galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zepsute scenariusze, faq i inne pytania
Autor Wiadomość
Szaweł
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Sty, 2014   Zepsute scenariusze, faq i inne pytania

Cisnę dziś po pracy odebrać, swój nowy, świeżutki, pachnący drukarnią egzemplarz gry :) Od jakiegoś czasu przeglądam info odnośnie tegoż tytułu i mam parę pytań (przy okazji proszę o wyrozumiałość :) ):

1. Napotykam się w sieci na info o "zepsutych scenariuszach" - czy to prawda, że niektórych nie da się przejść przez takie czy inne błędy w treści/ustawieniach?
2. Jeśli jest jak powyżej, czy powinienem od razu pobrać z BGG poprawki (gdzieś się na to natknąłem wcześniej), jeśli ktoś ma linka bezpośredniego do tego, to bardzo poproszę?
3. Czy do polskiej wersji aktualna jest errata na stronie FFG, czy może polski druk był po poprawkach?
4. Który z dodatków zakupić jako pierwszy?

To tyle na początek, zapewne po przeczytaniu instrukcji oraz pierwszej grze pojawią się kolejne dziesiątki pytań :)
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Sty, 2014   

Ad 1 oraz 2.
Mam wszystkie dodatki od Galakty i nigdzie nie natknąłem się na błędy w scenariuszach których niby nie dało się przejść. Znam scenariusze bardziej lub mniej i każdy jest do skończenia w każdym wariancie. Nie wiem na co się natknąłeś ale to pewnie jakieś plotki.
Ad 3.
Wiem, że pierwszy dodatek w angielskiej wersji zawierał jakieś straszne błędy jednak polska edycja już jest poprawiona. Mowa tu o Zakazanej Alchemii. Można śmiało kupować. Polska edycja jest w porządku.
Ad 4.
Ciężko powiedzieć który pierwszy. Zew Dziczy jest o wiele lepszym dodatkiem niż Zakazana Alchemia ale swoje kosztuje, jednak warto, ciężkie pudło. Alchemia też jest spoko, bohaterowie, figurki, karty no i ciekawe scenariusze.
Pozdrawiam
 
     
Szaweł
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Sty, 2014   

A małe dodatki, które są najlepsze? Podejrzewam, że doczekamy się w tym roku druku na życzenie - właściwie, to odbywa się to (uśredniając) raz na rok, czy rzadziej? Jeśli rzadziej, to może od razu skupić się na małych a potem, w międzyczasie dokupić duże?
 
     
farin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Sty, 2014   

Każdy scenariusz da się przejść. Problem pojawia się w ich balansie.
W niektórych gracze po prostu nie mają szans, co by nie robili.

Osobiście korzystam z poprawek zamieszczonych przez Roberta Yang, który (która?) rozłożył grę na czynniki pierwsze.

Tutaj masz linka:
http://boardgamegeek.com/...t-the-dead-wood (drugi post)

Jako pierwszy scenariusz polecam Zagładę domu Lynchów (pierwszy z podstawki), który jest dobrym wprowadzeniem do mechaniki gry.

Z POD polecam Dom Strachów - zawsze dobrze się przy nim bawimy.

Alchemię warto kupić dla kart, nowych postaci i scenariusza Żółta materia.

Zew dziczy, jak kolega wyżej zauważył, jest drogi i sam w sobie dodaje tyle nowych elementów co cała podstawka, ale z tym dodatkiem jest pewien "problem". Wszystkie scenariusze w nim bardziej opierają się na mechanice gry niż fabule. Czyt. robi się z tego bardziej Descent. Z drugiej strony dużym plusem jest to, że każdy scenariusz jest inny. Raz opiera się na śledztwie wśród NPCów (nowość), raz gracze knują przeciwko ST, a innym razem w ogóle nie ma Strażnika.

Dodatki kupowałbym w tej kolejności:
(POD) Dom strachów (bo ciężko już dostać), Zew dziczy, Alchemia, (POD) Dopóki śmierć nas nie rozłączy.

Pozdrawiam,
 
     
Szaweł
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Sty, 2014   

farin napisał/a:

W niektórych gracze po prostu nie mają szans, co by nie robili.


No właśnie o to mi chodziło. Czyli, że problem jest ze scenariuszem - nie ma opcji, żeby badacze wygrali, czy problem może pojawić się, przy np. świetnym dociągu kart przez ST?

Jeśli to drugie, to spoko, damy radę :) W Arkham jesteśmy po 6 czy 7 grach i na koncie mamy 0 zwycięstw :) Jeśli to pierwsze, to gorzej :| , ale wtedy pozostają poprawki np. Roberty, które podałeś, albo gdzieś widziałem większe poprawki już po polsku - z kartami, zmianami w scenariuszach etc.
 
     
farin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Sty, 2014   

Te poprawki co podesłałem to jest minimum, które pozwala już normalnie pograć bez większej ingerencji w teksty kart. Zauważ, że przy większości jest "once per altar per turn". Poprawka ta jest już uwzględniona w dodatkach, niestety na kartach z podstawki tego nie ma. Praktycznie każdy scenariusz z podstawki ma jakiś kłopot. Mówiąc wcześniej "że każdy da się przejść" miałem na myśli, że żaden nie jest mechanicznie zepsuty przez błędne rozłożenie kart. Pomijając jeden z podstawki gdzie nic nieznaczący pokój na końcu planszy tak po prostu zabija gracza :P

Te modyfikacje po polsku, o których mówisz zmieniają połowę gry, ale ich osobiście nie polecam. No chyba, że chcesz mieć połowę gry wydrukowaną osobno.

Dobra "ręka" kart dociągniętych daje mocno popalić graczom, ale nie wyklucza ich wygrania. Tutaj bardziej przeszkadza pech w ich rzutach kością. ;)

Innym problem jest możliwość zbierania żetonów przez ST i zagrania wszystkich w 1 turze. Takie działanie praktycznie zabije wszystkich na planszy. Stąd reguła "raz na ołtarz raz na turę".

Sami też gramy z zasadą, że nie mówimy ani nie pokazujemy spodu potwora graczom.
 
     
kermit
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Sty, 2014   

Polecam przejrzenie zasad balansujących rozgrywkę, które umieszczono na forum, w tym także moich (sprawdzają się naprawdę dobrze). Pozdrawiam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13