galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Niestandardowa gra/plansza
Autor Wiadomość
Pawelec123456
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Gru, 2013   

A pfu, nie powiększać liczby figurek, a już broń Boże wyspy. Brak osad już niejednokrotnie mnie zmobilizował do postawienia miasta. To jest dobrze policzone i odradzam zmieniać. Jak chcecie podkręcić atmosferę, to zmniejszcie wyspę :wink:

Owszem, połączenie MiR + OiP nie powala, za to bardzo dobra jest zastosowana w OiP mechanika pokonywania morza. Gdybyście mieli Żeglarzy, to doradziłbym rozbicie planszy na mnóstwo małych wysepek i użycie statków z OiP z połową punktów ruchu (więcej nie napiszę, bo to jest jeden z podstawowych konceptów naszego dodatku w wielu scenariuszach). Wtedy gra jest świetna i z misjami z OiP i bez nich. Ale skoro nie macie pojedynczych heksów morza, to nie da rady.
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Gru, 2013   

Zgadzamy się z przedmówca. Wszystko jest dobrze przemyślane i przeliczone. Nie należy dodawać elementów, ani zwiększać wyspy bo gra po prostu przestanie stanowić jakiekolwiek wyzwanie.

Niejednokrotnie byliśmy w sytuacji, że już byśmy skończyli grę, gdybyśmy mogli postawić kolejną osadę, niestety wszystkie już były pobudowane, a jak na złość nie mogliśmy dorwać surowców na miasto. I o to chodzi, żeby trzeba było pogłówkować, a nie dołożyć wolnych pół, dróg, budynków i niech każdy robi co chce.

Co do OiP to jesteśmy już po kilku czy nastu partiach i, wbrew temu co nam się wydawało wcześniej po przeczytaniu na sucho instrukcji, gra wcale się nam nie nudzi. Owszem, w pewnym momencie sprowadza się do transportu statkami, ale też trzeba tutaj kombinować gdzie popłynąć najpierw, czy warto podbijać fortece piratów, jak ustawić statek, żeby mieć jak największą szansę na rybkę itd..

Na razie jeszcze nie udało nam się rozegrać partii w połączeniu z MiR, ale plan jest. Jak już się uda damy znać, jak to wyszło.

Nie pamiętamy jakie tam były warunki zwycięstwa w Cudach Catanu, ale propozycją jest, żeby wybudowanie Cudu nie kończyło gry, ale było wymogiem skończenia gry przy uzyskaniu niezbędnej ilośći PZ.
 
     
lukasz88
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Gru, 2013   

Rzeczywiscie macie rację, pograłem chwilę w podstawkę ale online i piękno tej gry polega na ograniczonych zasobach i kombinowaniu. Nie grałem nigdy w podstawkę bo od razu kupiliśmy Rycerzy zachęceni bardzo pozytywnymi recenzjami.
My po prostu myslelismy że skoro robimy większą wyspę i jeszcze jedną na morzu to żeby zachować proporcje to i więcej figurek się da. Ale chyba darujemy sobie.
Co do OiP o właśnie ludzi bardziej nudzi to "skakanie" statkami po polach i transport tych towarów. Teraz planujemy grę w takim wariancie:
Plansza troszkę mniejsza niż ta którą zaproponował Paweł, wyspa startowa plus jedna wyspa na zachodzie ale w konfiguracji takiej żeby do każdego pola dopłynać i dwa heksy stanowiące mała wysepkę. Do tego jedna misja z OiP - wioski piratów plus wydrukowana misja z Żeglarzy - Cuda Catanu ale z założeniem, że nie kończą gry a dodają 4 pkt zwycięstwa. No i Rycerze. I gramy do 20 PZ. No i jedno pole z przyprawami zamiast 6 na mniejszej wyspie. I zasada taka, że każdy kto tam ma jednostkę jeśli podpłynie może załadować jedną przyprawę, także pływanie będzie nawet po odkryciu mniejszej wyspy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13