany np Iron Straits |
Gog napisał/a: | Targ za mocny, a nie Bara Karolku w drugiej grze baratheon został bez zamku |
Ja do tej mapy bym się nie przywiązywał, bo pewnie powstanie inna, więc rozstrzyganie sporów o rozstawienie na torach wpływów zostawmy na później
Jakie chcemy rody?
Pewnikiem są dla mnie:
1. Stark
2. Lannister
3. Baratheon
4. Greyjoy
5. Martell
6. Tyrell
7. Arryn
8. Tully
9. Bolton
10. Frey (? - może taki mniejszy pewnik)
11.
12. |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Lip, 2013
|
|
|
Sardo serio Twoja przywiązanie do klimatu w tym kontekście odbieram jako wadę;p HT to idealny pomysł na zagęszczenie dołu, a Targ to przeciw waga dla Baratheona zreszta zwłaszcza u Targa duzo postaci do wykorzystania, usunięcie go to duzy bład jesli chodzi o ilośc zasobów do wykorzystania Mozesz nie uznawac tej mapy, ale akurat rody zostały calkiem dobrze dobrane i ja bym zagrał Martell/Targ/tyrell/Grey/Bolton/frey Baratheon/HT/arryn/stark/tully/lannister tak bym grał kazdy ma 2 a np arryn ma 3 wrogów, więc ludzie ktorzy lubia wyzwania beda mogli sie popisac:D jesli byscie chcieli bardziej klimatycznie to greyjoy zamiana z lannisterem wtedy jest Wolf vs Lion |
|
|
|
 |
Sardo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Lip, 2013
|
|
|
To ja już bym wolał zobaczyć zielonego Baratheona w Końcu Burzy i zwykłego w Dragonstone niż Targaryenów
No, a na tym południu to ciężko znaleźć mi kogoś w zastępstwie do tych Hightowerów, za duże wpływyw sobie tam Tyrellowie i Martellowie załatwili.
Gogu, weź ustąp tym 3 drużynom |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Lip, 2013
|
|
|
Hm to juz predzej z tym podziałem Baratheonow jesli juz ale pewnie to przeglosujemy jestem za Targiem, jednak cycki na przedzie to jest cos Sardo nie upieram sie przy 2 druzynach, jak wiekszosc opowie sie za 3 to nie bede robil problemu :d tylko wg mnie trudniej 3 druzyny podzielic wez prosze mapke mortyra(dla przykladu i zrob mi 3 sensowne druzyny ok?) |
Ostatnio zmieniony przez Gog Nie 21 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
|