galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o zasady
Autor Wiadomość
myceK

Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 86
Wysłany: Wto 23 Gru, 2014   

Ok Dzięki za odpowiedź ale mam kilka następnych :)

1. Karta mitów "Powrót przedwiecznych" - niebieska karta.
Kiedy badacz na polu 19 pokona potwora...
(podspodem efekt rozrachunku) - rozmnóż 1 potwora na polu 19...

Moja pytanie:
a) Czy jak takarta wchodzi do gry rozumiem ze muszę czekać turę bądź więcej zanim na karcie mitów będzie "efekt rozrachunku" i umieszczę 1 potwora na niej ? inaczej nie moge sie jej pozbytć.
b) Czy 1 potwora odrazu sie losuje i kładzie tam ? a "efekt rozrachunku" spowoduje położenie juz tam 2 potwora.

Grałem metodą b) ale wydaje mi się ona błędna choć z drugiej strony dziwnie tak jak pogłoska leży na planszy i nie da się jej rozwiązać od razu - stąd moje wątpliwości.

2. Artefakty są jednorazowego użytku niektóre są bardzo silne po wykonaniu akcji pozostają dalej. - Wydaje mi się że tak wole się upewnić ;)

3. Wiem ze to nie arkham ale jeżeli na polu przegrałem z 2 potworami i dalej żyje, nie odbywam spotkania na polu i w następnej turze mam do wyboru: walczę (pozostaje na tym obszarze) albo uciekam z pola ?

4. Norman.
Raz na turę możesz poświecić poczytalność zamiast poświecić 1 wskazówkę.
a) czy możemy poświecić coś czego nie mamy ? tzn jak Norman nie ma żadnej wskazówki efekt ten nie działa ?
b) "poświęcić" to znaczy ze mogę raz na torę zrobić cokolwiek z ta wskazówka rozwiązać tajemnice lub przeczuci kość itd.
c) Rozwiązanie tajemnicy użyj 2 wskazówek (Mam jedną) - jedna wydaje, jako drugą płace poczytalnością ? można tak ? bo mam tu sprzeczność z punktem a) :)

5. Można zrobić w akcji odpoczynek a potem ruszyć na potwora na sąsiednim polu ? albo pozyskać bilet a w 2 akcji zrobić ruch i od razu wydać ten bilet - tzn akcje maja dowolne kolejności ?
Dziwna sytuacja ze nie wyciągałem nawet z pudełka biletu tylko mówiłem ze od razu go zużywam - stąd moja niepewność czy to jest poprawne.

6. Walka:

a)
Potwór:
Współczynnik obrażeń: 2
Wytrzymałość: 2 (ale we wcześniejszej turze stracił 1 punkt czyli) 1

Sukces: 1

Rozstrzygnięcie:
Zabijam potwora (1 sukces) ale i tak otrzymuje 1 obrażenie (bo 1 sukces - 2 współczynniki obrażeń) tak ? czy jak zabijamy potwora to już na to nie patrzymy ? :)

b)
Ghoul
Współczynnik obrażeń: 2
Wytrzymałość: 1

Jeśli w teście na siłę stracisz zdrowie otrzymujesz stan paranoi.

Sukces: 1

Zabijam Ghoul'a. Ale jeżeli metoda z punktu a) jest poprawna to otrzymuje i tak 1 obrażenie - i czy to się wiąże ze pomimo ze go zabiłem otrzymuje Paranoje gdyż Ghoul mnie zranił ? :)

Z góry dziękuje za ponoć.
Co do gry 2 runda jeszcze lepsza gra jest naprawdę super :) powyższe pytania są raczej rozwianiem wątpliwości niż pytaniem jak grać które napotykało się w arkham :)
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 23 Gru, 2014   

Ad. 1) Nie umieszczasz potwora od razu. Efekt rozrachunku zadziała w swoim czasie. Nie ma w tym nic dziwnego, nigdzie nie ma zasady mówiącej, że Pogłoski ma się dać rozwiązać od razu.

Ad. 2) Artefakty nie są jednorazowego użytku, można z nich korzystać wielokrotnie (chyba, że w opisie zaznaczono inaczej). Są potężne bo takie mają być, jednak dużo trudniej je zdobyć niż zwykłe Zasoby, z drugiej strony zazwyczaj nie mamy wyboru, jaki Artefakt nam się trafi.

Ad. 3) W takiej sytuacji nie odbywasz DODATKOWEGO Spotkania. Konfrontacja z potworami to Spotkanie Walki, więc jakieś Spotkanie odbyłeś. To co zrobisz w kolejnej Fazie Akcji zależy tylko od ciebie, jeśli nie wykonasz Akcji Podróży to w Fazie Spotkań będziesz musiał ponownie odbyć Spotkanie Walki z potworami. Całe szczęście w Eldritch rany na potworach zostają, więc w kolejnym Spotkaniu Walki łatwiej je dobić.

Ad. 4) Nie musi posiadać Wskazówek. Ta zastępcza Wskazówka daje dokładnie takie same możliwości jak zwykła Wskazówka i możesz jej użyć jak chcesz.

Ad. 5) Kolejność Akcji wybierasz sam i jak widzisz ma ona olbrzymie znaczenie. Teoretycznie powinieneś wyciągnąć bilet z pudełka, ale po co dokładać sobie roboty, skoro od razu go wydasz.

Ad. 6) Pokonanie potwora nie niweluje współczynnika obrażeń. Może się nawet zdarzyć, że badacz z potworem pozabijają się nawzajem.
_________________
Moje planszówki
 
     
myceK

Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 86
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

Cytat:
Ad. 4) Nie musi posiadać Wskazówek. Ta zastępcza Wskazówka daje dokładnie takie same możliwości jak zwykła Wskazówka i możesz jej użyć jak chcesz.

Czy na pewno ?

ALMANACH:
Poświęcenie
-> Badacz nie może poświecić żetonów lub kart których nie posiada.
A przed wskazówka jest słowo poświecić.

I parę pytań amatora jeszcze mam :)

1. Ponownie karta "Powrót przedwiecznych" - ona mnie chyba nigdy nie puści 3 gra i znów ona :P
a) wylosowałem potwora ze znaczkiem rozmnożenie - to znaczy że on nie ląduje na polu 19 tylko gdzie indziej i dalej nie mogę się pozbyć karty ? :) miałem taka sytuacje 2x pod rząd :)
b) jeżeli są tam (pole 19) 3 potwory muszę pokonać wszystkie zanim przystąpię do treści karty na której jest napisane połóż jednego pokonanego potwora i użyj wskazówki ?

2. Wskazuwka i brama na jednym polu -> wybieram co chce robić ?

3. Faza Akcji
Pozyskanie Zasobów.
<Jedna tura>
1. Akcja rzucam kością mam 0+X sukcesów biorę dług pozyskuje zasoby.
2. Akcja pozbywam się długu testem wpływów.
Poprawne można tak szybko się pozbyć stanu ?

4. Dostaje ten sam stan - uraz nogi.
a) Powinienem odwrócić posiadany uraz i go rozpatrzeć ?
b) Wylosować nowy losowy uraz czy jakikolwiek stan ?
c) Nic się nie dzieje miałem szczęście ze przypadł mi już posiadany stan.

5. Limit ulepszeń to tylko +2 nie można dodatkowego kartonika kłaść ?

6. Limity:
- Czy mogę w jednej walce urzyć sprzymierzeńca +1 do siły i broni +2 do siły czy zasada tylko jeden bonus w danej zdolności tyczy się tak samo sprzymierzeńczy i przedmiotów?
- W instrukcji pisze że można korzystać z dodatkowej karty w walce ale tylko z poniższych opisów "bonusów na kartach sprzymierzeniec/broni" czy mogę używać nieskończonej ilości przedmiotów czy tez tylko jednego dodatkowego efektu ?
Czy tylko bonus do siły +X i dodatkowy efekt z tylko jednej karty ?

7. Rewolwer +2 siły
Czy jak walczę z 3 potworami w jednej turze w każdej walce mogę go użyć ?

8. Mit - Efekt rozrachunku.
Jeżeli w tej turze uzyskałem uraz stan lub cokolwiek w fazie spotkania odrazu z pierwszy mitem rozpatruje jego efekt.

Jakoś mam wrażenie ze strasznie wolno nieadekwatnie do mitów pozyskuje się wskazówki przez co ciężko czasami wygrać.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

myceK napisał/a:
Cytat:
Ad. 4) Nie musi posiadać Wskazówek. Ta zastępcza Wskazówka daje dokładnie takie same możliwości jak zwykła Wskazówka i możesz jej użyć jak chcesz.

Czy na pewno ?

ALMANACH:
Poświęcenie
-> Badacz nie może poświecić żetonów lub kart których nie posiada.
A przed wskazówka jest słowo poświecić.
Na pewno. Posiada Poczytalność ZAMIAST Wskazówki. Mam wrażenie, że jakoś dziwnie interpretujesz słowo "zamiast". Jeśli ktoś powie "Tu możesz płacić kartą zamiast gotówką", to czy to znaczy, że trzeba mieć gotówkę, aby płacić kartą? Albo jak ktoś powie "Można posłodzić herbatę miodem zamiast cukrem", to czy to znaczy, że do słodzenia miodem niezbędne jest posiadanie cukru?

myceK napisał/a:
1. Ponownie karta "Powrót przedwiecznych" - ona mnie chyba nigdy nie puści 3 gra i znów ona :P
a) wylosowałem potwora ze znaczkiem rozmnożenie - to znaczy że on nie ląduje na polu 19 tylko gdzie indziej i dalej nie mogę się pozbyć karty ? :) miałem taka sytuacje 2x pod rząd :)
b) jeżeli są tam (pole 19) 3 potwory muszę pokonać wszystkie zanim przystąpię do treści karty na której jest napisane połóż jednego pokonanego potwora i użyj wskazówki ?
a) Jest słowo kluczowe i Potwór wyląduje gdzie indziej, bo ma efekt działający przy rozmnożeniu. Inna bajka, gdyby było "Umieść Potwora z puli na polu 19", ale tak nie jest.
b) "Kiedy badacz na polu „19” pokona Potwora (...)". Skąd pomysł, że trzeba pokonać wszystkie? Pokonałeś Potwora, więc od razu decydujesz, czy poświęcasz Wskazówkę i czy kładziesz go na karcie.

myceK napisał/a:
2. Wskazówka i brama na jednym polu -> wybieram co chce robić ?
Oczywiście. Chyba że jest Potwór, to wtedy on wybiera, że odbywasz spotkanie z nim ;)

myceK napisał/a:
3. Faza Akcji
Pozyskanie Zasobów.
<Jedna tura>
1. Akcja rzucam kością mam 0+X sukcesów biorę dług pozyskuje zasoby.
2. Akcja pozbywam się długu testem wpływów.
Poprawne można tak szybko się pozbyć stanu ?
Można, nigdzie nie ma zasady o minimalnym czasie posiadania Stanu. Po prostu poświęcisz w ten sposób całą swoją Fazę Akcji na interesy nie robiąc nic więcej.

myceK napisał/a:
4.Dostaje ten sam stan - uraz nogi.
a) Powinienem odwrócić posiadany uraz i go rozpatrzeć ?
b) Wylosować nowy losowy uraz czy jakikolwiek stan ?
c) Nic się nie dzieje miałem szczęście ze przypadł mi już posiadany stan.
Odsyłam do Almanachu, str 8, akapit "Stany".

myceK napisał/a:
5.Limit ulepszeń to tylko +2 nie można dodatkowego kartonika kłaść ?
Zabrzmiało, jakbyś wietrzył jakiś podstęp w zasadach :D Tak, każdą umiejętność można ulepszyć tylko do +2.

myceK napisał/a:
6. Limity:
- Czy mogę w jednej walce użyć sprzymierzeńca +1 do siły i broni +2 do siły czy zasada tylko jeden bonus w danej zdolności tyczy się tak samo sprzymierzeńczy i przedmiotów?
- W instrukcji pisze że można korzystać z dodatkowej karty w walce ale tylko z poniższych opisów "bonusów na kartach sprzymierzeniec/broni" czy mogę używać nieskończonej ilości przedmiotów czy tez tylko jednego dodatkowego efektu ?
Czy tylko bonus do siły +X i dodatkowy efekt z tylko jednej karty ?
Mógłbyś podać dokładniejszy cytat? Z tego co kojarzę przykład jest w Almanachu i nie ma tam mowy o żadnej "dodatkowej karcie", tylko o "innych efektach zapewnianych przez pozostałą broń". Tak czy inaczej, żeby się nie rozpisywać: tylko jedna premia do umiejętności i nie ma ograniczeń odnośnie innych efektów.

myceK napisał/a:
7. Rewolwer +2 siły
Czy jak walczę z 3 potworami w jednej turze w każdej walce mogę go użyć ?
Oczywiście. Ten przedmiot nie ma ograniczenia "raz na rundę".

myceK napisał/a:
8.Mit - Efekt rozrachunku.
Jeżeli w tej turze uzyskałem uraz stan lub cokolwiek w fazie spotkania od razu z pierwszy mitem rozpatruje jego efekt.
Jeśli otrzymałeś go w Fazie Spotkań to tak, jest możliwe, że będziesz musiał go rozpatrzyć już w tej samej turze w Fazie Mitów, jeśli akurat wyjdzie żółta karta.

myceK napisał/a:
Jakoś mam wrażenie ze strasznie wolno nieadekwatnie do mitów pozyskuje się wskazówki przez co ciężko czasami wygrać.
Na wrażenie niewiele mogę poradzić ;) Fakty są takie: każda zielona i sporo niebieskich kart Mitów wrzuca nowe Wskazówki na planszę, są badacze ze zdolnościami powiązanymi ze Wskazówkami, są Zasoby/Artefakty zapewniające Wskazówki, są spotkania w Londynie generujące nowe Wskazówki na planszy, dodatkowo można losowo trafić na spotkania dające Wskazówki w nagrodę. Każdy musi ocenić sam, czy to za mało/za wolno. A że "ciężko czasami wygrać"? Cóż, czy gry, w które wygrać łatwo, są lepsze? :cool:


Ogólna rada, której warto się trzymać przy interpretacji zasad: "nie komplikuj". Jeśli czegoś nie napisano, to nie znaczy, że ktoś zapomniał, tylko że tak ma być. Jeśli wyraźnie nie podano wyjątków od jakiejś zasady, to nie wymyślamy własnych. Naprawdę działa :)
_________________
Moje planszówki
 
     
myceK

Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 86
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

Właśnie tak mam często ze nadinterpretowuje zasady ;) stad moje niepewności a niechciłabym innych graczy wprowadzić w błąd. – A gra na tyle mi się podoba że czekam tylko na dodatki ;) i wszystkie inne gry poszły w odstawkę.

1.
Cytat:
b) "Kiedy badacz na polu „19” pokona Potwora (...)". Skąd pomysł, że trzeba pokonać wszystkie? Pokonałeś Potwora, więc od razu decydujesz, czy poświęcasz Wskazówkę i czy kładziesz go na karcie.

Stąd że Pogłoska to "spotkanie obszaru" a takowe można rozpatrzyć po pokonaniu wszystkich potworów na danym polu. (w tym przypadku 3 potwory na polu 19.)

4.
Cytat:
Odsyłam do Almanachu, str 8, akapit "Stany".

Badacz nie może otrzymać kopi stanu czyli odp c) - Dzięki

6.
Cytat:
Mógłbyś podać dokładniejszy cytat? Z tego co kojarzę przykład jest w Almanachu i nie ma tam mowy o żadnej "dodatkowej karcie", tylko o "innych efektach zapewnianych przez pozostałą broń". Tak czy inaczej, żeby się nie rozpisywać: tylko jedna premia do umiejętności i nie ma ograniczeń odnośnie innych efektów.

Właśnie bo tam jest opis o wielu „Broniach”
Almanach: „Tak, ale w każdym teście korzystasz tylko z najwyższej premii do umiejętności. Można jednak korzystać z innych efektów”

Pytanie moje czy sprzymierzeńca traktujemy również jako broń ? czy „w każdym teście korzystasz tylko z najwyższej premii” tyczy się wszystkiego broni/czarów/sprzymierzeńców.

Dzięki za wytrwałość i szybkie odpowiedzi :)
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

Nie ma sprawy, znam grę na wylot, więc staram się pomagać ;)

myceK napisał/a:
1.
Cytat:
b) "Kiedy badacz na polu „19” pokona Potwora (...)". Skąd pomysł, że trzeba pokonać wszystkie? Pokonałeś Potwora, więc od razu decydujesz, czy poświęcasz Wskazówkę i czy kładziesz go na karcie.

Stąd że Pogłoska to "spotkanie obszaru" a takowe można rozpatrzyć po pokonaniu wszystkich potworów na danym polu. (w tym przypadku 3 potwory na polu 19.)
Moment... Dlaczego uważasz, że Pogłoska to "spotkanie obszaru"? :?

myceK napisał/a:
Właśnie bo tam jest opis o wielu „Broniach”
Almanach: „Tak, ale w każdym teście korzystasz tylko z najwyższej premii do umiejętności. Można jednak korzystać z innych efektów”

Pytanie moje czy sprzymierzeńca traktujemy również jako broń ? czy „w każdym teście korzystasz tylko z najwyższej premii” tyczy się wszystkiego broni/czarów/sprzymierzeńców.
Aaah, teraz rozumiem. Zwróć jednak uwagę, że ten fragment jest w Najczęściej Zadawanych Pytaniach i odnosi się konkretnie do pytania o broń. Zarówno Instrukcja jak i Almanach w akapitach opisujących testy wyraźnie podkreślają, że można korzystać tylko z jednej premii do umiejętności. Nie ważne z jakiej karty, jedna i koniec. Jak jest kilka premii do umiejętności, to wybieramy najwyższą. Efekty dające dodatkowe kości, przerzuty, dodawanie oczek do wyniku rzutu nie są premiami do umiejętności, więc ich ten limit nie dotyczy.
_________________
Moje planszówki
 
     
myceK

Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 86
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

Cytat:
Moment... Dlaczego uważasz, że Pogłoska to "spotkanie obszaru"? :?

Może źle nazwałem jest to "spotkanie z żetonów" i rozpatruje się je tak jak obszary/wskazówki/bramy/expedycja, przynajmniej ja tak odczytuje z instrukcji, gdyż pogłoska jest w tej grupie (2. Faza spotkań) oraz "Żeton pogłosek umożliwia badaczowi rozpatrzenia spotkania z karty mitów"

A by odbyć spotkanie trzeba pokonać wszystkie potwory na polu, w tym przypadku 3.

Cytat:
tylko z jednej premii do umiejętności.

Ok dzięki za wyjaśnienie, choć mogło by zostać jak w Arkham sprzymierzeńcy i bron oddzielnie traktowana, w sumie w walce można posłać kompana do walki i w tym czasie strzelać z pistoletu ;)
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

myceK napisał/a:
Cytat:
Moment... Dlaczego uważasz, że Pogłoska to "spotkanie obszaru"? :?

Może źle nazwałem jest to "spotkanie z żetonów" i rozpatruje się je tak jak obszary/wskazówki/bramy/expedycja, przynajmniej ja tak odczytuje z instrukcji, gdyż pogłoska jest w tej grupie (2. Faza spotkań) oraz "Żeton pogłosek umożliwia badaczowi rozpatrzenia spotkania z karty mitów"

A by odbyć spotkanie trzeba pokonać wszystkie potwory na polu, w tym przypadku 3.
To prawda, ale treść karty zawsze ma pierwszeństwo. Zwróć uwagę, że w tym przypadku nie ma żadnej wzmianki o odbywaniu spotkania. Są różne Pogłoski, polegające na różnych rzeczach, w tym przypadku mamy Pogłoskę, która polega na pokonywaniu potworów z danego pola. W tym przypadku możesz zwiększać postęp tej pogłoski nawet Fazie Akcji (są sposoby na pokonanie Potwora w Fazie Akcji). W tej Pogłosce żeton przypomina nam jedynie, że na polu 19 znajdują szczególne potwory, choć taki wyjątek faktycznie może być nieco mylący (przy Potężnych Potworach np. nie kładziemy żetonu, ale one wyróżniają się same z siebie).

myceK napisał/a:
Cytat:
tylko z jednej premii do umiejętności.

Ok dzięki za wyjaśnienie, choć mogło by zostać jak w Arkham sprzymierzeńcy i bron oddzielnie traktowana, w sumie w walce można posłać kompana do walki i w tym czasie strzelać z pistoletu ;)
Dosłownie kilka dni temu podobna dyskusja wywiązała się na innym forum, więc pozwolę ją sobie przytoczyć :)
Cytat:
Phate napisał/a:
Trochę to mało logiczne.
Rozumiem, że nie mogę strzelać w tym samym czasie z karabinu .45 i trzymać miecz Św. Jakuba ale czemu nie mogę polegać na sprzymierzeńcy dającego mi +1 do siły i mieć siekierę która daje +2 do siły. To jest nie logiczne.
sirafin napisał/a:
Niestety argument z "logiką fabularną" na nic się nie zda w takich sytuacjach. Pamiętaj, że to gra, nie symulacja. Mechanika zakłada, że gracz ma korzystać z jednej karty i tyle, przyjmujemy do wiadomości jako regułę zabawy. Autor widocznie zdecydował, że takie uproszczenie, wyjdzie grze na dobre (i chyba miał rację, skoro tak wiele osób uznaje Eldritch za "lepszy Arkham", który jest właśnie przeładowany mrowiem maleńkich regułek). Oczywiście mogli zupełnie zrezygnować ze "Sprzymierzeńców" i zamiast tego dać kartę z identycznym efektem jak Wynajęty osiłek, tylko nazwać ją, nie wiem, np. Łom. Czy to byłoby dużo lepsze rozwiązanie? Pewnie kwestia gustu.

Warto zwrócić uwagę, że wyobraźnia graczy nie jest jednak w żaden sposób ograniczana i jeśli na starcie nie nabierzemy uprzedzeń do "nielogiczności" wynikających z uproszczeń mechanicznych, to niemal zawsze wymyślimy sobie jakieś fajne fabularne uzasadnienie. Uznajmy, że Zasoby badacza to nie jest coś, co wszędzie tacha ze sobą i zawsze ma wszystkie przy sobie. Jako, że jedna tura to fabularnie dni/tygodnie, nie miałbym strasznego problemu, by wyobrazić sobie sytuację, że dochodzi do konfrontacji z potworem i mam pod ręką akurat tylko siekierę, a niestety mój kumpel osiłek w tym czasie załatwia coś w innej części miasta, albo palant zapił w barze.


A teraz... pomyśl sobie o ograniczeniu do dwóch biletów ;)
Phate napisał/a:
Może i rzeczywiście masz rację. Gra to nie symulacja życia. Gdyby można było sumować bonusy, gra po kilku turach przestałą by sprawiać jaką kolwiek trudność (wyobraźmy sobie rzut 15 kośćmi ;p)
_________________
Moje planszówki
 
     
Morsereg

Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 97
Wysłany: Nie 28 Gru, 2014   

odnosnie tych premi.
czy czar dajacy +3 do sily tez sie liczy?
czy po rzuceniu zaklecia moge nadal uzyc premi do sily z posiadanego przedmiotu.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Nie 28 Gru, 2014   

Nie możesz. Jedna premia do umiejętności i koniec, przestańcie kombinować z rodzajami kart, bo was Cthulhu macką pacnie :D

Jeśli chcemy sobie test ułatwić bardziej, musimy szukać innych premii, niż premie do umiejętności, a więc dodatkowych kostek, przerzutów, dodawania 1 wyniku rzutu itp.
_________________
Moje planszówki
 
     
myceK

Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 86
Wysłany: Czw 01 Sty, 2015   

Hmm zaufam bardziej doświadczonemu graczowi :) ale żeby wyczerpać temat do końca...
Cytat:
To prawda, ale treść karty zawsze ma pierwszeństwo

Nie znalazłem tego w instrukcji, pamiętam ze w Arkham była chyba taka zasada?
Mam ciągle wrażeni ze najpierw walka (bo potwory sa na polu nie na karcie) a potem karta i nie mogę nawet z instrukcją zabić tych wątpliwości :???: - zaszłą mi ta karta za skure :evil: i na zrządzenie losu na 5 partii 3 razy ta karta była w grze.
Cytat:
Phate napisał/a:
Może i rzeczywiście masz rację. Gra to nie symulacja życia. Gdyby można było sumować bonusy, gra po kilku turach przestałą by sprawiać jaką kolwiek trudność (wyobraźmy sobie rzut 15 kośćmi ;p)

Nie muszę sobie natomiast wyobrażać że na tych 15 kościach nie będzie żadnego sukcesu ;)
Dzięki za odpowiedź.
 
     
Gryffith 

Wiek: 31
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pią 02 Sty, 2015   

myceK napisał/a:

Cytat:
To prawda, ale treść karty zawsze ma pierwszeństwo

Nie znalazłem tego w instrukcji, pamiętam ze w Arkham była chyba taka zasada?


Almanach str 4.
Jeśli karta stoi w sprzeczności z zasadami z tego podręcznika,
efekt karty jest ważniejszy.

Komplikujesz sobie strasznie niepotrzebnie :)

Co do rzucania 15 kościami no to jeśli chcesz mieć super łatwo to graj wg house rules, zasady podane przez Serafina obowiązują i nie ma co nad nimi dyskutować bo takie są i kropka:)
 
     
myceK

Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 86
Wysłany: Pią 02 Sty, 2015   

Dzięki własnie tego szukałem :)

Własnie nie chce grać według house rules dlatego chciałem znaleźć w instrukcji odp na tą niejasność.

Dzięki wielkie !

Co do 15 kości to śmieje się tylko gdyż z wielokrotnych gier w Arkcham jak człowiek miał trafić jeden sukces przy dużej ilości kości +8 potrafił i tak się mocno zdziwić ;) a nie ze podważam zasady.
 
     
Roteye 


Wiek: 36
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

Hej, mam pytanie odnośnie walki z potworami.
1)Podczas fazy spotkań, mam badacza na polu z potworem, rozpatruje spotkanie z potworem czyli spotkanie walki, mój badacz dostaje obrażenia, potwór tez dostaje obrażenia, ale żaden z nas nie ginie. Czy od razu musimy rozpatrywać kolejne spotkania aż badacz lub potwór polegnie, czy można odbyć tylko jedno spotkanie walki z potworem i potem czmychnąć w fazie akcji zostawiając rannego potwora na polu?
2)I podobna sytuacja, jeśli w wyniku karty pojawia się przy badaczu potwór i musimy natychmiast odbyć z nim spotkanie, czy musimy walczyć do końca, czy odbywa się tylko jedno spotkanie walki?
 
     
Morsereg

Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 97
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

1) jedna walka.
nie wygrales to twoja tura sie konczy (nie ciagniesz karty spotkan).
w kolejnej turze, jak zostaniesz na tym samym polu, kontynuujesz walke. rany na potworze zostaja.
2) potwory z kart nie zostaja w grze. jak go nie zabiles to trudno, nie masz nagrody ale nie masz tez potwora na przyszle rundy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.29 sekundy. Zapytań do SQL: 12