galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o zasady
Autor Wiadomość
Morsereg

Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 97
Wysłany: Sro 08 Paź, 2014   

dzieki za szybka odpowiedz ;)
tak mi sie zdawalo, ze wlasnie tak jest
aczkolwiek mialem nadzieje, ze poniewaz ta akcja nie jest wykonywana w turze gracza to nie jest wliczana w ten zakaz duplikowania akcji.

dzieki.
 
     
Gryffith 

Wiek: 31
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Nie 12 Paź, 2014   

po kolejnych rozgrywkach pojawiły się kolejne wątpliwości;)

Cthulhu
1. czy przechodzac i nie zatrzymujac sie na polu z plugastwem rowniez traci sie 1 poczytalnosci i jest się wstrzymanym? dosyć często w czasie gry przekraczam takie pola z biletem by je ominać..
2. Czy jeśli wskaźnik plugastwa pojawi się na polu z postacią w czasie fazy mitów to zostaje ona wstrzymana na początek kolejnej rundy?
3. Czy wstrzymanie obowiązuje do końca danej rundy? czy jeśli była to np ostatnia akcja w rundzie to przechodzi na następną? nie do końca jest dla mnie jasne wg różnych forum jak to interpretować..

Ogólne
4. Czy można obniżać życie potężnym potworom za pomocą kart i zaklęć takich jak dynamit itp? wg Almanachu "potwór" obejmuje również te potężne więc sądzę, że tak..jednocześnie pokonanie Przedwiecznych z grupką Magów i dynamitem/kwarantanną robi się banalne.
5. Czy jeśli postać ma już dług, a wg karty spotkań ma otrzymać kolejny to już go nie otrzymuje? instrukcja definiuje, że nie można go zaciągnąć dobrowolnie ponownie, ale czasem gra to wymusza, co wtedy?
6. Czy Astronom Norman Withers może poświęcać 1 poczytalnosci zamiast wskazówki również do rozwiązywania Tajemnic i Pogłosek wymagających poświęcenia wskazówek? jeśli tak, to chyba został jedną z moich nowych ulubionych postaci:)
7. Czy nowa brama jest zawsze rozmnażana z 1 potworem niezależnie od ilości graczy? sporą ilość gier rozmnażałem ją razem z ilością potworów adekwatną do ilości graczy

Shub-Niggurath
7. Ostateczna tajemnica, a postęp zagłady. Zakładam, że rozmnażam 1 potwora niezależnie od tego o ile zagłada miała pójść do przodu? co w przypadku gdy ginie 2 graczy jednoczesnie w skutek karty mitów?
8. Tajemnica "Łowy Tysiąca", "kiedy zostanie pokonany zwykły potwór", czy wlicza się w to pokonanie efektem karty? i czy jeśli mam np 6 wskazówek i 3 potwory rozwalam w drobny mak kwarantanną to mogę wszystkie 3 umieścić na karcie tajemnicy jednym ruchem?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Ad 1) Badacz zostaje natychmiast wstrzymany i traci poczytalność, gdy przemieści się na takie pole, nie ma znaczenia, czy miał bilety i chciał się przemieszczać dalej.

Skoro już omawiamy żetony plugastwa Cthulhu, przy okazji przypomnę wszystkim, że wstrzymanie w Fazie Akcji oznacza "tylko" koniec Fazy Akcji, nie przewracamy znacznika badacza. Innymi słowy te żetony to takie blokady spowalniające graczy (przerywają ruch i nie pozwalają wykonać drugiej akcji, co czasem potrafi być mocno uciążliwe). Kolejną rzeczą o której trzeba pamiętać, nawet jeśli postać nie może zostać wstrzymana, nadal traci poczytalność wkraczając na pole z żetonem. Badacze powinni po prostu unikać kończenia ruchu na morzu, by zminimalizować ryzyko pojawienia się tych żetonów, zwłaszcza na ważnych węzłach komunikacyjnych.

Ad 2) Nie. Badacz zostaje wstrzymany, tylko kiedy wkracza na pole, nie kiedy zaczyna z niego ruch.

Ad 3) Wkroczenie na pole z żetonem plugastwa podczas swojej drugiej akcji jest najlepszym wyjściem, konsekwencją nadal będzie po prostu zakończenie Fazy Akcji (mimo że tak naprawdę "tracimy 0 akcji", ale to już właśnie nasza w tym głowa żeby tak planować swoje akcje).

Ad 4) Tak. Jeśli karta zabiera potworowi zdrowie (zadaje konkretną liczbę ran) to działa na potężnego potwora. Dynamit i Kwarantanna bardzo ułatwiają uporanie się z potężnym potworem, jedyny haczyk to mieć je pod ręką, kiedy akurat są potrzebne, no i niestety w niektórych rozgrywkach przewija się więcej niż jeden potężny potwór.

Ad 5) Nie otrzymuje. Jest to jednak miecz obosieczny, zablokowane są dla niego wszelkie efekty "możesz otrzymać Stan Dług, aby otrzymać coś przydatnego/powstrzymać coś paskudnego".

Ad 6) Jeśli Tajemnica nie wymaga konkretnie Wskazówki otrzymanej w Spotkaniu Badawczym, to może.

Ad 7) Zawsze z jednym.

Ad 7 po raz drugi) ;) Tu niestety nie mam jednoznacznej odpowiedzi, rzeczywiście zasady pozostawiły miejsce na różną interpretację. Osobiście skłaniam się ku interpretacji, że każdy punkt zagłady rozpatrujemy osobno.

Ad 8) Tak, w przypadku tej Tajemnicy nie musi to być Spotkanie Walki, więc jeśli aktywny gracz ma te Wskazówki i użyje Kwarantanny, to może tak zrobić. Odwiedzenie Tokio też bywa dobrym pomysłem przy tej Tajemnicy.
ALMANACH str. 7 napisał/a:
Kiedy liczba utraconego Zdrowia jest równa lub wyższa od wytrzymałości Potwora, zostaje on pokonany.
_________________
Moje planszówki
 
     
Czyk 

Wiek: 27
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 8
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 23 Paź, 2014   

Przypomnę że nie można posiadać czegoś więcej niż jest w grze. (pamiętam kiedyś 'rozdałem' graczom 5 błogosławieństw [co tam że 3 to max] bo akurat nie miałem ze sobą instrukcji/almanachu[teoretycznie miałem racę ponieważ główny badacz rozwiązuje spory) :P I nie można mieć 'powtórek' zaklęć.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 24 Paź, 2014   

W Zaginionej Wiedzy pojawią się trzy dodatkowe karty Błogosławieństw, więc trudniej będzie osiągnąć limit ;)
_________________
Moje planszówki
 
     
Gryffith 

Wiek: 31
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Sob 25 Paź, 2014   Klątwa w wersji krótkiej?;)

Mam jeszcze pytanko co do następujących sytuacji:

W przypadku efektu rozliczenia na karcie mitów zaczynamy zawsze od potworów i tak np główny badacz otrzymuje "klątwę", następnie przeglądamy inne rzeczy i kończymy na stanach badaczy właśnie, czy w takim wypadku można od razu, w tej samej turze, rzucać na pozbycie się jej?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Sob 25 Paź, 2014   

ALMANACH str. 8 - Rozrachunek napisał/a:
> Jeśli wskutek rozpatrywania efektów zostanie rozmnożony
Potwór albo badacz otrzyma jakiś element, nie należy rozpatrywać
efektu z tego Potwora ani elementu.
_________________
Moje planszówki
 
     
Yamochłon 

Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 3
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

Witam
Mam wątpliwości związane z zaklęciem Pokarm umysłu,jest napisane na nim "... wybierz badacz na na swoim polu , który ulepszy wybrana umiejętność ..."
Czy to się tyczy również rzucającego, czy może rzucić to zaklęcie na siebie i ulepszyć sobie umiejętność ?

Z góry dzięki
Pozdrawiam
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

INSTRUKCJA str. 16 napisał/a:
Wyposażenia wpływającego na „badacza” może
użyć również jego właściciel, o ile nie zaznaczono,
że musi to być „inny badacz”.
_________________
Moje planszówki
 
     
Yamochłon 

Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 3
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

no tak musiało mi to umknąć

dzięki
 
     
Morsereg

Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 97
Wysłany: Pon 24 Lis, 2014   

po odwroceniu karty starszego boga gracze nie dociagaja juz nowej postaci.
czy tym samym jak ktos umrze to czy poziom trudnosci spada? powiedzmy, ze z 5 graczy zostalo przy stole dwoch. czy w tym momencie wszystkie zadania, liczba nowych bram, itd. rozpatrywane sa jako dla dwoch graczy czy nadal dla 5?
 
     
goki

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 56
Wysłany: Pon 24 Lis, 2014   

Morsereg napisał/a:
po odwroceniu karty starszego boga gracze nie dociagaja juz nowej postaci.
czy tym samym jak ktos umrze to czy poziom trudnosci spada? powiedzmy, ze z 5 graczy zostalo przy stole dwoch. czy w tym momencie wszystkie zadania, liczba nowych bram, itd. rozpatrywane sa jako dla dwoch graczy czy nadal dla 5?


moja intepretacja jest taka, ze dalej rozpatrujemy wszystko pod katem ilosci badaczy, ktora zaczela gre

niestety nie za bardzo mam w tej chwili mozliwosc i czas szukac potwierdzenia powyzszego
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 24 Lis, 2014   

To nadal rozgrywka na 5 graczy, poziom trudności pozostaje taki sam. Fakt, że ktoś stracił możliwość wprowadzenia badacza nic nie zmienia w tej kwestii. Warunki zwycięstwa są dla 5 graczy i 5 graczy zwycięża, jeśli zostaną spełnione.
_________________
Moje planszówki
 
     
myceK

Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 86
Wysłany: Sro 17 Gru, 2014   

Pierwsza partia za nami :) co prawda mniej pytań niż przy arkham ale jednak ;P

1) Czy kart mitów pogłoski "niebieskie" może być nieograniczenie wile na planszy jednoczenie ?
- W naszej grze były 3 naraz (2 z nich wskrzesiły potężne potowy które były naraz w grze)

2) Na Karcie mitów było w opisie - wybierz z pozostałych kart mitów Pogłoskę i rozpatrz ja. Moje pytanie całą ? czy tylko opis ?

3) W pewnym momencie z jakiegoś wydarzenia był opis odrzuć bramę. W tym samym momencie na bramie były 2 potwory czy wraz z zniknięciem bramy powinienem ściągnąć potwory ?

4) Czy można przejść przez potwory i miejsca na których jest pogłoska bez zatrzymywania się ?

Jeżeli są to oczywiste pytania to wybaczcie jutro przestudiuje jeszcze raz instrukcje może znajdę trochę więcej odpowiedzi bo dziwnie łatwo poszło i wygraliśmy poprzez rozwiązanie 3 tajemnic;)
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014   

Najważniejsze żeby pamiętać, że to nie Horror w Arkham :) Jeśli instrukcja nie każe czegoś robić, to tego nie robimy, nie ma znaczenia, że robiliśmy to w Horrorze w Akrham.

Ad. 1) W grze może być dowolna liczba Pogłosek jednocześnie.

Ad. 2) Całą, łącznie z symbolami.

Ad. 3) Zamknięcie/usunięcie bramy nie ma wpływu na potwory.

Ad. 4) Potwory nie wpływają na ruch.
_________________
Moje planszówki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 12