galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka dręczących mnie pytań
Autor Wiadomość
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Sro 27 Mar, 2013   Kilka dręczących mnie pytań

Mam pytania co do kilku kart:
-Mistrzowie Miecza Hoetha- tę jednostkę da się zniszczyć tylko poprzez efekty kart, bo kiedy broni czy atakuje, nie dostaje żadnych obrażeń? Podczas ataku na tę jednostkę trzeba przydzielić jej obrażenia równe jej wytrzymałości żeby zaatakować stolicę, ale obrażenia te i tak nie są zadawane? No i czy kontratak rani te jednostkę?
-Lśniąca Wieża- zadawanie obrażeń następuje kiedy jednostka zostanie wyleczona całkowicie, czy za każdy wyleczony punkt jej obrażeń?
-Korsarze z Ghrondu- czy efekt tej karty zabija jednostkę o wytrzymałości 2 lub mniejszej, albo ranną jednostkę, której wytrzymałość jest obniżona przez obrażenia do tego pułapu?
-Świątynia Sigmara- opis tej karty dotyczy tylko taktyk i umiejętności za które płaci się zasobami? Czy efekt dwóch takich budynków się kumuluje?
- w ogóle czy efekty tych samych budynków się kumulują? np Miejskie Bramy, Kapliczka Taala, Zbrojownia, albo Twierdza niczyja? Mając 2 twierdze niczyje i parę rozwinięć dociągałbym po kilkanaście kart...
- i rodzi się kolejne pytanie. Przegrana poprzez wyczerpanie następuje kiedy: podczas fazy misji dociągnę ostatnią kartę? Czy kiedy brakuje mi kart do dociągnięcia? Czy wtedy kiedy skończą mi się karty również na ręce? Pytam bo ostatnio dzięki 2 twierdzom niczyim właśnie dociągałem po 13 kart naraz i w ostatniej rundzie na styk dociągnąłem do końca. Czy przegrałem przez zbyt rozwiniętą strefę misji?
 
     
alanbdg
[Usunięty]

Wysłany: Sro 27 Mar, 2013   

Na wszystkie pytania oprócz wyczerpania kart, odpowiedź brzmi TAK.

- mistrzowie miecza jeśli są w polu bitwy anulują wszystkie obrażenia, które zostaną im przydzielone w walce W związku z tym, w myśl zasady, że zanim przydzielisz obrażenia stolicy, musisz przydzielić tyle obrażeń aby zabić wszystkie broniące jednostki, jesteś zmuszony do przydzielenia wszystkich obrażeń właśnie im, a te z kolei są anulowane. Jeśli jakiś efekt karty spowoduje, że "żadne obrażenia nie mogą być anulowane" (krwiopijec chaosu, taktyka mob up u orków) to mistrzowie miecza tracą swoją zdolność
- obrażenia z lśniącej wieży zadajesz każdorazowo po wyleczeniu jednostki - może to być zarówno wyleczenie 1 obrażenia, jak i więcej - za każdą wyleczoną jednostkę zadajesz jedno obrażenia (np. większe uzdrowienie rzucone na 5 jednostek spowoduje 5 obrażeń - pamiętaj, że każde obrażenie to 1 obrażenie, a nie np. 5 jednorazowo)
- obrażenia, które posiada jednostka, zmniejszają jednocześnie jej wytrzymałość (logiczne)
- świątynia sigmara to największa karta obronna w grze - jeśli przeciwnik chce zagrać na którąś z twoich jednostek (zarówno w grze jak i w stosie kart odrzuconych)jakąkolwiek kartę/użyć zdolności, która ma w opisie słowo "wybrana" (target), musi zapłacić 1 surowiec ZA KAŻDĄ ŚWIĄTYNIĘ JAKĄ POSIADASZ. Co do kumulacji, masz rację - kilka kopii karty powoduje kilkukrotnie zwiększenie siły/wytrzymałości/odporności/kontrataku itd. itp. Właściwie jedyna rzecz, która się nie kumuluje to zdolność ZWIAD (zawsze odrzucisz tylko 1 kartę)
- jeśli chodzi o "przewinięcie - jeśli w jakimkolwiek momencie, gdy dobierasz karty dociągniesz ostatnią - od razu przegrywasz. Może się to stać podczas twojej fazy misji (bo musisz dobrać tyle kart ile masz młotków w strefie misji), możesz zostać zmuszony do przerzucenia/dobrania kart przez przeciwnika lub przez efekty Twoich kart, które wcześniej były pomocne, a teraz mogą Cię pogrzebać. Zauważ, że między fazą królestwa a fazą misji jest okno akcji i możesz wtedy np. zburzyć swoje budynki/przenieść/poświęcić jednostki itd. opcji jest sporo. I pamietaj, że mroczny elf jest w stanie przerzucić Ci w jedną turę około 20 kart :wink:
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Sro 27 Mar, 2013   

-przerzucić 20 kart naraz? co to za kombinacja?
-co do płacenia za słowo 'wybrana': trzeba zapłacić 1 surowiec nawet jeśli jest napisane np: spacz jednostkę, żeby odrzucić wybraną kartę. Trzeba spaczyć i dopłacić? na pewno?
- co do mistrzów to kontratak na nich działa? w zasadach nie ma czasem, że trzeba przydzielić obrażenia równe wytrzymałości zanim zaatakuje się stolicę? a nie żeby zabić... jestem prawie pewien że ta pierwsza opcja, byliby zbyt potężni gdyby brali na siebie setki obrażeń
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Mar, 2013   

Nadal dla mnie kilka rzeczy jest niejasnych:
- czy kontratak działa na mistrzów miecza?
- czy przydzielając obrażenia trzeba je zadać żeby zabić, czy tyle ile jednostka ma wytrzymałości(czyli np nie wliczając odporności, albo zdolności mistrzów miecza, która czyniłaby ich przegięta kartą w innym wypadku)?
- no i Świątynia Sigmara nie wiem czy karze płacić za umiejętności taktyki, czy jednostki, która"wybiera" cel, nawet wtedy kiedy koszt zagrania tej akcji nie jest w zasobach, a np karze odrzucić rozwinięcie albo spaczyć...
 
     
alanbdg
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Mar, 2013   

- czy kontratak działa na mistrzów miecza?

Działa jak najbardziej. Ba, działa nawet na legendy. Zauważ, że obrażenia z kontrataku są NIEANULOWALNE.

- czy przydzielając obrażenia trzeba je zadać żeby zabić, czy tyle ile jednostka ma wytrzymałości(czyli np nie wliczając odporności, albo zdolności mistrzów miecza, która czyniłaby ich przegięta kartą w innym wypadku)?

Trzeba zadać tyle żeby zabić uwzględniając wszystkie efekty anulowania obrażeń (odporności, przekierowania, zdolność mistrzów miecza itp. )

- no i Świątynia Sigmara nie wiem czy karze płacić za umiejętności taktyki, czy jednostki, która"wybiera" cel, nawet wtedy kiedy koszt zagrania tej akcji nie jest w zasobach, a np karze odrzucić rozwinięcie albo spaczyć...

Treść karty Świątyni Sigmara brzmi

Kingdom. Opponents cannot target your units with card effects unless they pay an additional 1 resource per effect.

Jest to EFEKT TRWAŁY i mówi, że przeciwnik nie może "targetować" (wybierać w wolnym tłumaczeniu) twoich jednostek jeżeli nie zapłaci dodatkowego 1 surowca za każdy efekt. Należy zaznaczyć, że efekty globalne (all units, each unit in coresponding zone, any unit, a unit) nie wymagają dopłacania, bo nie targetuja (wybierają) konkretnych jednostek (Trolle Rzygi, Osąd Vereny, Płomienie Feniksa, Toksyczna Hydra itd.)

Jeśli jesteś przeciwnikiem gracza IMP i chcesz/musisz użyć zdolności swojej jednostki/zagrać taktykę/odpalić efekt budynku, który będzie miał w sowim opisie "...wybraną jednostkę przeciwnika..." (lub inną odmianę tego zdania, zawierającą sformułowanie "wybraną") musisz dopłacić 1 surowiec za każdy taki efekt.


Przykład 1 (efekt jednostki)

Krasnoludzki zwiadowca

Forced: After one of your other [Dwarf] units leaves play, deal 1 damage to one target unit or capital.

ktoś zabił ci jakiegoś krasnala i musisz odpalić zdolność zwiadowcy (jest to efekt wymuszony więc musisz). To obrażenie możesz zadać wybranej jednostce przeciwnika lub stolicy. Jeśli jest w grze kościół to żeby zadać to jedno obrażenie jednostce przeciwnika musiałbyś dopłacić 1 surowiec, jeśli strzelasz w stolicę, nie musisz dopłacać.


Przykład 2 (taktyka)

Seduced by Darkness

Action: Corrupt one target unit.

Gracz IMP atakuje twoją stolicę. Chciałbyś spaczyć mu jedną z jednostek za pomocą tej taktyki żeby uniknąć obrażeń. Taktyka jest za 0, ale jeśli w grze jest kościół sigmara, musisz dopłacić 1 surowiec żeby zagrać tą kartę


Przykład 3 (efekt budynku)

Har Ganeth

Kingdom. Action: At the beginning of your turn, return one target unit with less than 2 hit points to its owner's hand

Jest początek twojej tury, gracz IMP ma w grze Łowcę (1 hp). Chcesz mu cofnąć go na rękę. Jeśli jest w grze kościół sigmara musisz za to zapłacić 1 surowiec


Tak jak już wspominałem, dodatkowy koszt ulega kumulacji adekwatnie do liczby kościołów, a zważywszy, że 80% kart ma to sformułowanie "target unit" (wybrana jednostka), czyni kościoły najlepszą kartą obronną w grze :wink:

Najgorsze jest jak już dopłacisz te np. 2 za 2 kościoły, a przeciwnik w odpowiedzi rzuci Żelazną Dyscyplinę (Iron Disciple)

Action: Target one unit. Until the end of the turn, cancel any other action that targets this unit unless the action's controller pays an additional 4 resources (per action).

Wtedy musisz dopłacić kolejne 4 surowce (czyli już 6) - najlepsza taktyka obronna dla sił porządku (za 0 :wink: )
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Mar, 2013   

bardzo dziękuję za odpowiedź. to chyba wyczerpało temat. jeszcze jedno. akcje wymuszone nie otwierają łańcuszka akcji? czyli żelazna dyscyplinę można zagrać w odpowiedzi na każdą akcje, byle nie wymuszona? btw po angielsku jakoś te karty zdają się czytelniejsze..
 
     
alanbdg
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Mar, 2013   

Tak jak mówisz. Na efekty wymuszone dyscyplina nie działa. Ponadto zauważ, że słowo "akcje" na tej karcie jest z małej litery, więc nie dotyczy samych Akcji, ale również dołączania dodatków. Bardzo często gra się ją na jednostki przeciwnika :mrgreen: . Przeciwnik chce dołączyć do swojej jednostki dodatek, Ty w odpowiedzi rzucasz na tą jednostkę dyscyplinę i musi dopłacić, albo dodatek idzie na discard :wink: . Chce dopalić swoją jednostkę, Ty rzucasz dyscyplinę i znowu zonk :wink: Ogólnie przegięta karta

Powodzenia
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Mar, 2013   

na to bym nie wpadł. dzięki :) Ciekawe ile jeszcze błędów popełniałem grając :P

no i skoro nam tak dobrze idzie to kolejne pytanie. Jeśli są już zadeklarowane jednostki broniące się i atakujące i w wyniku jakiejś akcji któraś z nich zostanie spaczona jakie są konsekwencje? Zostaje wycofana i nie bierze udziału w walce, czy staje się bezbronną puszką punktów wytrzymałości?
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Mar, 2013   

na to bym nie wpadł. dzięki :) Ciekawe ile jeszcze błędów popełniałem grając :P

no i skoro nam tak dobrze idzie to kolejne pytanie. Jeśli są już zadeklarowane jednostki broniące się i atakujące i w wyniku jakiejś akcji któraś z nich zostanie spaczona jakie są konsekwencje? Zostaje wycofana i nie bierze udziału w walce, czy staje się bezbronną puszką punktów wytrzymałości?

I jeszcze pytanko co do kart misji. Czy mogę kłaść na nią tylko nowo wystawiane jednostki, czy też te które już są w strefie misji też mogę przestawić na kartę misji? Niedoprecyzowane to jest chyba w instrukcji.
 
     
Pollus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Mar, 2013   

Na misję mogą pójść tylko jednostki zagra z ręki + wyjątek imperialna karta "powóz czerwonej strzały" umożliwia przesunięcie jedn na misję.
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Mar, 2013   

a inne karty, które powodują przesunięcia jednostek do innych stref? Nie mogą przesunąć na misję w strefie misji?
No i jeszcze raz co z jednostkami, które są zadeklarowane jako broniące lub atakujące a zostały spaczone przed przydzieleniem obrażeń?
 
     
Pollus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Mar, 2013   

1.Musi być wyraźne napisane że jak przesuwasz jednostkę do innej strefy to możesz na misję.
2. Jednostka spaczona po zadeklarowaniu ataku/obrony normalnie obrywa.
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Ale dalej atakuje? Czy tylko obrywa?
 
     
Pollus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Tak dalej atakuje/broni się.
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Kwi, 2013   

Pytanie co do dominacji slanesha. Co się dzieje z nieużytymi kartami po przejrzeniu? My wtasowaliśmy je do talii z z powrotem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 14