galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
#PBF 69 - Nabór i dyskusja
Autor Wiadomość
figol
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   #PBF 69 - Nabór i dyskusja

Witam. Chciałbym poprowadzić nową grę na forum. Zapraszam do zapoznania się z opisem.

Rozgrywka dla 7 osób. Wygrywa ród, który zdobędzie 7 punktów zwycięstwa (czyli zamków i twierdz), albo w 10 turze zgodnie z instrukcją. Rody wybierane, kolejność według licytacji. Licytacja o tory wpływów. Draft kart rodów. Następnie, każdy z graczy dla swoich kart rodu wybiera nazwę i ustala siłę karty. Podczas faz Westeros gracze będą decydować o wydarzeniach na najbliższa turę, biorąc udział w tajnym głosowaniu. Głosując na wydarzenie gracze będą wydawać punkty wpływów. Informację o aktualnej ilości punktów wpływów będzie miał tylko dany ród i GM.

Wymagam od graczy atakujących rozpisywania bitew. Nie jest to konieczne, gdy ktoś pisze z telefonu. Inne powody też zaakceptuję. Przykładowa forma poniżej listy kart do draftu.

PW do GM powinno być zatytułowane #69 Nazwa rodu. Jeśli jest to licytacja warto napisać wartość w tytule.


1. Mapa:
    MAPA
    Układ mórz podobny do tego z #52. Ilość zamków, beczek, koron w okolicy obszarów początkowych rodów jest różna, tak aby wybór rodów miał znaczenie. Szare tarcze z '2' to garnizony.
    Dodatkowo zaopatrzenie znajdziemy na równinach i lasach, a korony w górach. Myślę, że angielskie nazwy to nie problem. Obciąłem w kilku przypadkach 'the' aby skrócić nazwy. Wszelkie uwagi i rady co do mapy możecie zgłaszać.


2. Przygotowanie gry:
    - Każdy gracz otrzymuje 20 żetonów władzy. 15 żetonów musi zostać wykorzystane w etapie przygotowania, pozostałe 5 żetonów jest już na mapie. Z tymi pięcioma żetonami gracze rozpoczną pierwszą turę. Nie można zostawić sobie mniej lub więcej niż 5 żetonów na pierwszą turę. Nadmiarowe żetony przepadną.
    - Teraz każdy gracz ma 15 żetonów władzy do wydania w licytacjach

3. Licytacje:
    -Licytacja kolejności wybierania (PW do mnie). Zgodnie z ilością wydanych żetonów przydzielę graczom numery od 1 do 7.
    W przypadku remisu wyższą pozycje zajmie osoba z krótszym stażem na forum :smile:
    - W kolejności 1234567 gracze wybierają rody
    -Licytacja Żelaznego Tronu (przy remisach decyduje osoba z numerem 1)
    -Licytacja Miecza
    -Licytacja Kruka: ilość żetonów będzie od razu znana po licytacji miecza, ponieważ wszystko należy wydać
    - W tym momencie każdy ród posiada 5 żetonów władzy


4. Draft kart rodu:
    - Wybieracie karty w kolejności 1234567 7654321 1234567 7654321 123... (te same numery co podczas wybierania rodu)
    - Każdy ród musi posiadać 7 kart rodu o sile dokładnie 4 3 2 2 1 1 0
    - Po wybraniu wszystkich siedmiu kart gracze wybierają dla swoich kart wartości siły z zakresu podanego w nawiasie oraz nazwę postaci

5. Sposób wyboru wydarzeń:
    - Każdy ród otrzymuje na początku gry 20 punktów wpływów
    -Zgodnie z instrukcją w pierwszej turze nie ma wydarzeń
    -Począwszy od drugiej tury, przed fazą Westeros (w fazie wybierania wydarzeń) gracze wysyłają mi na PW informację, które wydarzenia i za ile licytują
    -Przykład wiadomości:
    Starcie Królów: 2
    Jesienne deszcze: 1
    -wydarzenia z największa ilością wydanych punktów wejdą w życie, w przypadku remisów, wydarzenia będą losowane (spośród wydarzeń o największej liczbie głosów)
    -Licytacja nie będzie ujawniona
    -Aktualna ilość punktów wpływów zna tylko GM i dany ród oczywiście
Ostatnio zmieniony przez figol Sro 16 Lip, 2014, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
figol
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

Lista kart do draftu:

    [0-4] Jeśli wygrasz przeciwnik będzie musiał odrzucić 2 żetony władzy za każdą wycofującą się jednostkę. Każda za którą nie odrzuci zostaje zniszczona.

    [0-4] Jeśli wygrasz bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodnie z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek.

    [0-4] Ta karta kopiuje symbole bitwy karty przeciwnika, nawet te które są dodane z zdolności.

    [0-4] Jeśli wygrasz możesz awansować piechura biorącego udział w bitwie do wieży oblężniczej. (posiadacz tej karty zaczyna grę z dodatkową jednostką wieży oblężniczej)

    [0-4] Przeciwnik wybiera: wydrukowana siła jego karty rodu zostaje zignorowana lub tekst oraz symbole bitwy jego karty zostają zignorowane

    [0-4] Natychmiast cofnij na rękę wybraną swoją kartę rodu ze stosu odrzuconych, wydrukowana siła tej karty musi być mniejsza lub równa wydrukowanej sile zagranej karty przeciwnika.

    [0-4] Jeśli przegrasz tę bitwę twoje jednostki nie są rozbite. Możesz wycofać się na dowolne pole, włącznie z tym zawierającym Żeton Władzy należący do innego gracza.

    [0-4] Otrzymujesz 1 żeton władzy za każdą kartę rodu na ręce więcej od przeciwnika.

    [0-4] Jeśli przeciwnik zagrał kartę z tekstem, natychmiast możesz odrzucić tą kartę na stos odrzuconych, a następnie wybrać nową kartę rodu.

    [0-4] Weź 3 żetony władzy, za każdą jednostkę która zginęła w tej bitwie.


-----------------------------------------

    [0-3] Po bitwie możesz przejrzeć karty na ręce przeciwnika i odrzucić z nich jedną wybraną kartę

    [0-3] Siła wspierających statków wynosi 0. Twoich statków, przeciwnika i innych rodów.

    [0-3] W fazie przygotowania, wybierz nazwę obszaru lądowego. Jeśli atakujesz lub bronisz nazwanego obszaru ta karta otrzymuje +2 siły i miecz.

    [0-3] Natychmiast zredukuj wybraną wspierającą lub biorącą udział w bitwie jednostkę rycerza do piechura należącą do przeciwnika lub gracza wspierającego przeciwnika.

    [0-3] Ta karta otrzymuje symbol miecza. Po bitwie, jeśli co najmniej jedna jednostka przeciwnika została zniszczona w tej bitwie możesz cofnąć na rękę tę kartę.

    [0-3] Możesz natychmiast anulować wybraną przez przeciwnika kartę Rodu i cofnąć ją na jego rękę. Musi on wybrać i ujawnić inną kartę Rodu. Jeśli nie posiada innej karty Rodu na ręce, podczas tej bitwy nie może wykorzystać karty Rodu (Tyrion bez zmian)

    [0-3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć swoje jednostki z obszaru ogarniętego bitwą na wybrany sąsiadujący obszar lądowy, który kontrolujesz. Można przesunąć dowolną liczbę jednostek, ale wszystkie opuszczające ten obszar, muszą udać się na ten sam sąsiadujący obszar. Jeśli obszar opuszczą wszystkie jednostki, gracz może zostawić na tym obszarze żeton władzy, aby ustanowić nad nim kontrolę.

    [0-3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz usunąć znajdujący się na obszarze bitwy rozkaz i umieścić na nim rozkaz wsparcia lub obrony (lub przełożyć go z innego pola).

    [0-3] Zignoruj tekst zdolności karty rodu przeciwnika x2

    [0-3] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Lenników, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza. Twój przeciwnik nie może użyć Ostrza z Valyriańskiej Stali w tej bitwie.

    [0-3] Natychmiast pobierz tyle Żetonów Władzy ile wynosi wydrukowana siła karty rodu przeciwnika


------------------------------

    [0-2] Po bitwie, wykonaj akcję Kruka Posłańca. Nie możesz wykorzystać rozkazu najazdu. (Nie można przekroczyć limitu specjalnych rozkazów, ani wykładać rozkazów zabronionych w danej turze.)

    [0-2] Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika. Możesz natychmiast użyć tej specjalnej zdolności jakby była opisana na tej karcie.

    [0-2] Jeśli wygrasz tę bitwę, zamiast zdejmować z obszaru ogarniętego bitwą żeton Rozkazu, możesz go przejąć i wykorzystać jak swój własny.

    [0-2] Jeśli atakujesz +2 siły, jednostki wycofują się nierozbite na czas trwanie tej bitwy (Twoje i Przeciwnika). Jeśli sie bronisz ta karta nie wywiera żadnego efektu.

    [0-2] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.

    [0-2] Natychmiast usuń żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru ogarniętego bitwą.

    [0-2] Natychmiast usuń żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę.

    [0-2] Jeśli wygrasz tę bitwę, zamień jedną z jednostek pokonanego przeciwnika na własną (zanim przeprowadzi on odwrót). Nie możesz tego zrobić, jeśli zostałby przekroczony limit Zaopatrzenia.

    [0-2] Możesz usunąć dowolny rozkaz wsparcia z planszy. Ród, któremu usunięto wsparcie otrzyma 3 żetony władzy.

    [0-2] W tej bitwie siła wsparcia udzielonego Tobie przez inne rody liczy się podwójnie.

    [0-2] Ta karta otrzymuje +1 siły za każdy punkt zwycięstwa mniej od przeciwnika.

    [0-2] Jeśli wygrasz możesz przesunąć się o 2 pozycje do góry na wybranym torze wpływów.

    [0-2] Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów.

    [0-2] Po bitwie, możesz zamienić miejscami 2 twoje żetony rozkazów na planszy lub przemieścić swój rozkaz na obszar bez rozkazu.


------------------------------

    [0-1] Otrzymujesz +2 siły i dwa symbole miecza jeśli posiadasz w tej bitwie więcej jednostek piechurów, niż przeciwnik. (liczy się tylko jednostki znajdujące się na obszarze bitwy)

    [0-1] Za każdą kartę Rodu na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje symbol miecza.


    [1-4] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.

    [1-4] Natychmiast, ta karta i karta rodu przeciwnika są odrzucane. Następnie wybierzcie nowe karty rodu (zakryte). Ten efekt nie działa, gdy któryś z graczy zagrał ostatnia kartę.


    [1-3] Po bitwie przeciwnik wybiera i wraca na rękę kartę o najmniejszej wydrukowanej sile ze stosu kart odrzuconych. Po czym płaci Tobie ilość żetonów władzy równą wydrukowanej sile.

    [1-3] W tej bitwie siła kart rodu liczy się podwójnie (twoja i przeciwnika)


    [1-2] Twoja ostateczna siła armii wynosi 4 lub może być obliczona w sposób zgodny z zasadami.

    [3-4] Podczas tej bitwy wygrywa ród o mniejszej ostatecznej sile. Remisy są rozstrzygane w kolejności odwrotnej toru Lenników.


------------------------------

    [0-4] [miecz] nielimitowana ilość

    [0-4] [wieża] nielimitowana ilość

    [1-4] [wieża][wieża] x2

    [0-3] [miecz][miecz] x3

    [0-2] [miecz][miecz][miecz]

    [3-4] [wieża][wieża][wieża]

    [0-4] [miecz][wieża]

    [1-2][miecz][miecz][wieża]

    [3-4][miecz][wieża][wieża]
Ostatnio zmieniony przez figol Czw 24 Lip, 2014, w całości zmieniany 20 razy  
 
     
figol
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

[b]Bitwa o Moat Cailin[/b]

[8] Atakujący [b][color=black]Greyjoy[/color][/b]
[list][0] marsz +0
[2] rycerz
[4] [[color=grey]Stark[/color]] Winterfell (wsparcie): rycerz, rycerz
[1] [b]Dagmer Rozcięta Gęba [1][/b] [miecz][wieża]
[0] [color=red]ostrze nie używa[/color]
wyżej na torze Lenników[/list]

[6] Obrońca [b][color=gold]Baratheon[/color][/b]
[list][4] rycerz, rycerz
[2] [b]Brienne z Tarth [2][/b] [miecz][wieża][/list]

[b][color=black]Greyjoy[/color][/b] wygrywa.
[b][color=gold]Baratheon[/color][/b] przegrywa i wycofuje rycerzy na The Twins.

lub wersja uproszczona:

[b]Bitwa o Moat Cailin[/b]

[8] Atakujący [b][color=black]Greyjoy[/color][/b]

[6] Obrońca [b][color=gold]Baratheon[/color][/b]

[b][color=black]Greyjoy[/color][/b] wygrywa.
[b][color=gold]Baratheon[/color][/b] przegrywa i wycofuje rycerzy na The Twins.

lub w innej formie o ile będzie dobrze przekazana informacja
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   



Gdybym miał się zgłaszać do jakiejś gry, to byłaby to ta <3 Niestety nie mam takiej możliwości, ale postaram się napisać jak najwięcej uwag i własnych propozycji - prawdopodobnie jutro. Tymczasem wyrażę tylko swoją ogromną aprobatę dla faktu, że tak niezwykła gra dostanie numer 69 :D Czekałeś specjalnie? ;)
 
     
figol
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

Jak pojawią się dziś pytania to odpowiem chętnie jutro bo na meczyk idę :grin:

Martin napisał/a:
Czekałeś specjalnie? ;)

Nie czekałem, dziś większość zrobiłem :smile: Zorientowałem się jak pisałem temat posta :grin:
 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

Hmm ja też się załapię chętnie. Niby mam kilka gier, ale w 55 i 57 to już tak raczej duchem, więc za dużo czasu im nie poświęcam, także to by była 3 gra. A jeszcze nie miałem okazji zagrać z draftem. Hmm ja mam takie pytanie tylko o te punkty wpływów? Jak rozumiem mamy 10 na wstępie i jak je stracimy to już ich nie mamy do końca? Fajny element, tylko tak się zastanawiam, że jak ktoś będzie pod murem i np będzie potrzebował licytacji czy mobilki to nie zużyje większości na raz. Bo to się jednak nieco różni od tej licytacji za ŻW z 52. Ale może to i lepiej, choć może nie wiem, po 5 tych punktów i co turę dostajemy po 1? Ale to tylko taka propozycja.

Rody losowane czy wybierane? I czemu tylko Stark nie ma konia?

Tak jak mówię bardzo chętnie zagram, chyba żeby draft miał być już jutro to nie, ale jeśli w poniedziałek czy inny termin to bardzo chętnie. Jeszcze później napiszę jakieś propozycje kart.
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

ja chetnie:d w koncu to moja ulubiona wersja :D :*
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

Jazmatos napisał/a:
chyba żeby draft miał być już jutro

Jutro o 22, nie? ;p
 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

A jak wam to wychodziło w praktyce ta I licytacja o tory? Bo ja widzę w tym sens na zwykłym mapach. W 52 czego nie wykorzystało się w I licytacji zostawało na potem, tutaj nie. A wiadomo, że skoro jest tak zbalansowana mapa to większości będzie zależało na gwiazdkach a znacznie mniej na mieczu czy tronie.
 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

Martin napisał/a:
Jazmatos napisał/a:
chyba żeby draft miał być już jutro

Jutro o 22, nie? ;p


Znaczy ja jutro na cały dzień w góry jadę i pewno jakoś tak właśnie wrócę, ale pewno i tak nie wszystko zostanie do jutra przygotowane żeby móc ruszyć, więc raczej jestem spokojny :)
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

arryn ma tylko 2 zamki w poblizu a np bara 4
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

Nvm, wygląda na to ze zaliczasz się do wąskiego grona ludzi którzy jutro nie będą oglądać finału mundialu :p mimo wszystko nie wierze ze figol zrobi draft jutro wieczorem
 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

Martin napisał/a:
Nvm, wygląda na to ze zaliczasz się do wąskiego grona ludzi którzy jutro nie będą oglądać finału mundialu :p mimo wszystko nie wierze ze figol zrobi draft jutro wieczorem


Ja wolę kosza (NBA), a finały już dawno były :P Piłka nożna zaiste mnie tak jakoś średnio :) Choć jak się wyrobię to może rzucę okiem :D
 
     
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lip, 2014   

Zgłaszam się, a jakieś uwagi (jeśli takie będę miał) wrzucę po meczu jak ogarnę ten temat dokładnie :D .
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Lip, 2014   

Też się zgłoszę. :D Karty zaraz zgłębię to może coś zarzucę, ale podoba mi się innowacyjna północ i twierdza w bliźniakach dostępna z 2 stron westeros. :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13