galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o zasady
Autor Wiadomość
Roteye
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Lut, 2015   

Morsereg napisał/a:
1) jedna walka.
nie wygrales to twoja tura sie konczy (nie ciagniesz karty spotkan).
w kolejnej turze, jak zostaniesz na tym samym polu, kontynuujesz walke. rany na potworze zostaja.
2) potwory z kart nie zostaja w grze. jak go nie zabiles to trudno, nie masz nagrody ale nie masz tez potwora na przyszle rundy.


Dzięki za wyjaśnienie :mrgreen: właśnie tak do tej pory grałem, ale nie byłem do końca przekonany, bo nie mogłem znaleźć w instrukcji jasnego opisu, a w pamieci jakoś zadomowił mi sie system walk z Arkham Horror.
 
     
myceK
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Lut, 2015   

Nowe pytanie odnośnie nowego dodatku:

1. Jest tam pewien artefakt (później dodam jego nazwę) który tak naprawdę wyrządza nam więcej złego ;) (postępuje tor zagłady) czy można po prostu w jakiejkolwiek fazie powiedzieć że się go pozbywam i usunąć go z gry lub pozostawić na polu na którym się akurat znajduje ?
 
     
myszon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Lut, 2015   

myceK napisał/a:
Nowe pytanie odnośnie nowego dodatku:

1. Jest tam pewien artefakt (później dodam jego nazwę) który tak naprawdę wyrządza nam więcej złego ;) (postępuje tor zagłady) czy można po prostu w jakiejkolwiek fazie powiedzieć że się go pozbywam i usunąć go z gry lub pozostawić na polu na którym się akurat znajduje ?


Oj tam masz 5/6 szans,na to że tor zagłady nie pójdzie do przodu (myśl pozytywnie i lepiej rzucaj kostką). :grin: Ani w instrukcji, ani w almanahu nie ma nic temat samowolnego odrzucenia wyposażenia czy np. karty stanu. Niestety czym dłużej walczysz ze złem, tym bardziej Ono zatruwa ciało i duszę. Ot taki dodatek i jego pan Yig. :wink:
 
     
goki
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Lut, 2015   

myceK napisał/a:
Nowe pytanie odnośnie nowego dodatku:

1. Jest tam pewien artefakt (później dodam jego nazwę) który tak naprawdę wyrządza nam więcej złego ;) (postępuje tor zagłady) czy można po prostu w jakiejkolwiek fazie powiedzieć że się go pozbywam i usunąć go z gry lub pozostawić na polu na którym się akurat znajduje ?


nie mozesz, musisz trafic na jakis event, ktory ci kaze wyrzucic item
 
     
myceK
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Mar, 2015   

1. Przedmiot
"Przeklęta kula" (otrzymujesz +2 do wszystkich umiejętności.)
Jak mam to traktować, czy mogę korzystać dalej z bonusów od kart np w trakcie walki.

Walka:
+2 bazowa siła[umiejetność]; +3 z broni[bonus]; +2 Przeklęta kula[umiejętność] ?

I teraz czy mogę jeszcze ulepszać siłę[umiejętność] do +2 ? i łącznie w walce mieć 9 kostek ?!

2. Zaklęcie
"Trująca mgła"
Akcja:Wykonaj test[...] Jeżeli zdałeś odrzuć ze swojego pola potwora o łącznej wytrzymałości[...]

Czy mogę użyć zaklęcia jeżeli nie ma potwora na polu ?
Jest to warunkiem zakończenia 3 tajemnicy (rzucić zaklęcie z sukcesem) w przeciwnym wypadku przegramy :)
Ostatnio zmieniony przez myceK Sro 04 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
sqb1978
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Mar, 2015   

myceK napisał/a:
1. Przedmiot
"Przeklęta kula" (otrzymujesz +2 do wszystkich umiejętności.)
Jak mam to traktować, czy mogę korzystać dalej z bonusów od kart np w trakcie walki.

Walka:
+2 bazowa siła; +3 z broni; +2 Przeklęta kula ?

I teraz czy mogę jeszcze ulepszać siłę do +2 ? i łącznie w walce mieć 9 kostek ?!

Z almanachu: "Badacz może skorzystać z jednego efektu zapewniającego mu premię (np. „Otrzymujesz +3 siły”). Jeśli premię zapewnia mu kilka efektów, korzysta tylko z najwyższej."

Czyli w podanym przykładzie masz: 2 bazowa + 3 z broni + 2 ulepszenie czyli max 7.

myceK napisał/a:

2. Zaklęcie
"Trująca mgła"
Akcja:Wykonaj test[...] Jeżeli zdałeś odrzuć ze swojego pola potwora o łącznej wytrzymałości[...]

Czy mogę użyć zaklęcia jeżeli nie ma potwora na polu ?
Jest to warunkiem zakończenia 3 tajemnicy (rzucić zaklęcie z sukcesem) w przeciwnym wypadku przegramy :)

Nie znam dokładnego tekstu warunku, ale zaklęcie jest rzucone z sukcesem jeśli wyjdzie rzut na wiedzę przy jego rzucaniu.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

sqb1978 napisał/a:
myceK napisał/a:

2. Zaklęcie
"Trująca mgła"
Akcja:Wykonaj test[...] Jeżeli zdałeś odrzuć ze swojego pola potwora o łącznej wytrzymałości[...]

Czy mogę użyć zaklęcia jeżeli nie ma potwora na polu ?
Jest to warunkiem zakończenia 3 tajemnicy (rzucić zaklęcie z sukcesem) w przeciwnym wypadku przegramy :)

Nie znam dokładnego tekstu warunku, ale zaklęcie jest rzucone z sukcesem jeśli wyjdzie rzut na wiedzę przy jego rzucaniu.
Potwierdzam, to zaklęcie nie ma żadnego warunku rzucenia, po prostu wykonujemy test wiedzy, a to czy po rzuceniu odrzucimy potwora nie ma już znaczenia. To samo tyczy się np. zaklęcia Mgły Releh albo Uśmiercenie, możemy je rzucić, gdzie chcemy, nawet jak nie ma potworów, tylko trzeba pamiętać, że wiąże się to z odwróceniem karty i pewnymi konsekwencjami. Niektóre zaklęcia mają jednak wyraźnie podany warunek, kiedy można je rzucić i w takim przypadku musimy trzymać się wytycznych (np. Ochrona ciała).
 
     
Bary
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

myszon napisał/a:
Ani w instrukcji, ani w almanahu nie ma nic temat samowolnego odrzucenia wyposażenia czy np. karty stanu

W angielskiej faq jest info, że nie można samowolnie odrzucać wyposażenia.

"Can an investigator choose to discard a possession he does not want?
No. An investigator cannot simply discard possessions he does not want. However, he can trade those possession to another investigator or discard them if an effect causes him to."

Chociaż to trochę bez sensu, że nie można wywalić czegoś, co mamy na wyposażeniu.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

W tym przypadku cała rozmowa kręci się wokół potencjalnie niebezpiecznych Artefaktów. Osobiście nie mam większego problemu z uzasadnieniem sobie, że nie można się ich pozbyć, bo te potężne przedmioty mocy są w jakiś sposób przeklęte. W przypadku całej reszty wyposażenia odrzucanie czegokolwiek bez powodu i tak byłoby bez sensu. Z kolei możliwość odrzucania w dowolnym momencie pozbawiłaby racji bytu wszelkie wydarzenia, których efekt jest uzależniony od tego, co posiada badacz (np. karta Mitów, która zabiera 3 Zdrowia każdemu badaczowi, który ma Sprzymierzeńca). Tak więc dla mnie luz, ot kolejne utrudnienie, któremu trzeba stawić czoła.

Jeśli komuś to bardzo przeszkadza, to nikt nie broni wprowadzić domowych zasad :)
 
     
Bary
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

Oczywiście, odrzucanie sprzymierzeńca w momencie, jak została wylosowana niekorzystna karta mitu, nie powinno być dopuszczalne. Jednakże odrzucenie go we wcześniejszej fazie jak najbardziej mogłoby urozmaicić grę. Dla przykładu, odprawiamy sprzymierzeńca, który wprawdzie daje nam niezły bonus, ale może obrócić się przeciwko nam w fazie mitów i chcemy to ryzyko wyeliminować (tym bardziej, że mamy mało życia i jego zdrada zabije nam postać). Fabularnie jak najbardziej uzasadnione i spójne. Podobnie z przedmiotami. Artefakty faktycznie mogą być do nas magicznie dowiązane i jako takie stanowią wyjątek. Ale co ze zwykłymi przedmiotami? Nie sadzę, żeby postać miała swoją broń i kanister z naftą przylepione do rąk, żeby nie mogła ich odrzucić. Oczywiście, zasady można dowolnie zmienić, w przypadku powyższych taka zmiana w moim mniemaniu wyjdzie grze na plus.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

Jasne, wszystko kwestia gustu. Dla mnie akurat nie byłoby w żaden sposób bardziej fabularne, bo to chłodna kalkulacja na podstawie mechaniki.

"Wiesz przyjacielu, odprawiam cię, bo się słabo czuję i nie chcę żebyś mnie zabił. Nie musisz widzieć w tym sensu, ja wiem, że tak może być, po prostu idź sobie."

"Teraz będę w mieście, a wiem, że jeszcze nie było aresztowania za posiadaną broń, więc na wszelki wypadek wyrzucę rewolwer."

Pomijając niskie prawdopodobieństwo wyjścia konkretnej karty Mitów, fabularnie mamy dość absurdalną sytuację z badaczami-jasnowidzami ;)
 
     
myceK
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

Brak możliwości odrzucania ekwipunku dodaje pewien ciekawy element w mechanice gry, uzyskanie lub wylosowanie przeklętego przedmiotu (czemu zawsze na pewniaka musimy ciągnąc same plusy; bądź przygody które mogą nam dać negatywny/przeklęty przedmioty) ;) - możliwość wyrzucania usuną by twórcą ciekawy element który może być rozbudowany z dodatkami :)

Wiec ja bym był za nie wyrzucaniem ich wbrew zasad ;)
Mnie natomiast wkurza ze nie mogę użyć broni/czaru i sprzymierzeńca w walce i mieć 2 bonusy ale to gra i mechanika musi być zachowana ale nie ukrywam ze arkham miało to ciekawiej rozwiązane jedyny mały minus na rzecz eldritcha.
 
     
Bary
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

Sirafin tak jak napisałeś, to kwestia gustu. Reszta to dorabianie ideologii. Jak coś nam się podoba to znajdziemy 100 argumentów za, jak nie podoba to 100 przeciw.

myceK napisał/a:
Brak możliwości odrzucania ekwipunku dodaje pewien ciekawy element w mechanice gry, uzyskanie lub wylosowanie przeklętego przedmiotu (czemu zawsze na pewniaka musimy ciągnąc same plusy; bądź przygody które mogą nam dać negatywny/przeklęty przedmioty) ;) - możliwość wyrzucania usuną by twórcą ciekawy element który może być rozbudowany z dodatkami :)

Negatywne przedmioty zazwyczaj mają info, że nie można się ich pozbyć w zwykły sposób więc możliwość wyrzucania zwykłych przedmiotów nic tutaj nie zmieni.
myceK napisał/a:

Mnie natomiast wkurza ze nie mogę użyć broni/czaru i sprzymierzeńca w walce i mieć 2 bonusy ale to gra i mechanika musi być zachowana ale nie ukrywam ze arkham miało to ciekawiej rozwiązane jedyny mały minus na rzecz eldritcha.

Możesz użyć dwóch (i więcej) bonusów z kilku kart, nie można jedynie sumować bonusów dla dla tego samego współczynnika.
 
     
myceK
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

Cytat:
myceK napisał/a:
Brak możliwości odrzucania ekwipunku dodaje pewien ciekawy element w mechanice gry, uzyskanie lub wylosowanie przeklętego przedmiotu (czemu zawsze na pewniaka musimy ciągnąc same plusy; bądź przygody które mogą nam dać negatywny/przeklęty przedmioty) ;) - możliwość wyrzucania usuną by twórcą ciekawy element który może być rozbudowany z dodatkami :)

Negatywne przedmioty zazwyczaj mają info, że nie można się ich pozbyć w zwykły sposób więc możliwość wyrzucania zwykłych przedmiotów nic tutaj nie zmieni.


Tak ale nie wszystkie są 100% negatywne niektóre daj coś za coś i może chcieli by się godzić z tym co się dostało bo nie wszyscy lubią ryzykować ;)

Cytat:
myceK napisał/a:

Mnie natomiast wkurza ze nie mogę użyć broni/czaru i sprzymierzeńca w walce i mieć 2 bonusy ale to gra i mechanika musi być zachowana ale nie ukrywam ze arkham miało to ciekawiej rozwiązane jedyny mały minus na rzecz eldritcha.

Możesz użyć dwóch (i więcej) bonusów z kilku kart, nie można jedynie sumować bonusów dla dla tego samego współczynnika.


Tak ale większość kart ma tylko bonus +X do umiejętności. Podobnie z czarami rzucenie daje +X do umiejętnośći i w tym momencie przedmiot z tym samym parametrem jest bezużyteczny bądź sprzymierzeniec. Opcja z dwoma rękoma i odwracaniem kart podobała mi się bardziej ;)
 
     
Bary
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Mar, 2015   

Fakt, opcja dwa przedmioty po jednym na rękę wydają się ok. Tak samo użycie sprzymierzeńca + przedmiot. Jednak mechanika gry jest taka, a nie inna.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 14