|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Eldritch Horror dla 1-2 graczy |
Autor |
Wiadomość |
Gryffith [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 29 Paź, 2014
|
|
|
te z linków wyglądają super, tylko chyba gorzej z dostępnością |
|
|
|
|
Czyk [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
karty są rozmiaru 4x5'' czyli 102x128mm. Więc co najwyżej pierwszy link pasowałby. Ostatecznie jestem zadowolony z laminowania.
Ale wybrałem już jedno więc nie mam co zastanawiać się nad inną metodą i szukać innej na siłę. Co najwyżej mogę się zawieść że pojawiło się coś lepszego. |
|
|
|
|
Morsereg [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014
|
|
|
troche odswieze temat bo dopiero teraz, pokazujac znajomemu duze koszulki, cos zobaczylem.
czy karty poszukiwaczy i przedwiecznych nie maja czasem 5"x7"
bo czyk napisal, ze maja 4x5"
czy ktos, kto ma karty przy sobie mogl by mi sprawdzic jaka faktycznie wielkosc, liczona w mm, maja karty przedwiecznych i poszukiwaczy?
--- edit ---
ok, na bordgamegeek pisza, ze maja 5"x7"
tam tez polecaja:
http://www.the2buds.com/susl5x7u.htm |
|
|
|
|
Gryffith [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014
|
|
|
widziałem te posty o różnych wersjach koszulek na te giganty;) gdyby ktoś zamawiał chętnie się dorzucę w zamian za trochę sztuk;), ale koszt sprowadzenia dla samego siebie czyni to dla mnie nieopłacalnym |
|
|
|
|
myceK [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Sty, 2015
|
|
|
sirafin napisał/a: | W którym miejscu napisałem, że zajmuje nie wiadomo ile czasu?
- dużą sakiewkę zrobiłem sam, małą kupiłem w Rebelu (sakiewka na kości w sam raz do trzymania żetonów wskazówek)
- pudełka przygotowałem w Corelu i wydrukowałem na papierze o większej gramaturze (w każdym mieści się około 70 kart w grubych koszulkach np. FFG albo około 100 kart w cienkich koszulkach np. Mayday)
PDF do wydruku
- pojemniczki zostały po szklanych znacznikach Eldritch Gems, ale podobne można łatwo znaleźć w sieci za grosze |
Skąd wziąłeś tak dobrej jakości grafiki na pudełka ?
Chwiałbym zrobić jeszcze takie same na karty (Tajemnic, badawcze i specjalne) oraz na karty stanu i zaklęć w tym przypadku grafiki można by zapożyczyć z arkham
Trochę rozbudowałem twoje dzieło i przy najbliższych dodatkach może zacząć brakować miejsca
Pudełka wzmocniłem dodatkowa tektura (2mm) + nakleiłem czarny samo przylepny filc - pudełka jeszcze nie są skończone.
i BTW Sirafin - Dzięki wielkie za wrzucenie plików PDF! |
|
|
|
|
Morsereg [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
@myceK
co to za pudelko na zetony? szukalem podobnego ale nie wiem jaka fraze wpisywac
i jeszcze jedno. jak trzymacie karty do przedwiecznych?
w tych pudelkach od sirafina? bo jesli tak to w tych pudelkach troche zaczyna brakowac miejsca
i przylaczam sie do pytania, skad wizales tak dobre grafiki na pudelka? |
|
|
|
|
Gryffith [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015
|
|
|
Morsereg napisał/a: | @myceK
co to za pudelko na zetony? szukalem podobnego ale nie wiem jaka fraze wpisywac |
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale to pudełka z Praktikera/Castoramy świetnie się spisują do wszystkich gier na żetony i koszt malutki |
|
|
|
|
myceK [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Sty, 2015
|
|
|
Chciałbym by było to pudełko z Praktikera/Castoramy faktycznie było by wtedy taniej
Jest to pudełko PLANO 2-3620 czasami się pojawiają na allegro są chyba ściągnę ze stanów - bo jeżeli się nie mylę jest to produkt dla walmart.
Zapożyczone od:
http://youtu.be/qz09TBuuQF4?t=1m57s
Bardzo fajnie się łączy z pudełkami od sirafin'a jest niewielka różnica wysokości
Tak BTW jest jeszcze inny model bardzo ciekawy który używam do Arkcham wchodzą do niego pionowa małe karty i też fajnie łączy się z pudełkami - ale to jak będzie nowy duży dodatek
(3:07) minucie:
http://youtu.be/LAFf3DDKubQ?t=3m7s
Teraz trzeba tylko pudełka dorobić chyba że sirafin ma coś w planach bo ostatnie były super;) |
|
|
|
|
Morsereg [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Sty, 2015
|
|
|
a co z kartami do przedwiecznych?
trzymacie je osobno z przedwiecznymi czy w pudelkach od sirafina?
bo jak wyjda dodatki to moze byc maly problem by trzymac wszystkie w jednym pudelku |
|
|
|
|
myceK [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Sty, 2015
|
|
|
No własnie tez się tego obawiam dlatego szeroki uśmiech w kierunku sirafin czy planuje dorobić bądź zdradzić sekret skąd woził tak dobre grafiki
Obecnie trzymam je z kartami mitów ale robi się już tam ciasno, a 2 dodatki już wyszły i na pewno się na tym nie skończy. |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Sty, 2015
|
|
|
Z dwoma pierwszymi dodatkami i tak ciężko zmieścić wszystko w jednym pudełku bez względu na sposób pakowania Nigdy nie robię osobnego pudełka na każdy rodzaj kart, to mało ekonomiczne przy kilkunastu rodzajach talii, skoro wraz rozszerzeniami i tak zmienia się liczba kart. Nie wychodzę również z założenia, że każde pudełko musi być inne, jeśli potrzebuję więcej to drukuję ponownie najbardziej pasujący wzór (tak, w pudełku "Mitowym" trzymam wszelkie karty od Przedwiecznych, w "Ogólnym" wszelkie spotkania obszarowe, a w "Bramowym" pozostałe duże karty). Staram się po prostu przy pakowaniu segregować talie tak, żeby w pudełkach na karty zostawało jak najmniej luzu. W BSG mam po jednym wzorze na każdy rozmiar i mimo to problemu przy pakowaniu/rozkładaniu nie ma (tylko po ostatnim dodatku muszę dodrukować jedno małe i dwa duże ).
Pomocnych grafik niestety udostępnić nie mogę, innych wzorów aktualnie też nie planuję (choć pewnie dorzucę jedno nowe pudełko do Gór Szaleństwa, tam jest jeden fajny neutralny rewers), mam nadzieję, że te które są, będą służyć dobrze
W razie gdybyście upatrzyli sobie jakieś grafiki, które chcielibyście umieścić na pudełku, zawsze możecie mi je podrzucić. Jak będę miał chwilę wolnego czasu, to wrzucę to na mój szablon w Corelu i wygeneruję pdf z pudełkiem do druku. |
|
|
|
|
myceK [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Mar, 2015
|
|
|
Po coraz większej liczbie rozgrywek wydaje mi się że przy 2 osobach ciężko skorzystać z pełnej gamy tej gry, chyba że złą strategie przykujemy.
Gracją w 2 osoby jest ciągła gonitwa za rozwiązywaniem pogłosek lub próba rozwiązania zagadki, oraz w międzyczasie na co zwykle nie ma czasu na zamkniecie bramy. Nie ma zupełnie czasu na expedycje, równie dobrze mogę ich nie rozkładać, a o spotkaniach w miastach by skorzystać z ulepszeń... mogę zapomnieć.
Wydaje mi się że za długo czasami zamyka się bramę, walka z potworami coś pójdzie nie tak można powiedzieć strata tury i kolejny mit, kolejna walka miejmy nadziej ze wygrana (albo i nie bo po ostatnim micie mamy już 2 potwory), próba zamknięcia bramy to tez nie za pierwszym razem się udaje kolejny mit, kolejna tura zamykamy bramę udało i tu już znowu wchodzi kolejny mit ... możemy mieć ponad 3 nowe bramy próbując zamknąć jedna. A drugi gracz w tym czasie próbuje zrobić pogłoskę zagadkę czy zdobyć wskazówkę którą tez nieodrazu się bierze.
Nie wiem czy mamy takiego pecha w rzucaniu kośćmi ciągnięciu mitów ale przy 2 badaczach wszystko za szybko idzie (ledwie co zdarzymy zrobić, mit czekamy by się wyleczyć, mit) jest jedno wielkie wariactwo bez możliwości skorzystania ze wszystkiego co oferuje gra. A tu wychodzi dodatek z nową planszą i nowym elementem przygody... super ale jakoś tego nie widzę przy 2 osobach.
Nie wiem jakie są wasze odczucia ale jak grało się +3 wydaje mi się ze grało się dużo ciekawej i był czas na expedycje czy przygody w miastach czy po prostu odpocząć i się uleczyć. |
|
|
|
|
JareQ [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Mar, 2015
|
|
|
Kurcze, mam dokładnie te same odczucia.
Następnym razem grając we dwie osoby każdy wybierze chyba po 2 postacie bo odnoszę wrażenie, że spora część frajdy z gry nas po prostu omija.
Istnieje też spore prawdopodobieństwo, że... nie potrafimy jeszcze grać |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Mar, 2015
|
|
|
Mam wrażenie, że to już taki urok gier przygodowych tego typu, to zabawa dla drużyny. Najlepiej to działa jak mamy około 4 postaci, wszelkie tryby skrajne dla 2, czy 8 postaci są moim zdaniem przyszyte trochę na siłę, na zasadzie - da się, ale po co, skoro na 4 jest lepiej. Pół biedy, że tu mamy pełną kooperację, więc bez większego problemu można grać w dwie osoby po dwie postacie. Samotna dwójka badaczy to może się umówić na randkę albo partyjkę szachów, a nie bawić w ratowanie świata Oczywiście rozumiem, że ktoś woli grać jednym badaczem, bo nie lubi dzielić uwagi i chce się skupić na jednym bohaterze, ale coś za coś. |
|
|
|
|
Bary [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Mar, 2015
|
|
|
Faktycznie, gra rozwija skrzydła dopiero przy czterech graczach. Przy dwójce jest dokładnie tak, jak piszecie, brakuje rąk do roboty. Osobiście grając we dwójkę automatycznie wybieram łatwy tryb gry (odrzucam macki z kart mitów), nieco to równoważy rozgrywkę.
@Sirafin: Oczywiście można zrobić tak jak mówisz i grać dwoma badaczami, ale po pierwsze (primo) przeciąga to rozgrywkę, po drugie (primo ultimo ) źle świadczy o zbalansowaniu gry. Gdyby FFG przyłożyło się bardziej do testów, to by wyłapało problem i dodało jakieś ułatwienie w grze dla dwóch graczy (chociażby możliwość dodatkowego ruchu po mapie, żeby badacze nadążali przemieszczać się po świecie). |
|
|
|
|
|
|