galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sokół + Slave
Autor Wiadomość
kriis88
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014   Sokół + Slave

Witam,

Jestem szczęśliwym posiadaczem Slave i Sokoła, byłem tak podekscytowany podczas zakupu, że dopiero w domu przy rozpakowywaniu zauważyłem, iż obydwa statki są w wersji oryginalnej... czyli instrukcje z dodatkowymi zasadami są po angielsku :(

Jest może gdzieś dostępna instrukcja do tych modeli po polsku? Lub czy ktoś z was, mógłby mi wytłumaczyć jak te dodatkowe zasady działają :( ?
 
     
ataman
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014   

Sokół: jego główna broń to wieżyczka, czyli strzelając z głównej broni olewasz pole rażenia i sprawdzasz tylko zasięg (1, 2 lub 3). Strzelając z tej wieżyczki trzeba pamiętać, że jest to główna broń, więc np. premie do ataku/obrony wynikające z zasięgu działają normalnie. Pole rażenia wydrukowane na tekturce/podstawce stosuje się natomiast, gdy atakujesz z broni dodatkowej (rakiety).

Slave: ten statek ma dwa pola rażenia: główne i tylne. Strzelając z głównej broni możesz wybrać czy strzelasz do tyłu, czy do przodu, ale strzelając z broni dodatkowej (działka/torpedy) musisz korzystać z podstawowego pola rażenia (czyli tego z przodu statku).

Ogólne zasady do statków z dużą podstawką:

1. Jony: jeśli duży statek dostanie 1 żeton jonu, to efekt jonów nie działa, ale żeton jonów zostaje przy statku (do czasu aż zostanie zestrzelony lub do czasu aż dostanie kolejny żeton jonów). Jeśli statek zaczyna turę z 2 lub więcej żetonami jonów, to nie wybiera manewru, tylko w fazie aktywacji leci 1 do przodu (biały manewr), a następnie zdejmuje się z niego wszystkie żetony jonów.

2. Przy rozstawianiu statków na początku gry możesz umieścić duży statek albo w całości w zasięgu 1 od swojej krawędzi albo możesz ustawić go skosem do krawędzi, ale tak, że jeden z wierzchołków podstawki będzie stykał się z krawędzią. Wtedy co prawda część podstawki będzie wystawała poza zasięg 1 od Twojej krawędzi, ale takie ustawienie jest dozwolone.

Tytuły i modyfikacje: oba dodatki zawierają nowe typy kart ulepszeń. Zarówno tytuły, jak i modyfikacje nie mają swojego symbolu na kartach statku. Zasada jest prosta: każdy statek może zostać wyposażony w jedną modyfikację i każdy statek może być wyposażony w jeden tytuł (przy czym tytuły zawsze mają ograniczenie co do typu statku, który może je mieć). W tych dodatkach dostajesz tytuły: Millennium Falcon oraz Slave-I oraz ulepszenia: Stealth Device (urządzenie maskujące), Engine Upgrade (ulepszenie silnika) oraz Shield Upgrade (ulepszenie osłon).

Stealth Device (urządzenie maskujące): działa tak, że statek dostaje +1 do zwrotności (zielone kości), ale jak zostanie trafiony, to odrzucasz kartę urządzenia maskującego.

Engine Upgrade (ulepszenie silnika): działa tak, że statek, który go dostanie zyskuje ikonę dopalacza (boost) na swoim pasku akcji. Dopalacz pozwala nam na to, by jako akcję wykonać manewr* 1 do przodu lub 1 skręt (aka: łagodnie) w lewo lub w prawo. Przy czym tego manewru (podobnie jak beczki) nie możemy wykonywać przez asteroidę ani w taki sposób, że będziemy w jego wyniku nachodzili na inny statek.
*z formalnego punkty widzenia dopalacz nie jest manewrem: nie ma przypisanego koloru i na potrzeby efektów kart nie jest traktowany jako manewr

Shield Upgrade (ulepszenie osłon): statek z tym ulepszeniem dostaje +1 osłonę.

Zostały jeszcze bomby i miny: generalna zasada jest taka, że zostawienie bomby/miny odbywa się przez dołożenie znacznika manewrów '1 prosto' do tyłu statku, a następnie umieszczeniu żetonu bomby/miny, by stykał się z takim znacznikiem manewrów. Bomby/miny mogą być zostawiane w taki sposób, że wylądują pod podstawkami innych statków. Szczegóły co do tego, jak działają poszczególne bomby/miny są opisane na kartach tych ulepszeń oraz na kartach pomocy dołączonych do dodatku, ale nie chce mi się wszystkiego tłumaczyć.

Powodzenia! :wink:
 
     
kriis88
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014   

WoW! Statki mają moc!!
 
     
kriis88
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014   

Żeton ładunku sejsmicznego powoduje obrażenia wszystkim statkom w zasięgu 1.

Czy to znaczy, że slave i pozostałe statki imperialne też oberwą?
 
     
aryss
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014   

Tak dokladnie, aczkolwiek jesli slave uzyje nawet ruch 1 do przodu to jesli nie zostanie zablokowany to powinien uciec z zasiegu razenia :)
 
     
kriis88
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014   

Poczekaj :D

Czyli mogę najpierw rzucić minę, a potem wykonać manewr ruchu?

Bo z tego co doczytałem, to ta mina eksploduje pod koniec tury.


Mam też pytanie odnośnie kart rozwinięć. Np. Mam kartę Rakiety Wstrzącowe (Atak namierzany). Żeby wykonać ten atak, muszę odrzucić tę kartę + żeton namierzenie.

Moje pytanie brzmi: Czy oprócz efektu z karty dostaję ten bonus, który jest zawsze dodawany podczas wykonywania ataku namierzonego (bez kart rozwinięć)
 
     
Patsy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014   

Co do bomb/min to inaczej się nie da, zawsze się je zrzuca przed ruchem (ale po jego wyborze).

Co do broni zużywających żeton namierzania (torpedy/rakiety), to jak go zużyjesz to nie możesz go już wydać na nic innego. Jedynie rakieta samonaprowadzająca wymaga jedynie posiadania namierzonego celu, bez odrzucania znacznika namierzania, który można normalnie użyć
 
     
Breed9000
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Cze, 2014   

Poprawka:

Miny zbliżeniowe rozkładasz jako akcję po ruchu.

Bomby - Ładunki sejsmiczne i bomby protonowe zrzucasz przed ruchem po odsłonięciu diala manewru.
 
     
kriis88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Cze, 2014   

Cytat:
Bomby - Ładunki sejsmiczne i bomby protonowe zrzucasz przed ruchem po odsłonięciu diala manewru.


Czyli zrzucam jej w mojej fazie ruchu, po odsłonięciu manewru. Zrzut i wykonanie posunięcia, dobrze rozumiem?

Czyli ogólnie tę bombę zrzuca się po ustaleniu manewru, tak więc przeciwnik gdy widzi, że bombka poszła nie może nagle zmienić zaplanowanego ruchu tylko musi go wykonać :D

Jeżeli tak, to sympatycznie :D

W sumie najlepiej jest, jak ktoś wykonuje szybciej posunięcia od nas, wtedy jak zrzucimy bąbkę obok niego, to nie może zareagowac, ponieważ swój manewr w tej turze wykonał
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Cze, 2014   

Dobrze rozumiesz. Przeciwnik nie zmieni manewru chyba, że ma kartę Nawigatora(zestaw Lambda). Może jeszcze próbować się beczkować lub boostować, żeby wylecieć poza zasięg.
 
     
kriis88
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Jak wspomniałem wcześniej, mam instrukcje do sokoła i Slave po angielsku. Wiele z tego rozumiem, ale nie pojmuje jednejrzeczy.

Jak rozmieszczać duże statki przed startem?

Zasada jest taka, że przynajmniej jeden róg podstawki musi stykać się z wyznaczoną krawędzią?

Odnośnie bomb... gdzie jest napisane o tym, że ich dropnięcie następuje przed ruchem ale po wybraniu manewrów? W instrukcji się tego nie doszukałem :(
 
     
Patsy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Odnośnie bomb, to kiedy się ich używa jest napisane na ich karcie (nie w instrukcji, czy karcie z dodatkowymi zasadami)

Bomb: "Kiedy okrywasz swój wskaźnik manewru..."
Min: jako Akcje (tu Breed9000 miał oczywiście racje)
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

kriis88 napisał/a:
Jak wspomniałem wcześniej, mam instrukcje do sokoła i Slave po angielsku. Wiele z tego rozumiem, ale nie pojmuje jednejrzeczy.

Jak rozmieszczać duże statki przed startem?

Zasada jest taka, że przynajmniej jeden róg podstawki musi stykać się z wyznaczoną krawędzią?
(


Nie musi. Zasada brzmi tak, że przy rozstawianiu podstawka dużego statku może wystawać poza zasięg 1, ale pod warunkiem, że styka się przynajmniej jednym rogiem z twoją krawędzią pola gry.
 
     
Grichalk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Czy wszystkie zasady specjalne dotyczące pola rażenia, stosowane są także w przypadku dodatkowego (tylniego) pola rażenia Slava (np. wymanewrowanie)?
 
     
Shantruin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Tak, tylne pole rażenia liczy się jak zwykłe w przypadku Backstabbera, Outmanouver itp.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13