 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Gra na 4 |
Autor |
Wiadomość |
TheNameless [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Paź, 2014 Gra na 4
|
|
|
Witam
Wiele osób mówi o niezbalansowanej grze między 4 rodami. Baratheon może spokojnie podbijać południe (czasem też Lannister, zależy od ruchów Greyjoya) a pozostali walczą o przebicie się. Proponuję więc by Słoneczna Włócznia, Słony Brzeg i Yronwood były zablokowane. Co o tym myślicie? |
|
|
|
 |
Czarny Jaszczur [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Paź, 2014
|
|
|
W instrukcji podany wariant na czterech graczy wskazuje ród Greyjoy do gry, co dyktowane było tylko względami fabuły z serialu w momencie wydania drugiej edycji. Osobiście gdy grywam na żywo w mniej niż sześć osób to dajemy do gry ród Tyrell, jest o niebo lepiej [LUB używamy dodatku 'Uczta dla Wron"]
Jazmatos napisał/a: | Tak odnośnie różnych wariantów dla 3-4-5 graczy natrafiłem kiedyś na te stronkę.
http://www.mcfretn.nl/GoT345players_allhouses.pdf
Zawiera wszystkie warianty. Choć ja często jak tak grywam to idziemy dalej bo Pyke bez Greya musi być jednak być zablokowane, ale tak dla nowych graczy jest to fajna rozpiska. |
Polecam link z powyższego cytatu. Znajdują się tam wszystkie możliwe warianty wraz z polami które należy zblokować a na których należy nałożyć neutralny garnizon. Wybierzcie ten który najbardziej Wam odpowiada, np w oparciu o własne upodobania i sympatie, i rozegrajcie kilka gier.
Życzę owocnych sojuszy, rzucania kłód pod nogi, sztyletowanie oraz Krwawych Godów nie tylko przy Bliźniakach |
|
|
|
 |
TheNameless [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Paź, 2014
|
|
|
Dzisiaj rozegrałem taką partię (wariant z Tyrellem zamiast Greyjoya) i to Stark miał trochę za łatwo. Podbił północ, Seagard i Orle Gniazdo mając 5 zamków, dzięki sojuszowi z Lannisterem zdołał podbić szybko jeszcze dwa Bartheonowi. Sam nie wiem. Można by w tym wariancie zablokować oprócz Pyke jeszcze Palec Flinta. |
|
|
|
 |
Czarny Jaszczur [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014
|
|
|
Spróbujcie wariantów z powyższego linku. I jedna uwaga, odradzam trwających całą grę sojuszy, w tej grze należy działać zapobiegawczo i elastycznie. Przyzwolenie na rosnącą potęgę jednego z rodu zazwyczaj kończy się osiągnięciem przez niego miażdżącej przewagi a co za tym idzie także zwycięstwa. Z tego co napisałeś można wywnioskować że Lannister w pewien sposób włożył Starkowi koronę na głowę, zapominając o słowach słodkiej Cersei
Cytat: | "W grze o tron zwyciężasz albo umierasz. Nie ma ziemi niczyjej.” |
Jest tylko jedno pierwsze miejsce, pozostali są przegranymi w walce o Tron |
|
|
|
 |
Dredzilla [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014
|
|
|
Wszystkie te warianty maja za duzo zamków, my grajac np 4 rodami, dajemy maks 13-14 zamkow |
|
|
|
 |
|
|