galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Reguły zasady
Autor Wiadomość
avenger05 

Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 4
Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   Reguły zasady

Witam,

czy limit 10 wojsk w jednym regionie dotyczy zarówno armii podstawowej jak i dowódców / nazgule ? Tzn mamy max 5 jednostek regularnych/elitarnych i 5 dowódców , czy 10 jednostek plus dowolna ilość dowódców
 
     
Galron 


Wiek: 39
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 202
Skąd: Lubań
Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   

Nie. Dowódców i postaci nie wlicza się w limit armii na region. Jest to napisane w instrukcji w dziale Armia. Liczy się tylko jednostki regularne i elitarne.
 
     
avenger05 

Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 4
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012   

Kolejne pytanie z dzisiejszej rozgrywki. Podczas poszukiwań drużyna pierścienia zostaje odkryta (żadna obca jednostka nie znajduje się na tym polu). W kolejnym ruchu ukrywam drużynę a przeciwnik wysyła tam armię i nazgula (czyli na tym polu jest figurka plus wrogie armie). Czy za każdym razem jak poruszam drużynę pierścienia i pozostaje ona ukryta (czyli figurka jest na tym samym miejscu) przeciwnik ma przerzuty ? (dopóki jej nie ujawnię w innym miejscu)
 
     
Avael

Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 100
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012   

Już odpowiadam. Jeżeli figurka jest w regionie razem z potworkami - przerzuty robisz tak długo aż jej nie przesuniesz do innego, pustego regionu, czyli jej nie ujawnisz gdzieś indziej.
 
     
Kajak

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

I powiedział Pan w rozdziale WYPAD WOJSK OBLĘŻONYCH
Atakująca oblężona armia może wycofać się do wolnego
sąsiedniego regionu.
Jeśli atakująca armia wygra wypad wojsk oblężonych, nie
może opuścić regionu, w którym znajduje się twierdza.

A ludność miejscowa nie rozumiała tych słów, czy mogę prosić o rozjaśnienie tematu.
Gdyż jakowąś sprzeczność tu odnalazłszy frasunek odczuwam.No chybaż że błąd zakradłszy się sens wypowiedzi zmienił i winno być sens nastepujacy . Oblężony atakujący jeśli wygra do twierdzy wraca ,a przegrany oblegający może się wycofać do wolnego regionu.
_________________
....wg. logiki, jak i instrukcji
 
     
Galron 


Wiek: 39
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 202
Skąd: Lubań
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012   

Jeśli jesteś oblegany i wycofałeś się do twierdzy to wówczas możesz zaatakować armie która cię oblega, a wówczas jest kilka opcji. Jeśli wygrasz wypad to nie możesz opuścić regionu w którym jest twierdza z której robiłeś wypad. Jeśli jednak chcesz się wycofać możesz to zrobić zarówno do twierdzy z której wypad robiłeś lub uciekać na inny wolny sąsiedni obszar.
 
     
Kajak

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

To brzmi dość zrozumiale .Dzieki.
_________________
....wg. logiki, jak i instrukcji
 
     
Avael

Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 100
Wysłany: Sob 21 Lip, 2012   

Mam pytanie kontrolne, czy dobrze to rozumiem?

Kiedy najeżdżam twierdzę, armia, która się tam znajduje może mi wydać bitwę w polu, albo schronić się z twierdzy. W przypadku schronienia się przesuwa się figurki tej armii z pola gry na odpowiednie pola twierdz zamieszczone na lewej stronie planszy. I w tym momencie następuje koniec. Aby zaatakować armię w twierdzy muszę zużyć następną kość ( w tym wypadku kość armii)?
 
     
Kajak

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 21 Lip, 2012   

Avael wydaje mi się ze dobrze kombinujesz jedyna niejasność to czy można zaatakować drugi raz tą sama armia , tego jeszcze nie rozgryzłem.
Mam jeszcze kilka inny wątpliwości:
1)Przy wejściu drużyny do Mordoru tworzy się nowa pulę poszukiwań czy w niej powinny się znajdować zwykłe beżowe żetony które były wykorzystywane poprzednio i nie są trwale usunięte z gry?
2)Jeśli poszukiwania zakończą się sukcesem, gracze postępują
w następujący sposób:
-Po pierwsze Gracz Wolnych Ludów może zagrać jedną odpowiednią kartę
Wydarzenia: „Zagraj na stół”, aby anulować lub zmniejszyć
ciężar brzemienia wynikły z poszukiwań.

Czy taką kartę można zagrać bez tracenia kości , tak po prostu trzask prask i leży na stole?
3)Limit kart wynosi 6 i jeśli tyle posiadam to nie dobieram więcej czy też dobieram i nadmiar usuwam?
_________________
....wg. logiki, jak i instrukcji
 
     
Avael

Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 100
Wysłany: Sob 21 Lip, 2012   

Cytat:
1)Przy wejściu drużyny do Mordoru tworzy się nowa pulę poszukiwań czy w niej powinny się znajdować zwykłe beżowe żetony które były wykorzystywane poprzednio i nie są trwale usunięte z gry?


- Tak, zwykłe beżowe, które nie zostały wykorzystane + żetony nabyte wskutek działania kart wydarzeń.

Cytat:
2)Jeśli poszukiwania zakończą się sukcesem, gracze postępują
w następujący sposób:
-Po pierwsze Gracz Wolnych Ludów może zagrać jedną odpowiednią kartę
Wydarzenia: „Zagraj na stół”, aby anulować lub zmniejszyć
ciężar brzemienia wynikły z poszukiwań.
Czy taką kartę można zagrać bez tracenia kości , tak po prostu trzask prask i leży na stole?


- w tym wypadku nie używasz kości akcji, aby zagrać kartę "na stół" - nie jestem tego pewny, doczytam i najwyżej sprostuję

Cytat:
3)Limit kart wynosi 6 i jeśli tyle posiadam to nie dobieram więcej czy też dobieram i nadmiar usuwam?


- z tego co wyczytałem w instrukcji - dobierasz a potem odrzucasz

[/quote]
 
     
Galron 


Wiek: 39
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 202
Skąd: Lubań
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

Cytat:

2)Jeśli poszukiwania zakończą się sukcesem, gracze postępują
w następujący sposób:
-Po pierwsze Gracz Wolnych Ludów może zagrać jedną odpowiednią kartę
Wydarzenia: „Zagraj na stół”, aby anulować lub zmniejszyć
ciężar brzemienia wynikły z poszukiwań.
Czy taką kartę można zagrać bez tracenia kości , tak po prostu trzask prask i leży na stole?


Odnosi się to do kart zagranych już na stół, a nie tych które masz na ręce. Karty typu zagraj na stół działają trochę inaczej niż pozostałe karty wydarzeń. W momencie zagrania takiej karty, pozostaje ona w grze na stole i może być wykorzystana dopiero gdy spełnią się odpowiednie warunki opisane na karcie. Do opisanej wyżej sytuacji nie można stosować kart które masz na ręce.

Cytat:

Kiedy najeżdżam twierdzę, armia, która się tam znajduje może mi wydać bitwę w polu, albo schronić się z twierdzy. W przypadku schronienia się przesuwa się figurki tej armii z pola gry na odpowiednie pola twierdz zamieszczone na lewej stronie planszy. I w tym momencie następuje koniec. Aby zaatakować armię w twierdzy muszę zużyć następną kość ( w tym wypadku kość armii)?

Cytat:

Avael wydaje mi się ze dobrze kombinujesz jedyna niejasność to czy można zaatakować drugi raz tą sama armia , tego jeszcze nie rozgryzłem.


Można zaatakować drugi raz tą samą armią obleganą twierdzę, wykorzystując tylko jedną kość akcji, ale aby tego dokonać należy zdegradować elitarną jednostkę biorącą udział w walce do poziomu zwykłej jednostki. W każdej innej sytuacji każdy atak na twierdzę pochłania jedną kość akcji i jest to atak na mury.
 
     
Kajak

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

Tak, to brzmi logicznie.
A co się dzieje( hipotetycznie, nie wiem czy taka sytuacja jest możliwa nie przerabiałem tego w praktyce) jeżeli licznik postępów drużyny jest na maksa i chce dalej nią poruszać?
_________________
....wg. logiki, jak i instrukcji
 
     
Avael

Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 100
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

W takim wypadku powinieneś ją ujawnić. Wtedy wskaźnik postępu drużyny się zeruje. Następnie drużynę należy ukryć i znowu możesz rozpocząć "pompowanie" :)
 
     
Galron 


Wiek: 39
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 202
Skąd: Lubań
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

W praktyce raczej nigdy nie dojdzie do takiej sytuacji, gdyż oprócz samego poszukiwania pierścienia, są także karty wydarzeń cienia, które powodują znalezienie drużyny, ale gdyby nawet doszło do takiej sytuacji to nie wiem czy czasem nie byłbyś już w mordzorze. Nie liczyłem ile obszarów dzieli rivendel od mordoru, ale wydaje mi się, że właśnie 12.
 
     
Kajak

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012   

No to drążę dalej.

Podczas "fazy drużyny" ujawniam ją i dzięki temu dostaję się do oblężonej twierdzy.
W późniejszej "fazie akcji" przy pomocy odpowiedniej kostki odłączam jakiegoś z niej towarzysza. I dzięki temu mam Postać w oblężonej twierdzy, czy to jest legalne?
_________________
....wg. logiki, jak i instrukcji
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 13