|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
The Road Darkens - Saga Expansion II |
Autor |
Wiadomość |
Kaspian [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
A to nie jest przypadkiem dodatek fanowski ? Ale bardzo fajny trzeba przyznać |
|
|
|
|
adamsb81 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
J już mam "droga mrocznieje" |
|
|
|
|
Kaspian [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
adamsb81 napisał/a: | J już mam "droga mrocznieje" |
Mógłbyś zrobić jakąś recenzję. Plisssss |
|
|
|
|
adamsb81 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014
|
|
|
Będzie lipa bo żona odebrała paczkę i mam na razie zakaz otwierania . Ciekawe o co chodzi
Przejrzałem na szybko karty . Bardzo ładne grafiki, 2 bochaterów i dość mocni wrogowie (w moim odczuciu) |
|
|
|
|
Robaczyw [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Paź, 2014
|
|
|
Kto już ma? Jak wrażenia?
Ja zakupię pewnie dopiero po dziesiątym. |
|
|
|
|
13thcaesar [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Paź, 2014
|
|
|
Ja już zamówiłem, ale w moje łapki wpadnie dopiero 28 października.
Jednak już planuje zbudować deck - Gandalf,Glorfindel (Ducha), Aragorn (Przywództwa) i Frodo (z Czarnych Jeźdźców).
Na początku questu "The Ring Goes South" w trybie kampanii dostajemy odrazu na rękę jedną z kart Łask: Sting, Mithril Shirt, Glamdring lub Andúril, resztę wtasowujemy do Talii gracza.
Więc Gandalf może zacząć z Glamdring, Aragorn z Andruil albo Frodo z Sting lub Mithril Shirt.
W decku znajdą się napewno Bilbo Baggins - 2 Siły Woli i pozwoli zdobyć szybciej Wizard Pipe.
Galadriela - dzieki niej mam większe szanse dostać resztę kart Łask (Glamdring, Andruil, Sting, Mithril Shirt) a także inne dodatki jak Namiestnika Gondoru, Światło Valinoru, Gandalfs Staff, Miecz,Co Został Złamany, Kamień Celebriany, Nieoczekiwaną Odwagę.
Oczywiście w decku znajdą się Arwena, Flame Of Arnor oraz Pozdrowienia Galadrimów, Rada Elronda do obnizenia zagrozenia.
To narazie taki ogólne rozmyślania na temat decku opartego o Gandalfa. |
|
|
|
|
tommifon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014
|
|
|
Mogę nareszcie napisać parę słów o Drodze, która zdecydowanie Mrocznieje. Miałem bardzo duże oczekiwania w stosunku do tego rozszerzenia, tym bardziej, że Czarni Jeźdźcy to mój ulubiony dodatek. Czekałem długo, ale dostałem produkt dopieszczony pod każdym względem.
Na początek karty: grafiki są genialne. Miałem przyjemność zagrać parę razy w WH 40K: Podbój w ten weekend i muszę przyznać, że karty z WP są po prostu ciekawsze. I nie chodzi tylko o to, że są świetnie ilustrowane, przede wszystkim perfekcyjnie oddają klimat konkretnej przygody. Czuję się też zobowiązany, aby uprzedzić wszystkich, że w tym dodatku jest najmniej kart graczy, ze wszystkich obecnie dostępnych dużych rozszerzeń. Mamy 2 bohaterów, z czego jeden jest ze sfery pierścienia, po 1 sprzymierzeńcu z każdej sfery, plus 2 dodatki i jedno wydarzenie zrobione pod Gandalfa. Pozostałe karty to łaski i jeden dodatek dla Froda, więc karty niegrywalne scenariuszach spoza kampanii. Z drugiej strony, wszystkie te karty są przydatne i warto z nimi eksperymentować. Siłą rzeczy mamy też pokaźny zbiór kart przeciwności i wypraw.
Rozgrywka: tytuł tego rozszerzenia mówi wszystko, jest klimat i hardcorowy poziom trudności. Absolutne minimum, aby gra miała sens to posiadanie w swojej kolekcji Czarnych Jeźdźców i najlepiej coś jeszcze. Grę jedynie z podstawką polecam masochistom, bo zwycięstwo jest moim zdaniem niemożliwe. Ale wracając do meritum, gra się wspaniale. Karty są czytelne, nie zauważyłem jakiś błędów czy niejasności w związku z tłumaczeniem. Mamy zmiany w mechanice, karty bardzo często mieszają nam szyki i wymuszają konkretne działania. Chyba najbardziej podoba mi się to zazębianie się różnych kart, dzięki czemu gra ma zaskakujący przebieg. Tutaj podobnie jak w książce czy filmie, czujemy że przelewki znane z Shire się skończyły, a nieprzyjaciel ma nad nami ogromną przewagę. To przecież właśnie dlatego, drużyna pierścienia się w końcu rozpadła.
Ale nadzieja umiera ostatnia i pomimo tego, że nieprzyjaciel wyprowadził wiele ciosów, to bohaterowie Śródziemia kontynuują swoją wyprawę i zrobili kolejny krok, aby Wojna o Pierścień zakończyła się klęską Saurona! |
|
|
|
|
13thcaesar [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014
|
|
|
Tommifon a grałeś w trybie kampanii? Ciekawi mnie czy łatwiej gra się ze zdobytymi wcześniej kartami Łask, czy raczej zdobyte wcześniej karty brzemion dają się też we znaki? |
|
|
|
|
13thcaesar [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014
|
|
|
Zauważyłem ze po ukończeniu Czarnych Jeźdźców i Droga Mrocznieje gracz może posiadać od 4 do nawet 12 kart Brzemion - więc przy 12 Brzemionach w "Treason Of Saruman" mogą one mieć duży wpływ na podwyższenie poziomu trudności.
Podoba mi się karta "Fallen Into Evil" - jest bardzo tematyczna i "bolesna". |
|
|
|
|
tommifon [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014
|
|
|
Próbowałem grać w trybie pełnej kampanii, ale moja hobbicka talia poniosła druzgoce klęski. Nie miałem tyle czasu aby grać od nowa całą kampanie, więc skupiłem się tylko na nowym dodatku. Ciężko na tym etapie o wartościową recenzję, wydaje mi się, że dopiero teraz naprawdę łatwo kolekcjonuje się brzemiona. Mam wrażenie, że również są bardziej uciążliwe. Myślę, że w kolejnych rozszerzeniach twórcy dadzą więcej możliwości, aby usuwać z kampanii najgorsze z nich. Karta "Wzgórze Wypatrywania" to najlepszy przykład, jak to mogłoby funkcjonować.
Jeśli miałbym wymienić najgorsze brzemiona z możliwych to:
"Opętany smutkiem" - ta karta potrafi wyłączyć z całej gry jednego bohatera i nie da się z tym za bardzo nic zrobić
"Fatum" równie nieprzyjemna karta, błyskawicznie rośnie zagrożenie |
|
|
|
|
13thcaesar [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014
|
|
|
Fajne jest to ze na początku pierwszego scenariusza możemy praktycznie od nowa stworzyc Drużynę Pierścienia (bez ponoszenia kary +1 do zagrożenia), dodatkowo dostajemy nowe Łaski (jedną na rękę, 3 do Talii gracza) i możemy "zaplanować" jaka karta zagramy za darmo, jaka trafi na rękę, jaką wtasujemy do Talii gracza a jaką odrzucimy.
A jak uporałeś się z Balrogiem, udało ci się "przebiec" Morię zanim się pojawi, czy poświęciłeś Bohatera aby móc go pokonać, czy gnać do wyjścia z jego towarzystwem za plecami ? |
|
|
|
|
tommifon [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014
|
|
|
Właśnie o to chodzi, że za bardzo nie miałem takiej możliwości, aby z nim walczyć...
Przede wszystkim nie mogłem sobie pozwolić na stratę żadnego bohatera, grałem Glorfindelem duchem, Elladanem i Elrohirem. Wpadły mi 4 brzemiona i w kolejnym scenariuszu była masakra |
|
|
|
|
13thcaesar [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014
|
|
|
Sądzę że w przyszłych dodatkach napewno znajdzie się więcej możliwości pozbycia się Brzemion (inaczej pół talii Spotkań składałby się z samych brziemion )
Nawet Łaski starają się ograniczyć - niektóre są jednorazowego użytku. |
|
|
|
|
tommifon [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014
|
|
|
W kampanii konieczne jest chyba wsparcie Elronda jako sprzymierzeńca. On może usuwać brzemiona z bohaterów. Niestety on jest ze sfery wiedzy i wymagałby przebudowania talii, ale na pewno będę z niego korzystał |
|
|
|
|
13thcaesar [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014
|
|
|
tommifon napisał/a: | W kampanii konieczne jest chyba wsparcie Elronda jako sprzymierzeńca. On może usuwać brzemiona z bohaterów. Niestety on jest ze sfery wiedzy i wymagałby przebudowania talii, ale na pewno będę z niego korzystał |
Wiedza ma jeszcze Górnika z Żelaznych Wzgórz.
Ze sfery Ducha może pomóc Eleanora, Sprawdzian Woli i Moc Orthanku.
No i najlepiej chyba grać z Frodem z Czarnych Jeźdźców niż z Droga Mrocznieje. |
|
|
|
|
|
|