  | 
               
                  galakta.pl
                   
                  Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Pytanie bardzo podstawowe | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 bummbummbamm [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   Pytanie bardzo podstawowe
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, na początku chciałbym zaznaczyć ze jest to moja 1 w zyciu gra karciana wiec jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę i zasady takich gier.
 
 
Wiec wczoraj zakupiłem z luba ma, zestaw podstawowy Warhammer Invasion i wykazaliśmy się nieco nadgorliwoscia a mianowicie 4 gotowe talie przyporządkowaliśmy wedle instrukcji ( tzn tak nam sie wydawalo) czyli Orki, Krasnoludy itd itd. + te neutralne karty jako osobne i wydaje mi się ze popelnilismy tutaj blad gdyż w grze w pewnym momencie okazało się ze nie ponosimy kosztów wystawiania kart ( mam nadzieje ze jestem dobrze rozumianny)
 
 
I teraz moje pytanie brzmi czy te talie maja być mieszane czy np. faktycznie talia ma zawierac same karty krasnoludow + neutralne a jeśli tak to gdzie lezy nasz blad w obliczaniu kosztów ?
 
 
Np. rzucam karte która ma kosz 2+2 , na stole mam już 5 krasnoludow i wychodzi mi ze nic za to nie place ?
 
 
Pytanie pewnie lamerskie ale tak jak mowilem,jest to mój totalnie pierwszy raz : )
 
 
 
Dodatkow0 chciałbym tez zapytać o te kilka kart elfow które były w zestawie, czy my je mamy uzywac ? tak samo jak karty z nr "powyżej" bodajże 121 nr bo tez nie bardzo wiemy o co z nimi chodzi gdyż w instrukcji nie ma o nich mowy.
 
 
Ad. Widzialem tez na youtubie filmik Darkera gdzie grając z druga osoba , ta osoba po ataku na jego puste "pole bitwy" wyciągnela mu później losowo karty z "reki" - pytanie brzmi czy jest to jakas zasada czy wynikało to ze zdolności posiadanej karty jego przeciwnika.
 
 
Z góry dziekuje z pomoc | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Virgo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1 Wasz błąd w obliczaniu kosztów polega na tym, że karty na stole obniżają jedynie koszt lojalności, nie koszt bazowy karty. Kazador kosztuje 6 zasobów zawsze, 6 jak masz na stole 4 inne karty krasnoludzkie (1 lojalkę zawsze daje ci stolica), jak nie masz żadnej innej karty krasnoludzkiej Kazador kosztuje 11 (6+5 za brakującą lojalność).
 
 
2 Możecie ich używać, stolice elfów i karty do nich są w dodatku Szturm na Ulthuan.
 
 
3 karty do drafta służą do drafta, ten jest opisany bodajże na końcu instrukcji.
 
 
3 Zwiad, np. jednostka Wolna Kompania go ma, jest opisany w zasadach. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bummbummbamm [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ahhhh rozumiem ale w takim razie instrukcja slabo to precyzuje : )
 
 
2) Tak myslalem ze to zacheta do zakupu dodatku
 
 
3) Tak wiem ale sa tez tutaj 3 karty "misje" z nr 121,120,121 (gotuj sie na wojne, infiltracja, gotuj sie na wojne) i o nich instrukcja nie mowi nic. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Virgo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Możecie nimi grać jak normalnymi kartami neutralnymi    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bummbummbamm [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ok dzieki, chcialem sie upewnic czy to tez nie jest jakis dodatek jak karty elfow    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |