galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o zasady
Autor Wiadomość
ryan75 

Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 2
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   Charli Kane

Witam
Od niedawna jestem posiadaczem EH i proszę o ewentualną odpowiedż.

W ALMANACHU jest napisane:
"Charlie nie może użyć swojej zdolności akcji
na badaczu, który jest Wstrzymany.
Tej zdolności akcji można użyć na badaczu,
który nie wykonał jeszcze żadnej akcji."

natomiast w ERRACIE
"P: W jaki sposób działa zdolność akcji Charliego Kane’a?
O: Zdolność akcji Charliego Kane’a może pozwolić innemu
badaczowi wykonać dodatkową akcję, niezależnie od tego czy
ten badacz wykonywał już akcje w tej rundzie, czy nie. Jednakże
ten efekt nie może wpłynąć na Wstrzymanych badaczy."

Reasumując: Czy działa na każdego z badaczy (z wyjątkiem WSTRZYMANYCH) czy tylko na tych którzy jeszcze nie wykonali Akcji?
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   Re: Charli Kane

ryan75 napisał/a:
Reasumując: Czy działa na każdego z badaczy (z wyjątkiem WSTRZYMANYCH) czy tylko na tych którzy jeszcze nie wykonali Akcji?
Na dowolnego badacza z wyjątkiem wstrzymanych.

Przy okazji: Podałeś cytat z FAQ nie z erraty.
Errata koryguje błędy. FAQ tylko dokładniej wyjaśnia kwestie które mogły być niewystarczająco jednoznaczne.
 
     
ryan75 

Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 2
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017   Aktywna Tajemnica

Witam

Właśnie skończyłem rozgrywkę z Nephren-Ka i na samym końcu wystąpiło kilka wątpliwości.
W Instrukcji z dodatków jest napisane:

"W tym rozszerzeniu wprowadzono nową mechanikę „postępu
aktywnej Tajemnicy”. Ze względu na zróżnicowanie Tajemnic
będzie ona wywierać różne efekty. Kiedy ma nastąpić postęp
aktywnej Tajemnicy, aktywny badacz wykonuje jedną
z poniższych czynności, zależnie od sytuacji:
^ Jeśli Aktywna Tajemnica wymaga umieszczania na karcie
żetonów, umieść na niej jeden żeton odpowiedniego rodzaju.
•  Wskazówki, Bramy i Potwory umieszczane wówczas na
Aktywnej Tajemnicy, losuje się z odpowiedniej puli."

Moją trzecią Tajemnicą było Przeczesywanie Egiptu gdzie do rozwiązania potrzeba połowy plugastw.
1) Pytanie czy po aktywowaniu tej Tajemnicy umieszczam 1 żeton plugastwa?

W miedzy czasie przebudził się Przedwieczny i do rozwiązania odpalona została Ostateczna Tajemnica gdzie trzeba umieścić Wskazówki.
2) Pytanie czy do ostatecznej Tajemnicy maja zastosowanie wyżej cytowane zasady.

3) Kolejne pytanie dotyczy efektu spotkania:
ulepszasz 1 umiejętność i otrzymujesz zaklęcie.
Wylosowałem zaklęcie mówiące że raz na rundę mogę ulepszyć ponownie ulepszana umiejętność.
Stąd pytanie czy zaklęcie zadziała?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   Re: Aktywna Tajemnica

ryan75 napisał/a:
Moją trzecią Tajemnicą było Przeczesywanie Egiptu gdzie do rozwiązania potrzeba połowy plugastw.
1) Pytanie czy [-]po aktywowaniu[/-] tej Tajemnicy umieszczam na niej 1 żeton plugastwa?
W przypadku tej tajemnicy: Masz do wyboru położyć na niej żeton plugastwa lub położyć na niej wskazówkę.
ryan75 napisał/a:
W miedzy czasie przebudził się Przedwieczny i do rozwiązania odpalona została Ostateczna Tajemnica gdzie trzeba umieścić Wskazówki.
2) Pytanie czy do ostatecznej Tajemnicy maja zastosowanie wyżej cytowane zasady.
Ostateczna Tajemnica mimo swojej mylącej nazwy nie jest tajemnicą. Nie dotyczą jej żadne zasady czy efekty dotyczące tajemnic.
ryan75 napisał/a:
3) Kolejne pytanie dotyczy efektu spotkania:
ulepszasz 1 umiejętność i otrzymujesz zaklęcie.
Wylosowałem zaklęcie mówiące że raz na rundę mogę ulepszyć ponownie ulepszana umiejętność.
Stąd pytanie czy zaklęcie zadziała?
Jestem na 70% pewien że nie zadziała.
 
     
Lovecrusader 

Wiek: 27
Dołączył: 26 Lut 2016
Posty: 15
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017   

Wydaje mi się, że nie możesz użyć w tym wypadku zaklęcia, ponieważ w momencie ulepszania jeszcze go nie miałeś.
 
     
alex_anderson 

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 154
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017   

Cześć,

Takie podstawowe zasady. Mianowice, jak dociągacie karty zaklęć.

Instrukcja mówi o tym żeby zaklęcia ułożyć w stosik i teraz jeśli wydarzenie mówi mi dociągnij zaklęcie typu rytuał to biorę pierwsze jakie się trafi idąc od góry w stosie?
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017   

alex_anderson napisał/a:
Instrukcja mówi o tym żeby zaklęcia ułożyć w stosik i teraz jeśli wydarzenie mówi mi dociągnij zaklęcie typu rytuał to biorę pierwsze jakie się trafi idąc od góry w stosie?
Pierwszy Rytuał, którego jeszcze nie masz, jaki się trafi sprawdzając od dołu stosu.

Karty dwustronne ciągniemy od dołu bo karta na górze jest widoczna.
Gdyby na wierzchu był Rytuał to wiedziałbyś że dostaniesz właśnie tę kartę i wiedziałbyś czy jest sens starać się o otrzymanie danego Rytuału czy też nie.
 
     
alex_anderson 

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 154
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017   

Od dołu! 100%?

To ma sens w sumie :)
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Zerknij do Almanachu pod hasło "Dwustronne karty".
_________________
Moje planszówki
 
     
alex_anderson 

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 154
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017   

Tak wszystko jasne.

Mam pytanie o potężnego potwora, bo jest napisane że on może zginąć tylko jeśli straci swój limit zdrowia poprzez obrażenia i nie może zostać zabity automatycznie przez efekt.

Moje pytanie czy można go zabić za pomocą karty przedmiotu kwarantanny który mówi o tym żeby wybrać pole i zadać 4 obrażenia wszystkim potworom na tym polu. Teraz tak karta jasno mówi o ZADANIU OBRAŻEŃ. W naszym przypadku potęzny potwór miał 4 wytzymałości co za tym idzie karta go zdejmowała. Czy można było użyć na nim kwarantanny?
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Sro 24 Maj, 2017   

alex_anderson napisał/a:
Mam pytanie o potężnego potwora, bo jest napisane że on może zginąć tylko jeśli straci swój limit zdrowia poprzez obrażenia (...)
czy można go zabić za pomocą karty przedmiotu kwarantanny który mówi o tym żeby wybrać pole i zadać 4 obrażenia wszystkim potworom na tym polu. (...)
Tak, można.
Podobnie jak każdym innym efektem zadającym obrażenia.
 
     
sla 

Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

Mam wątpliwości co do akcji pozyskania zasobów. Robię test wpływu i wg instrukcji, jeśli ilość sukcesów jest równa lub mniejsza od Wartości (lewy górny róg karty zasobu), to mogę ten zasób/zasoby pozyskać. Więc, jeśli mój Badacz ma wpływ 2, rzucam dwoma kostkami i np. wypadają dwa sukcesy, to mogę pozyskać np. wszystkie zasoby z rezerw? - No bo suma ich wartości będzie niższa niż dwa.

Dobrze rozumuję?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

Jak suma wartości czterech zasobów może być niższa niż dwa? :shock:

Wartość w lewym górnym rogu karty to jej "cena".
Liczba sukcesów uzyskanych w teście to twoja "kasa".
Jeśli uzyskałeś 2 sukcesy to masz 2 "kasy" i kupisz najwyżej dwa zasoby o wartości 1 ALBO jeden zasób o wartości 2.

Ewentualnie możesz jeszcze wziąć Stan Dług, żeby dodać dwa dodatkowe sukcesy i mieć 4 "kasy" do wydania w tej akcji. Na wszelki wypadek przypominam, że nie można wziąć Długu, jeśli twój badacz ma już Dług, bo naraz można mieć tylko jeden.
_________________
Moje planszówki
 
     
sla 

Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

Racja, czytałem odwrotnie...

Z długiem jasne. Dzięki!
 
     
c08mk

Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 113
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017   

Księżycowy Stwór z nowego dodatku posiada tekst: zamiast wykonywać test siły możesz odrzucić jeden przedmiot.
I co potem się dzieje? Stwór traci 1 życia? Traci 1 życia za każdy przedmiot? Jest od razu pokonany?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 12