galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
I OFICJALNY TURNIEJ WP LCG - DYSKUSJA OGÓLNA
Autor Wiadomość
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Xiądz napisał/a:
właśnie ogrywam scenariusze i mam jedno zasadnicze pytanie: czym kierowaliście się ich doborem?
Scenariusze czatownik, ucieczka z morii są na tyle losowe, że przed grą można rzucić kością i tak zdecydować, kto wygra.

Witam serdecznie,
Cały LOTR jest na tyle losowy, że połowę scenariuszy idąc Twoim tropem rozumowania można by ukończyć rzutem kością. Dobry deck we dwójkę śmiało daj radę, a decyzja o sparowaniu Graczy jeszcze nie zapadła.
Nie przewidujemy zmiany podanej listy scenariuszy. Ich dobór był podyktowany dwoma głównymi czynnikami:
1) Podstawkę musi mieć każdy, a przygody z cyklu o krasnalach są na tyle "stare", iż Gracz, który przybędzie na turniej powinien je mieć :)
2) Ich warstwa fabularna i poziom trudności przewidziano idealnie na tego typu eventy. Wybór został solidnie przemyślany i jak pisałem nie przewidujemy rozwalania całej ścieżki fabularnej.

Nurtem przygody jest droga naszego ukochanego Czarodzieja, który musi zwalczyć widmo zła :)

Jesteśmy pod wpływem zapytań coraz bliżej podjęcia decyzji odnośnie przeprowadzanie turnieju w systemie parowym.
W nowym tygodniu wypatrujcie poprawki regulaminu - uczymy się na błędach, a dzięki Waszym radom i pomocy idziemy wszyscy w jednym, dobrym kierunku :) Ku ubiciu Saurona!

Gandalf sam nie uratuje Śródziemia.
 
     
Xiądz
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Nie chodzi mi o przejście scenariuszy, bo to jak najbardziej można dokonać nawet przeciętnymi taliami. Chodzi o to, że patrząc na scenariusz "Ucieczka z Morii" mając skrajnego pecha można przejść w 15 tur, a mając szczęście w doborze kart wyprawy w turze 2.

Moim skromnym zdaniem w turnieju powinny być scenariusze, z którymi każdy będzie miał porównywalne szanse, a nie będzie decydował los.

Jeśli w jakiejś grze wyskoczy troll to mamy pecha, ale jest szansa na zabicie go, jeśli są odpowiednie talie. Tutaj natomiast nie mamy żadnego wpływu na to kiedy pojawi się odpowiednia karta wyprawy, by ukończyć scenariusz.

Jeśli chodzi o Czatownika, to dojdziemy do punktu, gdzie talia będzie złożona pod alfabet tego co jest w scenariuszu, a o to chyba nie chodzi?
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Zdecydowanie zgadzam się z przedmówcą.

Przygoda "Podróż w dół Anduiny" jest rewelacyjna - niełatwa i trzymająca w napięciu, niezależnie od tego, jak dojdą karty gracza i karty spotkań.

Walka z Balrogiem w Cień i Płomień jest epicka, a los tylko podkręca tę epickość.

Natomiast w Ucieczce z Morii dostajemy losową kartę 2 etapu - trafi się nam Ucieczka z Ciemności i Porzucone Narzędzia w pierwszej rundzie i szybciutko kończymy. Nie trafi się nam nic mogącego zakończyć naszą wędrówkę i błąkamy się wiele tur nie mając szansy na zakończenie męczarni. A najgorsze jest to, że nie ma na to wpływu talia, którą gramy.

Nie obraźcie się chłopaki za moje pytanie, ale ile razy graliście w wybrane przez Was scenariusze, zanim zdecydowaliście się na te a nie inne?
 
     
Cread
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Nikt się nie będzie obrażał, po to jest ten wątek :) .
Dobór scenariuszy był podyktowany poziomem trudności (w miarę postępów na przysłowiowej tabeli wyników miało być trudniej).
Chciałbym przypomnieć podstawową rzecz jaka odróżnia LOTRa od innych karcianek - tu mamy do czynienia nie z talią żywego przeciwnika, ale z talią która samoistnie (poprzez los), walczy z nami. Argument o rzucaniu kością można porównać do najzwyklejszej złośliwości.
Ale nie o tym. Pierwszy scenariusz to najzwyklejsze rozgrzanie zawodników. Drugi - możliwość sprawdzenia, jak gracze radzą sobie z kwestią ochrony NPCa. Czatownik - no cóż, moi drodzy, to już walka w półfinale - tu nie ma miejsca na porażkę. Ostatnie zostały dane scenariusze na tyle "stare", by móc się wobec nich przygotować (w obliczu nowych rozwiązań, kart gracza w tym bohaterów nie powinno być większych trudności dla tych najlepszych).
Po to gracze mają mieć w domyśle dwie talie (ale po prawdzie te max 120 kart to jest opcja na złożenie naprawdę kilku solidnych decków, które dadzą sobie radę).
A ile razy przechodziłem dane scenariusze? No cóż, po kilka razy pewnie by się dało zliczyć (niektóre niestety po kilkanaście, ale to z nowego cyklu).
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Cread napisał/a:
Dobór scenariuszy był podyktowany poziomem trudności (w miarę postępów na przysłowiowej tabeli wyników miało być trudniej).

Ok, jasne i logiczne, jeśli zakładało się system pucharowy.

Cread napisał/a:
Po to gracze mają mieć w domyśle dwie talie (ale po prawdzie te max 120 kart to jest opcja na złożenie naprawdę kilku solidnych decków, które dadzą sobie radę).

Cread napisał/a:
Argument o rzucaniu kością można porównać do najzwyklejszej złośliwości.

I tu właśnie jest sedno: w Ucieczce z Morii to nie żadne talie decydują o wygranej tylko czysty los. Ja dostanę kartę z wyjściem (Ucieczka w Ciemność) w 1 rundzie po przejściu 1 Etapu Wyprawy i Porzucone Narzędzia a przeciwnik nie dostanie przez 10 rund takiej możliwości i jest pozamiatane. Nasze super wymyślone, wypieszczone talie nie mają najmniejszego wpływu na wynik rywalizacji. Gdyby każda karta Etapu 2 dawała możliwość przejścia na różne sposoby, to byłoby ok - skoro oni chcą wygrać dzięki Narzędziom, to my zaryzykujemy i zrobimy to, co los nam przeznaczył - najwyżej bohatersko oddamy życie. Ale są tylko 2 takie karty dające szansę na szybkie ukończenie gry a reszta zmusza nas do błąkania się po Morii. Jest to może klimatyczne, ale niesprawiedliwe, bo kompletnie niezależne od nas. Podobnie jest z rzutem kostką - los decyduje za nas.

Cread napisał/a:

A ile razy przechodziłem dane scenariusze? No cóż, po kilka razy pewnie by się dało zliczyć (niektóre niestety po kilkanaście, ale to z nowego cyklu).

No i właśnie, niestety, tego się spodziewałem. Szkoda, że przed dodaniem scenariuszy wybranych na turniej, nie zagraliście sobie w nie - tak dla zobaczenia, jak się będą sprawdzać, pewnie wtedy uniknęlibyśmy takiej dyskusji.

Gdyby Moria była tylko w walce o 3 miejsce, to jeszcze dałoby się to zrozumieć - niech ktoś szybko skończy, szybciej dobrniemy do finału. Ale w sytuacji gdybyśmy jednak mieli rywalizować wszyscy 5 rund, to Ucieczka z Morii de facto wypacza wyniki.

Wybaczcie te komentarze, ale poświęciliśmy z kumplem kilkanaście godzin (póki co) na ogranie tych scenariuszy, które zaproponowaliście i ta Moria mocno nam do sportowej rywalizacji nie pasuje :razz:

Mamy szacunek dla Was i Waszej inicjatywy, dlatego chcemy żeby dała jak największy fun uczestnikom - i tylko z tego powodu marudzimy :wink:
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Z zaciekawieniem śledzę ten wątek i chociaż tym razem nie będę mógł uczestniczyć w turnieju, to bardzo bym chciał, żeby on się udał, bo to daje szanse na kontynuowanie tego typu rywalizacji w przyszłości. Dlatego mam pewną propozycję odnośnie tej losowości.

Trudno mi się wypowiadać na temat Ucieczki z Morii, bo zacząłem grać gdy już wiele dodatków istniało i mimo mojej sympatii do krasnoludów, po Hobbicie musiałem od nich odpocząć i Khazad-Dum jakoś do tej pory czeka na półce na swoją kolej. Mam jednak wrażenie, że koledzy, którzy podjęli temat losowości mają rację. Chcąc, aby turniej dał jak najbardziej obiektywne wyniki, powinno się w miarę możliwości ograniczyć losowość, która i tak jest przecież w tej grze olbrzymia. Jeśli już jest za późno na zmianę zestawu scenariuszy, to może dałoby się w inny sposób zminimalizować losowość?
Skoro wszystko zależy od odkrytego etapu 2B i jeśli dobrze zrozumiałem, że są wśród nich bardziej i mniej losowe, to co by było gdyby zarządzić, że te bardziej losowe wyrzucamy z zestawu? Gracze, którzy mają w tej kwestii doświadczenie mogliby wskazać, które karty należy zostawić, aby gra pozostała ciekawa, ale miała mniej losowy charakter.
Wiem, że moja propozycja narusza w pewnym sensie reguły, ale jeśli coś takiego zostałoby oficjalnie ustalone przed turniejem, to nie powinno chyba to przeszkadzać. Co o tym sądzicie?


Poza tym przyszło mi do głowy pewne pytanie organizacyjne. Nie wiem jak to wygląda na takich turniejach, ale podejrzewam, że zazwyczaj nie ma konieczności, aby sędziowie siedzieli przy każdym stoliku i wystarcza gdy krążą po sali i wkraczają jedynie w sytuacjach wymagających interwencji. Jednak "zazwyczaj" dotyczy sytuacji, gdy każdy gracz jest pilnowany przez przeciwnika, z którym gra. Tu natomiast nie gra się z przeciwnikiem. Każdy kto siedzi przy danym stoliku (obojętne czy gra będzie solo czy parami) ma ten sam interes. Trzeba więc pilnować wszystkiego: poczynając od sprawdzenia talii gracza, talii spotkań i kart wyprawy, poprzez wstępne tasowanie kart, śledzenie prawidłowości ich odkrywania, podglądania, odrzucania, reakcję na to co się pojawia, po zwykłą kolejność wykonywania poszczególnych kroków (i tak jeszcze nie wymieniłem wszystkiego). Krótko mówiąc, chcąc uniknąć podejrzeń o oszukiwanie, przy każdym stoliku musi być bezstronny sędzia doskonale znający wszystkie reguły gry.
Czy macie zapewnioną odpowiednią ilość sędziów? (wiem, że na razie są kłopoty ze zgłoszeniami, ale mieliście chyba nadzieję, że będzie ich przynajmniej kilkanaście, prawda?)
 
     
Cread
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

1. Jeśli chodzi o losowośc scenariusza - tak jak zostało to wspomniane wcześniej, wszystkie Wasze uwagi zostaną uwzględnione. Uwzględnone nie będzie oznaczało, że za każdym razem jak zostanie dany jakiś pomysł, sugestia, to my od razu wywrócimy regulamin do góry nogami, żeby komuś zrobić przysłowiowo dobrze (i od razu mówię, że nie jest to personalna wycieczka do żadnej z powyższych osób, ta uwaga ma na celu uświadomienie potencjalnym kombinatorom, że rady i sugestie od Graczy nie są życzeniami do spełniania, co mogłoby być wykorzystane). Niedługo pojawi się errata do regulaminu. Prosimy o cierpliwość.
Propozycja Corrana jest w pewnym sensie kompromisem - dzięki za nią. Ale zdajesz sobie sprawę z implikacji jakie nastąpiłyby po wprowadzeniu takiej zmiany?

2. Jeśli chodzi o sędziów - odsyłam do oficjalnych zasad turniejowych. Jest tam wszystko pięknie wytłumaczone, w jaki sposób odbywają się poszczególen fazy gry. W ten sposób (w zależności od rozgrywki solo/pary), gracze pokonują kolejne fazy obserwując adwersarza. I tu w razie wątpliwości wkraczamy do akcji. Takie eleganckie rozwiązanie.
 
     
Xiądz
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Niestety przy tym scenariuszu usunięcie którychkolwiek etapów 2 sprawi, że będzie on bez sensu.

Jeśli pogralibyście sporo razy w ten scenariusz, to na pewno zauważylibyście, że można go przejść w 3 turze, ale również można go przejść w 15 turze mając pełną kontrolę na stole od początku do końca. Jeśli wyznacznikiem ma być szybkość przejścia danego scenariusza, to on się do tego nie nadaje. (moja subiektywna opinia, ale jak widzę nie jest osamotniona)

Uważam, że osoby, które się wypowiadają w tym wątku mocno trzymają kciuki za sukces tego turnieju, jako pewnego wyznacznika dla przyszłych i nie ma tu w żadnym przypadku prób kombinowania.
 
     
Xiądz
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Lut, 2014   

Cieszę się niezmiernie, że udało się Was przekonać do zmiany scenariusza.

Sądzę, że przydało by się również uporządkować kwestie formatu turnieju, czy nadal obowiązuje system pucharowy, czy gramy 5 rund?

Cytat:
LISTA SCENARIUSZY
RUNDA I = 1/8 finału: Zestaw Podstawowy: Podróż w Dół Anduiny
RUNDA II = Ćwierćfinały: Cykl Cienie Mrocznej Puszczy: Podróż do Rhosgobel
RUNDA II = Półfinały: Cykl Dwarrowdelf: Czatownik
RUNAD IV = Mecz o III. miejsce: Khazad-Dum: W Otchłań
RUNDA VI = Finał: Cykl Dwarrowdelf: Cień i Płomień


Czy jest szansa na zaktualizowanie pierwszego postu z regulaminem do wersji aktualnej (na czerwono można zaznaczyć zmiany), gdyż nawet ja się już gubię w tym co jest aktualne a co nie, nie mówiąc o nowych osobach odwiedzających wątek. (dzięki czemu będzie można usunąć inne posty i będzie porządek)

chciałbym również poprosić o uzupełnienie informacji, co będzie punktowane w każdej rundzie (ilość ran, poziom zagrożenia, tura, itp.) by nie trzeba było przeskakiwać pomiędzy kilkoma dokumentami?
 
     
Cread
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Lut, 2014   

Xiądz napisał/a:

Sądzę, że przydało by się również uporządkować kwestie formatu turnieju, czy nadal obowiązuje system pucharowy, czy gramy 5 rund?


Cytat za erratą:
"Każdy zespół rozegra wszystkie scenariusze, które będą odpowiednio punktowane w zależności od sumy punktów, jakie zespół uzyska pod koniec rozgrywki."


Xiądz napisał/a:

chciałbym również poprosić o uzupełnienie informacji, co będzie punktowane w każdej rundzie (ilość ran, poziom zagrożenia, tura, itp.) by nie trzeba było przeskakiwać pomiędzy kilkoma dokumentami?


Odsyłam do chociażby ostatniej strony FAQ.
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Lut, 2014   

Cread napisał/a:
Xiądz napisał/a:

Sądzę, że przydało by się również uporządkować kwestie formatu turnieju, czy nadal obowiązuje system pucharowy, czy gramy 5 rund?

Cytat za erratą:
"Każdy zespół rozegra wszystkie scenariusze, które będą odpowiednio punktowane w zależności od sumy punktów, jakie zespół uzyska pod koniec rozgrywki."

Myślę, że pytanie było jak najbardziej uzasadnione, bo w tej samej erracie użyto określeń "ćwierćfinały", "półfinały", "mecz o III miejsce", które sugerują system pucharowy.
 
     
Xiądz
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Lut, 2014   

Cread napisał/a:


Xiądz napisał/a:

chciałbym również poprosić o uzupełnienie informacji, co będzie punktowane w każdej rundzie (ilość ran, poziom zagrożenia, tura, itp.) by nie trzeba było przeskakiwać pomiędzy kilkoma dokumentami?


Odsyłam do chociażby ostatniej strony FAQ.


Oczywiście wiem gdzie tego szukać, ale uważam, że przejrzyście byłoby, gdyby ta informacja znalazła się w regulaminie (lub chociaż odnośnik do tego)
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Lut, 2014   

Corran napisał/a:
Myślę, że pytanie było jak najbardziej uzasadnione, bo w tej samej erracie użyto określeń "ćwierćfinały", "półfinały", "mecz o III miejsce", które sugerują system pucharowy

Xiądz napisał/a:
Oczywiście wiem gdzie tego szukać, ale uważam, że przejrzyście byłoby, gdyby ta informacja znalazła się w regulaminie (lub chociaż odnośnik do tego)

Zanim się zagryziemy - za erratą:
RUNDA V = Finał: Cykl Dwarrowdelf: Cień i Płomień

Runda piąta byłaby/jest/pozostaje/BĘDZIE równa "FINAŁOWI", czyli ostatnim najtrudniejszym meczem.

Moi drodzy, ażeby nie było zamętu i nie porozumień - turniej będzie się składał z 5 rund, czyli każdy z Graczy rozegra 5 scenariuszy, chyba, że w wyniku zapisów Regulaminu zostanie zdyskwalifikowany.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

Lekt napisał/a:
Zanim się zagryziemy - za erratą:
RUNDA V = Finał: Cykl Dwarrowdelf: Cień i Płomień

Runda piąta byłaby/jest/pozostaje/BĘDZIE równa "FINAŁOWI", czyli ostatnim najtrudniejszym meczem.

Moi drodzy, ażeby nie było zamętu i nie porozumień - turniej będzie się składał z 5 rund, czyli każdy z Graczy rozegra 5 scenariuszy, chyba, że w wyniku zapisów Regulaminu zostanie zdyskwalifikowany.

A czy nie lepiej, zamiast udowadniać swoje racje za pomocą kota i ogona i powoływać się na zagrożenie ze strony gryzoni, w regulaminie zamienić ćwierćfinały itp. na I, II, III, IV i V rundę? Przecież to żadna robota, a ile przejrzystości się zyska :wink:
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Lut, 2014   

Dziękuję w imieniu swoim, kota i gryzoni :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 14