 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Co robimy źle? |
Autor |
Wiadomość |
bellatrix850 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014 Co robimy źle?
|
|
|
Witajcie. Chcemy z Narzeczoną zasięgnąć porady. Otóż gramy od tygodnia w X-Wing, ogólnie bardzo się nam podoba, ale mamy jeden problem-Imperium zawsze przegrywa. Jakbyśmy nie składali eskadr-zawsze kończy się jego klęską-największym sukcesem do tej pory było strącenie 2 X-Wingów z eskadry 3 X-Wingi i 1 Y-Wing vs. 4 Myśliwce i jeden Tie Advanced. Dzisiejsza gra zakończyła się kompletną klapą, Imperium nie zdołało zadać nawet jednego uszkodzenia X-Wingom. Rakiety protonowe dokonały dzieła zniszczenia. Nie pomaga zamienianie się stronami, modyfikowanie liczby statków, uzbrojeń, stosowanie beczek, skupień i uników.
Gramy na 100 punktów, dysponujemy 2 podstawkami i pierwszym cyklem dodatków.
Będziemy wdzięczni za wszelkie sugestie.
Dziękujemy. |
|
|
|
 |
Teokrata [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
problem w tym, ze imperium jest za malo, na poziomie core setu i 1 fali dodatkow najlepsze co Imperium moze wystawic to 7 TIE fighterow z Howlrunner na czele albo 8 zwyklych na tych statkach, które macie chyba najlepsze co moze wystawić Imperium to:
Empire - 100 points
Darth Vader/TIE Advanced (29) + Cluster Missiles (4)
Howlrunner/TIE Fighter (18) + Determination (1)
4x Academy Pilot/TIE Fighter (12)
najprosciej bedzie jednak dokupic Slave I i za 33 punkty w miesjce vadera z rakietami wchodzi Bounty Hunter |
|
|
|
 |
Breed9000 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Imperium jest "trudniejsze w obsłudze". Sztuka wygrywania imperium polega na ograniczaniu możliwości ofensywnych przeciwnika. - wychodzenie z pola ostrzału kiedy jest to możliwe oraz "branie" uników na oczywistych celach dla rebelii.
Ten artykuł być może trochę pomoże.
http://www.x-wing.pl/beczka-w-kosmosie/ |
|
|
|
 |
mateuszboo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2014
|
|
|
Miałem ten sam problem w momencie, gdy mój oponent wystawił B-Winga (wcześniej go nie miał).
Tie Advanced/Tie Bomber to statki bardzo sytuacyjne. Mocno polecam zakup Firespray'a (Slave I) i/lub Tie Phantoma. Ten pierwszy wystawiany z Ciężkim Działem Laserowym (HLC) i asystą Jonusa (Tie Bomber) jest straszliwym problemem dla Rebelii, natomiast Phantom to najokrutniejszy kąsacz, jakiego Imperium widziało. Mimo 2 punktów kadłuba i 2 tarcz, z umiejętnym użyciem Zaawansowanego Systemu Maskującego (ACD) jest praktycznie nie do skubnięcia, łatwo wskoczyć nim komuś na plecy, a przy pomocy Wymanewrowania jest to totalny killer (np. przy wejściu na plecy B-Winga w zasięgu 1 mamy 5 kości ataku, zwykle z dostępnym skupieniem, gdy nasz przeciwnik ma zredukowaną do 0 liczbę kości obrony - miazga). |
|
|
|
 |
Teokrata [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2014
|
|
|
z tego co macie przeciwko b-wingom (innym statkom z 1 obrony) dobre sa cluster missiles na Vaderze (bo ma focus + target lock i np predatora), TIE swarm (7-8 statkow) wlatujacy na zasieg 1, faktycznie firespray z HLC i np reconem za 43 punkty a jesli przeciwnik lata na niskich pilot skillach to kup phantoma, wez whispera z veteran instincts albo echo z push the limit do tego advance cloacking device i jesli chcesz go przypakowac recon i fire control system, rebelia bedzie miala duzy problem z takim statkiem. Bwingi nie sa zbyt manewrowe wiec bedzie je tez karcil np Boba Fett z navigatorem i outmanevrem i tutaj tez jest opcja na HLC ale taki statek bedzie drogi punktowo. ja osobiscie preferuje interceptory, ale te statki sa "kruche" i trudne w lataniu |
|
|
|
 |
Patsy [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2014
|
|
|
Teokrata napisał/a: | echo z push the limit do tego advance cloacking device |
akurat to należy do raczej słabych pomysłów. Po wykonaniu drugiej akcji z "push the limit" Pahntom dostaje stresa i po ataku nie może wykonać akcje wejścia w cloaka z "advance cloacking device" i aż prosi się o zestrzelenie.
Co do rakietowego Vadera, to z cluster missiles dobrze współgra talent celność - dzięki niemu możesz zamienić w obu wykonywanych atakach oczka w hity, a nie w jednym na co pozwala focus. |
|
|
|
 |
Teokrata [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Sie, 2014
|
|
|
Patsy napisał/a: | Teokrata napisał/a: | echo z push the limit do tego advance cloacking device |
akurat to należy do raczej słabych pomysłów. Po wykonaniu drugiej akcji z "push the limit" Pahntom dostaje stresa i po ataku nie może wykonać akcje wejścia w cloaka z "advance cloacking device" i aż prosi się o zestrzelenie. |
przeciez druga akcje takim Echo robisz po darmowej akcji cloack z ACD tak samo jak Turrem |
|
|
|
 |
Patsy [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Sie, 2014
|
|
|
Teokrata napisał/a: | Patsy napisał/a: | Teokrata napisał/a: | echo z push the limit do tego advance cloacking device |
akurat to należy do raczej słabych pomysłów. Po wykonaniu drugiej akcji z "push the limit" Pahntom dostaje stresa i po ataku nie może wykonać akcje wejścia w cloaka z "advance cloacking device" i aż prosi się o zestrzelenie. |
przeciez druga akcje takim Echo robisz po darmowej akcji cloack z ACD tak samo jak Turrem |
No ale jak dobrze czytam zasady to jest na odwrót, według kart, kolejność jest taka:
1)zwykła akcja w fazie akcji
2)"po wykonaniu akcji", a więc jeszcze w fazie akcji, a nie jak wykonasz atak czy co innego, akacja z PTL + stres(od tego momentu nie można wykonać żadnej akcji)
3)atak
4)i tu by była darmowa akcja z ACD (albo Turra), której nie można zrobić z uwagi na żeton stresu |
|
|
|
 |
Rogue30 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Sie, 2014
|
|
|
Patsy napisał/a: | 2)"po wykonaniu akcji", a więc jeszcze w fazie akcji, a nie jak wykonasz atak czy co innego |
"po wykonaniu akcji" działa też po wykonaniu darmowej akcji, czyli:
zwykła akcja
atak -> darmowa akcja ze zdolności karty (np. ACD, Turr) -> druga darmowa akcja z PTL |
|
|
|
 |
Patsy [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Sie, 2014
|
|
|
Hmm, no tak, nad takim zastosowanie PTL po darmowej akcji się nie zastanawiałem i się z nim jeszcze nie spotkałem, z drugiej strony mocno ogranicza to wybór manewrów na następną turę co dla Phantoma jest ważne (choć oczywiście Echo to dotyczy w mniejszym stopniu) i bywa ryzykowne, w sytuacji gdy przeciwnik jest nam w stanie wpakować drugiego stresa. |
|
|
|
 |
Teokrata [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014
|
|
|
Patsy napisał/a: | Hmm, no tak, nad takim zastosowanie PTL po darmowej akcji się nie zastanawiałem i się z nim jeszcze nie spotkałem, z drugiej strony mocno ogranicza to wybór manewrów na następną turę co dla Phantoma jest ważne (choć oczywiście Echo to dotyczy w mniejszym stopniu) i bywa ryzykowne, w sytuacji gdy przeciwnik jest nam w stanie wpakować drugiego stresa. |
coś za coś, teoretycznie ryzykowane już jest latanie statkiem za 40 punktów i 4hp |
|
|
|
 |
|
|