 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Robert's Rebellion |
Autor |
Wiadomość |
guzu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014 Robert's Rebellion
|
|
|
Robert's Rebellion
Chciałbym zaproponować nową grę. Jeszcze świeża, autorstwa Erika Amberger'a http://boardgamegeek.com/...berts-rebellion
Gra jest jeszcze w fazie przygotowania - ale przecież my sami możemy ją dokończyć lub zmodyfikować na podstawie tego co autor już przygotował
Mapa
Karty rodów
Baratheon
Robert Baratheon [4] Ta karta otrzymuje +1 do siły za każdy symbol władzy lub zaopatrzenia wydrukowany na obszarze objętym bitwą
Stannis Baratheon [3] Jeśli przegrasz broniąc zamku lub twierdzy i po bitwie zachowasz chociaż jedną jednostkę na tym obszarze to przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą.
Ser Cortnay Penrose [2] [miecz][wieża]
Thoros of Myr [2] Jeśli bitwę zapoczątkował rozkaz marszu +1, ta karta otrzymuje +1 do siły, [miecz] oraz [wieża]
Selwyn Tarth[1] Jeśli kontrolujesz Tarth, ta karta otrzymuje +1 do siły kiedy walczysz na morzu lub wyspie oraz +1 do siły za każdą jednostkę znajdującą się na Tarth
Davos The Smuggler [1] Jeśli przegrasz bitwę, możesz wycofać się na teren, skąd następił atak przeciwnika
Maester Cressen [0] Wylosuj pięć Kart Losów Bitwy i wybierz jedną - zachowasz dla tej bitwy jej wartość oraz symbole bitwy
Stark
Eddard Stark [4][miecz][miecz]
Benjen Stark [3] Jeśli wygrasz, możesz usunąć jeden z rozkazów wsparcia przeciwnika, który był wykorzystany w tej biwie
Roose Bolton [2] Jeśli przegrasz tę bitwę, weź cały swój stos odrzuconych kart Rodu na rękę (razem z tą kartą)
Greatjon Umber [2][miecz]
Ser Rodrick Cassel [1][wieża][wieża]
The Blackfish [1] Podczas bitwy nie otrzymujesz strat wynikających ze zdolności kart Rodów, symboli bitwy ani kart Losów Bitwy
Catelyn Stark [0] Jeśli na obszarze ogarniętym bitwą posiadasz żeton obrony, jego wartość ulega podwojeniu
Greyjoy
Euron Crow's Eye [4][miecz]
Victarion Greyjoy [3] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział jednostki Statków (w tym wspierające jednostki Statków Greyjoyów) zapewniają premię do siły +2, a nie +1
Rodrik Greyjoy [2][miecz]
Balon Greyjoy [2] Wydrukowana siła karty Rodu twojego przeciwnika spada do 0
Dagmer Cleftjaw [1][miecz][wieża]
Aeron Greyjoy [1] Jeśli wygrasz - zdobywasz 1 żeton władzy, a przeciwnik traci 1 żeton władzy. Jeśli przegrasz - tracisz 1 żeton władzy, a przeciwnik zdobywa 1 żeton władzy
Rodrik Harlaw [0] Natychmiast zamień na planszy jeden ze swoich normalnych rozkazów na rozkaz specjalny
Lannister
Tywin Lannister [4] Jeśli wygrasz tę bitwę, otrzymujesz 2 żetony Władzy
Ser Gregor Clegane [3][miecz][miecz][miecz]
Ser Amory Lorch [2][miecz]
Ogar [2][wieża][wieża]
Gerion Lannister [1] Możesz natychmiast usunąć przylegający do obszaru bitwy rozkaz marszu lub umocnienia władzy
Ser Kevan Lannister [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Lannisterów) zapewniają premię +2, a nie +1
Cersei Lannister[0] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden dowolny żeton Rozkazu pokonanego przeciwnika
Arryn
Bronze Yohn Royce [4][miecz][wieża][wieża]
Nestor Royce [3] Jeśli wygrasz, możesz zwiększyć o 1 swoją pozycję na Torze Zaopatrzenia
Lyn Corbray [2] Jeśli atakujesz, ta karta otrzymuje [miecz][miecz]
Jon arryn [2] Ta karta otrzymuje +1 do siły za każdy rozkaz wsparcia użyty podczas tej bitwy
Vardis Egen [1][wieża]
Ser Denys Arryn [1] Ta karta otrzymuje +1 do siły za każdy wydrukowany symbol władzylub most na obszarze ogarniętym bitwą
Lysa Arryn [0] Jeśli bronisz zamku lub twierdzy, możesz natychmiast wybrać inną kartę rodu
Tyrell
Mace Tyrell [4] Natychmiast zniszcz jedną z atakujących lub broniących się jednostek Piechurów przeciwnika
Jon Fossoway [3] Jeśli się bronisz, wszystkie machiny oblężnicze (w tym wspierające Machiny Oblężnicze Tyrellów) zapewniają premię +2, a nie +0
Randyll Tarly [2][miecz][miecz]
Ser Paxter Redwyne [2] Jeśli Twoja jednostka statków (w tym wspierająca jednostki Statków Tyrellów) bierze udział w bitwie, ta karta otrzymuje +1 do siły oraz [wieża]
Alester Florent [1][wieża]
Ser Quentin Tyrell [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Rycerzy (w tym wspierające jednostki Rycerzy Tyrellów) zapewniają premię +3, a nie +2; wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Tyrellów) zapewniają premię +0, a nie +1
Queen of Thorns [0] Natychmiast usuń jeden żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę
Targaryen
Rhaegar Targaryen [4] Jeśli wygrasz bitwę, możesz przesunąć dowolną ilość jednostek na przylegający do bitwy obszar, własny lub wolny
Ser Arthur Dayne [3] [miecz][wieża]
Jon Connington [2] Jeśli twoja karta Rodu "Rhaegar Targaryen" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
Ser Gerold Hightower [2] Po bitwie możesz cofnąć na rękę Ser Jonothor Darry lub Ser Barristan Selmy
Ser Jonothor Darry [1] [miecz][miecz]
Ser Barristan Selmy [1] [wieża][wieża]
Aerys II Targaryen [0] Natychmiast przesuń przeciwnika na wybranym przez Ciebie torze wpływów lub uczyń go "Hand of The King"
Martell
The Red Viper [4][miecz][miecz][wieża]
Areo Hotah [3][wieża]
Ser Ryon Allyrion [2][miecz]
Anders Yronwood [2] Jeśli wygrasz możesz natychmiast mobilizować na obszarze ogarniętym bitwą
Ashara Dayne [1] Po bitwie, możesz zmusić jednostkę przeciwnika do wycofania na wybrany przez Ciebie obszar - jesli to możliwe
Ellaria Sand [1] Jeśli się bronisz, ta karta otrzymuje symbol fortyfikacji. Jeśli atakujesz, ta karta otrzymuje symbol miecza
Doran Martell [0] Natychmiast zamień się z przeciwnikiem na wybranym przez ciebie torze Wpływów
Warunki zwycięstwa
Natychmiastowe zwycięstwo jeśli któryś z graczy będzie kontrolował 7 zamków lub twierdz.
Warunki zwycięstwa dodatkowe:
Targaryen losuje wśród żetonów władzy jednego gracza (nie może to być oczywiście Targaryen lub Baratheon), który na początku gry będzie jego "Hand of the King".
Następnie każdy z graczy losuje bez ujawniania żetony władzy innych graczy - w ten sposób ustanawiamy warunki zwycięstwa.
The King
Posiada najwięcej wojska na planszy i ma mocne karty, jednak narażony jest na ciągłe ataki.
Wygra jeśli będzie posiadał na koniec gry najwięcej zamków i twierdz lub zdobędzie trzy obszary rodowe innych graczy.
The Loyalist
Gracz który podczas losowania wyciągnie żeton władzy Targaryena będzie jego jedynym wiarygodnym sojusznikiem. Może się ujawnić, lecz nie powinien.
Wygra jeśli Targaryen wygra grę, a on będzie kontrolował swój obszar rodowy.
The Rebel
Gracze, których celem jest obalić króla Targaryena.
Wygra jeśli Targaryen przegra oraz jeśli będzie miał więcej zamków i twierdz od przeciwnika, którego żeton władzy wyciągnął podczas losowania
The Conqueror
Gracz, który podczas losowania wyciągnął własny żeton władzy. Nie obchodzi go kto jest królem.
Wygra jeśli na koniec gry będzie miał największą ilość zamków i twierdz.
The Hand of the King
Ma wiele dodatkowych przywilejów podczas gry.
Na początku każdej tury (oprócz pierwszej) może przejrzeć wierzchnie karty z każdej Talli Westeros i jedną z nich umieścić na spodzie talii.
Decyduje o wyniku remisu z innym graczem podczas licytacji (oprócz remisu z posiadaczem Żelaznego Tronu)
Posiada jeden dodatkowy rozkaz podczas każdej tury.
Jeśli zdradzi Króla - spada na ostatnią pozycję Toru Królewskiego Dworu oraz traci przywileje.
Wygra jeśli Targaryen wygra grę oraz posiada drugą co do ilości liczbę zamków i twierdz.
Influence Tracks
Iron Throne - 1. Targaryen 2. Baratheon 3. Lannister 4. Martell 5. Arryn 6. Stark 7. Tyrell 8. Greyjoy
Fiefdoms - 1. Greyjoy 2. Baratheon 3. Targaryen 4. Tyrell 5. Arryn 6. Martell 7. Stark 8. Lannister
King´s Court - 1. Lannister 2. Targaryen 3. Stark 4. Baratheon 5. Arryn 6. Martell 7. Greyjoy 8. Tyrell
To by było na tyle z tego co zostało do tej pory przygotowane. Brakuje jeszcze setupu wszystkich rodów.
Jak Wy to widzicie? Pomysł z losowaniem sprzymierzeńców i rebeliantów mi się podoba. Jednak jeszcze bardziej podoba mi się pomysł z komentarza sugerujący, by na stałe ustalić
rebeliantów - Stark/Arryn/Baratheon oraz sprzymierzeńców króla Lannister/Tyrell/Martell - wśród nich wybieramy Hand of the King. Conqueror - Greyjoy.
Wtedy mamy wersję ociekającą tematem. Martin kiedyś prowadził grupową rozgrywkę, ale chyba średnio to wyszło. Jestem ciekawy jakby to wyglądało w praktyce
PS. to nie jest nabór |
Ostatnio zmieniony przez guzu Wto 22 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Shutt [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
Kolejne modyfikacje, brzmi fajnie, bo teraz jest większa kmina z tymi funkcjami.
Pisałbym się o ile ktoś mnie zechce z taką ilością gier |
|
|
|
 |
Jazmatos [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
Lannisterzy nigdy nie wsparli Targa. Więc nie mogą być po jego stronie. Dołączyli się na sam koniec rebelii, co również mogło by pozwolić im na bycie conquer I też uważam, że Stark/Arryn/ Baratheon muszą być w rebelii. Tyrell i Martell mogą być po stronie króla. A Lanni i Grey mogą się przyglądać, a na pewno będą obiektem zabiegów dyplomatycznych obu stron. Hmm z tym, że skoro Targ ma mieć dużą przewagę, to trzeba by naprawdę mocno zgarnizonować Barę, żeby nie padł za szybko skoro z 3 stron otoczony Trzeba wziąć poprawkę na Stannisa jedzącego szczury |
|
|
|
 |
gamaliel [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
wsparli nie wsparli
ale jednak Jaimi był w gwardii
a Tywin był namiestnikiem
a co do Baratheona to garnizon 4 na Storms End przynajmniej (tak jak w DwD) |
|
|
|
 |
Jazmatos [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
gamaliel napisał/a: | wsparli nie wsparli
ale jednak Jaimi był w gwardii
a Tywin był namiestnikiem
a co do Baratheona to garnizon 4 na Storms End przynajmniej (tak jak w DwD) |
Oj widzę fabuły nie pamiętamy Jaimie został wcielony do gwardii nieco na siłę na złość Tywinowi bo Aerys chciał go pozbawić dziedzica, a przecież pod koniec Tywin zrezygnował z bycia namiestnikiem, gdy limit obelg i poniżeń osiągnął punkt krytyczny i wyjechał z KL, aby udać się na skałę, skąd obserwował przebieg rebelii aby stanąć po zwycięskiej stronie. Ostatnim namiestnikiem to był chyba piromanta (alchemik). |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
w ogole mozna wiecej ról dorobic np;) w ogole :d |
|
|
|
 |
Jazmatos [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
W sumie powinni jak nic być też Tully w tej grze po stronie rebeliantów, jednak byli ważni. Bo tak 3 na 3 gdzie Targ ma być silniejszy ponoć. A Grey i Lanni to prędzej będą skubać rebeliantów niż króla Fabularnie to było ok, wojska się mogły przemieszczać jak chcą, ale w sumie niby jak Stark ma tutaj aktywnie wspomóc rebelie. No chyba, że wprowadzi się zasadę, że można np robić transport morski przez statki sojusznika (w tym przypadku np Arryna). |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
super pomysł, ale mapa do wyjebania ktoś żałosnie poszedł na latwizne |
|
|
|
 |
Jazmatos [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
Plus z góry jest założenie, że gra się na losy bitwy też.
Maester Cressen [0] Wylosuj pięć Kart Losów Bitwy i wybierz jedną - zachowasz dla tej bitwy jej wartość oraz symbole bitwy |
|
|
|
 |
drago3482 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
Czy ustalone jest już z góry początkowe rozmieszczenie wojsk, bo to też w miarę ważna informacja |
|
|
|
 |
Shutt [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
Mapę trzeba prawie na pewno zmienić o ile Stark ma walczyć z Targiem.
Tyrella dalbym na neutrala, bo inaczej Bara ma prze... |
|
|
|
 |
guzu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
drago3482 napisał/a: | Czy ustalone jest już z góry początkowe rozmieszczenie wojsk, bo to też w miarę ważna informacja |
w materiałach ustawienie Targa, Bara i Arryna tylko |
|
|
|
 |
lord mormont [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
Shutt napisał/a: | Mapę trzeba prawie na pewno zmienić o ile Stark ma walczyć z Targiem.
Tyrella dalbym na neutrala, bo inaczej Bara ma prze... |
wydaje mi się, ze z tymi kartami ma spore szanse, nawet otoczony...
... o ile Stark i Arryn szybko uderzą z Północy |
|
|
|
 |
guzu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
Jazmatos napisał/a: | Plus z góry jest założenie, że gra się na losy bitwy też.
Maester Cressen [0] Wylosuj pięć Kart Losów Bitwy i wybierz jedną - zachowasz dla tej bitwy jej wartość oraz symbole bitwy |
nie koniecznie, można grać i bez losów, a tylko dla Cressena wylosować
Jazmatos napisał/a: | No chyba, że wprowadzi się zasadę, że można np robić transport morski przez statki sojusznika (w tym przypadku np Arryna). |
myślę, że byłoby to nawet wskazane, tylko wtedy mamy te role ujawnione |
|
|
|
 |
Jazmatos [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
Ale to co z tego, że mamy? Ja sobie zdaję, że może fajny element losowy jest i losowanie i w ogóle, ale jaki to ma sens? Albo się robi modyfikacje fabularną, albo się udaje, że się robi używając tylko nazwy. Bo tak to Tyrell i Martell mógłby wylosować rebeliantów, a Stark i Bara Lojalistów i jaki by to miało sens? Ja z góry bym role przydzielił, a losował to kto kim zagra po prostu |
|
|
|
 |
|
|